Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου 2022
Connect with us

Ελλάδα

Συντάξεις Οκτωβρίου 2022: Εβδομάδα πληρωμών για όλα τα Ταμεία

Δημοσιεύθηκε

στις

Η καταβολή των συντάξεων Οκτωβρίου από τον ΕΦΚΑ, αναμένεται να ξεκινήσει την Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου.

Σύμφωνα με αυτές, στο πλαίσιο της εφαρμογής του μέτρου της ταυτόχρονης καταβολής των κύριων και επικουρικών συντάξεων, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΕΦΚΑ θα εγκρίνει την εισήγηση με το ακόλουθο πρόγραμμα πληρωμής των κύριων και επικουρικών συντάξεων:

  • Στις 27 Σεπτεμβρίου 2022, ημέρα Τρίτη θα καταβληθούν οι κύριες και επικουρικές συντάξεις των συνταξιούχων που προέρχονται από τους τέως φορείς: ΟΑΕΕ, ΟΓΑ, ΝΑΤ, ΕΤΑΑ, ΕΤΑΤ, ΕΤΑΠ-ΜΜΕ και ΔΕΗ.
  • Στις 28 Σεπτεμβρίου 2022, ημέρα Τετάρτη θα καταβληθούν οι κύριες και επικουρικές συντάξεις των συνταξιούχων που προέρχονται από τους τέως φορείς: ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ΤΡΑΠΕΖΕΣ, ΕΝΤΑΣΣΟΜΕΝΑ (ΤΣΕΑΠΓΣΟ,ΤΣΠ-ΗΣΑΠ), ΟΤΕ και ΔΗΜΟΣΙΟ που ο ΑΜΚΑ τους τελειώνει σε 1,3,5,7,9.
  • Στις 29 Σεπτεμβρίου 2022 ημέρα Πέμπτη θα καταβληθούν οι κύριες και επικουρικές συντάξεις των συνταξιούχων που προέρχονται από τους τέως φορείς: ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ΤΡΑΠΕΖΕΣ, ΕΝΤΑΣΣΟΜΕΝΑ (ΤΣΕΑΠΓΣΟ,ΤΣΠ-ΗΣΑΠ), ΟΤΕ και ΔΗΜΟΣΙΟ που ο ΑΜΚΑ τους τελειώνει σε 0,2,4,6,8.

Από τη ΔΥΠΑ θα γίνουν οι εξής καταβολές:

-15 εκατ. ευρώ σε 35.000 δικαιούχους για καταβολή επιδομάτων ανεργίας και λοιπών επιδομάτων

-20 εκατ. ευρώ σε 17.000 δικαιούχους στο πλαίσιο επιδοτούμενων προγραμμάτων απασχόλησης

-7 εκατ. ευρώ σε 1.500 μητέρες για επιδοτούμενη άδεια μητρότητας

-3 εκατ. ευρώ για 300 δικαιούχους για Προγράμματα Κοινωφελούς Χαρακτήρα (πληρωμή εισφορών σε φορείς)

Από τον ΟΠΕΚΑ  την Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου θα πραγματοποιηθούν οι εξής καταβολές:

-160 εκατ. ευρώ σε 751.000 δικαιούχους για οικογενειακά επιδόματα παιδιών

-71,3 εκατ. ευρώ σε 173.550 δικαιούχους για αναπηρικά επιδόματα (αναπηρικά και διατροφής)
-47,7 εκατ. ευρώ σε 224.486 δικαιούχους για Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα

-33,8 εκατ. ευρώ σε 280.840 δικαιούχους για επίδομα στέγασης

-11,2 εκατ. ευρώ σε 35.043 δικαιούχους για επιδόματα ανασφάλιστων υπερηλίκων

-11,4 εκατ. ευρώ σε 11.453 δικαιούχους για επίδομα γέννησης

-250.000 ευρώ σε 1.200 δικαιούχους ως συνεισφορά του Δημοσίου σε δάνεια του Προγράμματος «ΓΕΦΥΡΑ» (λόγω COVID-19)

-259.850 ευρώ σε 810 δικαιούχους για επίδομα στεγαστικής συνδρομής

-214.100 ευρώ σε 6.100 δικαιούχους για επίδομα ομογενών

-195.000 ευρώ σε 2.800 δικαιούχους ως συνεισφορά του Δημοσίου σε δάνεια (προστασία κύριας κατοικίας)

-106.623 ευρώ σε 135 δικαιούχους για έξοδα κηδείας ανασφαλίστων.

Ελλάδα

Λέκκας για Κακιά Σκάλα: Υπάρχει αυξημένη επικινδυνότητα στην περιοχή

Δημοσιεύθηκε

στις

«Πρόκειται για μια συνδυασμένη απόφαση που πρέπει να ληφθεί από τους τεχνικούς, από αυτούς που επιχειρούν αλλά και από τη διοίκηση της εταιρείας.

Δεν μπορώ να εκφέρω άποψη επ’ αυτού.

Απλά και μόνο εκείνο το οποίο θα πρέπει να τονίσω είναι ότι υπάρχει μια αυξημένη κατολισθητική επικινδυνότητα στην περιοχή» τόνισε o πρόεδρος του ΟΑΣΠ, Ευθύμιος Λέκκας, σχετικά με το πότε πρέπει να ανοίξει ο δρόμος στην Κακιά Σκάλα μετά την πτώση βράχων που σημειώθηκε το πρωί της Πέμπτης στην Ολύμπια Οδό.

Όπως είπε «είναι γύρω στο ένα χιλιόμετρο που ο κίνδυνος αυτός είναι υψηλός» και πρόσθεσε «στο πρανές επάνω υπάρχουν ογκόλιθοι οι οποίοι έχουν μεγάλη πιθανότητα να κατολισθήσουν».

Για το αν θα πέρναγε απόψε από εκεί είπε, μιλώντας στην ΕΡΤ, «κοιτάξτε, δεν είμαι μέτρο εγώ γιατί έχω αντιμετωπίσει τρομερές τέτοιες καταστάσεις, οπότε δεν μπορώ να συμβουλεύσω κάποιους να περάσουν ή να μην περάσουν απλά και μόνο η σκέψη που υπάρχει είναι να ανοίξει μόνο το ένα ρεύμα, μια λωρίδα κυκλοφορίας, οι άλλες δύο να αποκλειστούν έτσι ώστε να μπορέσουν στις άλλες δύο λωρίδες να κατασκευαστούν κάποια πρόχειρα τεχνικά έργα, έτσι ώστε να μειωθεί ο κίνδυνος ο οποίος υπάρχει προς την εξωτερική πλευρά του δρόμου».

«Εκείνο το οποίο θα πρέπει να πούμε είναι ότι κατ’ αρχάς στην Κακιά Σκάλα από αρχαιοτάτων χρόνων έχουμε μεγάλο κατολισθητικό κίνδυνο που σημαίνει ότι έχουμε απότομες πλαγιές και μορφολογικές ασυνέχειες, κατακερματισμένα πετρώματα, πετρώματα τα οποία αποκόπτονται σε τεμάχια και ογκόλιθους και μπορούν να καταπέσουν. Όλα αυτά είναι οι αιτίες των κατολισθήσεων. Τώρα το ποια θα είναι η αφορμή για να κινηθεί μια κατολίσθηση είναι όπως σε έναν πόλεμο, αιτίες υπάρχουν, αλλά οι αφορμές δεν υπάρχουν» ανέφερε ακόμα.

Για τυχόν απόδοση ευθυνών σημείωσε ότι πρόκειται για κάτι που «θέλει πολύ μεγάλη συζήτηση, δεν σπεύδω να αποδώσω ευθύνες από την πρώτη στιγμή ή εν πάση περιπτώσει να δείξω κάποιους υπεύθυνους, αυτό θα το δείξει μετά η έρευνα, η οποία θα γίνει.

Πάντως εδώ στην περιοχή ουσιαστικά έχουμε να κάνουμε με πολύ δύσκολες συνθήκες.

Συνθήκες οι οποίες παρά τα γεγονός ότι έχουν κατασκευαστεί έργα, δίκτυα συγκράτησης, παγίδες συγκράτησης κλπ. επειδή ήταν μεγάλος όγκος αυτά δεν λειτούργησαν, καταστράφηκαν όλα και υπάρχει ένας γενικότερος προβληματισμός για το πώς θα μπορέσουν να πιαστούν όλοι αυτοί οι ογκόλιθοι στα μεγάλα ύψη που υπάρχουν».

