Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Σχολεία Πάτρας-Τα κενά… παραμένουν

Επισημάνσεις του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Πάτρας για τις ελλείψεις εκπαιδευτικών  σε σχολεία της περιοχής

Published

on

Λίγες ημέρες μετά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Πάτρας, προβαίνει σε επισημάνσεις, που αφορούν μείζονα ζητήματα. Αναλυτικά:

-COVID: Τα περιβόητα μέτρα είναι το απόλυτο τίποτα, καθώς η κυβέρνηση αφήνει εκτεθειμένους εκπαιδευτικούς και μαθητές. Δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για την κάλυψη των κενών που θα δημιουργηθούν στα σχολεία από εκπαιδευτικούς που θα νοσήσουν.

ΤΕΣΤ: Καταργείται η υποχρέωση για self-test στους μαθητές, ώστε, είτε να μη γίνεται καθόλου, είτε να γίνεται με ευθύνη και έξοδα των γονιών, όταν εμφανιστούν συμπτώματα. Για μια ακόμα φορά, οι γονείς θα βάλουν το χέρι στην τσέπη σε περίπτωση υποψίας κρούσματος.

Από την άλλη και ενώ όλα τα μέτρα έχουν χαλαρώσει( πχ. προαιρετική χρήση μάσκας κ.λ.π.) οι ανεμβολίαστοι εκπαιδευτικοί καθώς και οι μη πλήρως εμβολιασμένοι οφείλουν να κάνουν με δικά τους έξοδα ένα rapid –test την εβδομάδα.. Ο Σύλλογος ζητά δωρεάν, επαναλαμβανόμενα self-tests, δυνατότητα δωρεάν πρόσβασης για rapid test στις δημόσιες δομές υγείας για όλους όταν κρίνεται απαραίτητο, 15 μαθητές ανά τάξη και προσλήψεις επιπλέον προσωπικού καθαριότητας με πλήρες ωράριο.

-ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ: Τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση έχουν πραγματοποιηθεί 25.000 διορισμοί γεγονός που είναι θετικό και πρέπει να συνεχιστεί αλλά όχι αρκετό καθώς παράλληλα το υπουργείο Παιδείας στα τέλη Αυγούστου προέβη στην πρόσληψη 32.000 αναπληρωτών που σημαίνει ότι ο μεγάλος αριθμός στην Ά φάση προσλήψεων αποδεικνύει αυτό που χρόνια ο κλάδος υποστηρίζει, ότι καλύπτουν πραγματικά κενά και οριστική λύση δεν μπορεί να είναι άλλη από την κάλυψη όλων των κενών με μόνιμους εκπαιδευτικούς .

-ΚΕΝΑ ΔΑΣΚΑΛΩΝ: Στον νομό μας με το άνοιγμα των σχολείων τα κενά παραμένουν πολλά. Το πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως στην ειδική αγωγή και σε συγκεκριμένες ειδικότητες στην πρωινή ζώνη.

Ενδεικτικά αναφέρονται: Στα Τ.Ε δασκάλων κενά 20, ΤΕ νηπιαγωγών 9, ΖΠΕ 28, παράλληλη στήριξη 35.

Στην πρωινή ζώνη αναφέρονται ενδεικτικά: κενά εικαστικών 18, θεατρικής αγωγής 10, Πληροφορικής 10.

Η οδηγία του υπουργείου να καλυφθούν τα κενά στην παράλληλη στήριξη με ανάθεση δυο και τριών παιδιών σε έναν εκπαιδευτικό είναι απαράδεκτη.

ΟΛΟΗΜΕΡΟ: Το καλοκαίρι η Υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε την επέκταση της λειτουργίας του ολοήμερου μέχρι 5.30μ.μ. Το μειωμένο ενδιαφέρον των μαθητών και στην περιοχή μας να συμμετέχουν στο διευρυμένο ωράριο δικαιώνει τα όσα είπαμε από την πρώτη στιγμή, ότι για ένα σχολείο που θα καλύπτει τις σύγχρονες ανάγκες των μαθητών μας χρειάζονται υποδομές, μόνιμοι εκπαιδευτικοί και πρόγραμμα που θα διαπαιδαγωγεί και θα μορφώνει.

-ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ-ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ: Όλα τα προηγούμενα χρόνια είχε αναδειχθεί το ζήτημα της υποχρηματοδότησης των σχολείων, ενώ τα κονδύλια δεν έφταναν για να καλύψουν βασικές ανάγκες των σχολείων.

Τα ερωτήματα λοιπόν είναι απλά.

-Πόσο λιγότερο θα πρέπει να λειτουργούν τα καλοριφέρ;

-Πώς τα σχολεία θα πληρώσουν βασικά αναλώσιμα ( καθαριστικά , χαρτικά) , ρεύμα και πετρέλαιο όταν οι τιμές τους έχουν σχεδόν διπλασιαστεί;

 

EΛΜΕ Αχαϊας: Σκέψεις για απεργία-αποχή

Σε αποφάσεις κατέληξε η γενική συνέλευση των εκπαιδευτικών που διοργάνωσε η Α’ ΕΛΜΕ Αχαίας. Ειδικότερα:

  1. Καλεί τους εκπαιδευτικούς να μην αναλάβουν τους ρόλους ενδοσχολικού συντονιστή καθώς και του παιδαγωγικού συμβούλου – μέντορα και να μην συμμετάσχουν στην δημιουργία σχολικών ομίλων
  2. Καλεί τους διευθυντές των σχολείων να μην προχωρήσουν στο ορισμό εκπαιδευτικών στους παραπάνω ρόλους.
  3. Καλεί την ΟΛΜΕ να συγκαλέσει γενική συνέλευση προέδρων και να προβεί στην άμεση προκήρυξη απεργίας-αποχής, ενώ θα διερευνηθεί η δυνατότητα για προκήρυξη σε τοπικό επίπεδο.

Εξάλλου χαρακτηρίζεται ως «τιμωρητικό» το μέτρο για την επιβολή της διενέργειας τεστ σε μη εμβολιασμένους εκπαιδευτικούς και η υποχρεωτική πληρωμή από τους ίδιους, ενώ ζητείται η επαναφορά όλων των εργαζομένων που είναι σε αναστολή εργασίας.

 

Ροή ειδήσεων

Advertisement