Τρίτη 28 Μαρτίου 2023
Connect with us

Auto

Αυτοκίνητα – Ευρωπαϊκή Ένωση: Τέλος από το 2035 για τα καινούργια αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης

Δημοσιεύθηκε

στις

Η Ευρωπαϊκή Ένωση ενέκρινε χθες Πέμπτη (27/10) το «πιστοποιητικό θανάτου» των καινούργιων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2035: οι ευρωβουλευτές και οι κυβερνήσεις των κρατών μελών κατέληξαν σε συμφωνία για τον κανόνα αυτό, εμβληματικό μέτρο με σκοπό την τήρηση των ευρωπαϊκών δεσμεύσεων για την κλιματική ουδετερότητα.

Για «ιστορική απόφαση της ΕΕ για το κλίμα» έκανε λόγο μέσω Twitter ο γάλλος ευρωβουλευτής Πασκάλ Κανφέν (Renew Europe), ο πρόεδρος της επιτροπής Περιβάλλοντος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, μετά την ολοκλήρωση διαπραγματεύσεων αρκετών ωρών.

Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν εξέφρασε από την πλευρά της ικανοποίηση για το «κρίσιμο ορόσημο» αυτό όσον αφορά τις φιλοδοξίες της ΕΕ για το κλίμα, συμφωνία που κατ’ αυτήν θα «ενισχύσει την καινοτομία και την ευρωπαϊκή βιομηχανική και τεχνολογική ηγετική θέση».

Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία διαβεβαίωσε πως είναι έτοιμη να «αντιμετωπίσει την πρόκληση» έπειτα από αυτή την «απόφαση άνευ προηγουμένου», καλώντας ταυτόχρονα την ΕΕ να θέσει «όρους» που χαρακτηρίζει απαραίτητους για την επίτευξη του στόχου, ιδίως την εγκατάσταση επαρκούς δικτύου φορτιστών των μπαταριών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Το κείμενο που εγκρίθηκε βασίζεται στην πρόταση που είχε υποβληθεί από τον Κομισιόν τον Ιούλιο του 2021 και προβλέπει την εκμηδένιση των εκπομπών CO2 των καινούργιων αυτοκινήτων που θα πωλούνται στην Ευρώπη από το 2035.

Αυτό σημαίνει τον τερματισμό de facto των πωλήσεων καινούργιων οχημάτων ιδιωτικής χρήσης και ελαφρών οχημάτων δημόσιας χρήσης που καίνε βενζίνη ή ντίζελ στην Ευρωπαϊκή Ένωση από τη χρονιά αυτή, καθώς και των υβριδικών αυτοκινήτων (βενζίνη ή ντίζελ + μπαταρίες), ή με άλλα λόγια πως θα πωλούνται μόνο 100% ηλεκτρικά καινούργια αυτοκίνητα.

Καθώς το αυτοκίνητο, το βασικό μέσο μετακίνησης των Ευρωπαίων, αντιπροσωπεύει κάτι λιγότερο από το 15% των συνολικών εκπομπών CO2 στην ΕΕ, ο νέος κανόνας αναμένεται να συμβάλει στην επίτευξη των στόχων που έχει θέσει η γηραιά ήπειρος ως προς το κλίμα, συγκεκριμένα την επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας με ορίζοντα το 2050.

Πρόκειται για την πρώτη συμφωνία για μέτρο που συμπεριλαμβάνεται στο πακέτο των ευρωπαίων για το κλίμα («Fit for 55»), το οποίο έχει σκοπό να μειωθούν κατά 55% ως το 2030 σε σύγκριση με το 1990 οι εκπομπές που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου από τα κράτη μέλη της ΕΕ.

Προβλέπει μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα το 2030 κατά 55% για τα καινούργια αυτοκίνητα και κατά 50% για τα καινούργια φορτηγάκια σε σχέση με το 2021.

Προβλέπονται εξαιρέσεις, ιδίως για αυτοκινητοβιομηχανίες που χαρακτηρίζονται «niche» (σ.σ. καλύπτουν εξειδικευμένο, μικρό τομέα της αγοράς) και όσες παράγουν λιγότερα από 10.000 αυτοκίνητα τον χρόνο, ως τα τέλη του 2035. Η ρήτρα αυτή, γνωστή και ως «τροπολογία Φεράρι», αφορά βασικά κατασκευάστριες πολυτελών ή/και σπορ αυτοκινήτων.

Οι διαπραγματευτές συμφώνησαν επίσης να «αρχίσει διαδικασία διαμόρφωσης νομοθετικής πρότασης το 2025 για τη δημιουργία Ταμείου Δίκαιης Μετάβασης» για τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, ανέφερε ακόμη ο Πασκάλ Κανφέν.

Η δημιουργία του ταμείου αυτού είχε ζητηθεί από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ώστε να επιτρέψει «να εγγυηθούμε την ολοκληρωμένη αντιμετώπιση του κοινωνικού και του οικονομικού κόστους» της μετάβασης στην «κινητικότητα με μηδενικές εκπομπές».

Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία απασχολεί, άμεσα ή έμμεσα, πάνω από 13 εκατομμύρια Ευρωπαίους, με άλλα λόγια αντιπροσωπεύει το 7% των θέσεων εργασίας στην ΕΕ, σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Αναμένεται πρόταση της Κομισιόν το 2023 που θα επιτρέψει την επιτάχυνση των εταιρικών στόλων αυτοκινήτων με οχήματα μηδενικών εκπομπών, διευκρίνισε ο κ. Κανφέν.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο θα πρέπει να επικυρώσουν επίσημα τη συμφωνία αυτή για να τεθεί σε ισχύ.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Auto

Τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα: Πότε θα εφαρμοστεί το μέτρο και τι πρέπει να προσέξετε

Δημοσιεύθηκε

στις

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την εφαρμογή του μέτρου των τελών κυκλοφορίας με τον μήνα.

Οι ιδιοκτήτες που έχουν θέσει το όχημά τους σε καθεστώς ψηφιακής ακινησίας θα μπορούν από τις 3 Απριλίου του 2023 να πάρουν πίσω τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων τους  και να  πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα.

Η άρση της ακινησίας του οχήματος γίνεται  με την παρακάτω διαδικασία:

  • Αρχικά οι ιδιοκτήτες των ΙΧ θα πρέπει να επισκεφτούν την πλατφόρμα της ΑΑΔΕ ” myCar” με τους κωδικούς TAXISnet,
  • Μετά επιλέγουν το όχημα που είναι σε ψηφιακή ακινησία  και  καταβάλλουν τα τέλη κυκλοφορίας για τους μήνες που επιθυμούν.
  • Στη συνέχεια γίνεται αυτόματος έλεγχος εάν το όχημα είναι ασφαλισμένο και στο τέλος θα υποβάλλεται το αίτημα για άρση της ακινησίας.

Διευκρινίζεται ότι το δικαίωμα άρσης ακινησίας χορηγείται μόνο 1 φορά εντός του έτους ενώ όταν λήξει το διάστημα κίνησης για το οποίο έχουν καταβληθεί αναλογικά τέλη κυκλοφορίας το όχημα θα πρέπει να τεθεί άμεσα σε ψηφιακή ακινησία αλλιώς θα κληθεί να πληρώσει τσουχτερά πρόστιμα.

Πώς γίνεται η πληρωμή

Εάν οι φορολογούμενοι επανακυκλοφορήσουν το αυτοκίνητό τους για έναν μήνα θα πληρώσουν το 1/12 των τελών κυκλοφορίας, για 2 μήνες τα 2/12, για 3 μήνες τα 3/12 για 4 μήνες τα 4/12 και ούτω καθεξής. Επίσης επισημαίνεται πως τα τέλη κυκλοφορίας καταβάλλονται πριν από την άρση της ακινησίας. Τα τέλη κυκλοφορίας στην περίπτωση αυτή καταβάλλονται εντός 15 ημερών από την ημερομηνία κατά την οποία έλαβε χώρα το γεγονός εξαιτίας του οποίου ήρθη η αναγκαστική ακινησία, ενώ σε περίπτωση εκπρόθεσμης καταβολής, επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο των ετήσιων τελών κυκλοφορίας. Για τον υπολογισμό του ποσού των τελών κυκλοφορίας, ο μήνας εντός του οποίου γίνεται η άρση της αναγκαστικής ακινησίας λογίζεται ως ολόκληρος μήνας ανεξάρτητα από τη χρονική στιγμή της άρσης αυτής.

Ακολουθεί ολόκληρο το άρθρο του πολυνομοσχεδίου

Όπως αναφέρεται στο άρθρο 33 του πολυνομοσχεδίου  που κατατέθηκε πρόσφατα στη Βουλή  που φέρει τον τίτλο” Άρση ακινησίας οχημάτων έτους 2023 με αναλογική καταβολή τελών κυκλοφορίας -Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 36 ν. 2093/1992″

1. Στο πέμπτο και το ενδέκατο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 36 του ν. 2093/1992 (Α’ 181) η λέξη «2022» αντικαθίσταται με τη λέξη «2023» και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής:
«1. Με την επιφύλαξη των οριζομένων στις διατάξεις του άρθρου 18 του ν. 2367/1953 (Α’ 82), τα τέλη κυκλοφορίας στα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα, στις επιβατικές δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσυκλέτες ιδιωτικής χρήσης, στα τύπου JEEP αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης, ανεξάρτητα από τον χαρακτηρισμό τους ως επιβατικών ή φορτηγών και στα επιβατικά ρυμουλκούμενα, ημιρυμουλκούμενα ιδιωτικής χρήσης (τροχόσπιτα) είναι ετήσια και αδιαίρετα και οφείλονται για ολόκληρο το έτος, ανεξάρτητα από το χρονικό διάστημα κυκλοφορίας τους εντός του έτους.

Στα επιβατικά Ι.Χ. αυτοκίνητα του ανωτέρω εδαφίου περιλαμβάνονται και τα επιβατικά Ι.Χ. αυτοκίνητα που εισάγονται από το αλλοδαπό προσωπικό των εμποροβιομηχανικών επιχειρήσεων των εγκαταστημένων στην Ελλάδα, βάσει του α.ν. 89/1967 (Α’ 132), όπως ισχύει.

Τα ανωτέρω οχήματα θεωρείται ότι κυκλοφόρησαν εντός του έτους και οφείλονται γι’ αυτά τέλη κυκλοφορίας για ολόκληρο το έτος, εφόσον δεν τεθούν σε ακινησία, κατά τις διατάξεις των παρ. 1 έως 6 του άρθρου 22 του ν. 2367/1953 για ολόκληρο το έτος.

Η ακινησία δεν αίρεται εάν ο κάτοχος του οχήματος δεν καταβάλει τα τέλη κυκλοφορίας του έτους κατά το οποίο γίνεται η άρση.

Κατ’ εξαίρεση, δίνεται εναλλακτικά η δυνατότητα άρσης της ακινησίας οχήματος αυτοκινήτου ή μοτοσικλέτας ιδιωτικής χρήσης του πρώτου εδαφίου της παρούσας, άπαξ, εντός του έτους 2023, με αναλογική καταβολή των δωδεκατημορίων των ετήσιων τελών κυκλοφορίας που αντιστοιχούν στους μήνες άρσης ακινησίας του οχήματος.

Διάστημα άρσης ακινησίας μικρότερο του μηνός λογίζεται για τους σκοπούς του παρόντος, ως ολόκληρος μήνας και καταβάλλεται για αυτό ποσό ίσο με ένα δωδεκατημόριο των ετήσιων τελών κυκλοφορίας.

Τα τέλη κυκλοφορίας στις παραπάνω περιπτώσεις καταβάλλονται πριν την άρση της ακινησίας.

Ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος του οχήματος υποχρεούται να θέσει εκ νέου το όχημά του σε ακινησία έως την τελευταία ημέρα της περιόδου κυκλοφορίας του, για την οποία έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας και εάν αυτή είναι μη εργάσιμη ή συμπίπτει με επίσημη αργία, κατά την επόμενη εργάσιμη για τη φορολογική διοίκηση, ημέρα.

Κατά τη θέση του οχήματος σε ακινησία και εφόσον έχει επέλθει μεταφορά του οχήματος σε νέο σημείο, διάφορο του αρχικά δηλωθέντος, δηλώνεται εκ νέου το σημείο ακινητοποίησης.

Σε περίπτωση εκπρόθεσμης θέσης σε ακινησία ή μη θέσης σε ακινησία, επιβάλλεται αυτοτελές πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο των ετήσιων τελών κυκλοφορίας, αφαιρουμένου του διπλάσιου ποσού των ήδη καταβληθέντων δωδεκατημορίων των ετήσιων τελών κυκλοφορίας.

Σε περίπτωση άρσης αναγκαστικής ακινησίας εντός του έτους 2023, καταβάλλονται κατ’ εξαίρεση αναλογικά τα τέλη κυκλοφορίας για τους μήνες που υπολείπονται μέχρι το τέλος του έτους.

Τα τέλη κυκλοφορίας στην περίπτωση αυτή καταβάλλονται εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την ημερομηνία κατά την οποία έλαβε χώρα το γεγονός εξαιτίας του οποίου ήρθη η αναγκαστική ακινησία, ενώ σε περίπτωση εκπρόθεσμης καταβολής, επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο των ετήσιων τελών κυκλοφορίας.

Για τον υπολογισμό του ποσού των τελών κυκλοφορίας, ο μήνας εντός του οποίου γίνεται η άρση της αναγκαστικής ακινησίας λογίζεται ως ολόκληρος μήνας ανεξάρτητα από τη χρονική στιγμή της άρσης αυτής.
Με πράξη της αρμόδιας υπηρεσίας της φορολογικής διοίκησης διαπιστώνεται το οφειλόμενο ποσό, με βάση την ακριβή ημερομηνία της άρσης ακινησίας και τίθεται εκ νέου σε κυκλοφορία το όχημα.».

2. Η ισχύς της παρ. 1 αρχίζει από την 3η Απριλίου 2023.

Περισσότερα

Auto

Σοκ το κόστος ανανέωσης του διπλώματος

Δημοσιεύθηκε

στις

Αντιμέτωποι με μια νέα πραγματικότητα θα βρεθούν εκατομμύρια οδηγοί… που απέκτησαν για πρώτη φορά άδεια οδήγησης το 2013 ή καλύτερα την πλαστική κάρτα άδεια οδήγησης ή την απέκτησαν από αντικατάσταση λόγω απώλειας ή φθοράς του παλαιού διπλώματος καθώς το 2028 για να ανανεώσουν το δίπλωμά τους θα πρέπει να περάσουν και πάλι από τους γιατρούς και να πληρώσουν παράβολα ύψους 128 ευρώ!

Η πρώτη «φουρνιά» των οδηγών που θα βρεθούν αντιμέτωποι με τη νέα πραγματικότητα θα είναι όσοι έχουν αποκτήσει για πρώτη φορά άδεια οδήγησης μετά τις 19 Ιανουαρίου 2013 όποτε και οι Διευθύνσεις Μεταφορών έδιναν τις νέες πλαστικές κάρτες οδήγησης οι οποίες λήγουν το 2028!

Επίσης όσοι παλαιότεροι οδηγοί είχαν το χάρτινο ροζ-δίπλωμα και το έχουν αντικαταστήσει με πλαστική κάρτα άδειας οδήγησης επίσης και εκείνοι θα βρεθούν αντιμέτωποι με τους… γιατρούς καθώς μόνο με την επίσκεψή τους σε αυτούς θα μπορούν να ανανεώσουν τις άδειες οδήγησής τους καταβάλλοντας βέβαια και τα παράβολα των 128 ευρώ.

Να υπενθυμίσουμε πως το κόστος ανανέωσης της άδειας οδήγησης ανέρχεται σε 128 ευρώ καθώς περιλαμβάνει ένα παράβολο 50 ευρώ για ανανέωσης, ένα παράβολο 30 ευρώ για την έκδοση του διπλώματος και έναν παράβολο παγίου τέλους  χαρτοσήμου και εισφορά υπέρ τρίτων 18 ευρώ (108 ευρώ συνολικά) και δύο παράβολα των 10 ευρώ έκαστο που αφορούν στους γιατρούς. Ωστόσο θα πρέπει να επισημάνουμε ότι από τον Ιανουάριο του 2022 η αμοιβή 10 ευρώ του γιατρού έχει καταργηθεί και ο κάθε γιατρός μπορεί να ζητήσει αυτό που πιστεύει ότι αξίζει η εξέτασή του για την έκδοση του Πιστοποιητικού υγείας. Οι περισσότεροι γιατροί ζητούν πλέον 20 ευρώ (έκαστος) οπότε και το κόστος της ανανέωσης μπορεί να ανέλθει και στα 148 ευρώ αλλά σίγουρα υπάρχουν και κάποιοι που έχουν παραμείνει στα 10 ευρώ…

Όσοι πάλι έχουν κρατήσει το παλαιό ροζ χάρτινο τρίπτυχο δίπλωμα θα πρέπει να γνωρίζουν ότι έχει ισχύ μέχρι τις 19 Ιανουάριου του 2033 και αμέσως μετά θα πρέπει να το ανανεώσουν αποκτώντας την πλαστική κάρτα οδήγησης.

Άλλωστε υπάρχει Κοινοτική Οδηγία που προβλέπει την αντικατάσταση όλων των παλαιών διπλωμάτων έως το 2033 και την διοικητική αναθεώρησή τους κάθε 15 έτη.

Στην Ελλάδα ωστόσο φαίνεται ότι τα πράγματα έγιναν πιο περίπλοκα καθώς η διοικητική αναθεώρηση των αδειών οδήγησης προβλέπει και γιατρούς αλλά και το παράβολο της ανανέωσης που κοστίζουν σήμερα 128 ευρώ.

Για παράδειγμα ένας νέος 18 ετών που έβγαλε για πρώτη φορά άδεια οδήγησης το 2013 θα πρέπει το 2028 να ανανεώσει το δίπλωμά του και να πληρώσει 128 ευρώ και κατόπιν το 2043 που θα είναι 48 ετών θα πρέπει να ανανεώσει και πάλι την άδεια οδήγησής του και κατόπιν το 2058 όποτε και θα είναι 63 ετών. Δηλαδή ο νέος οδηγός θα χρειαστεί να περάσει από γιατρούς τρεις φορές μέχρι τα 63 έτη καταβάλλοντας κάθε φορά από 128 ευρώ ενώ με το παλαιό δίπλωμα η πρώτη ανανέωση θα πραγματοποιούνταν μόλις έκλεινε τα 65 έτη!

Αν πάλι κάποιος παλαιός οδηγός άλλαξε την παλαιά χάρτινη άδειά οδήγησης το 2015 λόγω φθοράς ή απώλειας τότε το 2030 θα πρέπει να την ανανεώσει και να ξαναπεράσει από γιατρούς ασχέτως την ηλικία του που μπορεί να είναι πολύ κάτω των 65 ετών. Δηλαδή και ο παλαιός οδηγός θα πρέπει να ανανεώνει την άδειά οδήγησής του κάθε 15 έτη ανεξάρτητα την ηλικία του έως ότου φτάσει την ηλικία των 65 ετών. Αν είχε κρατήσει το παλαιό ροζ τρίπτυχο χάρτινο δίπλωμα η πρώτη ανανέωση θα πραγματοποιούνταν μόλις έκλεινε τα 65 έτη.

Να υπενθυμίσουμε ότι με την συμπλήρωση της ηλικίας των 65 ετών, για όλες τις κατηγορίες διπλωμάτων, η ισχύς τους κατά την ανανέωση δεν επιτρέπεται να υπερβεί τα 3 χρόνια και για οδηγούς άνω των 80 ετών η ανανέωση περιορίζεται στα 2 χρόνια.

Περισσότερα

Auto

Έρχονται στην Ευρώπη τα γιαπωνέζικα αυτοκινητάκια;

Δημοσιεύθηκε

στις

Εδώ και αρκετές δεκαετίες, η γιαπωνέζικη αγορά έχει μία ιδιαιτερότητα, η οποία εμφανίζεται μόνο εκεί και σχετίζεται με τις τοπικές ανάγκες κυκλοφορίας.

Τα πολύ μικρά γιαπωνέζικα αυτοκινητάκια, τα λεγόμενα και Kei-cars είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στην χώρα, αποτελώντας μία ιδανική λύση για τις πόλεις της Ιαπωνίας που η κυκλοφορία είναι έντονη και δεν υπάρχουν χώροι για παρκάρισμα.

Τα Kei cars έχουν συγκεκριμένες προδιαγραφές εγκεκριμένες προδιαγραφές, συγκεκριμένες διαστάσεις και όρια στον κυβισμό του κινητήρα, και πρωτοκυκλοφόρησαν δειλά αμέσως μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο για να προσφέρουν μια εύκολη και απλή λύση μετακίνησης σε μια χώρα που προσπαθούσε να επανέλθει από την καταστροφή.

Στην καθιέρωσή τους συνέβαλλαν και άλλοι παράγοντες όπως η χαμηλή φορολόγηση, τα περιορισμένα ασφάλιστρα, καθώς και το γεγονός ότι εξαιρούνταν από το νόμο που επέβαλε σε όποιον αγόραζε αυτοκίνητο να έχει δικό του χώρο στάθμευσης. 

Παρά το ότι αρκετές από αυτές τις κρατικές ενισχύσεις έχουν ατονήσει, τα μικρά αυτά αυτοκίνητα παραμένουν ιδιαίτερα δημοφιλή στην Ιαπωνία, έχοντας το 1/3 της αγοράς των 4,2 εκατομμυρίων μονάδων που ήταν πέρσι.

Τα αυτοκίνητα αυτά δεν βγήκαν ποτέ εκτός Ιαπωνίας, με ελάχιστες εξαιρέσεις όπως τα Honda Beat, Honda S660 και Suzuki Capuccino μεταξύ άλλων. Όμως όπως φαίνεται αυτό ίσως αλλάξει μέσα στα επόμενα χρόνια, καθώς τα microcars αρχίζουν να γνωρίζουν μεγάλη επιτυχία και στην Ευρώπη.

Η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση, ιδίως σε πρωτεύουσες όπου θα απαγορευθούν τα συμβατικά μοντέλα, κάνει απαραίτητη την ύπαρξη μικρών και φθηνών ηλεκτρικών μοντέλων αποκλειστικά για αστική χρήση. Τέτοια παραδείγματα είναι τα Dacia Spring (το οποίο τα πήγε αρκετά καλά στην Ευρώπη πέρσι) ή το Citroen Ami, το οποίο μάλιστα έχει και το πλεονέκτημα της πολύ χαμηλής τιμής.

Κάπου εδώ θα μπορούσαν να χωρέσουν και τα μικρά ιαπωνικά μοντέλα, όπως το Nissan Sakura. To μοντέλο της Nissan ψηφίστηκε ως το αυτοκίνητο της χρονιάς για την Ιαπωνία και η τιμή του είναι εκεί γύρω στα 12.500 ευρώ, με τελική ταχύτητα γύρω στα 140 χλμ/ώρα και αυτονομία πάνω από 200 χιλιόμετρα.

Το θέμα με όλα αυτά τα αυτοκίνητα είναι ότι θα πρέπει να είναι συμβατά με τους κανονισμούς της Ε.Ε. σε ό,τι έχει να κάνει με τους κανονισμούς ασφαλείας και τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Αυτό δεν είναι σίγουρο ότι είναι οικονομικά συμφέρον για τις εταιρίες έτσι ώστε να τα φέρουν στην Ευρώπη. Και αν το κάνουν θα πρέπει να ανεβάσουν αρκετά την τιμή τους, κάτι που θα τα κάνει να χάσουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της χαμηλής τιμής.

Όπως και να έχει πάντως, τα γιαπωνέζικα kei-cars είναι μία καλή “δεξαμενή” ιδεών και τεχνολογίας αν οι εταιρίες αποφασίσουν να κινηθούν σε τόσο μικρά αυτοκίνητα. Αρκεί βέβαια η τιμή τους να είναι κάτω από το όριο των 15.000 ευρώ, για να είναι ελκυστικά.

Το σίγουρο είναι πάντως ότι μέσα στα επόμενα χρόνια η έμφαση θα δοθεί στα πολύ μικρά αστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οπότε ίσως οι Ιάπωνες να έχουν την ευκαιρία να δώσουν τα “φώτα” τους στους Ευρωπαίους, έχοντας όλη αυτή την πολύχρονη παράδοση πίσω τους.

Περισσότερα
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα