Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Αποκλείουν το δρόμο για τις κορύνες-Σήμερα (5 μ.μ.) η συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην Πατρών- Πύργου στο ύψος του Γομοστού

Δημοσιεύθηκε

στις

Σε συμβολικό αποκλεισμό της Νέας Εθνικής Οδού Πατρών- Πύργου προχωρούν σήμερα κάτοικοι και φορείς της Δυτικής Αχαΐας, στις 5 το απόγευμα στο ύψος της διασταύρωσης του Γομοστού, διαμαρτυρόμενοι για τις κορύνες που έχουν τοποθετηθεί σε τμήμα του δρόμου.

Τη διαμαρτυρία υποστηρίζει και ο Δήμος Δυτικής Αχαΐας, ενώ χθες ο Δήμαρχος, Σπύρος Μυλωνάς με έγγραφό του προς το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών επισημαίνει πως η νέα διαγράμμιση δημιουργεί περισσότερα προβλήματα από εκείνα που λύνει, καθώς μεταξύ άλλων καθιστά απαγορευτική την κίνηση απορριμματοφόρου για την αποκομιδή, ενώ ταυτόχρονα υποχρεώνει το υπεραστικό ΚΤΕΛ να καταργήσει μια σειρά από στάσεις.

Συγκεκριμένα, στο έγγραφό του ο Δήμαρχος αναφέρει «ως γνωστόν ο δρόμος αυτός βρίσκεται σε καθεστώς σημαντικών παρεμβάσεων για την βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την ελαχιστοποίηση των τροχαίων ατυχημάτων. Ήδη αντικαθίσταται ο ασφαλτοτάπητας, γίνεται νέα διαγράμμιση, φωτισμός, κολωνάκια κλπ.

Δυστυχώς μέρος των μέτρων αυτών σχεδιάστηκε με την σκέψη του κλειστού αυτοκινητοδρόμου και όχι ενός δρόμου που διέρχεται μέσα από χωριά, καλλιέργειες και επιχειρήσεις και εξυπηρετεί με αποκλειστικό τρόπο την καθημερινότητα των κατοίκων των χωριών, τους αγρότες που καλλιεργούν τα κτήματά τους αλλά και διάφορους άλλους επαγγελματίες.

Έτσι τα προβλήματα που αναφύονται από την διαγράμμιση του οδοστρώματος, την τοποθέτηση οριοθετικών κιόνων, (κολωνάκια) και την παντελή έλλειψη κόμβων όπου θα μπορούν οι κάτοικοι των χωριών να μπαίνουν και να βγαίνουν από το δρόμο με ασφάλεια είναι μεγάλα και σημαντικά και χρήζουν άμεσης επίλυσης.

Το πρώτο πρόβλημα που έχει ήδη παρουσιαστεί προέρχεται από την απουσία κόμβων, γεγονός που στερεί την δυνατότητα των κατοίκων για είσοδο και έξοδο από και προς τα χωριά, τις καλλιέργειες και τις επιχειρήσεις της περιοχής.

Το δεύτερο πρόβλημα που δημιουργείται προέρχεται επίσης από την διαγράμμιση του καταστρώματος του δρόμου η οποία σε συνδυασμό με την απουσία κόμβων, επί της ουσίας διχοτομεί τα χωριά, αποκλείοντας την δυνατότητα μετάβασης από το ένα τμήμα του χωριού στο άλλο. Γεγονός που δυσχεραίνει την καθημερινότητα των κατοίκων αλλά και την άμεση επέμβαση μιας σειράς οχημάτων πρώτων βοηθειών όπως ασθενοφόρα, πυροσβεστικά κλπ

Το τρίτο πρόβλημα που δημιουργείται μέσα στα χωριά είναι η περισυλλογή των απορριμμάτων. Λόγω του ότι στο δρόμο δεν υπάρχει ΛΕΑ και σε συνδυασμό με την οριοθετημένη με κολωνάκια μια λωρίδα ανά κατεύθυνση, θα δημιουργήσει τεράστιο μποτιλιάρισμα αυτοκινήτων πίσω από το απορριμματοφόρο κατά την αποκομιδή των απορριμμάτων. Ενώ το ίδιο θα συμβεί και με τα λεωφορεία που εκτελούν τα δρομολόγια σύνδεσης των χωριών με την Κάτω Αχαΐα και την Πάτρα.

Επίσης μεγάλο πρόβλημα δημιουργείται με την περιχαρακωμένη μια λωρίδα ανά κατεύθυνση και της συχνότατης χρήσης του δρόμου αυτού από γεωργικά μηχανήματα. Συνέπεια αυτού είναι να δημιουργηθούν ουρές αυτοκινήτων και μποτιλιάρισμα χιλιομέτρων με τα ανάλογα αποτελέσματα.

Ολοκληρώνοντας, η συχνή εναλλαγή σε μήκος λίγων χιλιομέτρων μιας η δυο λωρίδων κυκλοφορίας στο ένα ή στο άλλο ρεύμα δημιουργεί ευνοϊκές συνθήκες για την πρόκληση ατυχήματος.

Θεωρούμε ότι όλες οι ενέργειες που έχουν γίνει συσσωρεύουν πρόσθετα σοβαρά προβλήματα στον συγκεκριμένο δρόμο και δεν επιτυγχάνουν σε καμιά περίπτωση τον στόχο για ασφάλεια κατά την χρήση του.

Παρακαλούμε λοιπόν όπως ξαναμελετηθούν άμεσα οι παρεμβάσεις που έγιναν ειδικότερα μέσα και πλησίον των χωριών και να παρθούν όλα εκείνα τα μέτρα που θα οδηγήσουν στο να καταστεί ο δρόμος αυτός ασφαλής και λειτουργικός».

ΓΡ. ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ: ΕΠΕΛΕΓΗ ΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΤΡΟΠΟΣ

Από την πλευρά του, ο Γρηγόρης Αλεξόπουλος χαρακτηρίζει ανορθόδοξο τον τρόπο των κορυνών, επισημαίνοντας πως «απ’ τον καιρό της θητείας μου στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, ως Αντιπεριφερειάρχης της Περιφερειακής Ενότητας Αχαΐας, είχα δημοσίως επισημάνει την ανάγκη να τοποθετηθούν διαχωριστικές κορύνες στην εθνική οδό Πατρών-Πύργου, ενόσω θα εκτελούνταν εργασίες για την ανακατασκευή του δρόμου. Και μάλιστα, ήμουν ο πρώτος που είχε ανοικτά ταχθεί υπέρ αυτής της προοπτικής. Άλλωστε, υπήρχε ήδη το προηγούμενο παράδειγμα στην εθνική οδό Πατρών -Κορίνθου, όπου οι κορύνες είχαν συντελέσει στη δραστική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Και στην εξάλειψη, σχεδόν, των θανατηφόρων.

Ωστόσο, ο ανορθόδοξος τρόπος που τελικά επιλέχθηκε για την εφαρμογή του μέτρου στην Πατρών-Πύργου πραγματικά προξενεί απορίες. Σ’ ένα ήδη στενό εθνικό δρόμο, μεγάλης κυκλοφορίας, οι ρυθμίσεις που υιοθετήθηκαν -χωρίς κόμβους για τους κάθετους δρόμους, χωρίς λωρίδα έκτακτης ανάγκης, χωρίς διευκολύνσεις για τους κατοίκους των περιοχών- δημιουργούν νέα προβλήματα.

Προβλήματα που θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί, χωρίς να μειώνεται η αποτελεσματικότητα του μέτρου αναφορικά με την ασφάλεια των οδηγών, αν είχε προηγηθεί καλύτερη επεξεργασία όλων των παρεμβάσεων. Έχω τη γνώμη ότι αυτό, έστω και τώρα, έστω και εκ των υστέρων, θα πρέπει άμεσα να δρομολογηθεί. Επανεξέταση, δηλαδή, όλων των παρεμβάσεων με ουσιαστικές τροποποιήσεις, ώστε να υπηρετείται η ανάγκη τόσο της ασφάλειας του δρόμου όσο και της διευκόλυνσης των κατοίκων της περιοχής».


Ροή ειδήσεων

Advertisement