Σάββατο 26 Νοεμβρίου 2022
Connect with us

Εκπαίδευση

Εγγραφές φοιτητών στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

Δημοσιεύθηκε

στις

Το αμέσως επόμενο διάστημα θα πρέπει να ολοκληρώσουν και να υποβάλουν τις αιτήσεις τους οι ενδιαφερόμενοι για τα Προγράμματα που Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, καθώς η προθεσμία ολοκληρώνεται στις 24 Αυγούστου.

Συνολικά το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο προσφέρει:

  • 8 Προπτυχιακά 
  • 51 Μεταπτυχιακά 
  • 1 Ειδικό Πρόγραμμα 
  • 449 Μεμονωμένες Θεματικές Ενότητες 

Όλα τα Προγράμματα Σπουδών, αποτελούν σύγχρονες και ελκυστικές επιλογές, εναρμονισμένες πλήρως με τις διαρκώς μεταβαλλόμενες και απαιτητικές ανάγκες της σημερινής αγοράς εργασίας.

Η εκπαιδευτική διαδικασία, πραγματοποιείται πλήρως εξ αποστάσεως, γεγονός που δίνει τη δυνατότητα στους φοιτητές, τόσο των Προπτυχιακών, όσο και των Μεταπτυχιακών Προγραμμάτων, να ρυθμίζουν με ευέλικτο τρόπο το χρόνο τους, σπουδάζοντας από το σπίτι τους, σε όποιο μέρος της Ελλάδας ή του κόσμου κι αν βρίσκονται.

Στο ΕΑΠ διδάσκουν οι κορυφαίοι Καθηγητές του ακαδημαϊκού χώρου της χώρας μας και του εξωτερικού, κάτι που σε συνδυασμό με τα σχεδόν 25 χρόνια πείρας του Πανεπιστημίου στο χώρο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, αποτελούν εγγύηση επιτυχίας, για όποιον το επιλέξει για τις σπουδές του.

Η παρακολούθηση των Προγραμμάτων Σπουδών, γίνεται σε ολιγομελή τμήματα και οι φοιτητές έχουν διαρκή αλληλεπίδραση και ανατροφοδότηση με τους Καθηγητές τους.

Εγγραφές φοιτητών στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

Τέλος, η είσοδος στα Προπτυχιακά Προγράμματα του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου γίνεται ανεξάρτητα από τη διαδικασία των Πανελληνίων εξετάσεων. 

Κάνε την αίτησή σου τώρα και απόκτησε νέους ορίζοντες στη ζωή και την καριέρα σου, σπουδάζοντας από το σπίτι σου. 

Περισσότερες πληροφορίες για το ΕΑΠ, μπορείτε να βρείτε στο www.eap.gr, επικοινωνώντας ηλεκτρονικά στο [email protected] ή καλώντας στο 2610 367600.

 

Εκκλησιαστικά

Καλάβρυτα: Με επιτυχία το θεολογικό συνέδριο της Μητρόπολης για τον Απόστολο Παύλο

Δημοσιεύθηκε

στις

Υπό την αιγίδα της Ιεράς Μητροπόλεως Καλαβρύτων και Αιγιαλείας πραγματοποιήθηκε από 18 έως 20 Νοεμβρίου 2022, στο Καλλιμανοπούλειο Εκκλησιαστικό Διακονικό Κέντρο της μαρτυρικής πόλεως των Καλαβρύτων, το επιστημονικό, θεολογικό Συνέδριο με θέμα: «Το Ήθος στον Απόστολο Παύλο».

Το Συνέδριο πραγματοποιήθηκε με τη σύμπραξη καθηγητών και μεταπτυχιακών φοιτητών του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας της Θεολογικής Σχολής του ΕΚΠΑ υπό τον Καθηγητή του Ερμηνευτικού Τομέα κ. Σωτήριο Δεσπότη, με σκοπό την πολύπλευρη ανάδειξη των πτυχών της θεολογικής σκέψης του Αποστόλου Παύλου, σε θέματα της πνευματικής εν Χριστώ ζωής και της κοινωνικής πρακτικής, που η αποστολική παράδοση κληροδοτεί σ’ εμάς σήμερα για παρόμοια ζητήματα.

Ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας, Μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Ιερώνυμος, στον χαιρετισμό του, τον οποίο ανέγνωσε ο εκπρόσωπός του, Πανοσ. Αρχιμανδρίτης Ιωακείμ Βενιανάκης, Πρωτοσύγκελλος της Ιεράς Μητροπόλεως, εξέφρασε τις ολόψυχες συγχαρητήριες ευχές του προς άπαντες τους άξιους διοργανωτές, τους εκλεκτούς εισηγητές και τους εν γένει συμμετέχοντες στο ιδιαίτερο αυτό επιστημονικό Συνέδριο.

Υπογράμμισε δε ότι «ο Παύλος στηρίζει το οικοδόμημα της ηθικής διδασκαλίας του στη μίμηση Χριστού, στο Άγιο Πνεύμα, στην αγάπη, στο χριστιανικό φρόνημα του πιστού και στα έσχατα και απευθύνει στους πιστούς ηθικά παραγγέλματα και πρακτικές προτροπές, ώστε να ζουν τη χριστιανική ζωή με συνέπεια. … Το μήνυμα και η διδαχή του βρίσκει σήμερα την ανθρωπότητα μέσα σε στάδια έντονων διεργασιών και μεγάλης μεταβλητότητας. … Γι’ αυτό και οι καιροί μας χρειάζονται τον Παύλο. Την πίστη του, τον αγώνα του, την αντοχή του, το όραμά του, την αγάπη του στον Εσταυρωμένο, την αγάπη του στον άνθρωπο, αδιακρίτως την ευγνωμοσύνη και κυρίως την ευγνωμοσύνη προς τον Θεό για τη διαρκή Του πρόνοια και τις διαρκείς παροχές “των φανερών και αφανών ευεργεσιών” Του».

Επιπροσθέτως, πολύ σημαντικά ήταν τα συμπεράσματα, τα οποία συνήχθησαν από τις εισηγήσεις που παρουσιάστηκαν από τους μεταπτυχιακούς φοιτητές:

1. H εξέταση του ήθους στον Απόστολο των Εθνών είναι εξαιρετικά επίκαιρο θέμα σήμερα, διότι μετά από αιώνες, η χριστιανική Κοινότητα στη μετά κόβιντ εποχή αντιμετωπίζει προκλήσεις αντίστοιχες εκείνων που αντιμετώπισε το Ευαγγέλιο κατά την εξακτίνωσή του στη Μεσόγειο και την Παξ Ρομάνα, όταν κανείς δεν γεννιόταν, αλλά γινόταν Χριστιανός. Άρα σήμερα είναι η μεγάλη ευκαιρία το «μετά Χριστόν» να μεταμορφωθεί σε «μετά Χριστού».

2. Το βασικό μέλημα του Αποστόλου Παύλου, όπως αυτό προκύπτει από τη σφαιρική μελέτη των επιστολών του (οι οποίες, όμως, δεν είναι κείμενα “συστηματικά”), είναι οι ακροατές του, τους οποίους συναισθάνεται ως παιδιά αγαπημένα (και όχι μαθητές ή “ακολούθους”), να ενστερνιστούν ένα καινούργιο ήθος («έθος» – lifestyle, στηριζόμενο στο «αξίζει να») και όχι απλώς μια ηθική, η οποία, όσο καλή κι αν είναι (όπως ο Δεκάλογος), εάν στηρίζεται αποκλειστικά στα «πρέπει» και τα «ου», τελικά οδηγεί στον «θάνατο». Ουσιαστικά ο Απ.  Παύλος με το “κήρυγμα” μάς προσκαλεί να ενστερνιστούμε ένα εντελώς καινό για τα κοσμικά δεδομένα “λογισμικό” ύπαρξης, το οποίο διανοίγει εντελώς νέα – εναλλακτικά “παράθυρα” στη «γωνία» θέασης του Θεού, του Εαυτού και του Κόσμου.

3. Όποιος υιοθετεί τον “νου του Χριστού”, δεν διαθέτει “έτοιμες λύσεις”, αλλά κάθε φορά ενώπιον των ποικίλων κρίσιμων διλημμάτων ρυθμίζει διαρκώς το “ρολόι της ύπαρξής του” «εἰς τὸ δοκιμάζειν τί τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ, τὸ ἀγαθὸν καὶ εὐάρεστον καὶ τέλειον» (Ρωμ. 12:2). Πολύ βασική είναι η παύλεια διάκριση του τι συνιστά ουσιώδη δείκτη ταυτότητας του Χριστιανισμού και τι «αδιάφορο» – επουσιώδες.

4. Το ζητούμενο για τον Χριστιανισμό δεν είναι το ξερίζωμα των παθών (όπως του θυμού), αλλά η μεταμόρφωσή τους, ώστε πραγματικά να βιώνεται η «σωτηρία» – ψυχοσωματική υγεία πάντα στο πλαίσιο μιας κοινότητας (καθώς ό,τι πραγματοποιεί ένας Χριστιανός αποκλειστικά για τον εαυτό του, είναι αμαρτία). Στο DNA της χριστιανικής ταυτότητας είναι η αποφυγή της εκπόρνευσης του σώματος (καθώς υποβαθμίζει σε «σάρκα» το «σώμα» που δεν είναι «σήμα»/τάφος, αλλά “Εκκλησία” Του) και η απεξάρτηση από το χρήμα. Η αγάπη στον Χριστιανισμό εκφράζεται κατεξοχήν υλικά – σωματικά μέσω του ασπασμού όλων των μελών (ανεξαρτήτως φυλής, φύλου, στάτους) και του νοιαξίματος να μη μείνει νηστικός κανένας πένης αδελφός. Γι’ αυτό και ο Π. επένδυσε απίστευτη ενέργεια στο να διενεργήσει έρανο («λογεία») για χάρη των πεινασμένων αδελφών της Ιερουσαλήμ.

5. Εμείς «οἱ τοῦ Χριστοῦ», σύμφωνα με τον Απ. Παύλο, βιώνουμε ένα ιδιότυπο «τζετ λαγκ»: λαχταράμε τα Έσχατα (και όχι ένα εξιδανικευμένο «ένδοξο» παρελθόν), ενώ ζούμε «ολόκληροι» στο «εδώ και το τώρα», καθώς ζητούμενο δεν είναι «η σωτηρία της ψυχής μου και μάλιστα μετά θάνατον», αλλά κοινοβιακά να φέρουμε και με τα «τραύματά μας» τον Ουρανό στη Γη. Όλοι, σύμφωνα με τον Παύλο, μετά το βάπτισμά μας δεν φοράμε ακόμη «λευκά», αλλά «λιτανεύουμε» – περιφέρουμε στον Κόσμο τον Εσταυρωμένο (τον κατά κόσμον/“εν σαρκί” απόλυτα Εξευτελισμένο, αλλά Αναστημένο). Σε αυτό το πλαίσιο ο Παύλος, του οποίου το Βιογραφικό απαριθμεί αντί των «επιτυχιών» μόνον τα ονείδη για χάρη του Χριστού, αφενός καταστέλλει την αλαζονεία εντός της Κοινότητας των «ισχυρών» (σε όλα τα επίπεδα) και εχόντων «γνώση». Αφετέρου συστήνει το κάλυμμα στη γυναίκα, στην οποία όμως δίνει τη δυνατότητα να προφητεύει, ενώ και στους δούλους να εργάζονται καρδιακά και όχι υποκριτικά, αν και τους παραινεί, εάν έχουν τη δυνατότητα, να ελευθερώνονται. Το ζητούμενο της νέας Πολιτείας («Βασιλείας»), ενόψει και της έλευσης του Κυρίου, για να είμαστε όλοι μαζί του, είναι να πραγματοποιούμε τα πάντα εν Χριστώ, ο οποίος είναι και ο αληθινός Κύριος. Ποτέ δεν πρέπει να λησμονούμε ότι στον παρόντα αιώνα η γνώση μας είναι απόλυτα σχετική και ότι η βία ποτέ δεν ακυρώνεται με τη βία.

Από τα ανωτέρω συνάγεται ότι η χριστιανική Κοινότητα στην εποχή meta (όπου εξίσου σημαντικό με το believing [«πιστεύειν»] είναι το belonging [«ανήκειν»]) εκτός από τη Θεία Ευχαριστία, αξίζει να δώσει έμφαση στη Λειτουργία πριν τη Λειτουργία (= τέχνη της συγχώρεσης του «άλλου», ιδίως του «αδύναμου» και του εαυτού) και τη Λειτουργία μετά τη Λειτουργία [=την παρουσία της στον δημόσιο χώρο, ώστε να ευαγγελιστεί την αληθινή Χαρά μέσω ενός έθους, το οποίο είναι και αποκλειστικό (καθώς λατρεύεται με την ψυχή και το κορμί αποκλειστικά ένας Κύριος, ο Εσταυρωμένος) και συμπεριληπτικό (καθώς τίποτα βρώμικο δεν υπάρχει στον Κόσμο, όταν «μεταλαμβάνεται» με ευχαριστία)].

Το “Ζωντανό Εργαστήριο Γνώσης” αποτέλεσε αυτό το τριήμερο στα Καλάβρυτα ένα μικρό δείγμα του πώς η ακαδημαϊκή, η ησυχαστική και η ποιμαντική θεολογία μπορούν να συνδυαστούν αρμονικά για να παράξουν όχι έργα, αλλά καρπούς στην μετα-Εποχή “εις δόξαν του Τριαδικού Θεού”.

Περισσότερα

Εκπαίδευση

Την Κυριακή το Messolonghi by Locals διοργανώνει περίπατο στον δρόμο της Τουρλίδας

Δημοσιεύθηκε

στις

Το Messolonghi by Locals στο πλαίσιο της δράσης του για την ανάδειξη της πολιτιστικής ταυτότητας της περιοχής του Μεσολογγίου προσκαλεί το κοινό αυτή την Κυριακή 13 Νοεμβρίου 2022, στις 16:00 (εκκίνηση από την έναρξη του δρόμου της Τουρλίδας στο ύψος του Θεοξένια) να περπατήσουν όλοι μαζί στον δρόμο της Τουρλίδας. Όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση σκοπός του περίπατου είναι «μέσα από την οικοπεριήγηση που θα πραγματοποιηθεί να γνωρίσουμε καλύτερα τον τόπο του Μεσολογγίου.

Συγκεκριμένα θα μας δοθεί η δυνατότητα να γνωρίσουμε τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της λιμνοθάλασσας και των παραδοσιακών τεχνικών αλιείας».

Η συμμετοχή στη δράση είναι δωρεάν και μπορείτε να δηλώσετε συμμετοχή στον σύνδεσμο:

https://messolonghibylocals.com/gnorizotontopomounov22/

Περισσότερα

Εκκλησιαστικά

Καλάβρυτα: Διεθνές Συνέδριο με θέμα «Αγία Σοφία: το κέντρο της Χριστιανοσύνης»

Δημοσιεύθηκε

στις

Υπό την αιγίδα της Ιεράς Μητροπόλεως Καλαβρύτων και Αιγιαλείας θα πραγματοποιηθεί στη μαρτυρική και ιστορική πόλη των Καλαβρύτων, το τριήμερο 4 με 6 Νοεμβρίου 2022, το 10ο Διεθνές Συνέδριο του Studium Historicorum Ecclesiasticorum, με θέμα: «Αγία Σοφία: το κέντρο της Χριστιανοσύνης».

Το Διεθνές Συνέδριο του Studium Historicorum Ecclesiasticorum πραγματοποιείται με τη σύμπραξη καθηγητών του Τμήματος Θεολογίας, της Θεολογικής Σχολής του ΕΚΠΑ και  του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Χριστιανικού Πολιτισμού της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ.

Στόχος είναι η δημιουργία φυτωρίου νέων επιστημόνων, που διακρίνονται για το ιδιαίτερο ενδιαφέρον τους στο γνωστικό αντικείμενο της Εκκλησιαστικής Ιστορίας, εμφυσώντας πνεύμα συνεργασίας μεταξύ τους και παραχωρώντας βήμα για την προβολή της έρευνάς τους. Μέχρι σήμερα έχουν διοργανωθεί περισσότερα από 12 Συνέδρια και Συναντήσεις. Στο Συνέδριο θα συμμετάσχουν περισσότεροι από 40 Καθηγητές Πανεπιστημίου της Ελλάδας και του Εξωτερικού, ερευνητές, μεταπτυχιακοί και προπτυχιακοί φοιτητές.

Στις εργασίες του Συνεδρίου που θα αρχίσουν την Παρασκευή 4 Νοεμβρίου 2022, στις 7:30 μ.μ., την έναρξη θα κηρύξει ο σεβασμιότατος Μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Ιερώνυμος.

Η οργανωτικὴ επιτροπή συγκροτείται από τους:

Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Καλαβρύτων καὶ Αἰγιαλείας κ. Ἱερώνυμος

Ἰωάννης Παναγιωτόπουλος, Ἀν. Καθηγητής, ΕΚΠΑ.

π. Ἀντώνιος Μπαφαλούκος, μεταδιδακτορικὸς ἐρευνητής, ΕΚΠΑ.

π. Κωνσταντῖνος Μητρόπουλος, ΜΔΕ, ΕΚΠΑ.

Ζαχαρίας Γεωργούσης, δημοσιογράφος.

Κωνσταντῖνος Ἰωαννίδης, ὑπ. ΜΔΕ, ΑΠΘ.

Ἠλίας Σβάρνας, ὑπ. ΜΔΕ, ΑΠΘ.

Παναγιώτης Σκαλτσᾶς, φοιτητής, ΕΚΠΑ.

Περισσότερα
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα