Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου 2022
Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Φίλοι Προαστιακού Σιδηροδρόμου Πάτρας : Προβλήματα στη λειτουργία του Προαστιακού!

Δημοσιεύθηκε

στις


Τους τελευταίους δύο μήνες τα προβλήματα τόσο σε περιφερειακά και προαστιακά δρομολόγια όσο και στον κύριο άξονα οδήγησαν σε κατάρρευση του ελληνικού σιδηροδρόμου που άλλοτε δεν υπήρξε. Προβλήματα στην υποδομή, βλάβες σε συρμούς, έλλειψη προσωπικού η οποία οξύνθηκε είτε λόγω αδειών είτε λόγω νόσησης, οδήγησαν είτε σε ακυρώσεις δρομολογίων είτε πολλά από αυτά να αντικαθιστούνται με λεωφορεία τα οποία έκαναν ακόμα και διπλάσια ώρα από ότι με τραίνο. Η ταλαιπωρία των επιβατών δεν είχε τέλος. Η Hellenic Train μετατράπηκε σε “Hellenic Bus” αποδεικνύοντας ότι έχασε τον έλεγχο της διαχείρισης.

Η επιδημία των προηγούμενων προβλημάτων χτύπησε και την πόρτα του Πατρινού Προαστιακού. Ο κλήρος έπεσε στο Νότιο κλάδο ο οποίος ήταν θεωρητικά πιο εύκολα διαχειρίσιμος ταλαιπωρώντας τους λιγοστούς “εθελοντές επιβάτες” που επέμεναν να χρησιμοποιούν την “Hellenic Bus”. Τα λεωφορεία μπαινόβγαιναν στις στάσεις Ανθείας και Ιτιές αυξάνοντας το χρόνο μετάβασης ενώ θα μπορούσαν να σταθμεύουν στην παραλιακή λεωφόρο όπως έκαναν με τις λοιπές στάσεις. Ως αποτέλεσμα τα δρομολόγια του Β. Κλάδου είχαν καθυστέρηση από τον σταθμό του Αγίου Ανδρέα αφού εκεί είχαν ανταπόκριση με του Ν. Κλάδου.

Τα προβλήματα πολλά σε όλο το δίκτυο του Προαστιακού τα οποία τα έχουμε αναφέρει πάλι σε προηγούμενες ανακοινώσεις.

1. Οι βλάβες στους συρμούς αυξάνονται το καλοκαίρι λόγω των υψηλών θερμοκρασιών. Οι συντηρήσεις και μικροεπισκευές γίνονται, ωστόσο τα τραίνα σε λιγότερο από 1,5 χρόνο κλίνουν μια 20ετία και κάποια στιγμή θα πρέπει να περάσουν Γενική Επισκευή ή και Ανακατασκευή γιατί το προσδόκιμο όριο ζωής θα λήξει αν δεν έχει ήδη γίνει. Αυτά δεν μπορούν να γίνουν στο Μηχανοστάσιο της Πάτρας αλλά στο ΚΕΠ (Κεντρικό Εργοστάσιο Πειραιά).

2. Υπήρχε πρόθεση από τη ΓΑΙΑΟΣΕ να προχωρήσει σε ανάταξη συρμών μεταξύ αυτών και 2 μετρικών αλλά ποτέ δεν έλαβε χώρα η προκήρυξη αυτή.

3. Η γραμμή σ’ όλο το δίκτυο χρήζει ΑΜΕΣΑ επισκευής και βαριά συντήρηση ιδιαίτερα στο Βόρειο Κλάδο. Αν δεν προχωρήσει άμεσα η εργολαβία η οποία έχει ανακοινωθεί πιθανόν να έχουμε ακόμα και διακοπή δρομολογίων. Ο Νότιος κλάδος χρήζει και αυτός ανάταξη διότι η περίφημη εργολαβία που έγινε τα προηγούμενα χρόνια (ΠΔΕ & ΟΣΕ) ήταν ελλιπέστατη και δεν έφερε τα επιθυμητά αποτελέσματα δηλαδή ωριαία δρομολόγια προς Κ. Αχαΐα. Η συμβιβαστική λύση που δόθηκε με κάθε δίωρο δρομολόγια προς Κ. Αχαΐα ήταν για να μην επιστραφούν χρήματα στην ΕΕ.

4. Η μονή γραμμή έως Κ. Αχαΐα δημιουργεί μεγάλα προβλήματα στη διαχείριση σε περίπτωση βλάβης του συρμού αφού δεν υπάρχουν σημεία διασταυρώσεων ενώ η έλλειψη προσωπικού από τον ΟΣΕ οξύνει τα προβλήματα. Το μοναδικό σημείο που μπορούν να συναντηθούν τα τραίνα είναι ο σταθμός των Βραχνεΐκων ο οποίος βγήκε εκτός από την εργολαβία της ΠΔΕ-ΟΣΕ και η υποδομή έχει γίνει δρόμος.

5. Η πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενώ γνώριζε εδώ και 6 χρόνια ότι θα δοθεί προς χρήση ο Νότιος κλάδος δε φρόντισε να έχει το απαραίτητο προσωπικό ώστε να καλύψει τα δρομολόγια έως το βράδυ με αποτέλεσμα να αποθαρρύνει το επιβατικό κοινό για χρήση του μέσου. Επίσης δείχνει μία αδιαφορία ακόμα και για μικροπράγματα, όπως η μη ενεργοποίηση των συστημάτων PIS (Οπτική και ηχητική αναγγελία των στάσεων) εντός συρμών και η αντικατάσταση των παλιών σχεδιαγραμμάτων με τα νέα όπου φαίνονται οι στάσεις του Νοτίου Κλάδου. Η δημιουργία του καναλιού για την ενημέρωση του επιβατικού κοινού μέσω της εφαρμογής telegram ήταν μία καλή κίνηση ωστόσο δεν είναι σε πραγματικό χρόνο και πολλές φορές έρχεται καθυστερημένα που είναι πλέον αργά. Επίσης έγινε μία αξιόλογη προσπάθεια για τον καθαρισμό των συρμών εξωτερικά από τα graffiti τα οποία έχουν περιοριστεί από τους επίδοξους “καλλιτέχνες” ωστόσο εσωτερικά χρήζουν παρεμβάσεις όπως αντικατάσταση καθισμάτων.

Όπως και να έχουν τα πράγματα κάτι πρέπει να γίνει ειδάλλως θα έρθουν τα χειρότερα και ευθύνη θα έχουν όλοι, τόσο το Υπουργείο με άμεσα εποπτεύον φορέα τον ΟΣΕ όσο και η Hellenic Train. Οι χρήστες έχουν αρκετή υπομονή αλλά έως πότε;

Εμβολιαζόμαστε – Τηρούμε τις οδηγίες του ΕΟΔΥ – Προστατευόμαστε

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Πάτρα: Πλημμύρισε πάλι η Ποσειδώνος

Δημοσιεύθηκε

στις

Πλημμύρισε για ακόμη μία φορά χθες η παραλιακή στο Ρίο, κυρίως στο σημείο μπροστά από το δημοτικό πάρκινγκ.

«Σιγά το νέο» θα πείτε, αφού κάθε φορά που βρέχει, η Ποσειδώνος μετατρέπεται σε… ποτάμι, καθώς τα φρεάτια δεν μπορούν να απορροφήσουν τις μεγάλες ποσότητες του νερού. Συνεργείο της ΔΕΥΑΔ με αποφρακτικό μηχάνημα βρέθηκε χθες στην περιοχή και παρά τις πολύωρες προσπάθειες για τον καθαρισμό των φρεατίων διαπίστωσε ότι έχουν «φράξει» από χώματα που δεν είναι εύκολο να απομακρυνθούν.

 

Περισσότερα

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Πάτρα: Πολλά κρούσματα γρίπης σε σχολεία της Πάτρας

Δημοσιεύθηκε

στις

Με τα μέτρα για τον κορωνοϊό και τις επιδημιολογικές έρευνες να έχουν ατονήσει, κανένας δεν μπορεί να είναι βέβαιος για την έκταση των νέων κρουσμάτων στην κοινωνία, και φυσικά στην σχολική κοινότητα.

Μάλιστα, ενδεχομένως ζούμε πλέον στην εποχή που… όλα μπερδεύονται και οι ιώσεις, είτε οφείλονται στον κορωνοϊό είτε όχι, δεν μπορούν να ξεχωρίσουν. Πληροφορούμαστε ότι είναι πολλά τα παιδιά που εμφανίζουν συμπτώματα συναχιού και πολλά αυτά που παρουσιάζουν συμπτώματα γρίπης. Στις περισσότερες των περιπτώσεων, τα self ή rapid τεστ που γίνονται στο ενδοοικογενειακό περιβάλλον, βγαίνουν αρνητικά. Ωστόσο, βεβαιότητες δεν μπορούν να υπάρξουν. Γι’ αυτό και καλό είναι, τα παιδάκια που εμφανίζουν συμπτώματα, να κρατούνται για λίγο στο σπίτι…

 

Περισσότερα

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Τραπεζοκαθίσματα-Παράταση στη δωρεάν επέκταση κοινόχρηστου χώρου μετά από αίτημα του ΣΚΕΑΝΑ και παρεμβάσεις βουλευτών Αχαΐας

Δημοσιεύθηκε

στις

Παρατείνεται μέχρι τις 15 Ιανουαρίου 2023 η δυνατότητα των Δήμων να παραχωρούν δωρεάν κοινόχρηστους χώρους, προκειμένου οι επιχειρήσεις υγειονομικού ενδιαφέροντος (εστιατόρια, μπαρ, καφετέριες κλπ) να τοποθετούν τραπεζοκαθίσματα με τον Αναπληρωτή Υπουργό Εσωτερικών Στέλιο Πέτσα να καταθέτει χθες Πέμπτη τη σχετική τροπολογία στη Βουλή και να κάνει δεκτή πρόταση που κατέθεσε ο Σύλλογος Καταστηματαρχών Εστίασης και Αναψυχής Αχαϊας (ΣΚΕΑΝΑ), με την σύμφωνη γνώμη και του Δήμου Πατρέων.

Υπενθυμίζεται ότι το μέτρο είχε θεσπιστεί κατά την περίοδο των αυστηρών διατάξεων πρόληψης της μετάδοσης του κορωνοϊού και είχε στόχο να μπορέσουν οι επιχειρήσεις να μεγαλώσουν τις αποστάσεις μεταξύ των πελατών, χωρίς να μειώσουν τον αριθμό των τραπεζοκαθισμάτων.
Στην ανάγκη παράτασης του μέτρου δωρεάν παραχώρησης κοινόχρηστων χώρων για τραπεζοκαθίσματα από καταστήματα εστίασης συμφώνησαν πρόσφατα ο Υφυπουργός Εξωτερικών Ανδρέας Κατσανιώτης και ο Στέλιος Πέτσας.
Ο κ. Κατσανιώτης σε επικοινωνία με τον αρμόδιο αναπληρωτή Υπουργό Εσωτερικών μετέφερε το αίτημα των επιχειρηματιών του κλάδου εστίασης στην Αχαΐα οι οποίοι λόγω της ενεργειακής κρίσης ζητούν παράταση των μέτρων στήριξης που τους παρείχε η κυβέρνηση την περίοδο της πανδημίας.
Σε αυτό το πλαίσιο οι κ. Κατσανιώτης και Πέτσας συμφώνησαν να παραταθεί το μέτρο ατελούς παραχώρησης κοινοχρήστων χώρων ώστε τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος να μην επιβαρύνονται με δημοτικά τέλη.
Αναφορά προς τους Υπουργούς Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης και Εσωτερικών Μάκη Βορίδη σχετικά με την επέκταση της ατελούς παραχώρησης κοινοχρήστων χώρων προς τις επιχειρήσεις εστίασης, είχε καταθέσει και η Χριστίνα Αλεξοπούλου.
“Ο κλάδος της εστίασης έχει πληγεί από την υγειονομική κρίση και το πλήρες άνοιγμά του συνέπεσε με την ενεργειακή κρίση με αποτέλεσμα οι επιχειρήσεις να κληθούν να επωμιστούν δυσανάλογα βάρη από την αύξηση του λειτουργικού κόστους. Είναι σίγουρο ότι οι αρμόδιοι υπουργοί θα εξετάσουν τις προτάσεις με μεγάλη προσοχή και θα πράξουν το καλύτερο για τα καταστήματα, τους εργοδότες και τους εργαζόμενους” σύμφωνα με την κ. Αλεξοπούλου.
Όπως προβλέπει τροπολογία που κατατέθηκε χθες στη Βουλή, η δωρεάν επέκταση των κοινόχρηστων χώρων δεν μπορεί να ξεπερνά το τριπλάσιο της κανονικής αδειοδότησης και διευκρινίζεται ότι επί των πρόσθετων χώρων οι επιχειρήσεις δεν μπορούν να τοποθετούν μόνιμες κατασκευές ή να βγάζουν ηχεία.
“ΠΡΑΣΙΝΟ ΦΩΣ” ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟ
Το θέμα της επέκτασης του κοινόχρηστου χώρου ατελώς τέθηκε σε συνάντηση του ΣΚΕΑΝΑ πρόσφατα με τον Αντιδήμαρχο Διοίκησης και Οικονομικών Διονύση Πλέσσα πραγματοποίησε ο ΣΚΕΑΝΑ. Στην συνάντηση συμμετείχαμ ενώ εκ μέρους του ΣΚΕΑΝΑ συμμετείχαν ο πρόεδρος Τάσος Γιατράς και ο Κωνσταντίνος Μπουρδόπουλος.
Ο δήμος Πατρέων έδωσε “πράσινο φως” τόσο για την παράταση των ατελώς παραχωρούμενων τετραγωνικών μέτρων σε κοινόχρηστους χώρους όσο και στην επαναφορά των 100 δόσεων για τα χρέη προς τους Δήμους.
“Οι συνθήκες που επικρατούν παγκοσμίως με την γεωπολιτική, οικονομική και υγειονομική κρίση καθώς και η ενεργειακή κρίση, έχουν καταστήσει μη βιώσιμη την λειτουργία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων επομένως η παραχώρηση κάποιων επιπλέον μέτρων είναι μια ‘ανάσα ζωής’ για τα καταστήματα” σύμφωνα με τον ΣΚΕΑΝΑ.

 

Περισσότερα
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα