Κυριακή 27 Νοεμβρίου 2022
Connect with us

Εκκλησιαστικά

ΦΩΤΟ – Ο Μητροπολίτης Πατρών Χρυσόστομος με την Carolyn Maloney

Δημοσιεύθηκε

στις

Η ανακοίνωση της Ιεράς Μητρόπολης Πατρών αναφέρει:

Την Τρίτη 4 Οκτωβρίου ανηγορεύθη Επίτιμος Διδάκτωρ του Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και κοινωνικής Εργασίας του Πανεπιστημίου Πατρών, η κ. Carolyn Maloney, Αντιπρόσωπος της Βουλής των Αντιπροσώπων των ΗΠΑ.

Η τελετή έλαβε χώρα στην Αίθουσα τελετών «Οδυσσέας Ελύτης», του κτηρίου Διοίκησης του Πανεπιστημίου Πατρών.

Στην σεμνή και συγκινητική τελετή παρέστη ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πατρών κ.κ. Χρυσόστομος, ο οποίος με λόγους θερμούς στο τέλος της τελετής αναγόρευσης, ευχαρίστησε την τιμηθείσα, διά την αγάπη της προς την Ελλάδα, την οποίαν ευκαίρως ακαίρως εκφράζει, για την στήριξη των δικαίων της Πατρίδος μας, για το ενδιαφέρον της για την ιστορία μας, για τους αγώνες για την ελευθερία μας από της αρχής και μέχρι των εσχάτων, για την στήριξη της Ομογενείας και τόσα άλλα, τα οποία δεν την συνιστούν απλώς ως Φιλέλληνα, αλλά ως πρόσωπο με γνήσιο ελληνικό φρόνημα, γι’αυτό και της έχει δοθεί προσφυώς, από την Ομογένεια, ο τίτλος «Μπουμπουλίνα».

Επίσης, την ευχαρίστησε διά το μήνυμα, το οποίο απέστειλε μαγνητοσκοπημένο, στην μεγάλη φιλανθρωπική συναυλία της Ιεράς Μητροπόλεως Πατρών, η οποία πραγματοποιήθηκε στο Παμπελοποννησιακό Στάδιο, με την ευκαιρία της συμπληρώσεως 100 ετών από την Μικρασιατική Καταστροφή, και της προσέφερε ιερά εικόνα του Αγίου Αποστόλου Ανδρέου, Πολιούχου Πατρών, ο Σταυρός του οποίου είναι το έμβλημα του Πανεπιστημίου Πατρών.

Την τιμηθείσα προσεφώνησε ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Πατρών, Καθηγητής κ. Χρίστος Μπούρας, ενώ χαιρετισμό απηύθυναν, ο Κοσμήτωρ της Σχολής Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών, Καθηγητής κ. Βασίλειος Κόμης και η Πρόεδρος του Τμήματος Επιστημών της Εκπαιδεύσης και Κοινωνικής Εργασίας, Καθηγήτρια κ. Άννα Φτερνιάτη.

Εν συνεχεία εγένετο η παρουσίαση της τιμηθείσης από την Επίκουρη Καθηγήτρια του Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας κ. Ιγνατία Φαρμακοπούλου, ανεγνώσθη το ψήφισμα και ο τίτλος της Επιτίμου Διδάκτορος από τον Πρύτανη και ακολούθησε η αναγόρευση της κ. Carolyn Maloney εις Επίτιμον Διδάκτορα του εν λόγω Τμήματος και η περιένδυσή της με την τήβεννο και η επίδοση του μεταλλίου του Πανεπιστημίου Πατρών, από τον Πρύτανη.

Η τιμηθείσα ανέπτυξε το θέμα: «Mathisi: The power of learning in the United States Congress and U.S-Greece Relationship».
Ο λόγος της ήτο συγκινητικός για όσα ανέφερε για την Ελλάδα, για τα απαράγραπτα δίκαιά της, για την σχέση της με την ομεγένεια και τόσα άλλα.

Η Ομιλήτρια κατεχειροκροτήθη από όλους τους παρισταμένους.

Την παράσταση στο τέλος έκλεψε η μικρή μαθήτρια Ραφαέλα, η οποία ντυμένη με την παραδοσιακή φορεσιά της Μπουμπουλίνας, προσέφερε ανθοδέσμη στην κ. Carolyn Maloney και είπε λόγους ενθουσιαστικούς για την τιμηθείσα και για το χρέος όλων μας να αγαπάμε μέχρι θυσίας την Ελλάδα.

Ο Μητροπολίτης Χρυσόστομος ευχαρίστησε την Carolyn Maloney ΦΩΤΟ Ο Μητροπολίτης Χρυσόστομος ευχαρίστησε την Carolyn Maloney ΦΩΤΟ Ο Μητροπολίτης Χρυσόστομος ευχαρίστησε την Carolyn Maloney ΦΩΤΟ Ο Μητροπολίτης Χρυσόστομος ευχαρίστησε την Carolyn Maloney ΦΩΤΟ

Εκκλησιαστικά

Στην εορτή του Πολιούχου Αγίου Ανδρέου θα έρθει ο Βυζαντινός εκκλησιαστικός χορός «Εύφωνον» από τη Θεσσαλονίκη

Δημοσιεύθηκε

στις

O Bυζαντινός εκκλησιαστικός χορός «Εύφωνον» του Καθεδρικού Ναού της Του Θεού Σοφίας Θεσσαλονίκης, όπως έχει ανακοινωθεί θα έρθει στην Πάτρα και θα ψάλλει στην ιερά αγρυπνία της εορτής του Πολιούχου των Πατρών Αποστόλου Ανδρέου, την Τρίτη 29 Νοεμβρίου 2022 στις 22.00 στο νέο ιερό ναό του Πρωτοκλήτου.

Θα διευθύνει ο πρωτοψάλτης του του Καθεδρικού Ναού της Του Θεού Σοφίας Θεσσαλονίκης κ. Στυλιανός Ζαχαρίου.

Περισσότερα

Εκκλησιαστικά

Καλάβρυτα: Με επιτυχία το θεολογικό συνέδριο της Μητρόπολης για τον Απόστολο Παύλο

Δημοσιεύθηκε

στις

Υπό την αιγίδα της Ιεράς Μητροπόλεως Καλαβρύτων και Αιγιαλείας πραγματοποιήθηκε από 18 έως 20 Νοεμβρίου 2022, στο Καλλιμανοπούλειο Εκκλησιαστικό Διακονικό Κέντρο της μαρτυρικής πόλεως των Καλαβρύτων, το επιστημονικό, θεολογικό Συνέδριο με θέμα: «Το Ήθος στον Απόστολο Παύλο».

Το Συνέδριο πραγματοποιήθηκε με τη σύμπραξη καθηγητών και μεταπτυχιακών φοιτητών του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας της Θεολογικής Σχολής του ΕΚΠΑ υπό τον Καθηγητή του Ερμηνευτικού Τομέα κ. Σωτήριο Δεσπότη, με σκοπό την πολύπλευρη ανάδειξη των πτυχών της θεολογικής σκέψης του Αποστόλου Παύλου, σε θέματα της πνευματικής εν Χριστώ ζωής και της κοινωνικής πρακτικής, που η αποστολική παράδοση κληροδοτεί σ’ εμάς σήμερα για παρόμοια ζητήματα.

Ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας, Μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Ιερώνυμος, στον χαιρετισμό του, τον οποίο ανέγνωσε ο εκπρόσωπός του, Πανοσ. Αρχιμανδρίτης Ιωακείμ Βενιανάκης, Πρωτοσύγκελλος της Ιεράς Μητροπόλεως, εξέφρασε τις ολόψυχες συγχαρητήριες ευχές του προς άπαντες τους άξιους διοργανωτές, τους εκλεκτούς εισηγητές και τους εν γένει συμμετέχοντες στο ιδιαίτερο αυτό επιστημονικό Συνέδριο.

Υπογράμμισε δε ότι «ο Παύλος στηρίζει το οικοδόμημα της ηθικής διδασκαλίας του στη μίμηση Χριστού, στο Άγιο Πνεύμα, στην αγάπη, στο χριστιανικό φρόνημα του πιστού και στα έσχατα και απευθύνει στους πιστούς ηθικά παραγγέλματα και πρακτικές προτροπές, ώστε να ζουν τη χριστιανική ζωή με συνέπεια. … Το μήνυμα και η διδαχή του βρίσκει σήμερα την ανθρωπότητα μέσα σε στάδια έντονων διεργασιών και μεγάλης μεταβλητότητας. … Γι’ αυτό και οι καιροί μας χρειάζονται τον Παύλο. Την πίστη του, τον αγώνα του, την αντοχή του, το όραμά του, την αγάπη του στον Εσταυρωμένο, την αγάπη του στον άνθρωπο, αδιακρίτως την ευγνωμοσύνη και κυρίως την ευγνωμοσύνη προς τον Θεό για τη διαρκή Του πρόνοια και τις διαρκείς παροχές “των φανερών και αφανών ευεργεσιών” Του».

Επιπροσθέτως, πολύ σημαντικά ήταν τα συμπεράσματα, τα οποία συνήχθησαν από τις εισηγήσεις που παρουσιάστηκαν από τους μεταπτυχιακούς φοιτητές:

1. H εξέταση του ήθους στον Απόστολο των Εθνών είναι εξαιρετικά επίκαιρο θέμα σήμερα, διότι μετά από αιώνες, η χριστιανική Κοινότητα στη μετά κόβιντ εποχή αντιμετωπίζει προκλήσεις αντίστοιχες εκείνων που αντιμετώπισε το Ευαγγέλιο κατά την εξακτίνωσή του στη Μεσόγειο και την Παξ Ρομάνα, όταν κανείς δεν γεννιόταν, αλλά γινόταν Χριστιανός. Άρα σήμερα είναι η μεγάλη ευκαιρία το «μετά Χριστόν» να μεταμορφωθεί σε «μετά Χριστού».

2. Το βασικό μέλημα του Αποστόλου Παύλου, όπως αυτό προκύπτει από τη σφαιρική μελέτη των επιστολών του (οι οποίες, όμως, δεν είναι κείμενα “συστηματικά”), είναι οι ακροατές του, τους οποίους συναισθάνεται ως παιδιά αγαπημένα (και όχι μαθητές ή “ακολούθους”), να ενστερνιστούν ένα καινούργιο ήθος («έθος» – lifestyle, στηριζόμενο στο «αξίζει να») και όχι απλώς μια ηθική, η οποία, όσο καλή κι αν είναι (όπως ο Δεκάλογος), εάν στηρίζεται αποκλειστικά στα «πρέπει» και τα «ου», τελικά οδηγεί στον «θάνατο». Ουσιαστικά ο Απ.  Παύλος με το “κήρυγμα” μάς προσκαλεί να ενστερνιστούμε ένα εντελώς καινό για τα κοσμικά δεδομένα “λογισμικό” ύπαρξης, το οποίο διανοίγει εντελώς νέα – εναλλακτικά “παράθυρα” στη «γωνία» θέασης του Θεού, του Εαυτού και του Κόσμου.

3. Όποιος υιοθετεί τον “νου του Χριστού”, δεν διαθέτει “έτοιμες λύσεις”, αλλά κάθε φορά ενώπιον των ποικίλων κρίσιμων διλημμάτων ρυθμίζει διαρκώς το “ρολόι της ύπαρξής του” «εἰς τὸ δοκιμάζειν τί τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ, τὸ ἀγαθὸν καὶ εὐάρεστον καὶ τέλειον» (Ρωμ. 12:2). Πολύ βασική είναι η παύλεια διάκριση του τι συνιστά ουσιώδη δείκτη ταυτότητας του Χριστιανισμού και τι «αδιάφορο» – επουσιώδες.

4. Το ζητούμενο για τον Χριστιανισμό δεν είναι το ξερίζωμα των παθών (όπως του θυμού), αλλά η μεταμόρφωσή τους, ώστε πραγματικά να βιώνεται η «σωτηρία» – ψυχοσωματική υγεία πάντα στο πλαίσιο μιας κοινότητας (καθώς ό,τι πραγματοποιεί ένας Χριστιανός αποκλειστικά για τον εαυτό του, είναι αμαρτία). Στο DNA της χριστιανικής ταυτότητας είναι η αποφυγή της εκπόρνευσης του σώματος (καθώς υποβαθμίζει σε «σάρκα» το «σώμα» που δεν είναι «σήμα»/τάφος, αλλά “Εκκλησία” Του) και η απεξάρτηση από το χρήμα. Η αγάπη στον Χριστιανισμό εκφράζεται κατεξοχήν υλικά – σωματικά μέσω του ασπασμού όλων των μελών (ανεξαρτήτως φυλής, φύλου, στάτους) και του νοιαξίματος να μη μείνει νηστικός κανένας πένης αδελφός. Γι’ αυτό και ο Π. επένδυσε απίστευτη ενέργεια στο να διενεργήσει έρανο («λογεία») για χάρη των πεινασμένων αδελφών της Ιερουσαλήμ.

5. Εμείς «οἱ τοῦ Χριστοῦ», σύμφωνα με τον Απ. Παύλο, βιώνουμε ένα ιδιότυπο «τζετ λαγκ»: λαχταράμε τα Έσχατα (και όχι ένα εξιδανικευμένο «ένδοξο» παρελθόν), ενώ ζούμε «ολόκληροι» στο «εδώ και το τώρα», καθώς ζητούμενο δεν είναι «η σωτηρία της ψυχής μου και μάλιστα μετά θάνατον», αλλά κοινοβιακά να φέρουμε και με τα «τραύματά μας» τον Ουρανό στη Γη. Όλοι, σύμφωνα με τον Παύλο, μετά το βάπτισμά μας δεν φοράμε ακόμη «λευκά», αλλά «λιτανεύουμε» – περιφέρουμε στον Κόσμο τον Εσταυρωμένο (τον κατά κόσμον/“εν σαρκί” απόλυτα Εξευτελισμένο, αλλά Αναστημένο). Σε αυτό το πλαίσιο ο Παύλος, του οποίου το Βιογραφικό απαριθμεί αντί των «επιτυχιών» μόνον τα ονείδη για χάρη του Χριστού, αφενός καταστέλλει την αλαζονεία εντός της Κοινότητας των «ισχυρών» (σε όλα τα επίπεδα) και εχόντων «γνώση». Αφετέρου συστήνει το κάλυμμα στη γυναίκα, στην οποία όμως δίνει τη δυνατότητα να προφητεύει, ενώ και στους δούλους να εργάζονται καρδιακά και όχι υποκριτικά, αν και τους παραινεί, εάν έχουν τη δυνατότητα, να ελευθερώνονται. Το ζητούμενο της νέας Πολιτείας («Βασιλείας»), ενόψει και της έλευσης του Κυρίου, για να είμαστε όλοι μαζί του, είναι να πραγματοποιούμε τα πάντα εν Χριστώ, ο οποίος είναι και ο αληθινός Κύριος. Ποτέ δεν πρέπει να λησμονούμε ότι στον παρόντα αιώνα η γνώση μας είναι απόλυτα σχετική και ότι η βία ποτέ δεν ακυρώνεται με τη βία.

Από τα ανωτέρω συνάγεται ότι η χριστιανική Κοινότητα στην εποχή meta (όπου εξίσου σημαντικό με το believing [«πιστεύειν»] είναι το belonging [«ανήκειν»]) εκτός από τη Θεία Ευχαριστία, αξίζει να δώσει έμφαση στη Λειτουργία πριν τη Λειτουργία (= τέχνη της συγχώρεσης του «άλλου», ιδίως του «αδύναμου» και του εαυτού) και τη Λειτουργία μετά τη Λειτουργία [=την παρουσία της στον δημόσιο χώρο, ώστε να ευαγγελιστεί την αληθινή Χαρά μέσω ενός έθους, το οποίο είναι και αποκλειστικό (καθώς λατρεύεται με την ψυχή και το κορμί αποκλειστικά ένας Κύριος, ο Εσταυρωμένος) και συμπεριληπτικό (καθώς τίποτα βρώμικο δεν υπάρχει στον Κόσμο, όταν «μεταλαμβάνεται» με ευχαριστία)].

Το “Ζωντανό Εργαστήριο Γνώσης” αποτέλεσε αυτό το τριήμερο στα Καλάβρυτα ένα μικρό δείγμα του πώς η ακαδημαϊκή, η ησυχαστική και η ποιμαντική θεολογία μπορούν να συνδυαστούν αρμονικά για να παράξουν όχι έργα, αλλά καρπούς στην μετα-Εποχή “εις δόξαν του Τριαδικού Θεού”.

Περισσότερα

Εκκλησιαστικά

«Μόνο έτσι θα σταθεί όρθιο το Έθνος μας»

Δημοσιεύθηκε

στις

Τα παιδιά της Χριστιανικής Εστίας με συγκινητικό τρόπο, με την παράσταση «Χρυσόστομος Σμύρνης» μας μετέφεραν νοερά και ολόψυχα στην μαρτυρική και αιματοβαμμένη Σμύρνη.

Παρουσίασαν τους αγώνες του μεγάλου Ιεράρχου, την δράση του, την αυταπάρνηση του, τον ηρωισμό του, την απόφαση του να δώσει τη ζωή του, για την υπόθεση της πατρίδας μας, σε καιρούς δύσκολους.
Η παράσταση δόθηκε δυο φορές, λόγω του πλήθους των θεατών. Στην πρώτη παράσταση παρέστη ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Κερνίτσης κ. Χρύσανθος και στη δεύτερη ο Μητροπολίτης Πατρών κ. Χρυσόστομος, ο οποίος μίλησε με παλμό ψυχής και ζέση καρδιάς, για την μαρτυρική Μικρά Ασία και τον Άγιο Χρυσόστομο Σμύρνης.
Ιδιαίτερα στάθηκε στη μεγάλη προσπάθεια για τη διατήρηση της ιστορικής μνήμης, η οποία δρα λυτρωτικά για το Έθνος μας.
«Μόνο έτσι θα σταθεί το Έθνος μας και θα προχωρήσει, παρά τις όποιες επιβουλές και καταιγίδες, έξωθεν και έσωθεν προερχόμενες», τόνισε ο Σεβασμιότατος.
Την παρουσίαση της γιορτής έκανε ο Γιώργος Κωνσταντινίδης, ενώ ύμνους και άσματα, απέδωσε η χορωδία νεανίδων της Χριστιανικής Εστίας Πατρών.

 

Περισσότερα
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα