Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αντικατάστησε ξαφνικά τους συρμούς Αίγιο – Κιάτο με λεωφορεία προκαλώντας προβλήματα και σημαντικά κενά στην ανταπόκριση με τον Προαστιακό

Published

on

Ένα χρόνο μετά την επανεκκίνηση των δρομολογίων στη διαδρομή Κιάτο – Αίγιο μέσω της οποίας η Αιγιαλεία απέκτησε απευθείας ανταπόκριση με τον Προαστιακό και τα προβλήματα συγχρονισμού της εξυπηρέτησης του κοινού όχι απλά παραμένουν αλλά εντείνονται κιόλας!

Από τις αρχές Μαΐου, μετά τη αναπροσαρμογή και σημαντική χαλάρωση των περιοριστικών μέτρων στις μεταφορές τα οποία είχαν ληφθεί κατά την πρώτη περίοδο της πανδημίας, τα έξι δρομολόγια (με επιστροφή) -με τις ντιζελοκίνητες αμαξοστοιχίες τα οποία παραλαμβάνουν από Κιάτο και μεταφέρουν σε Διακοπτό, Αιγείρα και Αίγιο- κινούνται με πολύ υψηλές πληρότητες.

Το τελευταίο διάστημα οι συρμοί έχουν πληρότητα 100% ιδιαίτερα τα Σαββατοκύριακα καθώς το τρένο είναι και οικονομικό και προσφέρει άμεση πρόσβαση σε παραλίες και παραθεριστικά κέντρα στην ανατολική Πελοπόννησο.

Τα Σαββατοκύριακα μπαίνουν και επιπλέον συρμοί, ιδιαίτερα κατά τις πρωινές αναχωρήσεις από Κιάτο το Σάββατο (6:03, 9:03, 11:03 πμ.) και το απόγευμα της Κυριακής, με την επιστροφή των εκδρομέων από τον Σ.Σ. Αιγίου (15:00, 18:00, 20:00).

Παρά το γεγονός ότι στο Κιάτο η μετεπιβίβαση στα ηλεκτροκίνητα τρένα του Προαστιακού γινόταν με πολύ καλό συγχρονισμό και χωρίς καθυστέρηση για το κοινό, το τελευταίο διάστημα, μέσα στο καλοκαίρι, άρχισαν οι αρρυθμίες. Καθυστερήσεις και ταλαιπωρία επιβατών.

Τα προβλήματα κορυφώθηκαν την Κυριακή που μας πέρασε 21/8/2022, ημέρα επιστροφής μεγάλου κύματος εκδρομέων και αδειούχων, προς την Αθήνα.

Ξαφνικά, λόγω προβλημάτων που φαίνεται να σχετίζονται κυρίως με την έλλειψη προσωπικού, τα δρομολόγια από το μεσημέρι της Κυριακής και μετά, αποφασίστηκε να γίνουν με τα λεωφορεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Φτάνοντας στο Κιάτο οι επιβάτες, αντί της ολιγόλεπτης καθυστέρησης χρειάστηκε να περιμένουν πάνω από ώρα για τον προαστιακό, γεγονός πρωτοφανές το οποίο προκάλεσε παράπονα και διαμαρτυρίες.

«Ένα χρόνο μετά την επανεκκίνηση των δρομολογίων τα οποία διεκόπησαν πρόωρα το 2020-‘21 λόγω της πανδημίας, η κατάσταση στο Κιάτο Αίγιο είναι αχαρακτήριστη, τα προβλήματα είναι πολλά και η ασυνέπεια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι πλέον χαρακτηριστική» αναφέρει στην «Γ» ο πρώην πρόεδρος του ΟΣΕ και επικεφαλής της ελάσσονος μειοψηφίας στο Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτικής Ελλάδος Κώστας Σπηλιόπουλος.

Μεγάλα είναι και τα παράπονα του Συλλόγου Φίλων του Οδοντωτού Σιδηροδρόμου (Σ.Φ.Ο.) ο οποίος, μετά την έναρξη λειτουργίας της αξονικής γραμμής Κιάτο Αίγιο και την σύνδεση με τον Προαστιακό, διαπιστώνει ότι το όραμα για την επιστροφή του τρένου στην Πελοπόννησο παραπαίει!

«Βγάζουμε μόνοι μας τα μάτια μας ή δεν θέλουμε να στηρίξουμε τις οικονομικές μετακινήσεις με τρένο; Ελλείψεις προσωπικού, καθυστερήσεις, αντικαταστάσεις τρένων με λεωφορεία, περικοπές στην απευθείας σύνδεση της Πάτρας με τον Ηλεκτροκίνητο Προαστιακό και τον Οδοντωτό και προβλήματα με την εξέλιξη των έργων συνθέτουν μια εικόνα που μόνο απογοήτευση προκαλεί» σύμφωνα με τον πρόεδρο του Σ.Φ.Ο. Γιάννη Καραπαναγιώτη. Την απογοήτευσή του για την εξέλιξη με τις εργολαβίες και την σύνδεση του τρένου με το λιμάνι της Πάτρας εκφράζει και ο κ. Σπηλιόπουλος.

Σύμφωνα με τους τοπικούς φορείς η πυκνότητα των ημερήσιων δρομολογίων δείχνει πλέον προβληματική με τις καθυστερήσεις λόγω τεχνικών και άλλων προβλημάτων. Το πρόγραμμα των δρομολογίων συνεχίζει να προκαλεί παράπονα σε σχέση με τα ωράρια εργαζόμενων που θέλουν να επιστρέφουν εγκαίρως στη δουλειά τους.

Σύμφωνα με τη Διεύθυνση Σιδηροδρομικών Μεταφορών η διαμόρφωση του πίνακα δρομολογίων για τα 6 ζεύγη δρομολογίων καθημερινά γίνεται αποκλειστικά από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και εξαρτάται από ένα πλήθος παραγόντων όπως η χωρητικότητα της υποδομής, η δυνατότητα ανταποκρίσεων, τα ωράρια εργασία και τις βάρδιες των μηχανοδηγών, την διαθεσιμότητα τροχαίου υλικού για την συγκεκριμένη γραμμή κτλ.

«Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ  χρηματοδοτείται μεν αλλά φαίνεται ότι δεν ελέγχεται από τον ΟΣΕ και το κράτος» σχολιάζει ο κ. Σπηλιόπουλος.

Ροή ειδήσεων

Advertisement