Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Δεν χάθηκε η μάχη-Με φόντο την απόρριψη της χρηματοδότησης της υπογειοποίησης του τρένου η αυριανή κινητοποίηση του Δήμου

Published

on

Πιο επίκαιρο χαρακτήρα από ποτέ αποκτά η αυριανή κινητοποίηση του Δήμου Πατρέων και φορέων- συλλόγων της περιοχής για την υπογειοποίηση του τρένου, μετά και την απόρριψη της χρηματοδότησης του έργου.

Η κινητοποίηση με κύριο αίτημα διεκδίκησης την υπογειοποίηση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής είχε προγραμματιστεί, όταν έγινε η απόφαση της μη ένταξης για χρηματοδότηση της πρότασης της ΕΡΓΟΣΕ CEF για την υπογειοποίηση από το Ρίο έως τον Άγιο Διονύσιο.
Θυμίζουμε ότι η συγκέντρωση Δήμου και κατοίκων θα πραγματοποιηθεί αύριο στις 8 μ.μ., στον νέο σταθμό του προαστιακού σιδηροδρόμου στο Ρίο, ενώ την Πέμπτη 7 Ιουλίου, η Δημοτική Αρχή και αντιπροσωπεία της Επιτροπής Αγώνα, θα καταθέσουν το ψήφισμα της συγκέντρωσης στον Υπουργό Υποδομών, Κώστα Καραμανλή.
«Δεν θα διαπραγματευτούμε οποιαδήποτε λύση που βλάπτει την πόλη μας και τους κατοίκους της. Δεν θα αποδεχτούμε να διχοτομηθεί η πόλη, να υψωθούν τείχη και να υποβαθμιστεί η ζωή μας. Ο Πατραϊκός λαός, θα συνεχίσει ενωμένος τον αγώνα του, για να μείνουν και αυτοί οι σχεδιασμοί στα χαρτιά. Το διαχρονικό αίτημα για σύγχρονο τρένο με υπογειοποίηση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής, την λειτουργία του προαστιακού και την δημιουργία γραμμικού πάρκου, πεζοδρόμων και ποδηλατόδρομου, είναι ρεαλιστικό και άμεσα εφαρμόσιμο», επανέλαβε και πρόσφατα ο Δήμαρχος Πατρέων, Κώστας Πελετίδης.

Β. ΑΪΒΑΛΗΣ: ΝΑ ΥΠΟΒΛΗΘΕΙ ΞΑΝΑ Η ΠΡΟΤΑΣΗ

Τις τελευταίες εξελίξεις σχολίασε και ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΔΕ, Βασίλης Αϊβαλής, επισημαίνοντας πως «δεν χάθηκε ο πόλεμος, πιθανότατα χάθηκε μια μικρή μάχη, όμως θα πρέπει να προχωρήσουμε άμεσα σε ενέργειες επανυποβολής» και προσέθεσε πως «δεν πρέπει να μεμψιμοιρούμε για την αρνητική αυτή απόφαση, όμως θα πρέπει οι αρμόδιες υπηρεσίες της ΕΡΓΟΣΕ να εξηγήσουν τους λόγους για τους οποίους απερρίφθη η πρόταση».
Μάλιστα, καλεί την ΕΡΓΟΣΕ να προβεί άμεσα στην επαναυποβολή της ανανεωμένης και πλήρους τεκμηριωμένης πρότασης για να χρηματοδοτηθεί η πλήρης υπογειοποίηση του τμήματος από τον σταθμό του Ρίου έως τον σταθμό του Αγ. Διονυσίου και από εκεί και πέρα να συνεχίσει η υπογειοποίηση μέχρι τον σταθμό του Αγ. Ανδρέα.
Σημείωσε πως «δεν είναι δυνατόν η Πάτρα να μην έχει υπογειοποιημένη την Νέα Σιδηροδρομική Γραμμή (ΝΣΓ) της, τουλάχιστον στον βασικό άξονα του δομημένου αστικού ιστού της, δηλαδή πριν την Κανελλοπούλου (Νέο Σταθμός Ρίο) μέχρι το ύψος του Αγ. Ανδρέα και το Νότιο Πάρκο. Μία πρόταση του Τεχνικού Επιμελητηρίου Δυτικής Ελλάδας η οποία έγινε αποδεκτή από την μεγαλύτερη μερίδα των πολιτών της περιοχής και στο τέλος την αποδέχθηκαν και όλες οι κυβερνήσεις των τελευταίων ετών ως την βέλτιστη πρόταση για την διέλευση της ΝΣΓ από την πόλη της Πάτρας.Παρά τις όποιες ευθύνες, είναι ανάγκη να υπάρξει άμεση κινητοποίηση των υπευθύνων και επανυποβολή στο CEF βελτιωμένης τεχνοοικονομικής ανασυγκροτημένης πρότασης στα απαρέγκλιτα πλαίσια της ίδιας χάραξης και του ίδιου τρόπου διέλευσης της ΝΣΓ προκειμένου αυτή να τύχει χρηματοδότησης».

ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ: ΟΧΙ ΑΛΛΑ ΛΑΘΗ

Ανακοίνωση εξέδωσε και ο Εμπορικός Σύλλογος Πατρών, αναφέροντας μεταξύ άλλων πως «η αρνητική εξέλιξη της μη χρηματοδότησης της υπογειοποίησης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Ρίου – Αγ. Διονυσίου έρχεται να προστεθεί στο σήριαλ της σιδηροδρομικής απομόνωσης της πόλης μας. Είναι άμεση ανάγκη οι υπεύθυνοι φορείς να διερευνήσουν τα λάθη και τις αστοχίες που οδήγησαν στη μη χρηματοδότηση του έργου και να επανυποβάλλουν μία βελτιωμένη και πλήρως αιτιολογημένη πρόταση ούτως ώστε να επιτευχθεί η χρηματοδότησή του. Το έργο είναι ζωτικής σημασίας από οικονομική και κοινωνική άποψη για την πόλη και την περιοχή. Σύσσωμη η πόλη απαιτεί την άμεση σιδηροδρομική σύνδεση με υπογειοποίηση της διέλευσης από τον αστικό ιστό. Αντιτασσόμαστε στις πολιτικές υποβάθμισης και υπονόμευσης των αναπτυξιακών έργων και προοπτικών για την πόλη μας και την περιοχή μας».

Ροή ειδήσεων

Advertisement