Τετάρτη 10 Αυγούστου 2022
Connect with us

Οικονομία

Κικίλιας: Η τουριστική σεζόν φέτος θα τελειώσει το Δεκέμβρη – Διευκρινίσεις για το πρόγραμμα Τουρισμός για Όλους

Δημοσιεύθηκε

στις

Στα στοιχεία τα οποία έρχονται συνεχώς από διεθνείς και ευρωπαϊκούς οργανισμούς και είναι πολύ θετικά εστίασε κατά τη διάρκεια τηλεοπτικής του συνέντευξης τη Δευτέρα (4/7) ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας. «Καταδεικνύουν τη συνεχιζόμενη αναβάθμιση και ισχύ του brand ”Ελλάδα” υπογράμμισε και έδωσε διευκρινίσεις για το πρόγραμμα «Τουρισμός για Όλους».

Όπως υπογράμμισε ο κ. Κικίλιας, σύμφωνα με έρευνα της World Travel Market, στην πρώτη δεκάδα των κορυφαίων τουριστικών προορισμών της Ευρώπης που καταγράφουν τις μεγαλύτερες αυξήσεις σε σύγκριση με το 2019, οι 6 είναι στην Ελλάδα, με τη Μύκονο και τη Ρόδο να καταγράφουν αύξηση κατά 29%, τα Χανιά 26%, το Ηράκλειο 23%, τη Σαντορίνη 20% και τη Θεσσαλονίκη – Χαλκιδική 19%, ενώ πολύ ψηλά είναι και η Αθήνα στον αστικό τουρισμό (3η θέση).

«500.000 ταξιδιώτες καθημερινά από την Αμερική φτάνουν στην Ελλάδα»

«Στις ΗΠΑ η Ελλάδα παρουσιάζει τη μεγαλύτερη αύξηση (22%) από όλους τους προορισμούς εξωτερικού για την αργία της Ημέρας της Ανεξαρτησίας» δήλωσε και συμπλήρωσε «500.000 ταξιδιώτες καθημερινά από την Αμερική φτάνουν στην Ελλάδα».

Εξίσου σημαντικό, όμως, είναι ότι προορισμοί της Ελλάδας που δεν διαθέτουν ισχυρό brand, φέτος «φωτίστηκαν» με αποτέλεσμα όχι μόνο να καταγράφουν υψηλές πληρότητες αλλά οι κρατήσεις να φτάνουν μέχρι και τα τέλη του έτους.

«Η Θάσος είναι γεμάτη, βάλαμε στον τουριστικό χάρτη την Καστοριά που θα πάω αύριο. Η Ήπειρος – η οποία ήταν η πιο φτωχή περιφέρεια στην Ευρώπη πριν από μερικά χρόνια – έγινε προορισμός, με τα Ιωάννινα, το Μέτσοβο, την Αρίστη, το Πάπιγκο να έχουν ταξιδιώτες το χειμώνα, τα Σαββατοκύριακα και το καλοκαίρι. Αυτούς τους εναλλακτικούς προορισμούς τους στηρίζουμε. Η Αίγινα έχει 92% πληρότητα και στην Πελοπόννησο η τουριστική σεζόν, απ’ ό,τι φαίνεται, θα πάει μέχρι το Νοέμβρη. Οι γερμανικές Condor και η InterΤouristic, όπως και οι tour operators της Γαλλίας ζητούν πακέτα για Οκτώβρη, Νοέμβρη και Δεκέμβρη και κάνω και μία δήλωση: Η τουριστική σεζόν φέτος θα τελειώσει το Δεκέμβρη» ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός Τουρισμού.

Όσον αφορά το πρόγραμμα Κοινωνικού Τουρισμού «Τουρισμός για όλους» το οποίο απευθύνεται σε 200.000 δικαιούχους, ο κ. Κικίλιας ανακοίνωσε ότι η πλατφόρμα θα ανοίξει στο τέλος της εβδομάδας, εξηγώντας ότι η διαδικασία θα είναι πολύ απλή και με την άυλη ψηφιακή κάρτα, οι πιο αδύναμοι οικονομικά πολίτες θα μπορούν να απολαύσουν τις διακοπές με τις οικογένειες τους σε πανέμορφους προορισμούς της χώρας.

«Οπουδήποτε στην Ελλάδα μπορεί να βρει κανείς μέρη να κάνει μαγικές διακοπές»

«Έχουμε τόσα πανέμορφα νησιά που δεν έχουν ισχυρό brand, η βόρεια Ελλάδα με τόσες ομορφιές, η Πελοπόννησος, η Ήπειρος, η Στερεά Ελλάδα. Οπουδήποτε στην Ελλάδα μπορεί να βρει κανείς μέρη να κάνει μαγικές διακοπές για όλα τα πορτοφόλια, για όλα τα βαλάντια. Σας αναφέρω μία προσωπική εμπειρία: Η Κάρπαθος και η Κάσος είναι μεταξύ της Ρόδου και της Κρήτης στο νοτιοανατολικό Αιγαίο. Έχει 110 παραλίες, ένα μαγικό νησί. Έχει πολύ φθηνά καταλύματα και πολύ φθηνά υγειονομικά καταστήματα. Έχει πάρα πολλές επιλογές η τόσο όμορφη χώρα μας» τόνισε ο κ. Κικίλιας.

Τέλος, ο υπουργός Τουρισμού δήλωσε ότι ο λαός της Τουρκίας δεν επηρεάζεται από τη ρητορική της ηγεσίας της χώρας του και αυτό αποδεικνύεται από το πλήθος ταξιδιωτών που επισκέπτονται τα ελληνικά νησιά. Όπως είπε, πολλά νησιά του ανατολικού Αιγαίου, όπως η Λέσβος, η Χίος, η Κως, η Σύμη, η Χάλκη και η Ρόδος είναι γεμάτα από ταξιδιώτες από την Τουρκία, ειδικά μετά το άνοιγμα των δρομολογίων με ημερόπλοια που συνδέουν το νοτιοανατολικό Αιγαίο με τα μικρασιατικά παράλια.

Οικονομία

Fuel Pass 2: Ανοιχτή η πλατφόρμα για όλα τα ΑΦΜ – Ποια τα ποσά που θα πιστωθούν

Δημοσιεύθηκε

στις

Ανοιχτή για όλα τα ΑΦΜ είναι πλέον η πλατφόρμα για το επίδομα βενζίνης (fuel pass 2) με τις αιτήσεις να έχουν λάβει προθεσμία υποβολής έως την 1η Σεπτεμβρίου. Εφόσον εγκριθεί η αίτηση, οι δικαιούχοι θα λάβουν το ποσό που τους αναλογεί εντός τριών ημερών και θα αφορά τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο.

Δικαιούχοι και κριτήρια

Δικαιούχοι του επιδόματος είναι κάθε φυσικό πρόσωπο, συμπεριλαμβανομένων ελεύθερων επαγγελματιών, που είναι φορολογικός κάτοικος Ελλάδας με δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα φορολογικού έτους 2021 έως 30.000 ευρώ, προσαυξανόμενο κατά 3.000 ευρώ για τον/τη σύζυγο ή μέλος συμφώνου συμβίωσης και επιπλέον κατά 3.000 ευρώ για κάθε εξαρτώμενο τέκνο του νοικοκυριού και έως του ποσού των 45.000 ευρώ.

Τα ποσά ενίσχυσης

Η ενίσχυση για το διάστημα Ιουλίου – Σεπτεμβρίου 2022 ανέρχεται σε:

  • 100 ευρώ με τη χρήση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας για δικαιούχους ιδιοκτήτες οχημάτων πλην μοτοσυκλετών – μοτοποδηλάτων, με κύρια κατοικία στις Περιφέρειες Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου, Ιονίων Νήσων, Κρήτης, στην Περιφερειακή Ενότητα Νήσων της Περιφέρειας Αττικής, στην Περιφερειακή Ενότητα Σποράδων της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στην Περιφερειακή Ενότητα Θάσου της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, στη νήσο Σαμοθράκη της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και στη νήσο Αμμουλιανή της Περιφερειακής Ενότητας Χαλκιδικής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Το ανωτέρω ποσό διαμορφώνεται σε 85 ευρώ, εφόσον ο δικαιούχος επιλέξει κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό.
  • 80 ευρώ με τη χρήση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας για δικαιούχους ιδιοκτήτες οχημάτων πλην μοτοσυκλετών – μοτοποδηλάτων, με κύρια κατοικία στην υπόλοιπη Ελλάδα. Το ανωτέρω ποσό διαμορφώνεται σε 65 ευρώ, εφόσον ο δικαιούχος επιλέξει κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό.
  • 70 ευρώ με τη χρήση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας για δικαιούχους ιδιοκτήτες μοτοσικλετών – μοτοποδηλάτων, με κατοικία στις Περιφέρειες Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου, Ιονίων Νήσων, Κρήτης, στην Περιφερειακή Ενότητα Νήσων της Περιφέρειας Αττικής, στην Περιφερειακή Ενότητα Σποράδων της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στην Περιφερειακή Ενότητα Θάσου της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, στη νήσο Σαμοθράκη της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και στη νήσο Αμμουλιανή της Περιφερειακής Ενότητας Χαλκιδικής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Το ανωτέρω ποσό διαμορφώνεται σε 55 ευρώ, εφόσον ο δικαιούχος επιλέξει κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό.
  • 60 ευρώ με τη χρήση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας για δικαιούχους ιδιοκτήτες μοτοσικλετών – μοτοποδηλάτων, με κύρια κατοικία στην υπόλοιπη Ελλάδα. Το ανωτέρω ποσό διαμορφώνεται στα 45 ευρώ, εφόσον ο δικαιούχος επιλέξει κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό.

Η αίτηση

Για την υποβολή της αίτησης θα χρειαστείτε:

  • Τους προσωπικούς σας κωδικούς πρόσβασης στο TAXISnet
  • Να συμπληρώσετε τα στοιχεία επικοινωνίας σας και, ειδικότερα, τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου.
  • Εφόσον επιλέξετε ως μέθοδος χορήγησης την «Κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό», απαιτείται και η συμπλήρωση του IBAN του προσωπικού τραπεζικού σας λογαριασμού ή λογαριασμού που είστε συνδικαιούχος.

Περισσότερα

Οικονομία

Φορολοταρία: Οι τυχεροί λαχνοί – Δείτε εδώ αν κερδίσατε

Δημοσιεύθηκε

στις

Πραγματοποιήθηκε η κλήρωση της φορολοταρίας από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημόσιων Εσόδων (ΑΑΔΕ) για τον μήνα Ιούνιο.

Τα ποσά που μοιράζονται από τη Δημόσια Κλήρωση, της φορολοταρίας που διενήργησε η ΑΑΔΕ, είναι ακατάσχετα, αφορολόγητα, δεν θεωρούνται εισόδημα και δεν υπόκεινται σε καμία κράτηση υπέρ του Δημοσίου ή τρίτου.

Ένας από τους τυχερούς κερδίζει μέχρι και 50.000 ευρώ, με τα έπαθλα να είναι κλιμακωτά. Συγκεκριμένα, τα ποσά που κερδίζουν κάθε μήνα οι τυχεροί φορολογούμενοι είναι τα εξής:

1 τυχερός κερδίζει 50.000 ευρώ

5 τυχεροί κερδίζουν 20.000 ευρώ ο καθένας

50 τυχεροί κερδίζουν 5.000 ευρώ ο καθένας

500 τυχεροί κερδίζουν 1.000 ευρώ ο καθένας

Στους φορολογούμενους που κληρώνονται και δεν έχουν δηλώσει τραπεζικό λογαριασμό, δίνεται προθεσμία τριών (3) μηνών από την ημερομηνία της κλήρωσης, προκειμένου να δηλώσουν τον τραπεζικό λογαριασμό στον οποίο επιθυμούν να πιστωθεί το χρηματικό έπαθλο, στην εφαρμογή προσωποποιημένης πληροφόρησης του TAXISnet.

Περισσότερα

Οικονομία

Καταναλωτές: Το 80% κοιτάζει πρώτα την τιμή – Με ποια κριτήρια ψωνίζουν πλέον οι Έλληνες

Δημοσιεύθηκε

στις

Την πίεση που ασκούν στην αγοραστική δύναμη, αλλά και την ψυχολογία των Ελλήνων καταναλωτών, η σημαντική αύξηση του πληθωρισμού στις παγκόσμιες αγορές και τις ανησυχίες που προκαλεί η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία αποτυπώνει η έρευνα «Future Consumer Index Ελλάδα 2022».

Η έρευνα διεξήχθη, με τη συνεργασία της MRB, σε δείγμα 500 Ελλήνων καταναλωτών, μεταξύ 28 Απριλίου και 5 Μαΐου 2022 και εντάσσεται στην ευρύτερη παγκόσμια έρευνα της ΕΥ, Future Consumer Index, η οποία παρακολουθεί τις καταναλωτικές τάσεις στις σημαντικότερες αγορές του κόσμου από την έναρξη της πανδημίας και βρίσκεται ήδη στον 10ο κύκλο της.

Οι Έλληνες καταναλωτές, έχοντας μόλις αφήσει πίσω τους μια δεκαετή περίοδο δημοσιονομικής προσαρμογής, φαίνεται να βιώνουν έντονα τις οικονομικές επιπτώσεις της παρούσας συγκυρίας. Επτά στους δέκα (70% εφέτος, από 60% πέρσι) δηλώνουν ότι ξοδεύουν λιγότερα χρήματα σε προϊόντα που δεν είναι πρώτης ανάγκης, ενώ πάνω από τους μισούς καταναλωτές (51% φέτος, από 43% πέρσι) δηλώνουν ότι αγοράζουν μόνο τα απαραίτητα. Σχεδόν στο σύνολο των επιμέρους κατηγοριών προϊόντων, τα ποσοστά όσων δηλώνουν ότι έχουν περιορίσει τις δαπάνες τους εμφανίζονται αυξημένα σε σχέση με το 2021, ενώ το ίδιο ισχύει και για τις εκτιμήσεις σχετικά με την εξέλιξη των δαπανών τους στους επόμενους τέσσερις μήνες. Αντίθετα, οι Έλληνες καταναλωτές εμφανίζονται πιο αισιόδοξοι για το μεσοπρόθεσμο μέλλον, καθώς το ποσοστό όσων προβλέπουν βελτίωση της οικονομικής τους κατάστασης κατά το επόμενο δωδεκάμηνο (29%) συμπίπτει με αυτούς που αναμένουν επιδείνωση.

Στο περιβάλλον αυτό, η τιμή αναδεικνύεται και φέτος, με διαφορά, ως το σημαντικότερο αγοραστικό κριτήριο, τόσο για το σήμερα (78%), όσο και για την επόμενη τριετία (78%). Ωστόσο, και παρά τις δυσκολίες, συγκεκριμένες ομάδες καταναλωτών εμφανίζονται πρόθυμες να πληρώσουν περισσότερα για επιλεγμένες κατηγορίες προϊόντων και, μάλιστα, σε μεγαλύτερο βαθμό από τους καταναλωτές διεθνώς. Οι νεότερες γενιές είναι πρόθυμες να πληρώσουν περισσότερο για προϊόντα ή υπηρεσίες που προσφέρουν άνεση, πρακτικότητα και ευκολία, η παραγωγική ηλικία 30-49 ετών για καλή εξυπηρέτηση πελατών και εμπειρία, ενώ οι μεγαλύτερης ηλικίας καταναλωτές ακολουθούν πιο συναισθηματικά κριτήρια, δείχνοντας προθυμία να πληρώσουν περισσότερα σε καταστήματα λιανικής της περιοχής τους ή για προϊόντα που παράγονται στη χώρα μας.

Εν αναμονή του επόμενου μεγάλου εκπτωτικού γεγονότος

Στο περιβάλλον αυτό, μεγάλα εκπτωτικά γεγονότα, όπως η Black Friday, οι έκτακτες εκπτώσεις, ή οι στοχευμένες μειώσεις τιμών σε προϊόντα β’ διαλογής, αποκτούν μεγαλύτερη σημασία στη συνείδηση των καταναλωτών, καθώς σημαντικά ποσοστά εναποθέτουν τις ελπίδες τους, ή και το άλλοθι για αυξημένη κατανάλωση, σε παρόμοια γεγονότα.

Δύο στους τρεις (67%), και περισσότεροι μεταξύ των νεότερων ηλικιών, σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν αγορές την επόμενη φορά που θα λάβει χώρα ένα μεγάλο αγοραστικό / εκπτωτικό γεγονός, ενώ οκτώ στους δέκα (83%) από αυτούς αναβάλλουν κάποιες αγορές που θέλουν να πραγματοποιήσουν μέχρι τότε. Ωστόσο, μόλις το 15% δηλώνουν ότι θα ξοδέψουν περισσότερα στις εκπτώσεις σε σχέση με πέρσι, έναντι 53% που θα ξοδέψουν τα ίδια και 32% που θα ξοδέψουν λιγότερα.

Οι μάρκες (brands) σε υποχώρηση

Η έρευνα καταγράφει την περαιτέρω αποδυνάμωση της σχέσης του καταναλωτή με τις μάρκες που παρατηρήθηκε στη διάρκεια της πανδημίας. 47% των καταναλωτών δηλώνουν ότι οι μάρκες αποτελούν σήμερα λιγότερο σημαντικό κριτήριο κατά τις αγοραστικές τους αποφάσεις, ενώ το 56% των ερωτώμενων, από 41% πριν έναν χρόνο, αναφέρουν ότι έχουν αλλάξει τα brands που αγοράζουν, είτε για να μειώσουν τα έξοδά τους, είτε γιατί επιλέγουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, είτε για να υποστηρίξουν την τοπική οικονομία ή καταστήματα της γειτονιάς τους. Επιπλέον, μόλις το 17% των Ελλήνων καταναλωτών δηλώνουν διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα για brands που εμπιστεύονται.

Την ίδια ώρα, αλλάζουν δραστικά οι προσδοκίες από τα brands. Οι καταναλωτές δεν απαιτούν πλέον μόνο προσιτή τιμή, καλή ποιότητα και εξυπηρέτηση, αλλά και μία ισχυρή ηθική υπόσταση που θα ακολουθεί τις κοινωνικές επιταγές, μέσα από τον ισχυρό περιβαλλοντικό και κοινωνικό αντίκτυπο της επιχείρησης. Χαρακτηριστικά, το 72% των ερωτώμενων πιστεύουν ότι τα brands πρέπει να συμπεριφέρονται με ηθικό τρόπο και σύμφωνα με τις προσδοκίες της κοινωνίας, ενώ το 69% θεωρούν ότι η συμπεριφορά μίας επιχείρησης είναι τόσο σημαντική, όσο και τα προϊόντα και οι υπηρεσίες που προσφέρει, ευρήματα που δημιουργούν για τις επιχειρήσεις και τα brands νέες ευθύνες και προκλήσεις.

Ωστόσο, μόλις 19%, έναντι 38% παγκοσμίως, δηλώνουν ικανοποιημένοι από τις σχετικές δράσεις και πρωτοβουλίες που αναλαμβάνουν οι μάρκες. Επιπλέον, σε μεγάλα ποσοστά, οι καταναλωτές εμφανίζονται έτοιμοι να «τιμωρήσουν» τα brands που δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες τους, διακόπτοντας ή μειώνοντας τις αγορές τους, ή δημοσιοποιώντας το παράπονό τους.

Το θέμα της υγείας ανησυχεί, αλλά πολύ λιγότερο

Οι Έλληνες καταναλωτές δηλώνουν ότι είναι, πλέον, πολύ πιο σημαντικό αγοραστικό κριτήριο το να είναι ένα προϊόν υγιεινό (61%) και είναι πιο πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για προϊόντα που προωθούν την υγεία και την ευεξία (35%), σε σχέση με τους καταναλωτές στον υπόλοιπο κόσμο. Παράλληλα, όμως, εμφανίζονται πιο έτοιμοι από το παγκόσμιο δείγμα να επισκεφτούν ξανά τα φυσικά καταστήματα, υποδηλώνοντας ότι η κοινωνία έχει εξοικειωθεί περισσότερο με την πανδημία.

Τα ζητήματα της υγείας εξακολουθούν να προβληματίζουν τους Έλληνες καταναλωτές, οι ανησυχίες, όμως, έχουν υποχωρήσει, καθώς επισκιάζονται σε μεγάλο βαθμό από τα οικονομικά προβλήματα. Οι ανησυχίες για την υγεία βρίσκονται πλέον στην τρίτη θέση (55%), μετά το κόστος διαβίωσης (74%) και τα οικονομικά (60%), ενώ η ψυχική υγεία ανησυχεί εξίσου με τη σωματική.

Οι online αγορές ήρθαν για να μείνουν

Οι Έλληνες καταναλωτές εξοικειώθηκαν εξ ανάγκης απότομα με το ηλεκτρονικό εμπόριο. Στη φετινή έρευνα, πάνω από τους μισούς (57%) τοποθετούνται θετικά απέναντι στις διαδικτυακές αγορές, και το ποσοστό αυτό κατανέμεται ισομερώς σε όλες τις ηλικιακές ομάδες και κοινωνικές τάξεις. Όταν ρωτήθηκαν πώς θα κάνουν τις αγορές τους, ή θα αναζητήσουν προσφορές κατά το επόμενο μεγάλο εκπτωτικό γεγονός, μόλις 7% απάντησαν «κυρίως ή μόνο σε φυσικά καταστήματα». Ωστόσο, μια ισχυρή μειοψηφία εξακολουθεί να τηρεί επιφυλακτική στάση απέναντι στις διαδικτυακές αγορές, περισσότερο στα τρόφιμα και είδη σουπερμάρκετ και, σε μικρότερο βαθμό, στα αγαθά διαρκείας.

Την ίδια ώρα, η αγορά φαίνεται να ξεπερνά πολλά από τα αρχικά προβλήματα που προβλημάτιζαν τους καταναλωτές σε σχέση με τις online αγορές. Ιδιαίτερα, οι αργοί χρόνοι παράδοσης και η ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων, που προβλημάτιζαν πέρσι το 49% και 37% των καταναλωτών αντίστοιχα, ανησυχούν σήμερα μόλις έναν στους πέντε. Εξακολουθούν, όμως, να λειτουργούν αποτρεπτικά το υψηλό κόστος παράδοσης (42%) και η δυσκολία στην αλλαγή προϊόντων (29%, με έντονη, όμως, μείωση από το 49% της περσινής έρευνας).

Η αναζήτηση της εμπειρίας μέσα στην κρίση

Σημαντικά μερίδια των Ελλήνων καταναλωτών, ιδιαίτερα στις ηλικίες 30-49 ετών, δηλώνουν ότι θα ήταν πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για προϊόντα προσαρμοσμένα στις ατομικές τους ανάγκες και γούστα, και προϊόντα που εξασφαλίζουν άνεση, πρακτικότητα και ευκολία. Είναι ενδεικτικό, επίσης, ότι, παρά την οικονομική στενότητα, ένας στους τέσσερις (26%) σκοπεύει να ξοδέψει περισσότερα σε διακοπές και ταξίδια αναψυχής, το υψηλότερο ποσοστό μεταξύ όλων των επιμέρους κατηγοριών προϊόντων και υπηρεσιών. Μακροπρόθεσμα, ένας στους δύο δηλώνει ότι θα δαπανά περισσότερα σε εμπειρίες, και ένας στους τέσσερις ότι θα κάνει περισσότερες online αγορές και θα επισκέπτεται μόνο καταστήματα που προσφέρουν σπουδαίες εμπειρίες.

Ανησυχία για τη βιώσιμη ανάπτυξη, που δεν μεταφράζεται υποχρεωτικά σε πράξεις

Ποσοστό 38% των καταναλωτών θεωρούν τη βιώσιμη ανάπτυξη σημαντικό παράγοντα κατά τη λήψη αγοραστικών αποφάσεων σήμερα, ενώ, μακροπρόθεσμα, μέσω των επιλογών τους, δύο στους τρεις (64%) δείχνουν να τους απασχολεί ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος των αγορών τους. Υψηλά ποσοστά των Ελλήνων καταναλωτών αξιώνουν από τα brands και τις επιχειρήσεις κοινωνικά και περιβαλλοντικά υπεύθυνη συμπεριφορά. Δηλώνουν, επίσης, ότι προσπαθούν να εφαρμόσουν οι ίδιοι έναν πιο βιώσιμο τρόπο ζωής, σε αντίστοιχα ποσοστά με το παγκόσμιο δείγμα, αν και αρκετές από τις απαντήσεις τους δε φαίνεται να επιβεβαιώνονται από τα διαθέσιμα στατιστικά στοιχεία. Προβληματίζονται, όμως, για μία σειρά από παράγοντες που τους αποτρέπουν από την αγορά βιώσιμων προϊόντων, όπως – κυρίως – η υψηλή τιμή (74%), αλλά και η αξιοπιστία των πληροφοριών και ισχυρισμών που προβάλλουν σχετικά οι επιχειρήσεις. Είναι, δε, χαρακτηριστικό ότι σχεδόν ένας στους δύο δηλώνει ότι θα μειώσει (37%) ή θα σταματήσει (9%) τις αγορές βιώσιμων προϊόντων κατά τον επόμενο χρόνο, έναντι 19% που θα τις ξεκινήσουν ή θα τις αυξήσουν.

Τυπολογίες καταναλωτών

Με βάση τις προτεραιότητές τους, οι καταναλωτές αυτοπροσδιορίζονται και κατατάσσονται σε πέντε διακριτές τυπολογίες. Στην πρώτη θέση, όπως και στην περσινή έρευνα Future Consumer Index Ελλάδα 2021, βρίσκεται η τυπολογία Affordability First (33%), που αποτελείται από καταναλωτές που ανησυχούν για τα οικονομικά τους και κάνουν συνετή οικονομική διαχείριση. Στη δεύτερη θέση, από την τέταρτη πέρσι, η ομάδα Experience First (20%), είναι αυτοί που αναζητούν εμπειρίες για να ζουν τη ζωή στο έπακρο, και αναζητούν και πειραματίζονται με το καινούριο. Οι ευαισθητοποιημένοι για τον πλανήτη και το περιβάλλον (Planet First – 19%), βρίσκονται στην τρίτη θέση, ξεπερνώντας την τέταρτη υπολογία Health first (18%), όσων ανησυχούν για την προσωπική και την οικογενειακή υγεία. Τέλος, η ομάδα που προτάσσει το κοινωνικό σύνολο, Society First (10%), βρίσκεται και φέτος στην τελευταία θέση.

 

https://www.protothema.gr/economy/article/1268839/katanalotes-to-80-koitazei-prota-tin-timi-me-poia-kritiria-psonizoun-pleon-oi-ellines/

Περισσότερα
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα