Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου 2022
Connect with us

Ελλάδα

Κοινωνικός Τουρισμός: Τι αλλάζει και για ποιους σε σχέση με πέρυσι – Πού αποσκοπούν τα έξτρα μπόνους

Δημοσιεύθηκε

στις

Πλησιάζει η ημερομηνία για την έναρξη των αιτήσεων για τον Κοινωνικό Τουρισμό 2022-2023 του ΟΑΕΔ καθώς πλέον είναι ζήτημα ημερών η έκδοση της ΚΥΑ για τις δωρεάν διακοπές σε 300.000 δικαιούχους του προγράμματος του ΟΑΕΔ.

Ωστόσο, οι πολίτες οφείλουν να προσέξουν καθώς θα προβλέπεται «πέναλτι» για όσους δεν έλαβαν το voucher της προηγούμενης περιόδου του προγράμματος.

Σύμφωνα με τον διοικητή της ΔΥΠΑ π. ΟΑΕΔ, Σπύρο Πρωτοψάλτη, «ο «Κοινωνικός Τουρισμός» είναι ένα πρόγραμμα που υλοποιεί ο πρώην ΟΑΕΔ, νυν ΔΥΠΑ με μεγάλη επιτυχία εδώ και πάρα πολλά χρόνια, το οποίο και φέτος θα είναι πολύ ενισχυμένο με νέες παροχές και νέα κίνητρα, διότι εξασφαλίστηκαν επιπλέον 5 εκατομμύρια, φτάνοντας τον προϋπολογισμό στα 35 εκατ. ευρώ»

Μια τετραμελής οικογένεια θα πάει τον Αύγουστο διακοπές σε ξενοδοχείο 3 αστέρων με πρωινό, με τον ΟΑΕΔ θα συμβάλλει με 806 ευρώ και οι δικαιούχοι θα πληρώσουν 96 ευρώ, είπε χαρακτηριστικά.

Αύξηση των voucher

Ο διοικητής του ΟΑΕΔ Σπύρος Πρωτοψάλτης δήλωσε ότι «αποφασίσαμε αντί να αυξήσουμε τον αριθμό των επιταγών (voucher) που είναι 300.000, να βάλουμε αυτούς τους έξτρα πόρους για να κάνουμε πιο ελκυστικό το πρόγραμμα, μειώνοντας τη συμμετοχή των πολιτών και αυξάνοντας τις τιμές που πληρώνουμε στα ξενοδοχεία, έτσι ώστε να συμμετάσχουν περισσότερα ξενοδοχεία, να είναι περισσότερα δωμάτια διαθέσιμα και έτσι να είναι ένα πρόγραμμα το οποίο θα ανταποκρίνεται στο αυξημένο κόστος φέτος λόγω της ενέργειας». 

Αυξημένη διαθεσιμότητα

Τα προηγούμενα χρόνια, στο πρόγραμμα μετείχαν περίπου 700 τουριστικά καταλύματα τον χρόνο και πέρσι έφτασαν τα 1.800, με συνέπεια να υπάρχει αυξημένη διαθεσιμότητα. «Πέρσι βοήθησε πολύ ότι για τον μήνα Αύγουστο που είναι ο μήνας με τη μεγαλύτερη ζήτηση, δώσαμε ένα «μπόνους» 20% στα ξενοδοχεία όσο αφορά τις τιμές που τους πληρώνουμε έτσι ώστε να δώσουμε ακόμα μεγαλύτερο κίνητρο» σημείωσε.

Οι προϋποθέσεις συμμετοχής

Σύμφωνα με τον κ. Πρωτοψάλτη, για να συμμετάσχει κάποιος στο πρόγραμμα πρέπει να έχει το έτος 2021, 50 ημέρες είτε ασφάλισης στον ΕΦΚΑ, είτε παροχής προστασίας της μητρότητας είτε επιδότησης της ανεργίας είτε συνδυασμός των παραπάνω. Η μόνη εξαίρεση είναι οι ΑΜΕΑ που είναι εγγεγραμμένοι στο ειδικό μητρώο των ανέργων του ΟΑΕΔ και μπορούν να κάνουν αίτηση κάθε χρόνο χωρίς άλλη προϋπόθεση. 

Εξι διανυκτερεύσεις

Ο δικαιούχος έχει 6 διανυκτερεύσεις με πολύ μικρή συμμετοχή σε όλη την Ελλάδα ή 10 διανυκτερεύσεις με καθόλου ιδιωτική συμμετοχή σε Σάμο, Λέρο, Χίο, Κω και νομό Έβρου και 12 διανυκτερεύσεις χωρίς καμία συμμετοχή στη βόρεια Εύβοια.

Το «πέναλτι»

Οσοι έχουν επιταγές από το περσινό πρόγραμμα πρέπει να τις χρησιμοποιήσουν έως το τέλος του Ιουλίου, καθώς δεν μεταφέρεται χρονικά η επιταγή πέρα της λήξης του προγράμματος. Ο δικαιούχος μπορεί να συμμετάσχει στο πρόγραμμα χρόνο παρά χρόνο. Εάν κάποιος δεν την αξιοποιήσει δεν μπορεί να συμμετάσχει ξανά στο πρόγραμμα για 2 χρόνια. 

«Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια υπάγονται στο πρόγραμμα και μάλιστα φέτος αυξήθηκε η επιδότηση που δίνει ο ΟΑΕΔ για να αντιμετωπιστεί η αύξηση στις τιμές, συνεπώς ένας δικαιούχος θα συμμετέχει με το 25% της τιμής, ένας πολύτεκνος με 20% και οι ΑΜΕΑ δεν έχουν καμία συμμετοχή, ταξιδεύουν δωρεάν» επισήμανε ο κ. Πρωτοψάλτης.

Τα κριτήρια μοριοδότησης

Το πρόγραμμα είναι 12μηνης διάρκειας και αυτός είναι ο στόχος, να χρησιμοποιείται όλο τον χρόνο, καθώς είναι δύσκολο να εξυπηρετηθούν 300.000 επιταγές μόνο τον Αύγουστο. Ο πιο δημοφιλής προορισμός του «Κοινωνικού Τουρισμού» είναι η Χαλκιδική. 

«Υπάρχουν διαθέσιμα καταλύματα παντού. Δεν υπάρχει οικονομικός κόφτης, οποιοσδήποτε μπορεί να κάνει αίτηση, αλλά η μοριοδότηση σταματά στα 30.000 ευρώ. Η μοριοδότηση γίνεται με οικονομικά και κοινωνικά κριτήρια, δηλαδή όσα περισσότερα παιδιά υπάρχουν στην οικογένεια και όσο χαμηλότερο είναι το εισόδημα, αυτοί θα πάρουν περισσότερα μόρια. 

Οικογένειες

«Πολλές οικογένειες το εκμεταλλεύονται γιατί αλλιώς δεν θα μπορούσαν να πάνε διακοπές, είναι ο μόνος τρόπος που μπορούν να πάνε. Αυτό το πρόγραμμα δίνει την δυνατότητα σε χιλιάδες ανθρώπους να πάνε διακοπές, είναι πολλοί αυτοί που είναι πολύ ευχαριστημένοι, κυρίως πηγαίνουν σε ξενοδοχεία 3 αστέρων αλλά είναι και οι ξενοδόχοι ευχαριστημένοι με το πρόγραμμα.

Κάντε καταγγελία

Όπου υπάρχει πρόβλημα εμείς καλούμε τους πολίτες να κάνουν καταγγελία» ανέφερε ο κ. Πρωτοψάλτης. Διευκρίνισε ακόμα, ότι υπάρχουν δύο διαφορετικά προγράμματα, το «Τουρισμός για όλους» που είναι πρόγραμμα του Υπουργείου Τουρισμού και υπάρχει και ο «Κοινωνικός Τουρισμός» που είναι πρόγραμμα της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΟΑΕΔ) εδώ και μια δεκαετία.

Ελλάδα

Λέκκας για Κακιά Σκάλα: Υπάρχει αυξημένη επικινδυνότητα στην περιοχή

Δημοσιεύθηκε

στις

«Πρόκειται για μια συνδυασμένη απόφαση που πρέπει να ληφθεί από τους τεχνικούς, από αυτούς που επιχειρούν αλλά και από τη διοίκηση της εταιρείας.

Δεν μπορώ να εκφέρω άποψη επ’ αυτού.

Απλά και μόνο εκείνο το οποίο θα πρέπει να τονίσω είναι ότι υπάρχει μια αυξημένη κατολισθητική επικινδυνότητα στην περιοχή» τόνισε o πρόεδρος του ΟΑΣΠ, Ευθύμιος Λέκκας, σχετικά με το πότε πρέπει να ανοίξει ο δρόμος στην Κακιά Σκάλα μετά την πτώση βράχων που σημειώθηκε το πρωί της Πέμπτης στην Ολύμπια Οδό.

Όπως είπε «είναι γύρω στο ένα χιλιόμετρο που ο κίνδυνος αυτός είναι υψηλός» και πρόσθεσε «στο πρανές επάνω υπάρχουν ογκόλιθοι οι οποίοι έχουν μεγάλη πιθανότητα να κατολισθήσουν».

Για το αν θα πέρναγε απόψε από εκεί είπε, μιλώντας στην ΕΡΤ, «κοιτάξτε, δεν είμαι μέτρο εγώ γιατί έχω αντιμετωπίσει τρομερές τέτοιες καταστάσεις, οπότε δεν μπορώ να συμβουλεύσω κάποιους να περάσουν ή να μην περάσουν απλά και μόνο η σκέψη που υπάρχει είναι να ανοίξει μόνο το ένα ρεύμα, μια λωρίδα κυκλοφορίας, οι άλλες δύο να αποκλειστούν έτσι ώστε να μπορέσουν στις άλλες δύο λωρίδες να κατασκευαστούν κάποια πρόχειρα τεχνικά έργα, έτσι ώστε να μειωθεί ο κίνδυνος ο οποίος υπάρχει προς την εξωτερική πλευρά του δρόμου».

«Εκείνο το οποίο θα πρέπει να πούμε είναι ότι κατ’ αρχάς στην Κακιά Σκάλα από αρχαιοτάτων χρόνων έχουμε μεγάλο κατολισθητικό κίνδυνο που σημαίνει ότι έχουμε απότομες πλαγιές και μορφολογικές ασυνέχειες, κατακερματισμένα πετρώματα, πετρώματα τα οποία αποκόπτονται σε τεμάχια και ογκόλιθους και μπορούν να καταπέσουν. Όλα αυτά είναι οι αιτίες των κατολισθήσεων. Τώρα το ποια θα είναι η αφορμή για να κινηθεί μια κατολίσθηση είναι όπως σε έναν πόλεμο, αιτίες υπάρχουν, αλλά οι αφορμές δεν υπάρχουν» ανέφερε ακόμα.

Για τυχόν απόδοση ευθυνών σημείωσε ότι πρόκειται για κάτι που «θέλει πολύ μεγάλη συζήτηση, δεν σπεύδω να αποδώσω ευθύνες από την πρώτη στιγμή ή εν πάση περιπτώσει να δείξω κάποιους υπεύθυνους, αυτό θα το δείξει μετά η έρευνα, η οποία θα γίνει.

Πάντως εδώ στην περιοχή ουσιαστικά έχουμε να κάνουμε με πολύ δύσκολες συνθήκες.

Συνθήκες οι οποίες παρά τα γεγονός ότι έχουν κατασκευαστεί έργα, δίκτυα συγκράτησης, παγίδες συγκράτησης κλπ. επειδή ήταν μεγάλος όγκος αυτά δεν λειτούργησαν, καταστράφηκαν όλα και υπάρχει ένας γενικότερος προβληματισμός για το πώς θα μπορέσουν να πιαστούν όλοι αυτοί οι ογκόλιθοι στα μεγάλα ύψη που υπάρχουν».

Κλείνοντας απάντησε σε σχετική ερώτηση και είπε ότι θα μπορούσαμε να είχαμε και θύματα.

Περισσότερα

Ελλάδα

«Καλάθι του νοικοκυριού»: Σταθεροποιούνται τα είδη και οι τιμές

Δημοσιεύθηκε

στις

Με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας να δίνουν τον τόνο και τα επώνυμα να προέρχονται στη συντριπτική πλειονότητα από ελληνικές εταιρείες και όχι από τις πολυεθνικές, το πολυσυζητημένο «καλάθι του νοικοκυριού» διανύει την πέμπτη εβδομάδα εφαρμογής του. Οι κατάλογοι που ανακοινώθηκαν χθες από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ και από τις υπηρεσίες λιανικής των πλατφορμών efood και Wolt χαρακτηρίζονται, περισσότερο ίσως από κάθε άλλη εβδομάδα έως τώρα, από σταθερότητα σε ό,τι αφορά τόσο τις τιμές όσο και τα είδη. Υπάρχουν αλυσίδες και μάλιστα μεταξύ των κορυφαίων όπου δεν καταγράφηκε καμία μείωση τιμής –ευτυχώς ούτε και αύξηση–, με την όποια διαφοροποίηση να οφείλεται σε αντικατάσταση ενός προϊόντος με άλλο διαφορετικής επωνυμίας και ποσότητας. Τη σταθερότητα –στασιμότητα κατά άλλους– των τιμών στην πλειονότητα των προϊόντων επιβεβαιώνει και το υπουργείο Ανάπτυξης το οποίο σε χθεσινή ανακοίνωσή του αναφέρει ότι στο 71,2% των προϊόντων (581 σε σύνολο 816) η τιμή παρέμεινε σταθερή σε σύγκριση με την προηγούμενη εβδομάδα.

Το παραπάνω, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, οφείλεται στα εξής: πρώτον, όσο δεν συμμετέχουν πολλοί προμηθευτές επωνύμων στο «καλάθι» –με τη συμμετοχή ειδικά των πολυεθνικών να είναι ακόμη πιο μικρή–, τα περιθώρια που έχουν οι λιανέμποροι να ανταγωνιστούν μόνο με τα ιδιωτικής ετικέτας θα αρχίσουν να περιορίζονται. Δεύτερον, προμηθευτές και λιανέμποροι τηρούν στάση αναμονής και για τις τιμές, αλλά και για τα προϊόντα που θα εντάξουν στο «καλάθι του νοικοκυριού» και στο «εορταστικό καλάθι», ανακοινώσεις για το οποίο αναμένονται τις επόμενες ημέρες, δεδομένου ότι την περίοδο των Χριστουγέννων «τρέχουν» παράλληλα προγράμματα προωθητικών ενεργειών.

Οι πέντε μεγαλύτερες από άποψη τζίρου αλυσίδες παρουσίασαν την ακόλουθη εικόνα σε ό,τι αφορά τα «καλάθια» που ανακοίνωσαν χθες:

«Σκλαβενίτης»: Περίπου το 42% των προϊόντων πρόκειται για ιδιωτικής ετικέτας. Μείωση τιμής με βάση τη σύγκριση ίδιων κωδικών καταγράφηκε μόνο σε 2 προϊόντα.

«ΑΒ Βασιλόπουλος»: Το 57,5% των προϊόντων είναι ιδιωτικής ετικέτας. Οι τιμές στα προϊόντα διατηρήθηκαν στα ίδια επίπεδα με αυτά της προηγούμενης εβδομάδας, ενώ υπήρξαν ελάχιστες αλλαγές και ως προς τη σύνθεση των προϊόντων.

Lidl: Μείωση τιμής υπήρχε μόνο σε ένα προϊόν, ενώ περιορίστηκαν ακόμη περισσότερο τα λιγοστά έτσι κι αλλιώς επώνυμα προϊόντα που περιέχει το «καλάθι» του hard discounter.

Μy Market: Πρόκειται για την αλυσίδα που για μία ακόμη φορά έκανε τις περισσότερες αλλαγές σε εβδομαδιαία βάση στο «καλάθι» της, αφού ίδια παρέμειναν μόνο 17 από τα 54 συνολικά προϊόντα. Μέσα από τις αλλαγές αυτές σε κωδικούς η αλυσίδα πέτυχε αρκετά μικρότερη αξία καλαθιού (μείωση συνολικού κόστους καλαθιού κατά 9,65% σύμφωνα με το υπουργείο Ανάπτυξης) και γι’ αυτό ο υπουργός Ανάπτυξης Αδωνις Γεωργιάδης θα επισκεφθεί σήμερα κατάστημα της αλυσίδας. Επίσης, θα επισκεφθεί κατάστημα της αλυσίδας «Κρητικός». Το ποσοστό των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στο «καλάθι» της My Market είναι περίπου 38%.

«Μασούτης»: Λιγοστές αλλαγές σε κωδικούς και τιμές έκανε η βορειοελλαδίτικη αλυσίδα, με το ποσοστό των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας να ανέρχεται σε 52%.

efood: Ακριβώς ίδιο με αυτό της προηγούμενης εβδομάδας ήταν το «καλάθι» που παρουσίασε η πλατφόρμα.

Wolt: Αρκετές μειώσεις τιμών, αλλά και αλλαγές σε κωδικούς είχε το «καλάθι» της Wolt Market.

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Περισσότερα

Ελλάδα

Food Pass: Πώς και πότε θα δοθεί – Ποιοι οι δικαιούχοι

Δημοσιεύθηκε

στις

Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2023 πρόκειται να δοθεί το Food Pass, καθώς για εφέτος ο «λογαριασμός» των επιδομάτων έχει κλείσει με το έκτακτο βοήθημα των 250 ευρώ που θα δοθεί έως τις 20 Δεκεμβρίου σε περίπου 2,4 εκατομμύρια δικαιούχους.

Ακόμη δεν έχει αποφασιστεί ούτε το κονδύλι που θα διατεθεί για τον σκοπό αυτόν ούτε ποιοι θα είναι δικαιούχοι. Το μόνο βέβαιο είναι ότι εφόσον προκριθεί τελικά αυτή η λύση ενίσχυσης των νοικοκυριών τα εισοδηματικά και περιουσιακά θα είναι πολύ αυστηρά, ώστε να καλυφθούν εκείνοι που πραγματικά έχουν ανάγκη. Επίσης, εκτιμάται ότι δεν θα αφορά μόλα τα προϊόντα των σουπερ μάρκετ.

Κατά μια εκδοχή το ποσό της επιδότησης που πιθανότατα θα φτάνει έως και τα 100 ευρώ, θα αφορά στα προϊόντα που περιλαμβάνονται στο «καλάθι του νοικοκυριού». Ακόμα, η χορήγηση του Food Pass θα γίνει βάσει αυστηρών εισοδηματικών κριτηρίων, ανάλογα την οικογενειακή κατάσταση και το ύψος του ετήσιου εισοδήματος.

Προτεραιότητα, επίσης, για το Food Pass θα δοθεί στις οικογένειες με παιδιά και, μάλιστα, ανάλογα με τον αριθμό των παιδιών, θα υπάρξουν και ανάλογες προσαυξήσεις στην επιδότηση. Οι τελικές αποφάσεις για το Food Pass, βέβαια, θα ληφθούν στις αρχές του 2023.

Το Food Pass θα στηρίξει και την κατανάλωση στα σούπερ μάρκετ. Σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ για το διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2022, οι πωλήσεις των αλυσίδων σούπερ μάρκετ (εξαιρουμένων των νησιών και της Lidl) διαμορφώθηκαν σε 7,278 δισ. ευρώ έναντι 6,958 δισ. το αντίστοιχο διάστημα του 2021, αύξηση δηλαδή κατά 4,6%.

Την ίδια ώρα η μείωση σε τεμάχια υπολογίζεται από τη NielsenIQ σε 1,8%. Με άλλα λόγια, τα 320 εκατ. ευρώ που έχουμε πληρώσει παραπάνω είναι λόγω υψηλότερων τιμών και όχι μεγαλύτερης κατανάλωσης.

Να σημειωθεί πως σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, τέσσερις στους 10 καταναλωτές αγόρασαν προϊόντα από το «καλάθι του νοικοκυριού», ενώ ένας στους επτά επισκέφθηκε διαφορετικό σούπερ μάρκετ από αυτό που συνήθιζε, λόγω του «καλαθιού».

Περισσότερα
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα