Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου 2022
Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Στις «ράγες» από το 2023

Το πρώτο εξάμηνο του 2023 θα υπάρχει σύμβαση για το σύγχρονο τρένο μέχρι το λιμάνι της Πάτρας, είπε ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής

Δημοσιεύθηκε

στις

 

 

 

Το έργο της Πατρών – Πύργου ξεκίνησε και το πρώτο τμήμα της Αχαΐας  θα είναι έτοιμο τέλος του 2023 και τα υπόλοιπα θα παραδοθούν το 2024, ενώ το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης Ρίου – Πάτρα –που περιλαμβάνει μεγάλο μέρος της υπογειοποίησης-  θα συμβασιοποιηθεί στο πρώτο εξάμηνο του 2023 και αναμένεται να ολοκληρωθεί τέλος του 2027 με αρχές του 2028.

Τα παραπάνω ανακοίνωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, παρουσιάζοντας σαφή χρονοδιαγράμματα για τα μεγάλα έργα που θα αλλάξουν τον οδικό και σιδηροδρομικό χάρτη της Δυτικής Ελλάδας, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του με την οποία άνοιξε η αυλαία των εκδηλώσεων της δεύτερης μέρας του 1ου Συνεδρίου IMPACT 2022, το οποίο διοργανώνει το ΙΤΥ- Ε Διόφαντος, ο ΣΤΕΔΕ και η εφημερίδα «ΓΝΩΜΗ» σε συνεργασία με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος, στο αμφιθέατρο του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών – Εκδόσεων.

«Η Δυτική Ελλάδα και ιδιαίτερα η Αχαΐα θα έχει πρωτεύοντα ρόλο στην ανάπτυξη και την πρόοδο» υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής μιλώντας στην ενότητα «Έρευνα και Υποδομές», όπου συνεχάρη τους διοργανωτές και τόνισε την σημαντική συμβολή των έργων υποδομής στην ανάπτυξη και στην τόνωση της παραγωγικής δραστηριότητας αλλά και της επιστροφής των «λαμπρών μυαλών» που έφυγαν από τη χώρα μας, εφόσον πλέον ο κατασκευαστικός τομέας θα διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο.

«Είναι η πρώτη φορά που έχουμε καταρτίσει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα έργων ύψους 13 δις ευρώ και εντάσσονται σε έναν ενιαίο στρατηγικό σχεδιασμό, με στόχο να αποκτήσουμε, προστιθέμενη αξία, βελτίωση της καθημερινότητας και ενίσχυση της απασχόλησης με νέες καλά αμειβόμενες δουλειές. Σήμερα τα αποτελέσματα μας δικαιώνουν. Μέσα σε τρία χρόνια δημοπρατήσαμε άνω των 8 δις ευρώ, εκ των οποίων τα 3,5 δις έχουν ήδη συμβασιοποιηθεί, κάτι που δεν είχε γίνει ποτέ. Πλέον, υλοποιούνται έργα που όλοι περιμέναμε επί πολλά χρόνια και γίνονται επιτέλους πραγματικότητα», υπογραμμίζοντας πως «η κατάσταση που παραλάβαμε ήταν προβληματική. Όλα τα μεγάλα έργα ήταν μπλοκαρισμένα» και ένα από αυτά ήταν η Πατρών – Πύργου.  Σημείωσε, επίσης, πως προχωρά και το μεγάλο οδικό έργο Ακτιο- Αμβρακίας.

Αναφερόμενος, στο μεγάλο σιδηροδρομικό έργο σύνδεσης Ρίου με λιμάνι –που περιλαμβάνει μεγάλο μέρος της υπογειοποίησης- λέγοντας «και εδώ η προηγούμενη κυβέρνηση είπε μεγάλα λόγια. Μελετήσαμε όλα τα ενδεχόμενα, καταλήξαμε σε ένα ρεαλιστικό έργο, το οποίο αναμένεται να συμβασιοποιηθεί στο πρώτο εξάμηνο του 2023 και να ολοκληρωθεί τέλος του 2027 και τις αρχές του 2028», είπε χαρακτηριστικά ο Υπουργός, ενώ μίλησε, ακόμα για τη δημοπράτηση της γραμμής Πάτρα- Πύργος, έργο ύψους 79 εκατ. ευρώ.

Χ. ΜΠΟΝΑΝΟΣ: «ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΠΛΕΟΝ ΣΤΙΣ ΡΑΓΕΣ»

Τα όσα ανακοίνωσε ο κ. Καραμανλής προκάλεσαν κλίμα αισιοδοξίας στους εκπροσώπους της περιοχής που συμμετείχαν στο πάνελ των ομιλητών, που συντόνιζε ο αντιπεριφερειάρχης Αχαΐας Χαράλαμπος Μπονάνος επισημαίνοντας εισαγωγικά πως είναι αδήριτη ανάγκη να αποκτήσει ο δυτικός άξονας βασικές υποδομές και να βγει από την δεινή θέση στην οποία βρίσκεται εδώ και χρόνια. «Σε όλες τις υποδομές ο δυτικός άξονας υπολείπεται εδώ και χρόνια και γι’ αυτό η Περιφερειακή Αρχή από την πρώτη στιγμή έθεσε ως προτεραιότητα να θέσει την ατμομηχανή να δουλεύει, έβγαλε από την ύπνωση αρκετά έργα και κάνει προσπάθειες στηρίζοντας την έρευνα και την σύνδεσή της με την παραγωγή», ανέφερε, ενώ καταλήγοντας και μετά τα όσα ανέφερε ο Υπουργός Υποδομών τόνισε πως «πλέον είμαι αισιόδοξος πως μπαίνουν στις ράγες έργα που διεκδικούσαμε τόσα χρόνια».

Λ. ΔΗΜΗΤΡΟΓΙΑΝΝΗΣ: «ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΣΤΟΧΕΥΣΗ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ»

Ο αντιπεριφερειάρχης Βιώσιμης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος ΠΔΕ Λάμπρος Δημητρογιάννης τόνισε πως «η περιοχή μας εδώ και χρόνια ήταν δύο ταχυτήτων στον τομέα των υποδομών, οι οποίες πρέπει να αναπτυχθούν καθώς επί χρόνια η χώρα μας έγερνε μόνον ανατολικά».  Υπογράμμισε πως «θα πρέπει να εστιάσουμε στις υποδομές στο περιβάλλον, την ενέργεια, τη βιώσιμη ανάπτυξη – κυκλική οικονομία, ώστε να διοχετευθεί η γνώση που ήταν σε αδράνεια. Χρειάζεται στόχευση και συνεργασίες (Πολιτεία, Αυτοδιοίκηση, Κοινωνία) για να καταρτίσουμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο, διότι μπορεί η περιοχή μας να παράγει υψηλού επιπέδου έρευνα, όμως υπάρχουν ελλείψεις σε υποδομές». Ανακοίνωσε, μάλιστα, πως η Περιφέρεια θα συνάψει προγραμματική σύμβαση με το Πανεπιστήμιο Πατρών.

Β. ΑΪΒΑΛΗΣ: «ΜΕΓΑΛΗ ΥΣΤΕΡΗΣΗ ΣΕ ΥΠΟΔΟΜΕΣ»

Ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΔΕ Βασίλης Αϊβαλής αναγνώρισε πως πλέον γίνονται σοβαρές κινήσεις, όμως, σημείωσε πως «η υστέρηση των υποδομών στην Δυτική Ελλάδα έχει αποτελέσει τροχοπέδη στην ανάπτυξή της» και μάλιστα «μιλώντας με αλήθειες» όπως χαρακτηριστικά είπε, σκιαγράφησε τα προβλήματα που υπάρχουν σε όλους τους χώρους. «Δεν έχουμε ολοκληρωμένη οδική σύνδεση στην Δυτική Ελλάδα, ο σιδηρόδρομος φθάνει μόνο μέχρι τη Βόρεια Αχαΐα, έχουμε τέσσερα αεροδρόμια, αλλά με κανένα δεν μπορεί να έρθει ο τουρίστας του εξωτερικού, έχουμε υστερήσεις στις συνδυασμένες μεταφορές και αυτό καθιστά και το λιμάνι μη ανταγωνιστικό». Αναφέρθηκε και στις ενεργειακές υποδομές λέγοντας πως «οι μονάδες παραγωγής ενέργειας θα μπορούσαν να ήταν πολύ περισσότερες εάν υπήρχε άμεση διασύνδεση γιατί δεν υπήρξε ένας σωστός αρχικός σχεδιασμός στην ανάπτυξη από τον ΑΔΜΗΕ και τον ΔΕΔΔΗΕ. Ήδη, εκκρεμούν αιτήματα στη ΡΑΕ του 2012 και του 2013», τόνισε, ενώ έθεσε ζήτημα ενεργειακής ασφάλειας της χώρας γι’ αυτό επεσήμανε πως οι πιστώσεις του Ταμείου Ανάκαμψης θα πρέπει να έχουν στόχευση στην αξιοποίηση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας.

Π. ΤΣΩΝΗΣ: «ΚΟΙΜΩΜΕΝΟΣ ΓΙΓΑΝΤΑΣ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ»

«Το λιμάνι της Πάτρας επί πολλά χρόνια είναι «κοιμώμενος γίγαντας»! Χωρίς τις συνδυασμένες μεταφορές και τα αναγκαία έργα υποδομής δεν μπορεί να προσφέρει στην ανάπτυξη της πόλης» δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠΑ Παναγιώτης Τσώνης θέτοντας επί τάπητος τον έντονο προβληματισμό του διότι πολλές υποδομές έχουν βαλτώσει στην πόλη μας συνεχίζοντας στο δρόμο που χάραξε ο κ. Αϊβαλής «μιλώντας με αλήθειες».

«Το παλιό λιμάνι που παραχωρήθηκε στον Δήμο σήμερα έχει μετατραπεί σε ένα άναρχο πάρκινγκ, ούτε το πλοίο της Κεφαλονιάς δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί. Παραχωρήσαμε τέσσερα μέτρα για να γίνει ποδηλατόδρομος εντός του λιμένα και αυτός έγινε εκτός και πολύ φοβάμαι ότι θα έχουμε ατυχήματα.  Ο Δήμος διεκδικεί και το εμπορικό τμήμα του λιμανιού.  Είναι γεγονός ότι η προηγούμενη κυβέρνηση το απένταξε αλλά ούτε τώρα έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και είναι το πιο σημαντικό έργο για να ελλιμενίζονται κοντέινερ. Πώς θα γίνει η Πάτρα διαμετακομιστικό κέντρο χωρίς λιμάνι, χωρίς σιδηρόδρομο; Θα μπορούμε να τροφοδοτούμε τα πλοία με LNG; Πρέπει να υπάρξουν συνδυασμένες μεταφορές, συνεννόηση όλων των φορέων και στόχοι για να επέλθει ανάπτυξη, αλλιώς θα μείνει όπως είναι και θα μαραζώσει».

Κλείνοντας, πάντως, ανακοίνωσε πως οι εργαζόμενοι του ΟΛΠΑ κατά τη διάρκεια της πανδημίας εργάστηκαν εκπονώντας Master Plan για την ανάπτυξη του λιμανιού που περιλαμβάνει όρους δόμησης και χρήσης γης, το οποίο θα τεθεί σύντομα σε διαβούλευση καθώς  έχει λάβει θετική γνωμοδότηση.

Φ. ΚΑΤΡΙΒΕΣΗΣ: «ΝΑ ΕΠΕΝΔΥΣΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ»

Την αναγκαιότητα να προχωρήσουν όλα τα μεγάλα έργα υποδομής της περιοχής μας σε συνύπαρξη με την έρευνα για να επέλθει ανάπτυξη στην περιοχής και να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας επεσήμανε από την πλευρά του και ο πρόεδρος της ΕΕΤΕΜ Φώτης Κατριβέσης, ο οποίος μίλησε για την καινοτομία στην παραγωγή και τις υποδομές.

«Η καινοτομία στην Δυτική Ελλάδα φαίνεται να υστερεί σημαντικά σε δαπάνες για έρευνα και ανάπτυξη, δαπάνες για εκσυγχρονισμό, καινοτομικές συνεργασίες με Τριτοβάθμια Ιδρύματα και Ερευνητικά Ινστιτούτα, εξειδικευμένο προσωπικό και δια βίου μάθηση, κεφάλαια επιχειρηματικού κινδύνου και επιχορήγηση από το δημόσιο», κατέληξε, τονίζοντας πως η ΕΕΤΕΜ θα συνδράμει με κάθε τρόπο τους μηχανικούς του ΤΕ για να ενισχυθεί η ερευνητική προσπάθεια και η εφαρμογή της τεχνολογίας σε κρίσιμους τομείς της τεχνικής ανάπτυξης.

 

 

 

 

Διανοητική ιδιοκτησία: «Η τεχνολογία τρέχει μπροστά από το Νόμο»

 

Την ανάγκη να αποκτήσει η χώρα ένας πλήρες και εναρμονισμένο με το διεθνές δίκαιο νομοθετικό πλαίσιο για την προστασία της διανοητικής ιδιοκτησίας, επεσήμαναν οι εισηγητές στην 3η συνεδρία του 1ου Συνεδρίου IMPACT 2022, το απόγευμα της Παρασκευής.

Ο Τάκης Παπαδόπουλος, Αντιπεριφερειάρχης Συντονισμού Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης ΠΔΕ, νομικός αναφέρθηκε με συγκεκριμένα παραδείγματα στα NFTs και στις σύγχρονες προκλήσεις. Όπως είπε, τα NFTs είναι κατά κάποιον τρόπο κρυπτονομίσματα, τα οποία εσωκλείουν περισσότερο τον όρο της πληροφορίας. «Πρόκειται για μονάδες ψηφιακών δεδομένων που δεν ανταλλάσσονται, όμως έχει αρχίσει να πιστοποιείται η αυθεντικότητά τους και έτσι αποτελούν ένα προσοδοφόρο κανάλι για τους ψηφιακούς δημιουργούς τους», είπε και ανέφερε ως παράδειγμα την αγοραπωλησία του πρώτου tweet. Όπως τόνισε «τα NFTs αναγνωρίζονται πλέον ακόμη και από τους μεγάλους οίκους δημοπρασιών, ενώ έχουν καταγραφεί και οι πρώτες αντιδικίες. Στην Ελλάδα δεν υπάρχει συγκεκριμένο νομοθετικό πλαίσιο για την αγοραπωλησία τους, ούτε και δίκαιο με αποτέλεσμα να διαμορφώνεται ένα καινούριο τοπίο από το οποίο θα προκύπτουν συνεχώς νέα δεδομένα και προβληματισμοί».

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Πατρών, Αθανάσιος Ζούπας έκανε μία σύντομη αναδρομή και παραδέχτηκε πως «η τεχνολογία

τρέχει μπροστά από το Νόμο». Όπως είπε, η πνευματική ιδιοκτησία αφορά την βιομηχανική ιδιοκτησία και την πνευματική ιδιοκτησία, η οποία εμφανίστηκε με την ανακάλυψη της τυπογραφίας.  Ακόμη, τόνισε πως σύντομα θα δημιουργεί και το Ενιαίο Δικαστήριο για τα Διπλώματα Ευρεσιτεχνίας σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ακολούθως, ο Μαρίνος Σκανδάμης, Διδάκτωρ Νομικής – Δικηγόρος, Πρώην Γενικός Γραμματέας Υπουργείου Δικαιοσύνης μίλησε για την «Ποινική προστασία της διανοητικής ιδιοκτησίας», λέγοντας πως λειτουργεί και αποτρεπτικά, καθώς πολλές φορές οι διοικητικές κυρώσεις ή τα πρόστιμα δεν είναι αρκετά για να ανακόψουν παράνομες πράξεις, όπως η αναπαραγωγή έργων, μεταφράσεων, διασκευών, κ.α.

Ενδιαφέρον είχε η τοποθέτηση του Δημήτρη Σταφυλά, προϊσταμένου του τμήματος εφευρέσεων πληροφορικής και επικοινωνιών και μέλους του ΔΣ της Ελληνικής Ακαδημίας Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας ο οποίος ανέλυσε το πλαίσιο της προστασίας της Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας μέσω του πιστοποιημένου οργανισμού, αναφέροντας πως τα τελευταία χρόνια υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για την καταχώρηση ευρεσιτεχνιών, εξαιτίας φορολογικών κι άλλων κινήτρων που δόθηκαν.

Οι εισηγήσεις της εκδήλωσης έκλεισαν με τις τοποθετήσεις του George Likourezos, Partner I Carter, DeLuca & Farrell LLP για το «US Trademark and Patent Protection Strategies for European Startups» και του Δικηγόρου GDPR, Περικλή Πασχάκη για τις σύγχρονες τεχνολογίες και τα προσωπικά δεδομένα, ο οποίος έκανε λόγο για έναν «νέο κόσμο, ένα παρθένο έδαφος που αφορά την έρευνα και την παραγωγή και πρέπει να αναζητηθεί νομικό πλέγμα».

Την εκδήλωση συντόνισε ο συνάδελφος και συνεργάτης της «Γ» Διονύσης Ζακυνθινός.

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

1ο Περιφερειακό Φεστιβάλ Ειδικής Αγωγής στα Παλαιά Σφαγεία

Δημοσιεύθηκε

στις

Mε αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία (3 Δεκέμβρη), την Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου από τις 9.00 έως τις 14.00 θα πραγματοποιηθεί στα Παλαιά Σφαγεία Πατρών το 1ο Περιφερειακό Φεστιβάλ Ειδικής Αγωγής με σύνθημα «Αποδοχή-Ισότιμη Συμμετοχή-Συμπερίληψη».

Το φεστιβάλ διοργανώνει ο Σύλλογος Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Π.Δ.Ε. σε συνεργασία με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, τον Δήμο Πατρέων και την ΚΕΔΗΠ-Καρναβάλι Πάτρας, την Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας.

Σκοπός του Φεστιβάλ είναι η προβολή και η ανάδειξη των ζητημάτων που αφορούν την εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρία, η ενημέρωση της μαθητικής και εκπαιδευτικής κοινότητας για θέματα αναπηρίας όπως ο αθλητισμός, η προσβασιμότητα, η κοινωνική και πολιτιστική συμμετοχή, η καθημερινότητα κ.α.

Στο Φεστιβάλ θα συμμετέχουν σχολεία της Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης, το Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας του Πανεπιστημίου Πατρών, η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία, η Περιφερειακή Ένωση Τυφλών Δυτικής Ελλάδας, η Α’ ΕΛΜΕ Αχαΐας, ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Πάτρας κ.α.

Κατά τη διάρκειά του θα πραγματοποιηθούν καλλιτεχνικά και πολιτιστικά δρώμενα, βιωματικά εργαστήρια και ομιλίες, εισηγήσεις από μέλη ΔΕΠ του Πανεπιστημίου Πατρών και επιστήμονες σε θέματα αναπηρίας, ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, παρουσίαση από την Ελληνική Παραολυμπιακή Επιτροπή, δράσεις από την Περιφερειακή Ένωση Τυφλών Δυτικής Ελλάδας και το Κέντρο «Σκύλοι Οδηγοί Ελλάδος», ενώ θα διεξαχθεί εθελοντική αιμοδοσία και θα υπάρχουν θεματικά ενημερωτικά περίπτερα.

*Η λειτουργία του χώρου των Παλαιών Σφαγείων χρηματοδοτείται από τη πράξη «Δομή προώθησης πολιτιστικής κληρονομιάς του Δήμου Πατρέων» η οποία είναι ενταγμένη στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Δυτική Ελλάδα 2014-2020».

Περισσότερα

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Ο Γιάνης Βαρουφάκης στην Πάτρα-Συμμετείχε στη διαμαρτυρία έξω από την 6η ΥΠΕ, αύριο συναντάται με τον Κώστα Πελετίδη

Δημοσιεύθηκε

στις

Στην Πάτρα βρίσκεται από την Πέμπτη, ο γραμματέας του ΜέΡΑ25 Γιάνης Βαρουφάκης, στο πλαίσιο διήμερης επίσκεψης, μαζί με στελέχη του κόμματος.

O γραμματέας του ΜέΡΑ25 συμμετείχε το μεσημέρι στη συγκέντρωση υγειονομικών έξω από την έδρα της 6ης ΥΠΕ, σε ένδειξη διαμαρτυρίας σχετικά με το νομοσχέδιο της κυβέρνησης για το ΕΣΥ. Και το βράδυ, μίλησε σε εκδήλωση με πολίτες για τη ακρίβεια και τα «κόκκινα δάνεια».
Σήμερα, ο Γιάνης Βαρουφάκης θα συναντηθεί με τον δήμαρχο Πατρέων Κώστα Πελετίδη, καθώς και με συνδικαλιστές με εργαζόμενους, και με εκπροσώπους επαγγελματιών, βιοτεχνών και εμπόρων.

ΤΟ ΑΥΡΙΑΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ

Αναλυτικά, το αυριανό πρόγραμμα του γραμματέα του ΜέΡΑ25 έχει ως εξής:
*09:30 Συνάντηση με τον δήμαρχο Πατρέων Κώστα Πελετίδη στο Δημαρχείο
*13:45 Επίσκεψη στα γραφεία του Εμπορικού και Εισαγωγικού Συλλόγου Πάτρας
*14:30 Συνάντηση στα γραφεία της ΟΕΒΕΣΝΑ, Αράτου 21, με
το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Καταστηματαρχών Εστίασης και Αναψυχής Νομού Αχαΐας (Σ.Κ.Ε.Α.Ν.Α),

Περισσότερα

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

«Έφυγε» ο σπουδαίος σκηνοθέτης Λεωνίδας Τριβιζάς

Δημοσιεύθηκε

στις

 

 

Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 93 ετών ο σπουδαίος σκηνοθέτης θεάτρου και δάσκαλος, Λεωνίδας Τριβιζάς. Το δυσάρεστο νέο γνωστοποίησε ο πρόεδρος του ΣΕΗ, Σπύρος Μπιμπίλας στον προσωπικό του λογαριασμό στο facebook.

Ο Λεωνίδας Τριβιζάς γεννήθηκε στην Κέρκυρα, το 1929, φοίτησε, παράλληλα στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και στη Δραματική Σχολή του Θεάτρου Τέχνης, από όπου αποφοίτησε το 1956.

Η Νομική τον έχασε, τον κέρδισε όμως στο θέατρο του οποίου υπήρξε ακούραστος εργάτης επί δεκαετίες. Το πρώτο θεατρικό σχήμα που δημιούργησε, το 1961, ήταν το Κυκλικό Θέατρο στο οποίο εργάστηκε για μία τριετία.

Στη συνέχεια συνεργάστηκε με το Εθνικό Θέατρο και τους θιάσους του Αλέκου Αλεξανδράκη και του Δημήτρη Χορν. Ήταν επίσης ο σκηνοθέτης που έβαλε την υπογραφή του στην θρυλική μουσική παράσταση του Μάνου Χατζιδάκι και του Μίκη Θεοδωράκη “Μαγική Πόλις”, που ανέβηκε το καλοκαίρι του 1963 στο θέατρο Παρκ.

Τα χρόνια Δικτατορίας ο Λεωνίδας Τριβιζάς έζησε αυτοεξόριστος στο Παρίσι ενώ η επιστροφή του στην Ελλάδα συνδυάστηκε με την “ανάσταση” του θεάτρου Πορεία το οποίο επαναλειτούργησε με εκείνον στο τιμόνι. Εκεί στέγασε το Λαϊκό Πειραματικό Θεάτρο, που ίδρυσε μαζί με τον Γιάννη Φέρτη και την Ξένια Καλογεροπούλου, αλλά και την ομώνυμη Δραματική Σχολή στην οποία δίδαξαν σημαντικά ονόματα του ελληνικού θεάτρου όπως οι Μάγια Λυμπεροπούλου, Τάσος Υφαντής, Τάκης Χρυσικάκος, Έρση Πίττα, ο Μάριος κ.α.

Όταν έκλεισε για εκείνον ο εξαιρετικά δημιουργικός κύκλος του θεάτρου Πορεία, αποσύρθηκε για κάποια χρόνια από την ενεργό δράση για να επιστρέψει το καλοκαίρι του 1996 σκηνοθετώντας την τραγωδία του Σαίξπηρ Βασιλιάς Ληρ, που ανέβασε ο θίασος του Κώστα Καζάκου με τον οποίο συνεργάστηκε και στην τελευταία του σκηνοθετική δουλειά, το 1998, τον Φάλσταφ, μια ελεύθερη απόδοση της κωμωδίας του Σαίξπηρ «Οι πρόσχαρες κυρίες του Ουίνδσορ».

Περισσότερα
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα