Πάτρα - Δ. Ελλάδα
Εισήγηση Πελετίδη για τους συμβασιούχους του Δήμου
Δημοσιεύθηκε
9 μήνες πρνστις

Μοναδικό θέμα της σημερινής, έκτακτης συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου στις 3.30 μ.μ., είναι το εξής: Καθορισμός της στάσης του Δημοτικού Συμβουλίου στην αυριανή (12/7/2022) συζήτηση στο Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά, της αίτησης 315 συμβασιούχων εργαζομένων, για παραμονή τους στο Δήμο Πατρέων και τα σοβαρά προβλήματα για την κάλυψη της δαπάνης που προκαλείται από τις δικαστικές αποφάσεις για παραμονή στο Δήμο, των συμβασιούχων μέσω των οκτάμηνων προγραμμάτων Κοινωφελούς Εργασίας του ΟΑΕΔ, των ετών 2018 – 2019 – 2020.
Στην εισήγησή του ο Δήμαρχος Πατρέων, Κώστας Πελετίδης, θα αναφέρει τα εξής:
«Όπως είναι γνωστό, μέχρι το Φλεβάρη του 2022, για την κάλυψη της μισθοδοσίας και των ασφαλιστικών εισφορών των “οκταμηνιτών” συμβασιούχων του ΟΑΕΔ, που επέστρεψαν στο Δήμο μέσω αποφάσεων δικαστηρίων, ο Δήμος Πατρέων έχει καταβάλει 11,5 εκατομμύρια ευρώ, καθώς η Κυβέρνηση δεν αναγνωρίζει το ζήτημα ως δική της υποχρέωση, παρότι η σύμβαση των εν λόγω εργαζομένων είναι με το Υπουργείο Εργασίας.
Ο Δήμος Πατρέων απ’ την πλευρά του, για όποιες προσλήψεις κάνει -κατά κύριο λόγο ολιγόμηνες, αφού απαγορεύονται οι μόνιμες προσλήψεις-, έχει ως βασικό κριτήριο την οικονομική του δυνατότητα να πληρώνει τους μισθούς, τις ασφαλιστικές εισφορές, τα Μέσα Ατομικής Προστασίας (ΜΑΠ) κλπ, των εργαζομένων. Επίσης, φροντίζει ώστε οι ειδικότητές τους, να καλύπτουν τα υπάρχοντα κενά στις δημοτικές υπηρεσίες, με γνώμονα να μπορεί να εκτελεστεί το επιθυμητό έργο.
Τα τελευταία χρόνια, όμως, ο Δήμος μας καλείται να αντιμετωπίσει μία ιδιαίτερη κατάσταση, που αφορά μία σειρά δικαστικές αποφάσεις, βάσει των οποίων οι συμβασιούχοι εργαζόμενοι των οκταμήνων του ΟΑΕΔ, παραμένουν στις θέσεις τους μετά τη λήξη των προγραμμάτων, για ένα μεγαλύτερο ή μικρότερο χρονικό διάστημα.
Ενδεικτικά, την 1/6/2022 επανήλθαν στο Δήμο, με απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Πειραιά, 289 συμβασιούχοι του ΟΑΕΔ από τη Δημόσια Πρόσκληση ΟΑΕΔ 16/2017. Την 1/7/2022 επανήλθαν άλλοι 110 εργαζόμενοι, από τη Δημόσια Πρόσκληση ΟΑΕΔ 3/2019.
Επίσης, αύριο, 12/7/2022, αιτούνται από το Μονομελές Πρωτοδικείο του Πειραιά να επιστρέψουν για εργασία στο Δήμο, άλλοι 315 εργαζόμενοι από τη Δημόσια Πρόσκληση ΟΑΕΔ 2/2020, με την ίδια διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων. Άγνωστο πόσοι ακόμα θα προσφύγουν δικαστικά στο μέλλον, καθώς οι “οκταμηνίτες” που έχουν περάσει από το Δήμο από την αρχή των συγκεκριμένων προγραμμάτων, ξεπερνούν τους 4.000. Ήδη, τον τελευταίο μήνα, ήρθαν και δουλεύουν στο Δήμο άλλοι 400 συμβασιούχοι, βάσει του τρέχοντος προγράμματος Κοινωφελούς Εργασίας του ΟΑΕΔ.
Η Δημοτική Αρχή, έχει βρεθεί διαχρονικά στο πλευρό των εργαζομένων και των ανέργων της πόλης μας, τόσο στις κινητοποιήσεις τους και στους αγώνες που έχουν διεξαχθεί όλο αυτό το διάστημα, με “αιχμή” τη διεκδίκηση μόνιμης και σταθερής δουλειάς για όλους και με σύνθημα “Δουλειά για όλους – Δουλειά με δικαιώματα”, όσο και στις δικαστικές αίθουσες, σε συναντήσεις με Υπουργούς όλων των Κυβερνήσεων που έχουν περάσει σ’ αυτό το διάστημα κτλ.
Το Δημοτικό Συμβούλιο, έχει εκδώσει σειρά αποφάσεων και ψηφισμάτων, με τα οποία στηρίζει τις διεκδικήσεις των εργαζομένων, βάσει των οποίων ο Δήμαρχος και η Δημοτική Αρχή έχουν βρεθεί πολλάκις στα δικαστήρια, στηρίζοντάς τους.
Επιπλέον, το Δημοτικό Συμβούλιο, με απόφασή του, διεκδικεί τα 91 εκατομμύρια ευρώ της κρατικής χρηματοδότησης που δικαιούται η Πάτρα και προβλέπονται στο Νόμο “Καλλικράτη”, από τα οποία λαμβάνει μόλις 24 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που δε φτάνει ούτε για τη μισθοδοσία των μόνιμων εργαζόμενων του Δήμου, πόσο μάλλον για την κάλυψη όλων των άλλων αναγκών, συν τη μισθοδοσία των συμβασιούχων που μένουν στη θέση τους με δικαστικές αποφάσεις.
Όλα αυτά τα χρόνια, δεν έχουμε σταματήσει στιγμή να αναδεικνύουμε τα μεγάλα αδιέξοδα που δημιουργεί σε όλους τους Δήμους και φυσικά και στο Δήμο Πατρέων, η αντιλαϊκή πολιτική των Κυβερνήσεων. Δεν έχουμε σταματήσει στιγμή τη διεκδίκηση, ταυτόχρονα με την τιτάνια προσπάθεια που διεξάγουμε, ώστε να μην “χαρατσώνει” ο Δήμος μας τον πατραϊκό λαό, να τον ανακουφίζει οικονομικά, όσο μπορεί, στο ασφυκτικό οικονομικό περιβάλλον που καλείται να δράσει.
Αναδείξαμε τη δεινή οικονομική κατάσταση στην οποία οδηγούνται οι Δήμοι, με το πέρασμα σ’ αυτούς τουλάχιστον 200 αρμοδιοτήτων τα τελευταία χρόνια, χωρίς τους αντίστοιχους πόρους. Ανάμεσα σ’ αυτές, είναι η ναυαγοσωστική κάλυψη, η περίθαλψη των αδέσποτων ζώων και μια σειρά άλλες υπηρεσίες, για τις οποίες έχουμε καταβάλλει τρομερή προσπάθεια, ώστε να διατηρούνται σε ένα επίπεδο και να μην αφεθούν στην τύχη τους ή να περάσουν σε ιδιώτες – εργολάβους, όπως είναι άλλωστε η στόχευση της Κυβέρνησης.
Αναδείξαμε τις τραγικές συνέπειες της ακρίβειας, που εκτός από τη συρρίκνωση του εργατικού – λαϊκού εισοδήματος, έχει επίπτωση και στη λειτουργία του Δήμου. Είστε ήδη ενήμεροι ότι τη φετινή χρονιά, τα έξοδα του Δήμου διογκώθηκαν. Έχουμε σχεδόν διπλασιασμό του ύψους των δαπανών που αφορούν στις ανάγκες του Δήμου για ρεύμα, πετρέλαιο, βενζίνη κίνησης, θέρμανσης σχολικών συγκροτημάτων, παιδικών σταθμών, υποδομών. Αντιμετωπίζουμε τεράστιες αυξήσεις στην αγορά εφοδίων, υλικών για τη λειτουργία του Δήμου. Ταυτόχρονα, η Κυβέρνηση επιμένει στην καταβολή από το Δήμο του τέλους ταφής, που δεν το έχουμε προβλέψει στον προϋπολογισμό. Επίσης, με πρόσφατη εγκύκλιό της, η Κυβέρνηση επιμένει να μην καλύπτει τις ανάγκες των σχολικών μονάδων με καθαρίστριες. Έτσι, τις επόμενες μέρες, το Δημοτικό Συμβούλιο θα κληθεί να ψηφίσει τη μετατροπή των συμβάσεών τους από μερικής σε πλήρους απασχόλησης, με την επιπλέον δαπάνη να καλύπτεται από τον προϋπολογισμό του Δήμου.
Σ’ αυτό λοιπόν, το κοινωνικοοικονομικό περιβάλλον, που η τεράστια πλειοψηφία των Δήμων όλης της χώρας, το αντιμετωπίζει με συνεχείς αυξήσεις σε δημοτικά τέλη, με εκχώρηση υπηρεσιών σε εργολάβους και μετακύλιση του κόστους στους δημότες, το Δημοτικό Συμβούλιο της Πάτρας, στις αρχές του 2022, ψήφισε μειώσεις στα δημοτικά τέλη και τα ανταποδοτικά (ήταν μάλιστα η πολλοστή χρονιά στη σειρά που προχώρησε σε μειώσεις), λαμβάνοντας υπ’ όψιν την οικονομική κατάσταση του πατραϊκού λαού και με βάση αυτό, κατάρτισε τον προϋπολογισμό του. Να σημειώσουμε, βέβαια, ότι στον προϋπολογισμό του Δήμου, δεν συμπεριλαμβάνεται δαπάνη 700.000€ μηνιαίως, για την κάλυψη των προαναφερόμενων δικαστικών αποφάσεων.
Για να ολοκληρώσουμε, όσο γίνεται, τη συνολική εικόνα της δύσκολης οικονομικής κατάστασης στην οποία βρίσκεται ο Δήμος μας, πρέπει να αναφέρουμε επιπλέον, ότι από τα στοιχεία που έχουμε σχετικά με την εκτέλεση του προϋπολογισμού κατά το Α’ εξάμηνο του 2022, δηλαδή μέχρι 30/6/2022, από τα ανταποδοτικά, τα έσοδα είναι 8.947.512€ και τα έξοδα είναι 11.362.012€, δηλαδή έχουμε έλλειμμα 2.414.500€.
Μέχρι σήμερα, έχουμε προχωρήσει σε σειρά αναμορφώσεων του προϋπολογισμού μας, ώστε να διασφαλίσουμε ότι οι εργαζόμενοι που έχουν επανέλθει μέχρι σήμερα στη θέση τους, θα λαμβάνουν απρόσκοπτα τη μισθοδοσία τους και τις ασφαλιστικές τους εισφορές. Έχουμε μεταφέρει χρήματα από άλλους “κωδικούς”, έχουμε κόψει από άλλα έργα και υπηρεσίες, καθώς προτεραιότητά μας ήταν και θα είναι οι εργαζόμενοι. Έχουμε κάνει ό,τι περνάει από το χέρι μας, με δεδομένη, δυστυχώς, την άρνηση της Κυβέρνησης να καλύψει τη δαπάνη που προκύπτει από τις αποφάσεις των δικαστηρίων, παρότι είναι υποχρέωσή της, καθώς η σύμβαση των εργαζομένων είναι με το Υπουργείο Εργασίας και όχι με το Δήμο Πατρέων. Επιπρόσθετα, σας γνωρίζουμε, ότι ούτε η επιλογή του δανεισμού υπάρχει, καθώς το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων δεν δίνει δάνεια στους Δήμους για την κάλυψη αναγκών σε μισθοδοσία και ασφαλιστικές εισφορές.
Σήμερα, με δεδομένα όλα τα παραπάνω, καλούμαστε να αποφασίσουμε τη στάση μας στο αυριανό δικαστήριο, στον Πειραιά, όπου άλλοι 315 εργαζόμενοι από τη Δημόσια Πρόσκληση ΟΑΕΔ 2/2020, διεκδικούν την επιστροφή τους στο Δήμο μας, με το αποθεματικό μας αυτή τη στιγμή να μη φτάνει για τις ανάγκες που θα προκύψουν από τη μισθοδοσία τους, συνεπώς να μην είναι δυνατή άλλη αναμόρφωση του προϋπολογισμού.
Βάση για την απόφασή μας, πρέπει να είναι η αρχή, ότι στο Δήμο Πατρέων δεν θα υπάρξει απλήρωτος εργαζόμενος, δεν θα υπάρξει εργαζόμενος χωρίς κάλυψη των ασφαλιστικών του εισφορών, δεν θα υπάρξει εργαζόμενος χωρίς Μέσα Ατομικής Προστασίας. Συνεπώς, για κάθε μας απόφαση σαν Δημοτικό Συμβούλιο, πρέπει να διασφαλίσουμε το οικονομικό της μέρος.
Βάση για την απόφασή μας, πρέπει να είναι, να μην επιτρέψουμε να πληρώσει ο πατραϊκός λαός, μέσω μίας πιθανής χρεωκοπίας του Δήμου ή αδυναμίας του να καλύψει τις στοιχειώδεις ανάγκες των δημοτών μας, την αντεργατική, την αντιλαϊκή πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης, των Κυβερνήσεων, την ανάλγητη στάση τους ενάντια στους εργαζόμενους, την άρνησή τους να διασφαλίσουν μόνιμη και σταθερή δουλειά, την άρνησή τους να καλύψουν τη μισθοδοσία και τις ασφαλιστικές εισφορές τους, ως όφειλαν και είναι υποχρεωμένοι.
Δε θα επιτρέψουμε, να ενοχοποιήσει η Κυβέρνηση τους Δήμους, συγκεκριμένα το Δήμο Πατρέων, για τις επιλογές της, “πετώντας του το μπαλάκι” να λύσει το ζήτημα της εργασίας, της επιβίωσης 4.000 ανθρώπων, με πενιχρά οικονομικά μέσα.
Σχετικά θέματα
-
«Δε ζητάμε ελεημοσύνη…»-«Κραυγή» αγωνίας από τους συμβασιούχους της Κοινωφελούς και επίθεση της αντιπολίτευσης στη δημοτική Αρχή
-
ΠΑΤΡΑ – ΒΙΝΤΕΟ: “Ντου” συμβασιούχων στο Δημοτικό Συμβούλιο!
-
Τέλος στις ΜΕΘ για κορωνοϊό – Η εισήγηση της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων
-
Προσοχή: Απατεώνισσα βομβαρδίζει με τηλέφωνα πολίτες προσποιούμενη την υπάλληλο του Δήμου Πατρέων
-
Πάτρα: Από τα ξημερώματα στο πόδι οι εργαζόμενοι του Δήμου για να καθαρίσουν την πόλη
-
Η στάση του Δήμου Πατρέων στο θέμα των συμβασιούχων του Κοινωφελούς
Πάτρα - Δ. Ελλάδα
Οι γέφυρες της Δυτικής Ελλάδας-Η «Γ» παρουσιάζει τον χρόνο ζωής τους, τις παρεμβάσεις που χρειάζονται για τον πλήρη έλεγχό τους και τα προβλήματα στην περιφέρεια
Δημοσιεύθηκε
2 ώρες πρνστις
27 Μαρτίου 2023 19:55
Της Τέτας Γιαννάρου
Ως πρώτη προτεραιότητα τη δημιουργία Μητρώου προτείνει το ΤΕΕ με καταγεγραμμένη χρονολογία κατασκευής, κατάσταση και καταγραφή παρεμβάσεων των γεφυρών.
Δυστυχώς αφορμής δοθείσης, όπως συνηθίζουμε εν Ελλάδι. Λόγος ικανός για μια δημοσιογραφική διερεύνηση. Η αφορμή; Το σοβαρότατο πρόβλημα σε μία από τις μεγαλύτερες γέφυρες της χώρας, τη γέφυρα των Σερβίων, στην οποία τεχνικοί που εκτελούσαν εργασίες αποκατάστασης για βλάβες ορατές από 20ετίας λόγω δεκαετιών εγκατάλειψης ανακάλυψαν ρωγμές καλά κρυμμένες μέσα στο τσιμέντο που δεν φαίνονταν.
Στο γεγονός δόθηκε πανελλαδικής εμβέλειας προβολή, καθότι η απαγόρευση διέλευσης δημιουργεί σωρεία προβλημάτων, ενώ υπάρχει προβληματισμός για το αν στην πορεία αποκατάστασης αποκαλυφθούν και άλλες βλάβες Το σημαντικό είναι ότι, όταν αναζητήθηκαν από την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας τα σχέδια της γέφυρας, αυτά δεν είχαν φυλαχθεί από το ελληνικό κράτος.
Η κατασκευή είχε γίνει από ελληνικό κατασκευαστικό γραφείο σε μελέτη του Ιταλού καθηγητή αρχιτεκτονικής, Ρικάρντο Μοράντι και τα σχέδια δόθηκαν τελικά μετά από αδειοδότηση του ιταλικού κράτους το καλοκαίρι του 2022, ώστε να ξεκινήσουν οι μελέτες αποκατάστασης.
Υπάρχουν στην Περιφέρειά Δυτικής Ελλάδος, γέφυρες με αντίστοιχα προβλήματα αυτής των Σερβίων; Η «Γ» έθεσε μια σειρά ερωτημάτων:
Ποιος ο χρόνος ζωής των γεφυρών; Υπάρχει αρχείο; Ποια η παρούσα κατάσταση;
Τι έγινε με την γέφυρα του Εύηνου και της Καλογριάς;
Σε ποιες γέφυρες υπήρξε έλεγχος και χρειάστηκαν επεμβάσεις που πραγμάτωσε η Π.Δ.Ε.;
Απαντούν ο καθ’ ύλην αρμόδιος για τις γέφυρες και τη στατικότητά τους, ο διδάσκων γεφυροποιία στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών, δρ. Κυριάκος Σταθόπουλος, ο διευθυντής της Τεχνικής Υπηρεσίας ΠΕ Αχαΐας, πολιτικός μηχανικός, Παναγιώτης Φλωράτος, ο προϊστάμενος Τεχνικών Έργων της ΠΔΕ, μηχανολόγος-μηχανικός, Χρήστος Καραγιάννης και ο περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριος Φαρμάκης.
Ν. Φαρμάκης:«Δίνουμε καθημερινή μάχη»
«Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι δίνεται καθημερινή μάχη για την κάλυψη μιας σειράς αναγκών από τις Διευθύνσεις Τεχνικών Υπηρεσιών της ΠΔΕ, για να καλυφθούν υπάρχοντα ή αιφνιδίως ανακύπτοντα προβλήματα σε σχέση με συντήρηση, μελέτες και κατασκευή νέων υποδομών όπου αυτό κρίνεται απαραίτητο από τις αρμόδιες υπηρεσίες επί τη βάσει των δημοσιονομικών μας δυνατότητων. Ειδικότερα, κατατίθεται στην ΠΔΕ το προϊόν εργασιών των Τεχνικών Υπηρεσιών από τους κατά περίπτωση ελέγχους και κυρίως όπου οι υπηρεσίες διαπιστώνουν ανάγκη άμεσης παρέμβασης, αυτή είτε δρομολογείται από την Περιφέρεια αν καλύπτεται από τις οικονομικές δυνατότητές μας, είτε ζητείται η συνδρομή του κεντρικού κράτους. Όπως για παράδειγμα συνέβη με την ανακατασκευή της γέφυρας του Ευήνου που έγινε άμεσα μέσω της Κοινοπραξίας της Ιονίας Οδού υπό την εποπτεία του Υπουργείου Υποδομών. Οφείλω να υπογραμμίσω ότι οι υπηρεσίες μας καθημερινά ιδία πρωτοβουλία ή από αναφορές πολιτών, προβαίνουν σε αυτοψίες όπου και αν παρίσταται ανάγκη. Τα 3/4 των χρήματων των δημοσίων επενδύσεων καταναλώνονται για την συντήρηση έργων υποδομής (αντιπλημμυρικά έργα, οδοποιία, γέφυρες κ.ά.) και απομένει το ΕΣΠΑ για αναπτυξιακά έργα. Αυτός είναι ο αγώνας μας. Τέλος, κρίνω σκόπιμη την ύπαρξη Εθνικού Μητρώου Γεφυροποιίας για την επίλυση των ανακυπτομένων προβλημάτων χωρίς αλληλεπικαλύψεις αρμοδιοτήτων και κυρίως για να υπάρχει ξεκάθαρη εικόνα ως προς την προτεραιότητα των αναγκών. Σε κάθε περίπτωση η ΠΔΕ δίνει καθημερινή μάχη επίλυσης προβλημάτων όπου αυτά προκύπτουν» δήλωσε ο περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδος.
Κ. Σταθόπουλος:«Τι χρειάζεται για τον πλήρη έλεγχό τους»
«Οι γέφυρες μελετώνται για τον χρόνο λειτουργικής ζωής τους ο οποίος εκτείνεται σε 100 με 120 χρόνια. Αυτό βεβαίως σε καμιά περίπτωση δεν σημαίνει ότι μετά από αυτόν τον χρονικό ορίζοντα οι γέφυρες τίθενται εν αχρηστία. Πέραν του επιβεβλημένου των επιθεωρήσεων, ελέγχων και συντήρησης μιας γέφυρας, πρέπει να γίνεται μετά το πέρας του λειτουργικού χρόνου ζωής της ειδική μελέτη για τη δομική της επάρκεια, ειδικότερα για το τι χρειάζεται, ώστε να της δώσει επιπλέον χρόνο ζωής. Αν έχει αυξηθεί ο κυκλοφοριακός φόρτος πριν το πέρας του λειτουργικού χρόνου ζωής μιας γέφυρας, τότε επίσης είναι επιβεβλημένος ο έλεγχος δομικής επάρκειας της γέφυρας που θα λαμβάνει υπ’ όψιν και τα ευρήματα των τακτικών επιθεωρήσεων και ελέγχων. Στην περίπτωση που έχει λήξει η «ζωή» μιας γέφυρας και τα προβλήματα που παρουσιάζει είναι πολύ σοβαρά, πρέπει να συνυπολογιστεί αν το κόστος επέμβασης είναι ιδιαίτερα μεγάλο, τόσο ώστε να συμφέρει η επανακατασκευή της με σύγχρονα υλικά και κανονισμούς από το να επιδιορθωθεί» απαντά στη «Γ» ο δρ. Κυριάκος Σταθόπουλος σε σχέση με τον χρόνο ζωής των γεφυρών.
Στο ερώτημα ποιος ο χρόνος ζωής της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου ο ίδιος εξηγεί: «Η γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου ή «Χαρίλαος Τρικούπης» αποτελεί πρότυπο καλωδιωτής γέφυρας μέσω της οποίας επιτεύχθηκε η σύζευξη Ρίου-Αντιρρίου, της Πελοποννήσου με τη δυτική ηπειρωτική Ελλάδα και γενικότερα με το υπόλοιπο της Ευρώπης, ενώ κατασκευάστηκε από τη γαλλική εταιρεία “Vinci” και αποτελεί υπόδειγμα τεχνικού έργου. Η συντήρηση της συγκεκριμένης γέφυρας που έχει αναληφθεί από την εταιρεία “Γέφυρα ΑΕ” αποτελεί πραγματικά πρότυπο δομικού έργου, καθότι επίλεκτη ομάδα μηχανικών τηρεί και εφαρμόζει με ευλάβεια τις προδιαγραφές επιθεώρησης και συντήρησής της.
Τι χρειάζεται για να γίνει έλεγχος σε κάθε γέφυρα; «Η βάση του ελέγχου αρχίζει από την μελέτη κατασκευής και αποτελεί αναγκαιότητα η ύπαρξη ενός Μητρώου Γεφυρών με αρχειοθετημένες τις μελέτες κατασκευής τους, καθώς και οποιωνδήποτε ενεργειών επί των τεχνικών έργων που περιλαμβάνουν (επιθεωρήσεις, έλεγχοι και τυχούσες επεμβάσεις) λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις κατασκευαστικές μελέτες που έχουν γίνει σε συνάρτηση με τον χρόνο. Προϋπόθεση αποτελεί ότι σε τακτά χρονικά διαστήματα διεξάγεται έλεγχος, συντήρηση και άμεση επιδιόρθωση των βλαβών» μας εξηγεί.
Π. Φλωράτος:«Υπάρχει αρχείο οδικού δικτύου και γεφυρών στην Αχαϊα»
Υφίσταται αρχείο γεφυρών, ποια η παρούσα κατάσταση και σε ποιες εξ αυτών έγινε έλεγχος και χρειάστηκαν επεμβάσεις σε επίπεδο Περιφέρειας;
Ο Διευθυντής της Τεχνικής Υπηρεσίας ΠΕ Αχαΐας, πολιτικός μηχανικός, Παναγιώτης Φλωράτος, απαντά: «Είναι γεγονός ότι υπάρχει αρχείο του επαρχιακού οδικού δικτύου και των γεφυρών με καταγραφή των ορατών βλαβών τους. Από τον έλεγχο που διεξαγάγαμε τα περισσότερα προβλήματα εδράζονται στην περιοχή των Καλαβρύτων. Συγκεκριμένα στην είσοδο της πόλης από την 111 ανακατασκευάστηκε η υπάρχουσα γέφυρα από την ΠΔΕ λόγω πολλαπλών σοβαρών προβλημάτων. Παράλληλα με τον πρωτογενή έλεγχο που διεξήχθη αποκαλύφθηκαν πως οι γέφυρες πριν και μετά τον Πριόλιθο και συγκεκριμένα επί της Καλαβρύτων-Κλειτορίας μέσω Πριόλιθου οι παλιές πέτρινες γέφυρες έχουν πολλαπλά προβλήματα και εντάχθηκαν στα έργα αναδόμησης».
Στο ερώτημα τι κατεβλήθη για την περάτωση της νέας γέφυρας της Καλογριάς, ο κ. Φλωράτος διευκρίνισε: «Ο προϋπολογισμός ήταν 300.000 ευρώ. Η Περιφερειακή Αρχή ανταποκρίθηκε στα αιτήματα δεκαετιών των πολιτών, δίνοντας έμφαση σε όσα έργα σχετίζονται με την ασφάλειά τους. Με την συγκεκριμένη χρηματοδότηση που εξασφαλίστηκε από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων ΠΕ Αχαΐας εκτέλεσε το έργο σε σύντομο χρονικό διάστημα, δυνάμει προγραμματικής σύμβασης που έχει συνάψει η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας με τον Δήμο Δυτικής Αχαΐας. Το έργο ήταν σε εξέλιξη από το Νοέμβριο του 2021, μετά από μια δεκαετία συνεχών αιτημάτων από κατοίκους και φορείς της περιοχής παραδόθηκε τον Ιούνιο του 2022 μέσα από τις συλλογικές προσπάθειες του περιφερειάρχη Ν. Φαρμάκη, του αντιπεριφερειάρχη Χ. Μπονάνου και της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων ΠΕ Αχαΐας».
Χ. Καραγιάννης: «Καταγραφή, αλλά χωρίς αρχείο κατασκευαστικών μελετών»
Σε σχέση με την ύπαρξη αρχείου γεφυρών και τις επεμβάσεις στις γέφυρες ο προϊστάμενος Τεχνικών Έργων (εθνικού δικτύου) της ΠΔΕ, Χρήστος Καραγιάννης, εξηγεί: «Έχει γίνει καταγραφή των γεφυρών της ΠΔΕ, αλλά δεν υπάρχει επίσημο αρχείο με τις κατασκευαστικές μελέτες. Έχουν εντοπισθεί προβλήματα μακροσκοπικά αν π.χ. κάποιες γέφυρες παρουσιάζουν καθιζήσεις ή αν έχει απογυμνωθεί ο οπλισμός τους. Τώρα αν παράλληλα υπάρχουν προβλήματα στατικότητας, αυτό θα αποτιμηθεί από μια ενδελεχή έρευνα μελετητών στο πλαίσιο σύμβασης με εξωτερικούς συνεργάτες».
Αναφορικά με την κατάπτωση της 360 μ. γέφυρας του Εύηνου ποταμού ο ίδιος επισημαίνει: «Χάσαμε την συγκεκριμένη γέφυρα εξαιτίας ακραίων καιρικών φαινομένων. Η ΠΔΕ κινήθηκε άμεσα και μέσω της Κοινοπραξίας της Ιονίας Οδού απεφεύχθησαν οι όποιες καθυστερήσεις, δεν χάθηκε ούτε στιγμή χρόνου για να κατασκευασθεί η νέα γέφυρα. Αν και παρακολουθούμε μακροσκοπικά τις γέφυρες, πρέπει να γίνει έρευνα σε βάθος για την αποτίμηση της κατάστασης των μεγάλων γεφυρών (γέφυρες με μεγάλα ανοίγματα) όπως π.χ. στην γέφυρα του Αλφειού ποταμού επί της οδού Πύργου-Κυπαρισσίας, όπου έχουν γίνει εργασίες συντήρησης, όπως επίσης στις γέφυρες της Κορακοφωλιάς, της Κατοχής (Μεσολόγγι), στη γέφυρα Σκα (Ναύπακτος) κ.α.».
Πάτρα - Δ. Ελλάδα
Διαφοροποίηση στο χρονοδιάγραμμα-Δεν προστίθεται κανένα νέο δρομολόγιο της Hellenic Train και η επανεκκίνηση προς Κιάτο και Αίγιο
Δημοσιεύθηκε
3 ώρες πρνστις
27 Μαρτίου 2023 18:53
Σε διαφοροποίηση φαίνεται πως οδηγείται το πρόγραμμα της σταδιακής επανεκκίνησης του σιδηροδρόμου, το οποίο έχει ανακοινώσει η κυβέρνηση δια στόματος του υπουργού Επικρατείας, αρμόδιου για τις μεταφορές, Γιώργου Γεραπετρίτη.
Από σήμερα Δευτέρα, δεύτερη εβδομάδα από την επανέναρξη των δρομολογίων, σύμφωνα με τα μέχρις στιγμής δεδομένα, δεν πρόκειται να προστεθεί κανένα νέο δρομολόγιο της Hellenic Train στα λιγοστά που ήδη εκτελούνται, παρά το γεγονός πως είχε ανακοινωθεί η επανεκκίνηση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου προς Κιάτο και Αίγιο.
Σύμφωνα με πηγές τόσο της εταιρίας όσο και των μηχανοδηγών, έως τώρα δεν έχουν παρασχεθεί οι πρόσθετες εγγυήσεις ασφαλείας που έχουν ζητηθεί προκειμένου να ενισχυθεί το πρόγραμμα των τρένων. Αυτό αφορά κυρίως τα ζητήματα της ραδιοκάλυψης στις σήραγγες του Πλαταμώνα και των Τεμπών, αλλά και την επίλυση θεμάτων ασφαλείας με τις σήραγγες του Προαστιακού Σιδηροδρόμου και κυρίως σε ό,τι αφορά την πυρασφάλεια και την πυροπροστασία.
Υπό αυτές τις συνθήκες στον αέρα βρίσκεται και η επανεκκίνηση των αρτηριακών τρένων στο βασικό σιδηροδρομικό άξονα της χώρας Αθήνα – Θεσσαλονίκη.
Τα δρομολόγια των Ιντερσίτι έχει ανακοινωθεί ότι θα ξεκινήσουν την 1η Απριλίου, αλλά μέχρι τώρα δεν έχει γίνει καμία κίνηση προς την κατεύθυνση αυτή, καθώς ο διαχειριστής υποδομής ΟΣΕ, δεν έχει δώσει τις έγγραφες εγγυήσεις ασφαλείας που έχουν ζητήσει οι εργαζόμενοι και η Hellenic Train.
Έτσι και σήμερα – εκτός αν υπάρξει κάποια μεγάλη ανατροπή – τα δρομολόγια που θα γίνουν θα αφορούν μόνο τις γραμμές του Προαστιακού του Αεροδρομίου και της Χαλκίδας, τα δρομολόγια του Προαστιακού της Πάτρας και τα τουριστικά τρένα, μεταξύ των οποίων και ο Οδοντωτός.
Πάτρα - Δ. Ελλάδα
Πάτρα: Που χρησιμεύουν αυτές οι πινακίδες;
Δημοσιεύθηκε
4 ώρες πρνστις
27 Μαρτίου 2023 18:41
Το Νοσημάτων Θώρακος έχει κλείσει εδώ και χρόνια και όμως κανείς δεν έχει ευαισθητοποιηθεί να αλλάξει την πινακίδα που βρίσκεται στην πλατεία Πίνδου.
Η πινακίδα κατευθύνει τους οδηγούς προς την παράκαμψη της Πάτρας, το Φρούριο, το Νοσοκομείο, το ΤΕΙ, το Στρατόπεδο. Βέβαια και το ΤΕΙ πλέον δεν λειτουργεί, αλλά κανείς από τους αρμόδιους δεν έχει παρέμβει να «σβήσει» από την σήμανση τα σημεία που πλέον έχουν «σβηστεί» από τον χάρτη της πόλης.
Ροή ειδήσεων
Νίκος Οικονομόπουλος: Επικό τρολάρισμα σε νεαρό που ανέβηκε στην πίστα να χορέψει
Ελλάδα – Λιθουανία 0-0: Έλειψε μόνο το γκολ από την Εθνική
Νέα απάτη μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου – «Έχετε νέα επιστροφή φόρου»
Φορολογικές δηλώσεις: 10 + 1 σημεία που πρέπει να προσέξετε
TikTok: Γιατί δεν το απαγορεύουν οι ευρωβουλευτές
ΔΥΠΑ: Ανοιξαν οι αιτήσεις για την επιχειρηματικότητα Ρομά με επιχορήγηση 14.800 ευρώ
Οι γέφυρες της Δυτικής Ελλάδας-Η «Γ» παρουσιάζει τον χρόνο ζωής τους, τις παρεμβάσεις που χρειάζονται για τον πλήρη έλεγχό τους και τα προβλήματα στην περιφέρεια
Πώς να «ξεφουσκώσετε» τον φόρο που έρχεται
Συναγερμός για πυροβολισμούς σε χριστιανικό σχολείο στις ΗΠΑ
«Ο φίλος μου ο Ντοστογιέφσκι»-Η θεατρική διασκευή της Δήμητρας Παπαδοπούλου κάνει «στάση» σήμερα στην Πάτρα
Αυτή την εβδομάδα
-
Πάτρα - Δ. Ελλάδα3 ημέρες πρν
ΠΑΤΡΑ: Πατέρας γιατρών ο άνδρας που έπεσε στο κενό στην Αγυιά
-
Υγεία2 ημέρες πρν
Οι παγίδες και τα μυστικά της νηστείας-Συστάσεις επιστημόνων στους καταναλωτές για να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί την περίοδο της Σαρακοστής
-
Πάτρα - Δ. Ελλάδα5 ημέρες πρν
Πάτρα: Πέθαναν και κηδεύονται την Πέμπτη (23/3)
-
Ελλάδα1 ημέρα πρν
Θρήνος για την 22χρονη Πέννυ
-
Πάτρα - Δ. Ελλάδα5 ημέρες πρν
Πάτρα: “Έφυγε” από την ζωή ο Νίκος Παπασταματόπουλος
-
Πάτρα - Δ. Ελλάδα4 ημέρες πρν
Πάτρα: Θλίψη για το θάνατο του 37χρονου Απόστολου Μαυρέλη
-
Ελλάδα2 ημέρες πρν
Με έμφραγμα στο νοσοκομείο πασίγνωστος τραγουδιστής – Η κατάσταση της υγείας του
-
Πάτρα - Δ. Ελλάδα4 ημέρες πρν
Πάτρα: Συμπολίτες που “έφυγαν” από τη ζωή και κηδεύονται την Παρασκευή(24/3)