Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024
Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Ροδοδάφνη – Ρίο… μέσω ΕΣΠΑ-Πήρε το πράσινο φως της Ε.Ε. το τομεακό πρόγραμμα «Μεταφορές 2021-2027» 

Δημοσιεύθηκε

στις

Η ολοκλήρωση κατασκευής της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας-Πάτρας στο τμήμα Ροδοδάφνη-Ρίο είναι ένα από τα πέντε έργα στρατηγικής σημασίας που εντάσσονται στο πρόγραμμα «Μεταφορές 2021-2027» και το οποίο εγκρίθηκε από την Ε.Ε.

Σημειώνεται ότι τον περασμένο Ιούνιο εντάχθηκε το συγκεκριμένο έργο στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα με απόφαση του υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων Ιωάννη Τσακίρη.

Σύμφωνα με ανακοίνωση, στο φυσικό αντικείμενο του προτεινόμενου έργου περιλαμβάνονται εργασίες για την ολοκλήρωση του τμήματος από την είσοδο του ΣΣ Ροδοδάφνης έως την περιοχή του Ρίου, μήκους 28,8 χλμ, της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο – Πάτρα. Όλες οι εργασίες θα εκτελεστούν επί της υποδομής (επιχωμάτων, γεφυρών, σηράγγων και τεχνικών) που κατασκευάζεται μέσω 2 εργολαβιών. Το συνολικό κόστος της Πράξης ανέρχεται σε 177.775.800 ευρώ με ισόποση δημόσια δαπάνη της πράξης που προτείνεται για εγγραφή στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Το επιλέξιμο ποσό της δημόσιας δαπάνης, το οποίο προτείνεται για εγγραφή στο ΠΔΕ ανέρχεται σε 43.820.000 ευρώ. Δικαιούχους του έργου είναι η Έργα ΟΣΕ ΑΕ ενώ ως ημερομηνία έναρξης του έργου ορίζεται η 27/08/2021 και λήξης η 31/12/2023.
ΤΙ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Το συνολικό πρόγραμμα που έλαβε το «πράσιν φως» της Ε.Ε. είναι προϋπολογισμού 2,2 δις ευρώ και αρμοδιότητας της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Προγραμμάτων ΕΤΠΑ & Τ.Σ. του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Χρηματοδοτείται με κοινοτική συμμετοχή ύψους 1,854 δισ. ευρώ, εκ των οποίων 1,289 δισ. ευρώ από το Ταμείο Συνοχής και τα υπόλοιπα 565 εκατ. ευρώ από το ΕΤΠΑ (Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης). Αντίστοιχα, η αναλογούσα εθνική συμμετοχή είναι 370 εκατ. ευρώ, με αποτέλεσμα η συνολική ΣΔΔ (Συγχρηματοδοτούμενη Δημόσια Δαπάνη) του προγράμματος να ανέρχεται στα 2,224 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με τον υφυπουργό Ανάπτυξης & Επενδύσεων, Γιάννη Τσακίρη, «το πρόγραμμα “Μεταφορές 2021-2027” είναι το πέμπτο κατά σειρά τομεακό πρόγραμμα του νέου ΕΣΠΑ που παίρνει το πράσινο φως μέσα σε λίγες εβδομάδες από την Ε.Ε.».
Μέσω του συγκεκριμένου προγράμματος αναμένεται η υλοποίηση μεγάλων παρεμβάσεων, όπως η νέα Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, η κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης στο τμήμα Χανιά-Χερσόνησος, η ανανέωση των λεωφορείων σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και σε σημαντικούς δήμους της Περιφέρειας με ηλεκτροκίνητα οχήματα, η αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου και ο εκσυγχρονισμός υποδομών σε επιλεγμένα λιμάνια.
Ο πλήρης κατάλογος των έργων
Το πρόγραμμα δίνει προτεραιότητα στις “πράσινες” μεταφορές, με διάθεση του 64% των πόρων του σε επενδύσεις για:
– Βιώσιμες αστικές μεταφορές: νέες γραμμές μετρό, συρμοί, στόλοι λεωφορείων (34,1%).
– Ανάπτυξη/βελτίωση του σιδηροδρομικού δικτύου: προαστιακός, σιδηροδρομικό ΔΕΔ-Μ, σιδηροδρομικές πολυτροπικές συνδέσεις (21,8%).
– Θαλάσσιες μεταφορές, με χρήση αποκλειστικά “καθαρών” σκαφών για νησιωτική συνδεσιμότητα και διασυνδεσιμότητα (8,1%).
Επίσης, προβλέπει την υλοποίηση 5 έργων στρατηγικής σημασίας, τα οποία είναι τα ακόλουθα:
-Κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας.
-Αναβάθμιση/αναδιάρθρωση δικτύου και ανάπτυξη στόλων λεωφορείων μηδενικών εκπομπών στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.
– Ολοκλήρωση κατασκευής της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας-Πάτρας στο τμήμα Ροδοφάφνη-Ρίο.
– Κατασκευή Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) στο τμήμα Χανιά-Χερσόνησος.
– Επέκταση, αναβάθμιση και εκσυγχρονισμός του εθνικού συστήματος VTMIS.
Στις σιδηροδρομικές μεταφορές επιδιώκεται (σε συνέργεια με το CEF II) η μείωση του χρόνου μετακίνησης επιβατών και εμπορευμάτων, η αύξηση του αριθμού των επιβατών και η αύξηση των εμπορευματικών μεταφορών. Συνολικά, αναμένεται αύξηση του μεριδίου των σιδηροδρομικών μεταφορών, με αντίστοιχη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Αντίστοιχα, οι παρεμβάσεις επί του οδικού δικτύου αναμένεται να μειώσουν τον χρόνο μετακίνησης επιβατών και εμπορευμάτων και να βελτιώσουν τη διασυνοριακή κινητικότητα. Τέλος, στις θαλάσσιες μεταφορές επιδιώκεται η βελτίωση της ενδονησιωτικής διασύνδεσης και της διασύνδεσης των νησιωτικών περιφερειών με την ηπειρωτική χώρα, προκειμένου να δημιουργηθούν προϋποθέσεις περαιτέρω ανάπτυξης.


Ροή ειδήσεων

Advertisement