Δημοσιεύθηκε
2 έτη πρνστις
Πιο κοντά από ποτέ φαίνεται πως βρίσκεται το έργο της καθολικής εφαρμογής του συστήματος ηλεκτρονικών διοδίων, το οποίο βρίσκεται σε περίοπτη θέση στην ατζέντα του Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Στόχος είναι εντός του χρόνου να έχει πραγματοποιηθεί ο διαγωνισμός, ενώ το μοντέλο που φαίνεται πως θα επιλεγεί θα είναι αυτό της σύμπραξης του Δημοσίου με τον Ιδιωτικό Τομέα (ΣΔΙΤ).
Το έργο για τα ηλεκτρονικά διόδια με χρέωση ανά διανυθείσα απόσταση θα ανέρχεται στα 300 εκατ. ευρώ και θα αφορά την εγκατάσταση, λειτουργία και συντήρηση του αναγκαίου τεχνολογικού εξοπλισμού για τη σταδιακή μετάβαση στο σύστημα «ελεύθερης ροής» (free flow) στους αυτοκινητοδρόμους, δηλαδή σε ταξίδια δίχως καθυστερήσεις, όπου τα οχήματα δεν χρειάζεται να σταματήσουν για τη συναλλαγή διοδίων.
Οι νεότερες εκτιμήσεις αναφέρουν ότι το νέο καθεστώς θα είναι έτοιμο για λειτουργία μέσα στο 2025.
ΠΩΣ ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ
Με βάση τα υπάρχοντα στοιχεία, το καινούριο σύστημα θα έχει διττό τρόπο λειτουργίας: Τα οχήματα επαγγελματικής χρήσης θα έχουν εγκατεστημένη μια συσκευή που θα επιτρέπει την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της πορείας τους, με τη βοήθεια δορυφόρων.
Παράλληλα, τα IX θα παρακολουθούνται από κάμερες και θα αναγνωρίζονται αυτόματα από τις πινακίδες κυκλοφορίας τους κατά την είσοδο και έξοδό τους από το οδικό δίκτυο. Σύμφωνα με τα όσα είχε ανακοινώσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σε περίπτωση αδυναμίας αναγνώρισης πινακίδας κυκλοφορίας ΙΧ, το σύστημα θα επικοινωνεί αυτόματα με τις υπηρεσίες της Τροχαίας προκειμένου να επεμβαίνουν για την αναγνώριση του οχήματος. Με την εφαρμογή του νέου συστήματος, οι οδηγοί θα πληρώνουν με ειδική κάρτα ή με εφαρμογή στο κινητό τους, κατά την έξοδό τους από τον αυτοκινητόδρομο.
ΕΦΑΡΜΟΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ «ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟ»
Το συγκεκριμένο σύστημα εφαρμόζεται από την 1η Ιανουαρίου του 2021 αποκλειστικά στην «Ολυμπία Οδό», με τα στατιστικά στοιχεία να δείχνουν ότι οι χρήστες επωφελούνται από έως και 76% χαμηλότερες χρεώσεις.
Ο πομποδέκτης που είναι τοποθετημένος στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου διαβάζεται από ηλεκτρονικές πύλες που έχουν εγκατασταθεί στις εισόδους και εξόδους του αυτοκινητοδρόμου. Το όχημα πληρώνει το αντίτιμο της ζώνης χρέωσης.
Οι οδηγοί περνάνε από τις ηλεκτρονικές πύλες με κανονική ταχύτητα, χωρίς να πραγματοποιείται στάση, και ο πομποδέκτης της ΟΛΥΜΠΙΑ PASS διαβάζεται αυτόματα, παράγοντας τον χαρακτηριστικό ήχο («μπιπ»).
Στην περίπτωση που το όχημα βγει από τον αυτοκινητόδρομο πριν από το τέλος της συγκεκριμένης ζώνης, τότε πιστώνεται αυτόματα στον πομποδέκτη του το ποσό που αντιστοιχεί στην απόσταση που δεν διένυσε.
O εξοπλισμός εγκαταστάθηκε σε 13 ανισόπεδους κόμβους (26 είσοδοι και έξοδοι): Νέας Περάμου, Μεγάρων, Πάχης, Αγ. Θεοδώρων, Λουτρακίου, Επιδαύρου, Ζευγολατιού, Κιάτου, Δερβενίου, Ακράτας, Καλαβρύτων, Σελιανίτικων, Δρεπάνου. Το Υβριδικό Σύστημα Διοδίων αφορά οχήματα όλων των κατηγοριών πλην των δικύκλων, τα οποία για λόγους ασφάλειας δεν χρησιμοποιούν πομποδέκτη, αλλά Μoto-κάρτα.
Σκαρφάλωσε στα 2,30 ευρώ η βενζίνη στα νησιά – Πού θα φτάσει το Πάσχα
Νωπά τρόφιμα: Πολύ υψηλότερες οι αυξήσεις στις τιμές στην Ελλάδα από την Ευρωζώνη
Προβλέψεις σοκ για τις μελλοντικές τιμές των τροφίμων
Τα μέτρα που προσγειώνουν ενοίκια και τιμές στα σπίτια
Αχαΐα: Ανεβαίνουν συνεχώς οι τιμές των καυσίμων – Πού έχουν φτάσει
Στα ύψη οι τιμές σε σοκολάτα και πασχαλινά αυγά – Το ράλι στο κακάο ξεπερνά μέχρι και το bitcoin