Κλείνοντας απάντησε σε σχετική ερώτηση και είπε ότι θα μπορούσαμε να είχαμε και θύματα.

Περισσότερα

Ελλάδα

«Καλάθι του νοικοκυριού»: Σταθεροποιούνται τα είδη και οι τιμές

Δημοσιεύθηκε

στις

Με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας να δίνουν τον τόνο και τα επώνυμα να προέρχονται στη συντριπτική πλειονότητα από ελληνικές εταιρείες και όχι από τις πολυεθνικές, το πολυσυζητημένο «καλάθι του νοικοκυριού» διανύει την πέμπτη εβδομάδα εφαρμογής του. Οι κατάλογοι που ανακοινώθηκαν χθες από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ και από τις υπηρεσίες λιανικής των πλατφορμών efood και Wolt χαρακτηρίζονται, περισσότερο ίσως από κάθε άλλη εβδομάδα έως τώρα, από σταθερότητα σε ό,τι αφορά τόσο τις τιμές όσο και τα είδη. Υπάρχουν αλυσίδες και μάλιστα μεταξύ των κορυφαίων όπου δεν καταγράφηκε καμία μείωση τιμής –ευτυχώς ούτε και αύξηση–, με την όποια διαφοροποίηση να οφείλεται σε αντικατάσταση ενός προϊόντος με άλλο διαφορετικής επωνυμίας και ποσότητας. Τη σταθερότητα –στασιμότητα κατά άλλους– των τιμών στην πλειονότητα των προϊόντων επιβεβαιώνει και το υπουργείο Ανάπτυξης το οποίο σε χθεσινή ανακοίνωσή του αναφέρει ότι στο 71,2% των προϊόντων (581 σε σύνολο 816) η τιμή παρέμεινε σταθερή σε σύγκριση με την προηγούμενη εβδομάδα.

Το παραπάνω, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, οφείλεται στα εξής: πρώτον, όσο δεν συμμετέχουν πολλοί προμηθευτές επωνύμων στο «καλάθι» –με τη συμμετοχή ειδικά των πολυεθνικών να είναι ακόμη πιο μικρή–, τα περιθώρια που έχουν οι λιανέμποροι να ανταγωνιστούν μόνο με τα ιδιωτικής ετικέτας θα αρχίσουν να περιορίζονται. Δεύτερον, προμηθευτές και λιανέμποροι τηρούν στάση αναμονής και για τις τιμές, αλλά και για τα προϊόντα που θα εντάξουν στο «καλάθι του νοικοκυριού» και στο «εορταστικό καλάθι», ανακοινώσεις για το οποίο αναμένονται τις επόμενες ημέρες, δεδομένου ότι την περίοδο των Χριστουγέννων «τρέχουν» παράλληλα προγράμματα προωθητικών ενεργειών.

Οι πέντε μεγαλύτερες από άποψη τζίρου αλυσίδες παρουσίασαν την ακόλουθη εικόνα σε ό,τι αφορά τα «καλάθια» που ανακοίνωσαν χθες:

«Σκλαβενίτης»: Περίπου το 42% των προϊόντων πρόκειται για ιδιωτικής ετικέτας. Μείωση τιμής με βάση τη σύγκριση ίδιων κωδικών καταγράφηκε μόνο σε 2 προϊόντα.

«ΑΒ Βασιλόπουλος»: Το 57,5% των προϊόντων είναι ιδιωτικής ετικέτας. Οι τιμές στα προϊόντα διατηρήθηκαν στα ίδια επίπεδα με αυτά της προηγούμενης εβδομάδας, ενώ υπήρξαν ελάχιστες αλλαγές και ως προς τη σύνθεση των προϊόντων.

Lidl: Μείωση τιμής υπήρχε μόνο σε ένα προϊόν, ενώ περιορίστηκαν ακόμη περισσότερο τα λιγοστά έτσι κι αλλιώς επώνυμα προϊόντα που περιέχει το «καλάθι» του hard discounter.

Μy Market: Πρόκειται για την αλυσίδα που για μία ακόμη φορά έκανε τις περισσότερες αλλαγές σε εβδομαδιαία βάση στο «καλάθι» της, αφού ίδια παρέμειναν μόνο 17 από τα 54 συνολικά προϊόντα. Μέσα από τις αλλαγές αυτές σε κωδικούς η αλυσίδα πέτυχε αρκετά μικρότερη αξία καλαθιού (μείωση συνολικού κόστους καλαθιού κατά 9,65% σύμφωνα με το υπουργείο Ανάπτυξης) και γι’ αυτό ο υπουργός Ανάπτυξης Αδωνις Γεωργιάδης θα επισκεφθεί σήμερα κατάστημα της αλυσίδας. Επίσης, θα επισκεφθεί κατάστημα της αλυσίδας «Κρητικός». Το ποσοστό των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στο «καλάθι» της My Market είναι περίπου 38%.

«Μασούτης»: Λιγοστές αλλαγές σε κωδικούς και τιμές έκανε η βορειοελλαδίτικη αλυσίδα, με το ποσοστό των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας να ανέρχεται σε 52%.

efood: Ακριβώς ίδιο με αυτό της προηγούμενης εβδομάδας ήταν το «καλάθι» που παρουσίασε η πλατφόρμα.

Wolt: Αρκετές μειώσεις τιμών, αλλά και αλλαγές σε κωδικούς είχε το «καλάθι» της Wolt Market.

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Περισσότερα

Ελλάδα

Food Pass: Πώς και πότε θα δοθεί – Ποιοι οι δικαιούχοι

Δημοσιεύθηκε

στις

Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2023 πρόκειται να δοθεί το Food Pass, καθώς για εφέτος ο «λογαριασμός» των επιδομάτων έχει κλείσει με το έκτακτο βοήθημα των 250 ευρώ που θα δοθεί έως τις 20 Δεκεμβρίου σε περίπου 2,4 εκατομμύρια δικαιούχους.

Ακόμη δεν έχει αποφασιστεί ούτε το κονδύλι που θα διατεθεί για τον σκοπό αυτόν ούτε ποιοι θα είναι δικαιούχοι. Το μόνο βέβαιο είναι ότι εφόσον προκριθεί τελικά αυτή η λύση ενίσχυσης των νοικοκυριών τα εισοδηματικά και περιουσιακά θα είναι πολύ αυστηρά, ώστε να καλυφθούν εκείνοι που πραγματικά έχουν ανάγκη. Επίσης, εκτιμάται ότι δεν θα αφορά μόλα τα προϊόντα των σουπερ μάρκετ.

Κατά μια εκδοχή το ποσό της επιδότησης που πιθανότατα θα φτάνει έως και τα 100 ευρώ, θα αφορά στα προϊόντα που περιλαμβάνονται στο «καλάθι του νοικοκυριού». Ακόμα, η χορήγηση του Food Pass θα γίνει βάσει αυστηρών εισοδηματικών κριτηρίων, ανάλογα την οικογενειακή κατάσταση και το ύψος του ετήσιου εισοδήματος.

Προτεραιότητα, επίσης, για το Food Pass θα δοθεί στις οικογένειες με παιδιά και, μάλιστα, ανάλογα με τον αριθμό των παιδιών, θα υπάρξουν και ανάλογες προσαυξήσεις στην επιδότηση. Οι τελικές αποφάσεις για το Food Pass, βέβαια, θα ληφθούν στις αρχές του 2023.

Το Food Pass θα στηρίξει και την κατανάλωση στα σούπερ μάρκετ. Σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ για το διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2022, οι πωλήσεις των αλυσίδων σούπερ μάρκετ (εξαιρουμένων των νησιών και της Lidl) διαμορφώθηκαν σε 7,278 δισ. ευρώ έναντι 6,958 δισ. το αντίστοιχο διάστημα του 2021, αύξηση δηλαδή κατά 4,6%.

Την ίδια ώρα η μείωση σε τεμάχια υπολογίζεται από τη NielsenIQ σε 1,8%. Με άλλα λόγια, τα 320 εκατ. ευρώ που έχουμε πληρώσει παραπάνω είναι λόγω υψηλότερων τιμών και όχι μεγαλύτερης κατανάλωσης.

Να σημειωθεί πως σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, τέσσερις στους 10 καταναλωτές αγόρασαν προϊόντα από το «καλάθι του νοικοκυριού», ενώ ένας στους επτά επισκέφθηκε διαφορετικό σούπερ μάρκετ από αυτό που συνήθιζε, λόγω του «καλαθιού».

Περισσότερα
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα