Παρασκευή 31 Μαρτίου 2023
Connect with us

Auto

Καταρρέουν οι πωλήσεις diesel στην Ευρώπη – Μεγάλη άνοδος για τα ηλεκτρικά

Δημοσιεύθηκε

στις

Πολύ μεγάλη πτώση παρατηρείται τα τελευταία χρόνια στα αυτοκίνητα που εφοδιάζονται με κινητήρες που χρησιμοποιών για καύσιμο το πετρέλαιο. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) , το τρίτο τρίμηνο του 2022 τα πετρελαιοκίνητα οχήματα κατείχαν μερίδιο 16.5%.

Συγκριτικά με το 2021 η πτώση ήταν σχετικά μικρή καθώς έπεσε 3,1 μονάδες. Αν όμως αναλογιστούμε πως το 2018 το μερίδιο των αυτοκινήτων diesel ήταν στο 36,7% μπορούμε να καταλάβουμε και την μεγάλη μείωση στη ζήτηση, κατ’ επέκταση και στις πωλήσεις. Να σημειώσουμε πως το 2019 οι πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρα πετρελαίου ήταν στο 31,6% και το 2020 στο 27,9%.

Εκτός από τα πετρελαιοκίνητα, πτωτική τάση έχουν και τα αμιγώς βενζινοκίνητα αυτοκίνητα. Από το 55,6% που κατείχαν μερίδιο αγοράς το 2018, βρίσκονται πλέον στο 40%.

Ξεπέρασαν το 10% τα ηλεκτρικά

Στην αντίπερα… όχθη, σημαντική άνοδο παρατηρείται στα ηλεκτρικά οχήματα, τόσο στα αμιγώς όσο και στα λεγόμενα Plug-in Hybrid.

Το πρώτο τρίμηνο του 2022 στην Ευρωπαϊκή Ένωση οι πωλήσεις των ηλεκτρικών έφτασαν σε μερίδιο το 11,9%. Η άνοδος είναι θεαματική αν αναλογιστούμε πως το 2018 ήταν στο 1%, το 2019 στο 1,9%, το 2020 στο 5,4% και το 2021 στο 9,1%. Τα Plug-in Hybrid, δηλαδή αυτά που συνδυάζουν κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκινητήρα, το 2018 ήταν στο 0,9% το 2021 στο 8,9%, ενώ για φέτος παρατηρείται πτώση καθώς βρίσκονται στο 8,5%.

Η τάση αυτή, οφείλεται στο γεγονός ότι, οι χρήστες πλέον – καθώς υπάρχουν πολλές προτάσεις – κάνουν την επιλογή που επιθυμούν χωρίς να σκέφτονται αν πρέπει να αγοράσουν ή όχι αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Άνοδος και στα υβριδικά

Από τα στοιχεία του ACEA, παρατηρείται άνοδος και στα υβριδικά τα οποία για το τρίτο τρίμηνο του 2022 κατέχουν μερίδιο 22,6%. Αντίστοιχα το 2018 είχαν μερίδιο 4% ενώ το 2021 ήταν στο 19,6%.

newsauto.gr

Auto

Εκλογές ανακοινώθηκαν αλλά οι Υπουργοί εργάζονται κανονικά

Δημοσιεύθηκε

στις

Μπορεί προχθές ο Πρωθυπουργός να ανακοίνωσε τις εκλογές, και κατα συνέπεια την έναρξη της προεκλογικής περιόδου, το Κυβερνητικό έργο όμως συνεχίζεται, ακόμα και σε πιο μη – επείγοντα νομοσχέδια όπως είναι η νομοθεσία για… τους επαγγελματίες οδηγούς και τα νέα πρόστιμα που ανακοινώθηκαν για ταχογράφους και την ανάπαυση των οδηγών.

Σημειώστε πως για τους εργαζόμενους επαγγελματίες οδηγούς η παρακάτω απόφαση είναι ιδιαίτερα σημαντική, αφού πολύ συχνά έπεφταν θύματά κακών εργοδοτών, οι οποίοι τους υποχρέωναν να εργάζονται στο τιμόνι πολλές ώρες, με κίνδυνο και για τη δημόσια ασφάλεια.

Ετσι λοιπόν δημοσιεύθηκε κανονικά η υπουργική Απόφαση για τις παραβάσεις της νομοθεσίας για τις ώρες οδήγησης, τα διαλείμματα και τις περιόδους ανάπαυσης των οδηγών που απασχολούνται στην οδική μεταφορά εμπορευμάτων και επιβατών και για τη συσκευή ελέγχου (ταχογράφος).

Σκοπός της Απόφασης είναι ο καθορισμός των παραβάσεων, η κατάταξη των παραβάσεων σε κατηγορίες ανάλογα με τη σοβαρότητά τους και ο καθορισμός διοικητικών κυρώσεων και διοικητικών μέτρων για παραβάσεις της νομοθεσίας οδικών μεταφορών που αφορούν τις ώρες οδήγησης, τα διαλείμματα και τις περιόδους ανάπαυσης των οδηγών που απασχολούνται στην οδική μεταφορά εμπορευμάτων και επιβατών και τη συσκευή ελέγχου στον τομέα των οδικών μεταφορών (ταχογράφος).

Για τις παραβάσεις της Ευρωπαϊκής Συμφωνίας AETR»), όπως επιβάλλονται οι διοικητικές κυρώσεις που προβλέπονται στην παρούσα για τις αντίστοιχες παραβάσεις των κανονισμών (ΕΚ) 561/2006 και (ΕΕ) 165/2014.

Το σύνολο των παραβάσεων (84) διαχωρίζονται ανάλογα με τον βαθμό σοβαρότητας σε τέσσερις κατηγορίες και για κάθε παράβαση ορίζεται το πρόστιμο, ενώ ιδιαίτερη σημασία για τους αυτοκινητιστές έχει και η ένδειξη για το ποιος είναι υπόχρεος να πληρώσει το επιβαλλόμενο πρόστιμο, δηλαδή ο οδηγός ή ο ιδιοκτήτης ή και οι δύο με διαφορετικό καταλογιζόμενο πρόστιμο στον καθένα.

Θα πρέπει, επίσης, να σημειώσουμε ότι τα πρόστιμα αναφέρονται και στους μισθωτές των φορτηγών. Επίσης, στους ιδιοκτήτες ή τους μισθωτές που είναι και οδηγοί των οχημάτων τους καταλογίζεται μόνο το πρόστιμο που φορά τον ιδιοκτήτη. Σε περίπτωση μισθωμένου οχήματος, το πρόστιμο για τον ιδιοκτήτη καταλογίζεται στον μισθωτή.

Όταν η παράβαση διαπράττεται με συνδυασμό οχημάτων (αρθρωτό ή συρμό) διαφορετικού ιδιοκτήτη, το διοικητικό πρόστιμο που προβλέπεται για τον ιδιοκτήτη καταλογίζεται στον ιδιοκτήτη ή τον μισθωτή του μηχανοκίνητου οχήματος.

Στην περίπτωση συρροής παραβάσεων το όργανο ελέγχου βεβαιώνει όλες τις παραβάσεις και καταλογίζει συνολικό διοικητικό πρόστιμο, το οποίο αποτελείται από το πρόστιμο που προβλέπεται για την μια παράβαση με το υψηλότερο διοικητικό πρόστιμο, προσαυξανόμενο κατά ποσό που αντιστοιχεί σε ποσοστό δέκα τοις εκατό (10%) του συνόλου των προστίμων που προβλέπονται για τις άλλες παραβάσεις που βεβαιώθηκαν.

Ο ιδιοκτήτης ή ο μισθωτής, σε περίπτωση μισθωμένου οχήματος, ευθύνεται εις ολόκληρον με τον οδηγό για την καταβολή των διοικητικών προστίμων που επιβάλλονται στον οδηγό.

Η παρούσα ισχύει 4 μήνες από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως δηλαδή η επίσημη έναρξη της ισχύς της ορίζεται στις 22 Ιουλίου 2023.

Βαθμός σοβαρότητας και τα αρχικά γράμματα

Όπως αναφέρθηκε, οι παραβάσεις για τα ωράρια και για τον ταχογράφο διακρίνονται ανάλογα με τον βαθμό σοβαρότητας της καθεμιάς σε τέσσερις κατηγορίες, ως εξής:

Ιδιαιτέρως Σοβαρή Παράβαση (ΙΣΠ), Πολύ Σοβαρή Παράβαση (ΠΣΠ), Σοβαρή Παράβαση (ΣΠ) και Ελαφρά Παράβαση (ΕΠ).

Επιπλέον, με τα αρχικά Ι και Ο αναφέρεται ο υπόχρεος πληρωμής του προστίμου, δηλαδή ο ιδιοκτήτης (Ι) ή ο οδηγός (Ο) ή και οι δύο (Ι-Ο).

Ενδιαφέρουσα, επίσης, είναι η πληροφόρηση που παρέχεται στους πίνακες που ακολουθούν και ενημερώνουν για τη νομική βάση της κάθε παράβασης. Προσοχή στις παραβάσεις με ρόμβο ή με αστερίσκο που εκτός του προστίμου σημαίνουν: Ρόμβος= αφαίρεση κάρτας οδηγούΑστερίσκος= Ακινητοποίηση οχήματος.

Ακόμη, σημειώστε πως η ισχύς αυτής της απόφασης (δηλαδή παραβάσεις και πρόστιμα) θα τεθούν σε ισχύ 4 μήνες μετά τη δημοσίευσή τους (σήμερα 22/03/23) στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, δηλαδή στις 22/07/23.

Οι παραβάσεις και οι κυρώσεις καθορίζονται και κατατάσσονται σε κατηγορίες στους πίνακες του Παραρτήματος, ως εξής:

(α) Στην πρώτη στήλη «Αριθ.» αναφέρεται ο αύξων αριθμός της παράβασης.

(β) Στη δεύτερη στήλη «Νομική Βάση» αναφέρεται η νομική βάση της παράβασης. Για τις παραβάσεις της Ευρωπαϊκής Συμφωνίας AETR»), όπως νομική βάση είναι η διάταξη της Ευρωπαϊκής Συμφωνίας που προβλέπει την ανάλογη υποχρέωση.

(γ) Στην τρίτη στήλη «Παράβαση» περιγράφεται με συντομία η παράβαση. Η περιγραφή της παράβασης συμπληρώνεται από τις διατάξεις που προβλέπουν την αντίστοιχη υποχρέωση.

(δ) Στην τέταρτη στήλη «Βαθμός Σοβαρότητας» αναφέρεται η κατάταξη της παράβασης ανάλογα με τον βαθμό σοβαρότητάς της στις εξής κατηγορίες: Ιδιαιτέρως Σοβαρή Παράβαση (ΙΣΠ), Πολύ Σοβαρή Παράβαση (ΠΣΠ), Σοβαρή Παράβαση (ΣΠ) και Ελαφρά Παράβαση (ΕΠ).

(ε) Στην πέμπτη στήλη «Υπόχρεος» αναφέρεται το ή τα πρόσωπα, φυσικά ή νομικά, που είναι υπόχρεα για την καταβολή του προστίμου, όπου ως «Ι» νοείται ο ιδιοκτήτης ή ο μισθωτής, σε περίπτωση μισθωμένου οχήματος, και ως «Ο» ο οδηγός του οχήματος.

(στ) Στην έκτη στήλη «Πρόστιμο» αναφέρεται δίπλα σε κάθε υπόχρεο το διοικητικό πρόστιμο που επιβάλλεται για την παράβαση, σε ευρώ.

Πίνακας 1: Παραβάσεις Κανονισμού (ΕΚ) 561/2006 (οδήγηση και χρόνος ανάπαυσης)

Πίνακας 2: Παραβάσεις Κανονισμού (ΕΕ) 165/2014 (ταχογράφος)

newsauto.gr

Περισσότερα

Auto

Το Renault Espace επέστρεψε, αλλά ως SUV

Δημοσιεύθηκε

στις

Το Espace είναι μια από τις πιο γνωστές και ιστορικές επωνυμίες της αυτοκινητοβιομηχανίας, μιας και πριν από σχεδόν 40 χρόνια ήταν αυτό που ουσιαστικά δημιούργησε την κατηγορία των πολυμορφικών.

Λογικά λοιπόν η Renault ήθελε να διατηρήσει το όνομα στη γκάμα της και μιας και τα πολυμορφικά πρακτικά βρίσκονται στο ναδίρ το έδωσε σε ένα SUV, το πιο μεγάλο της γκάμας της. Το οποίο καλύπτει και τον εξ ορισμού οικογενειακό προσανατολισμό του Espace.

Στην ουσία το νέο Espace είναι μια επιμηκυμένη έκδοση του Austral, με το οποίο φυσικά υπάρχουν και κοινά αισθητικά στοιχεία. Από εκεί και πέρα το μήκος του φτάνει τα 4,72 μέτρα και παρόλο που είναι κατά 140 χιλιοστά πιο μικρό σε σχέση με τον άμεσο πρόγονό του διαθέτει αντίστοιχους, αν όχι καλύτερους, χώρους στο εσωτερικό του.

Μάλιστα και αυτό είναι διαθέσιμο τόσο σε πενταθέσια όσο και σε εφταθέσια διάταξη. Με θέσεις για πέντε το πορτμπαγκάζ του κυμαίνεται από 581 έως 1.818 λίτρα, ενώ στην περίπτωση που μπορούν να μετακινηθούν εφτά τα αντίστοιχα νούμερα είναι 159 και 1.714 λίτρα.

 

Για χάρη της ακόμα μεγαλύτερης πρακτικότητα τα καθίσματα της μεσαίας σειρά μετακινούνται κατά μήκος, ενώ για κάθε κάθισμα υπάρχει ατομικός φωτισμός και θύρα USB-C.

Στο ταμπλό υπάρχει και εδώ η εντυπωσιακή οθόνη OpenR που αποτελείται από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την οθόνη αφής του συστήματος infotainment -και οι δύο με διαγώνιο 12,0 ιντσών.

Το νέο Renault Espace θα είναι καταρχήν διαθέσιμο -στην Ευρώπη μέσα στην άνοιξη, στην Ελλάδα ενδεχομένως το φθινόπωρο- ως E-Tech Full Hybrid. Εδώ ο καινούργιος τρικύλινδρος βενζίνης των 1.200 κυβικών και των 131 ίππων συνδυάζεται με δύο ηλεκτρικά μοτέρ, με αποτέλεσμα η συνδυαστική απόδοση να φτάνει τους 200 ίππους. Οι οποίοι επαρκούν για ένα 0-100 χλμ./ώρα σε 8,6 δεύτερα.

CNN.gr

Περισσότερα

Auto

Τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα: Πότε θα εφαρμοστεί το μέτρο και τι πρέπει να προσέξετε

Δημοσιεύθηκε

στις

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την εφαρμογή του μέτρου των τελών κυκλοφορίας με τον μήνα.

Οι ιδιοκτήτες που έχουν θέσει το όχημά τους σε καθεστώς ψηφιακής ακινησίας θα μπορούν από τις 3 Απριλίου του 2023 να πάρουν πίσω τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων τους  και να  πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα.

Η άρση της ακινησίας του οχήματος γίνεται  με την παρακάτω διαδικασία:

  • Αρχικά οι ιδιοκτήτες των ΙΧ θα πρέπει να επισκεφτούν την πλατφόρμα της ΑΑΔΕ ” myCar” με τους κωδικούς TAXISnet,
  • Μετά επιλέγουν το όχημα που είναι σε ψηφιακή ακινησία  και  καταβάλλουν τα τέλη κυκλοφορίας για τους μήνες που επιθυμούν.
  • Στη συνέχεια γίνεται αυτόματος έλεγχος εάν το όχημα είναι ασφαλισμένο και στο τέλος θα υποβάλλεται το αίτημα για άρση της ακινησίας.

Διευκρινίζεται ότι το δικαίωμα άρσης ακινησίας χορηγείται μόνο 1 φορά εντός του έτους ενώ όταν λήξει το διάστημα κίνησης για το οποίο έχουν καταβληθεί αναλογικά τέλη κυκλοφορίας το όχημα θα πρέπει να τεθεί άμεσα σε ψηφιακή ακινησία αλλιώς θα κληθεί να πληρώσει τσουχτερά πρόστιμα.

Πώς γίνεται η πληρωμή

Εάν οι φορολογούμενοι επανακυκλοφορήσουν το αυτοκίνητό τους για έναν μήνα θα πληρώσουν το 1/12 των τελών κυκλοφορίας, για 2 μήνες τα 2/12, για 3 μήνες τα 3/12 για 4 μήνες τα 4/12 και ούτω καθεξής. Επίσης επισημαίνεται πως τα τέλη κυκλοφορίας καταβάλλονται πριν από την άρση της ακινησίας. Τα τέλη κυκλοφορίας στην περίπτωση αυτή καταβάλλονται εντός 15 ημερών από την ημερομηνία κατά την οποία έλαβε χώρα το γεγονός εξαιτίας του οποίου ήρθη η αναγκαστική ακινησία, ενώ σε περίπτωση εκπρόθεσμης καταβολής, επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο των ετήσιων τελών κυκλοφορίας. Για τον υπολογισμό του ποσού των τελών κυκλοφορίας, ο μήνας εντός του οποίου γίνεται η άρση της αναγκαστικής ακινησίας λογίζεται ως ολόκληρος μήνας ανεξάρτητα από τη χρονική στιγμή της άρσης αυτής.

Ακολουθεί ολόκληρο το άρθρο του πολυνομοσχεδίου

Όπως αναφέρεται στο άρθρο 33 του πολυνομοσχεδίου  που κατατέθηκε πρόσφατα στη Βουλή  που φέρει τον τίτλο” Άρση ακινησίας οχημάτων έτους 2023 με αναλογική καταβολή τελών κυκλοφορίας -Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 36 ν. 2093/1992″

1. Στο πέμπτο και το ενδέκατο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 36 του ν. 2093/1992 (Α’ 181) η λέξη «2022» αντικαθίσταται με τη λέξη «2023» και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής:
«1. Με την επιφύλαξη των οριζομένων στις διατάξεις του άρθρου 18 του ν. 2367/1953 (Α’ 82), τα τέλη κυκλοφορίας στα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα, στις επιβατικές δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσυκλέτες ιδιωτικής χρήσης, στα τύπου JEEP αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης, ανεξάρτητα από τον χαρακτηρισμό τους ως επιβατικών ή φορτηγών και στα επιβατικά ρυμουλκούμενα, ημιρυμουλκούμενα ιδιωτικής χρήσης (τροχόσπιτα) είναι ετήσια και αδιαίρετα και οφείλονται για ολόκληρο το έτος, ανεξάρτητα από το χρονικό διάστημα κυκλοφορίας τους εντός του έτους.

Στα επιβατικά Ι.Χ. αυτοκίνητα του ανωτέρω εδαφίου περιλαμβάνονται και τα επιβατικά Ι.Χ. αυτοκίνητα που εισάγονται από το αλλοδαπό προσωπικό των εμποροβιομηχανικών επιχειρήσεων των εγκαταστημένων στην Ελλάδα, βάσει του α.ν. 89/1967 (Α’ 132), όπως ισχύει.

Τα ανωτέρω οχήματα θεωρείται ότι κυκλοφόρησαν εντός του έτους και οφείλονται γι’ αυτά τέλη κυκλοφορίας για ολόκληρο το έτος, εφόσον δεν τεθούν σε ακινησία, κατά τις διατάξεις των παρ. 1 έως 6 του άρθρου 22 του ν. 2367/1953 για ολόκληρο το έτος.

Η ακινησία δεν αίρεται εάν ο κάτοχος του οχήματος δεν καταβάλει τα τέλη κυκλοφορίας του έτους κατά το οποίο γίνεται η άρση.

Κατ’ εξαίρεση, δίνεται εναλλακτικά η δυνατότητα άρσης της ακινησίας οχήματος αυτοκινήτου ή μοτοσικλέτας ιδιωτικής χρήσης του πρώτου εδαφίου της παρούσας, άπαξ, εντός του έτους 2023, με αναλογική καταβολή των δωδεκατημορίων των ετήσιων τελών κυκλοφορίας που αντιστοιχούν στους μήνες άρσης ακινησίας του οχήματος.

Διάστημα άρσης ακινησίας μικρότερο του μηνός λογίζεται για τους σκοπούς του παρόντος, ως ολόκληρος μήνας και καταβάλλεται για αυτό ποσό ίσο με ένα δωδεκατημόριο των ετήσιων τελών κυκλοφορίας.

Τα τέλη κυκλοφορίας στις παραπάνω περιπτώσεις καταβάλλονται πριν την άρση της ακινησίας.

Ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος του οχήματος υποχρεούται να θέσει εκ νέου το όχημά του σε ακινησία έως την τελευταία ημέρα της περιόδου κυκλοφορίας του, για την οποία έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας και εάν αυτή είναι μη εργάσιμη ή συμπίπτει με επίσημη αργία, κατά την επόμενη εργάσιμη για τη φορολογική διοίκηση, ημέρα.

Κατά τη θέση του οχήματος σε ακινησία και εφόσον έχει επέλθει μεταφορά του οχήματος σε νέο σημείο, διάφορο του αρχικά δηλωθέντος, δηλώνεται εκ νέου το σημείο ακινητοποίησης.

Σε περίπτωση εκπρόθεσμης θέσης σε ακινησία ή μη θέσης σε ακινησία, επιβάλλεται αυτοτελές πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο των ετήσιων τελών κυκλοφορίας, αφαιρουμένου του διπλάσιου ποσού των ήδη καταβληθέντων δωδεκατημορίων των ετήσιων τελών κυκλοφορίας.

Σε περίπτωση άρσης αναγκαστικής ακινησίας εντός του έτους 2023, καταβάλλονται κατ’ εξαίρεση αναλογικά τα τέλη κυκλοφορίας για τους μήνες που υπολείπονται μέχρι το τέλος του έτους.

Τα τέλη κυκλοφορίας στην περίπτωση αυτή καταβάλλονται εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την ημερομηνία κατά την οποία έλαβε χώρα το γεγονός εξαιτίας του οποίου ήρθη η αναγκαστική ακινησία, ενώ σε περίπτωση εκπρόθεσμης καταβολής, επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο των ετήσιων τελών κυκλοφορίας.

Για τον υπολογισμό του ποσού των τελών κυκλοφορίας, ο μήνας εντός του οποίου γίνεται η άρση της αναγκαστικής ακινησίας λογίζεται ως ολόκληρος μήνας ανεξάρτητα από τη χρονική στιγμή της άρσης αυτής.
Με πράξη της αρμόδιας υπηρεσίας της φορολογικής διοίκησης διαπιστώνεται το οφειλόμενο ποσό, με βάση την ακριβή ημερομηνία της άρσης ακινησίας και τίθεται εκ νέου σε κυκλοφορία το όχημα.».

2. Η ισχύς της παρ. 1 αρχίζει από την 3η Απριλίου 2023.

Περισσότερα
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα