Τρίτη 6 Δεκεμβρίου 2022
Connect with us

Auto

Καταρρέουν οι πωλήσεις diesel στην Ευρώπη – Μεγάλη άνοδος για τα ηλεκτρικά

Δημοσιεύθηκε

στις

Πολύ μεγάλη πτώση παρατηρείται τα τελευταία χρόνια στα αυτοκίνητα που εφοδιάζονται με κινητήρες που χρησιμοποιών για καύσιμο το πετρέλαιο. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) , το τρίτο τρίμηνο του 2022 τα πετρελαιοκίνητα οχήματα κατείχαν μερίδιο 16.5%.

Συγκριτικά με το 2021 η πτώση ήταν σχετικά μικρή καθώς έπεσε 3,1 μονάδες. Αν όμως αναλογιστούμε πως το 2018 το μερίδιο των αυτοκινήτων diesel ήταν στο 36,7% μπορούμε να καταλάβουμε και την μεγάλη μείωση στη ζήτηση, κατ’ επέκταση και στις πωλήσεις. Να σημειώσουμε πως το 2019 οι πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρα πετρελαίου ήταν στο 31,6% και το 2020 στο 27,9%.

Εκτός από τα πετρελαιοκίνητα, πτωτική τάση έχουν και τα αμιγώς βενζινοκίνητα αυτοκίνητα. Από το 55,6% που κατείχαν μερίδιο αγοράς το 2018, βρίσκονται πλέον στο 40%.

Ξεπέρασαν το 10% τα ηλεκτρικά

Στην αντίπερα… όχθη, σημαντική άνοδο παρατηρείται στα ηλεκτρικά οχήματα, τόσο στα αμιγώς όσο και στα λεγόμενα Plug-in Hybrid.

Το πρώτο τρίμηνο του 2022 στην Ευρωπαϊκή Ένωση οι πωλήσεις των ηλεκτρικών έφτασαν σε μερίδιο το 11,9%. Η άνοδος είναι θεαματική αν αναλογιστούμε πως το 2018 ήταν στο 1%, το 2019 στο 1,9%, το 2020 στο 5,4% και το 2021 στο 9,1%. Τα Plug-in Hybrid, δηλαδή αυτά που συνδυάζουν κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκινητήρα, το 2018 ήταν στο 0,9% το 2021 στο 8,9%, ενώ για φέτος παρατηρείται πτώση καθώς βρίσκονται στο 8,5%.

Η τάση αυτή, οφείλεται στο γεγονός ότι, οι χρήστες πλέον – καθώς υπάρχουν πολλές προτάσεις – κάνουν την επιλογή που επιθυμούν χωρίς να σκέφτονται αν πρέπει να αγοράσουν ή όχι αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Άνοδος και στα υβριδικά

Από τα στοιχεία του ACEA, παρατηρείται άνοδος και στα υβριδικά τα οποία για το τρίτο τρίμηνο του 2022 κατέχουν μερίδιο 22,6%. Αντίστοιχα το 2018 είχαν μερίδιο 4% ενώ το 2021 ήταν στο 19,6%.

newsauto.gr

Auto

Τέσσερις μύθοι και τρεις αλήθειες για την οδήγηση και τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου

Δημοσιεύθηκε

στις

Υπάρχουν κάποια στερεότυπα που μας ακολουθούν και πολλές φορές, ακόμη κι αν μάθουμε τι ακριβώς συμβαίνει, συνεχίζουμε στο αρχικό τέμπο. Η δύναμη της συνήθειας κερδίζει την πραγματικότητα. Πόσοι από εμάς δεν έχουμε βγάλει την ταχύτητα, αφήνοντας το αυτοκίνητό μας στην κατηφόρα να κινηθεί στη «νεκρά» για να γλιτώσουμε καύσιμα; Ίσως οι περισσότεροι. Μύθος ή πραγματικότητα; Τι ακριβώς συμβαίνει;

Ένας από τους πιο έμπειρους δημοσιογράφους στο χώρο του αυτοκινήτου, ο Νίκος Τσάδαρης, μάς εξηγεί πως μόνο σε μία περίπτωση υπάρχει λόγος να γίνεται η παραπάνω ενέργεια. «Αν μιλάμε για μία μεμονωμένη κατηφόρα, πλέον ταξιδεύουμε πιο οικονομικά έχοντας ταχύτητα στο κιβώτιο και αφήνοντας το πόδι από το γκάζι», λέει στο podcast του Newsbeast. «Αν όμως υπάρχουν διαδοχικές ανηφόρες – κατηφόρες, ανηφόρες – κατηφόρες, ενδεχομένως, βγάζοντας ταχύτητα σε μια κατηφόρα και αφήνοντας το αυτοκίνητο να ρολάρει, μπορεί με το ίδιο ρολάρισμα να ανέβει την ανηφόρα που ακολουθεί. Εκεί λοιπόν είναι στην οδηγική αίσθηση που έχει ο καθένας, σε σχέση με τον δρόμο που ταξιδεύει».

Υπεργενικευμένες πεποιθήσεις που μας συντροφεύουν στα ταξίδια και τους δρόμους μας ψάχνουν απαντήσεις. Είναι καλό να γεμίζουμε με καύσιμα το όχημά μας όταν αδειάσει ή να μην αφήσουμε να ανάψει το λαμπάκι; Τα σύγχρονα αυτοκίνητα δεν έχουν «δυνατούς» προφυλακτήρες, όπως τα παλιά, για να πηγαίνουμε πιο συχνά στο συνεργείο; Χαλάει ο δίσκος όταν «παίζουμε» στην ανηφόρα με το συμπλέκτη και το γκάζι; Αντιολισθητικές αλυσίδες ή χιονοκουβέρτες; Ποιος ευθύνεται όταν χτυπήσει ένας μοτοσικλετιστής που κινείται ανάμεσα σε δύο λωρίδες;

Ακούστε την ενδιαφέρουσα συζήτηση με τον Νίκο Τσάδαρη στο podcast του Newsbeast

Timeline
1:00 Αν στην κατηφόρα βγάλουμε ταχύτητα και το αυτοκίνητο κινείται μόνο του, κάνουμε οικονομία στη βενζίνη;

3:41 Είναι καλό να φουλάρουμε το ντεπόζιτο της βενζίνης όταν φτάνει στο όριο, ώστε να μην ανακατεύονται τα μείγματα ή δεν παίζει τον παραμικρό ρόλο;

6:33 Τα σύγχρονα αυτοκίνητα δεν έχουν προφυλακτήρες αντίστοιχης δυναμικής με τους παλαιότερους με σκοπό να πηγαίνουν, για μικροζημιές, πιο συχνά συνεργείο; Μύθος ή αλήθεια;

9:04 Σε ένα σηματοδότη σε ανηφόρα, τραβάμε αποκλειστικά χειρόφρενο ή μπορούμε να «παίξουμε» με συμπλέκτη και γκάζι; Χαλάει πιο σύντομα ο δίσκος;

11:01 Αν ένα αυτοκίνητο χτυπήσει μοτοσικλετιστή που κινείται ανάμεσα από δυο λωρίδες, ποιος ευθύνεται;

13:00 Τι συμβαίνει με τα όρια ταχύτητας.

18:03 Τι είναι προτιμότερο να χρησιμοποιούμε όταν κινούμαστε στα χιόνια. Αντιολισθητικές αλυσίδες ή χιονοκουβέρτες; Τι παρέχει περισσότερη ασφάλεια;

Περισσότερα

Auto

F1: Πέθανε ο Patrick Tambay

Δημοσιεύθηκε

στις

Πέθανε σήμερα ο πρώην οδηγός αγώνων, Patrick Tambay, όπως μεταδίδει το γαλλικό πρακτορείο AFP. Η υγεία του 73χρονου Tambay ήταν επιβαρυμένη τον τελευταίο καιρό.

O Γάλλος αγωνίστηκε για εννιά σεζόν -επτά εξ αυτών πλήρεις- στο πρωτάθλημα της F1, πετυχαίνοντας δύο νίκες. Επιπλέον, συμμετείχε και τέσσερις φορές στον εικοσιτετράωρο αγώνα του Le Mans. Υπήρξε στενός φίλος του Gilles Villeneuve -είναι ο νονός του Jacques Villeneuve- και μετά την απόσυρσή του από την ενεργό δράση, έκανε καριέρα ως σχολιαστής αγώνων.

Ο Tambay έκανε το ντεμπούτο του στο γαλλικό GP του 1977 με την ομάδα του John Surtess. Θα αγωνιζόταν μέχρι το 1981 με τις Theodore, McLaren και Talbot. Η καλύτερη περίοδος της καριέρας του, όμως, θα ερχόταν έπειτα από τον χαμό του Gilles στο Zolder του 1982.

Η Ferrari προσέλαβε τον Tambay για να αγωνιστεί δίπλα στον Didier Pironi. Μόλις στον 4ο αγώνα της καριέρας του με την Scuderia, στην Γερμανία, ο Tambay θα έπαιρνε και την πρώτη από τις δύο νίκες της καριέρας του. Σε εκείνον τον αγώνα ο Pironi είχε κι εκείνος ένα σοβαρό ατύχημα, το οποίο ουσιαστικά έδωσε πρόωρο τέλος στην καριέρα του.

Ο Tambay συνέχισε με την Ferrari και το 1983. Η μεγαλύτερη -αλλά και τελευταία- νίκη της καριέρας του θα ερχόταν στην Imola. Οδηγώντας την Ferrari με τον αριθμό 27, κατάφερε να πάρει τη νίκη έπειτα από την εγκατάλειψη του Patrese, 6 γύρους πριν το τέλος. Ήταν μία συναισθηματικά φορτισμένη νίκη για τον Γάλλο άλλα και την Scuderia.

Τα επόμενα τρία χρόνια ο Tambay αγωνίστηκε για τις Renault και Haas. Το 1989 θα είχε τον καλύτερο τερματισμό του στο Le Mans, με μία 4η θέση για λογαριασμό της Jaguar.

newsauto.gr

Περισσότερα

Auto

Έρχεται ο νέος ΚΟΚ – Ειδική μέριμνα για το ποδήλατο!

Δημοσιεύθηκε

στις

Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πραγματοποιήθηκε η τέταρτη συνεδρίαση της Κυβερνητικής Επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια, με βασικό θέμα την έγκριση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας για την περίοδο 2021 – 2030.

Στη συνεδρίαση συμμετείχαν ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές και Πρόεδρος της Επιτροπής κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος, ο Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη και Αντιπρόεδρος της Επιτροπής κ. Ελευθέριος Οικονόμου,  η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Ζέττα Μακρή, η Αναπληρώτρια Υπουργός Υγείας κα Ασημίνα Γκάγκα, ο  Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών κ. Στέλιος Πέτσας και η Γενική Γραμματέας Υποδομών κα Μαρία – Έλλη Γεράρδη.

Κατά την εισήγησή του, ο Υφυπουργός Μεταφορών υπογράμμισε ότι η αποδοχή του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου σηματοδοτεί την έμπρακτη απόδειξη ότι η βελτίωση του επιπέδου Οδικής Ασφάλειας αποτελεί προτεραιότητα της Κυβέρνησης, του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, του Υπουργού κ. Κώστα Καραμανλή, αλλά και δική του. Ο κ. Παπαδόπουλος παρουσίασε τις προτεραιότητες της συνεδρίασης της Κυβερνητικής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας, οι οποίες συνοψίζονται στα εξής θέματα:

-Έγκριση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας 2021 – 2030

-Επικαιροποίηση και Προτεραιοποίηση δράσεων για την Οδική Ασφάλεια

-Σχέδιο Νόμου για το κυρωτικό πλαίσιο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

-Ενημέρωση για το έργο της ερευνητικής υποδομής ENIRISST, με έμφαση στο Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας, τα εργαλεία χρηματοδότησης υποδομών και τη βάση αξιολόγησης συγχρηματοδοτούμενων έργων

Οδηγός Δημόσιας Πολιτικής για το ποδήλατο, ενόψει του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για το ποδήλατο.

Συνοψίζοντας, ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε: «Εγκρίναμε σήμερα το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας 2021 – 2030, που αποσκοπεί στη μείωση του αριθμού των νεκρών και των τραυματιών από τροχαία ατυχήματα, κατά 50% έως το 2030. Δρομολογείται η αναμόρφωση του κυρωτικού πλαισίου του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με στόχο τη συμμόρφωση των οδηγών και την επιβολή δίκαιων ποινών, που να αντιστοιχούν στη σοβαρότητα της κάθε παράβασης και να αφορούν κυρίως στον οδηγό και όχι στο όχημα, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιείται από περισσότερους από έναν οδηγούς. Η παροχή καλής ποιότητας δεδομένων μέσα από το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας θα εξασφαλίσει, ταυτόχρονα, τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των παρεμβάσεων της Πολιτείας. Θέτουμε σήμερα τις βάσεις για μια ολοκληρωμένη πολιτική η οποία θα διαμορφώσει συνθήκες ασφαλούς μετακίνησης πεζών και οχημάτων, προωθώντας παράλληλα τις ήπιες μορφές κινητικότητας, όπως το ποδήλατο, με τον Οδηγό Δημόσιας Πολιτικής που αποτελεί τον πυρήνα του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για το ποδήλατο».

O Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη, κ. Ελευθέριος Οικονόμου, δήλωσε: «Η δέσμευση της Κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη για μια ολιστική στρατηγική με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας υλοποιείται μέσα από μια συγκροτημένη στρατηγική κυβερνητικής συνεργασίας. Σήμερα είχαμε την 4η Συνεδρίαση της Επιτροπής στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με οικοδεσπότη τον Υφυπουργό Μιχάλη Παπαδόπουλο.

Μέριμνά μας το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας που καταρτίζεται να δώσει λύσεις και διεξόδους στα παλαιά προβλήματα που σχετίζονται με την οδική ασφάλεια. Αλλά και τις νέες προκλήσεις που παρουσιάζονται στην καθημερινή κυκλοφορία στους δρόμους και ρυθμίζει ο νέος Κ.Ο.Κ., την εκπαίδευση των μαθητών και των νέων οδηγών, καθώς και την αναγκαιότητα ενίσχυσης της χρήσης τεχνολογιών που «θωρακίζουν» την προστασία του περιβάλλοντος».

Η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Ζέττα Μακρή δήλωσε: «Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης για τα Θύματα των Τροχαίων Ατυχημάτων, που τιμάται, κάθε χρόνο, την τρίτη Κυριακή του Νοεμβρίου, επικροτώ την τακτικότητα των συνεδριάσεων της Κυβερνητικής Επιτροπής για την οδική ασφάλεια και ευχαριστώ, θερμά, τους συμμετέχοντες και συναρμόδιους Υπουργούς για την συνέπειά τους. Οι θλιβερές στατιστικές εκατομμυρίων ανθρώπινων ζωών, παγκοσμίως, που χάνονται, ετησίως, στους δρόμους, με τα τροχαία συμβάντα να αποτελούν την κυριότερη αιτία θανάτου για τις ηλικίες 5-29 ετών, είναι μια πραγματικότητα, που δεν μπορεί και δεν πρέπει να γίνεται αποδεκτή. Οι θάνατοι και οι τραυματισμοί σε τροχαίες συγκρούσεις μπορούν να αποφευχθούν με την ευαισθητοποίηση, την ενημέρωση, την καλλιέργεια της υπευθυνότητας, του σεβασμού στους κανόνες οδικής κυκλοφορίας και στο αγαθό της ζωής, με την προώθηση της κυκλοφοριακής παιδείας και της ασφαλούς συμπεριφοράς στο δρόμο, από τα πρώτα, κιόλας, σχολικά χρόνια. Ευελπιστούμε ότι η αυριανή γενιά οδηγών και πεζών θα είναι ευσυνείδητοι οδηγοί και συνειδητοποιημένοι χρήστες του οδικού δικτύου, που με την υπεύθυνη στάση τους θα συν-διαμορφώσουν μια συλλογική νοοτροπία στις οδικές μετακινήσεις».

Η Αναπληρώτρια Υπουργός Υγείας κα Ασημίνα Γκάγκα τόνισε: «Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε και να συνεργαζόμαστε όλα τα συναρμόδια υπουργεία για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στη χώρα και την ελαχιστοποίηση των θυμάτων στους δρόμους. Η οδική ασφάλεια μας αφορά όλους και μας επηρεάζει όλους. Η σωστή οδική συμπεριφορά, ο σεβασμός όσων κινούνται στο δρόμο, είτε πεζοί είτε με οχήματα κάθε είδους, είναι αντανάκλαση της κουλτούρας μας. Και ξεκινάει από το σπίτι μας και από το σχολείο. Από την πλευρά μας, το υπουργείο Υγείας και το ΕΚΑΒ, επιστρατεύουμε όλες τις δυνάμεις μας για την ταχεία επέμβαση σε κάθε τροχαίο, για την εκπαίδευση ακόμη και απλών πολιτών στις πρώτες βοήθειες, για τη βέλτιστη περίθαλψη και αποκατάσταση των τραυματιών».

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών κ. Στέλιος Πέτσας τόνισε: «Η συνεδρίαση της Κυβερνητικής Επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια έρχεται σε μια στιγμή που ξεδιπλώνεται το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για την προώθηση αυτής της τόσο σημαντικής δράσης για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της χώρας μας.  Το Ταμείο Ανάκαμψης έχει αξιοποιηθεί, τουλάχιστον όσον αφορά στο Υπουργείο Εσωτερικών, εντάσσουμε έργα 448 εκατ. ευρώ για Οδική Ασφάλεια σε Δήμους και στις 12 από τις 13 Περιφέρειες, εντός των ημερών. Αφορούν παρεμβάσεις όπως η αναβάθμιση της ποιότητας του οδοστρώματος, με κόμβους, έξυπνες διαβάσεις και άλλες δράσεις που αποσκοπούν στη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας σε κάθε γωνιά της πατρίδας μας. Φυσικά, στο τραπέζι της σημερινής συνεδρίασης είναι και οι δράσεις για το ποδήλατο».

Περισσότερα
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα