Connect with us

Άρθρα-Συνεργασίες

Πάτρα: Η πρωταγωνίστρια της παρακμής

Published

on

ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΠΑΝΤΕΛΗ-ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ

Το από 30-07-2022 δημοσίευμα της εφημερίδας σας αναφέρετο στην απόδοση από το Υπουργείο Περιβάλλοντος τμήματος του Στρατοπέδου ΚΕΤΧ Πατρών για την κατασκευή του Αστυνομικού Μεγάρου με ειδικούς όρους δόμησης και επίσης στις δηλώσεις του Υφυπουργού Εξωτερικών, Α. Κατσανιώτη, περί της οικιστικής ανάπλασης της περιοχής και της αναβάθμισης της ποιότητας ζωής των περιοίκων.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση, η απορία που ευλόγως τίθεται, είναι γιατί οι σωστές ενέργειες των Διοικούντων για την ανάπλαση της περιοχής του ΚΕΤΧ περιορίσθηκαν αποκλειστικά και μόνο στην συγκεκριμένη περιοχή και αγνοήθηκε η παραπαίουσα πόλη μας.
Η χρόνια έλλειψη των σωστών όρων δόμησης, σε συνδυασμό με Προεδρικά Διατάγματα που αφορούν την πόλη μας, συνθλίβουν την ποιότητα ζωής μας.
Στην εφημερίδα σας έχουν καταχωρηθεί δημοσιεύματά μου που αφορούν το σημερινό κατάντημα της πόλης μας, εξαιτίας ενός μη σωστά μελετημένου πολεοδομικού προγραμματισμού.
Οι προτάσεις μου παραμένουν χωρίς απάντηση, παρότι προτείνονται αναλυτικά και με λεπτομέρειες συγκεκριμένα μέτρα που θα μπορούσαν και μπορούν να βελτιώσουν την αισθητική και ποιοτική εικόνα της πόλης μας.
Ενδεικτικά αναφέρω και θυμίζω τα εξής άρθρα μου. Το από 14 Μαρτίου 2021 με τίτλο “Αδιαφορία στην επίλυση του κυκλοφοριακού”, το από 9 Απριλίου 2021 με τίτλο “Πώς θα μετατραπεί σε χώρο στάθμευσης”, το από 19 Σεπτεμβρίου 2021 με τίτλο “Η Πάτρα σήμερα”, το από 16 Ιανουαρίου 2022 με τίτλο “Για την Πάτρα που αγαπάμε” και το από 30 Ιουλίου 2022 με τίτλο “H Πάτρα που βαλτώνει”.
Έχω κατ’ επανάληψη επισημάνει την έλλειψη ικανότητας των αρμοδίων φορέων να οραματιστούν και να προγραμματίσουν το μέλλον της πόλης για τα επόμενα χρόνια.
Είναι γεγονός ότι από τα τέλη του 1959 και μετά, οι Δημοτικές Αρχές ουδέποτε ασχολήθηκαν με την ραγδαία αύξηση της κυκλοφορίας των οχημάτων, ώστε να λάβουν τα κατάλληλα μέτρα. Σημειωτέον, τότε δεν είχε αρχίσει η οικοδόμηση πολυκατοικιών και η επιφάνεια της πόλης μας περιορίζετο στο 25% περίπου της σημερινής της επιφανείας.
Επίσης, ουδέποτε κανείς οραματίσθηκε και ούτε έλαβε μέτρα φιλικά προς το περιβάλλον για την φυσιολογικά αναμενόμενη πολεοδομική επέκταση της πόλης μας. Ελαμβάνοντο και λαμβάνονται και σήμερα πρόχειρες και εμβαλωματικές λύσεις αντιμετώπισης του οικοδομικού σχεδιασμού της επέκτασης της πόλης μας και επιπλέον, προγραμματίζονται έργα χωρίς συγκεκριμένη λειτουργική πολεοδομική χωροθέτηση που θα εξυπηρετεί το σύνολο των κατοίκων.
Αγνοήθηκε η ανάπτυξη του πρασίνου της πόλης μας και η δημιουργία θέσεων στάθμευσης των οχημάτων. Τούτο ήταν δυνατόν να γίνει χωρίς καμία πρόσθετη δαπάνη, αλλά μόνο με την αλλαγή του οικοδομικού κανονισμού και την κατάργηση Προεδρικών Διαταγμάτων, που διαφοροποιούν ανά περιοχή το ύψος των κτιρίων και τον όγκο αυτών. Η δυνατότητα αλλαγής του ισχύοντος οικοδομικού κανονισμού για την πόλη μας με περιορισμό της κάλυψης των ακινήτων και αντίστοιχη αύξηση του ύψους των οικοδομών, όπως ακριβώς έγινε στην περίπτωση του Αστυνομικού Μεγάρου, στο στρατόπεδο του ΚΕΤΧ θα συμβάλει στην οικιστική ανάπλαση σημαντικού τμήματος της πόλης μας.
Το Υπουργείο Περιβάλλοντος, στην περίπτωση του Αστυνομικού Μεγάρου, ενήργησε αυτοβούλως, παρακάμπτοντας την Δημοτική Αρχή.
Το μήνυμα του κ. Παύλου Μαρινάκη, στο δημοσίευμα της εφημερίδας σας στις 09-02-2022, ότι «η Πάτρα πρέπει να είναι πρωταγωνίστρια», με τα σημερινά δεδομένα αποτελεί ουτοπία.
Ουδείς μέχρι σήμερα, πλην μεμονωμένων περιπτώσεων, ενδιαφέρθηκε σοβαρά να εγκύψει και να λύσει τα βασικά προβλήματα της πόλης μας, όπως αναλύονται και περιγράφονται στις αναφερθείσες, εκ μέρους μου, δημοσιεύσεις της εφημερίδας σας.
Συνηθίσαμε να βιώνουμε με τα προβλήματά μας, όπως οι μακροχρόνιοι άρρωστοι.
Ανεχόμεθα, παρά τις μερικές διαμαρτυρίες, να σπαταλούνται χρήματα για την κατασκευή του παραλιακού ποδηλατοδρόμου, ο οποίος όχι μόνο επιτείνει το κυκλοφοριακό μας πρόβλημα, δημιουργώντας στο μέλλον κινδύνους ζωής, αλλά δεσμεύει πολεοδομικά την αισθητική και εύρυθμη λειτουργικότητα της πόλης από το έργο της ανάπλασης της παραλιακής ζώνης.

Πέραν αυτού, σημαντικό τμήμα του έργου αυτού θα αποξηλωθεί αναγκαστικά όταν θα έλθει ο χρόνος της υπογειοποιήσεως της σιδηροδρομικής γραμμής.

Η πόλη μας διαθέτει όλες εκείνες τις προνομιακές συνθήκες που έχουν τη δυνατότητα να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής μας και να αποκαταστήσουν την αισθητική εικόνα της, ενεργοποιώντας ακόμη και την μηδενική τουριστική ανάπτυξή της.
Επομένως, οι καθ’ ύλην εκπρόσωποι του νομού μας (βουλευτές και λοιποί παράγοντες) και η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος, εφ’ όσον επιθυμούν τον πρωταγωνιστικό ρόλο της πόλης μας, ας υποβληθούν στον κόπο να μελετήσουν τα προτεινόμενα από της 16-01-2022 και 30-07-2022 δημοσιεύματά μου ή να αναθέσουν σε πολεοδομικό γραφείο την εξεύρεση τρόπου ανάκαμψης της παρακμάζουσας πόλης μας.

 

Ροή ειδήσεων

Advertisement