Τρίτη 6 Δεκεμβρίου 2022
Connect with us

Auto

Πότε συμφέρει το αυτοκίνητο με leasing

Δημοσιεύθηκε

στις

Μέχρι και πριν από λίγα χρόνια το leasing αυτοκινήτου ήταν υπόθεση που αφορούσε κυρίως επιχειρήσεις ή ελεύθερους επαγγελματίες. Η πανδημία που περιόρισε τη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς, σε συνδυασμό με τον πληθωρισμό και τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα που αύξησαν τις τιμές των αυτοκινήτων έως και 20%, έκαναν τη μίσθωση αυτοκινήτου περισσότερο ελκυστική από ποτέ. Η ευελιξία αποτελεί ένα από τα πλεονεκτήματα που προτάσσουν οι πωλητές του συγκεκριμένου τρόπου κατοχής αυτοκινήτου, δεδομένου ότι η επιλογή του leasing και με τον μήνα γίνεται ολοένα και πιο διαδεδομένη. Η ανεξαρτησία, βέβαια, συχνά συνοδεύεται με κόστος, το οποίο θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη όσοι επιλέγουν το leasing, προκειμένου να μη βρεθούν εκτός… προϋπολογισμού. Είναι όμως συμφέρουσα πρακτική η ενοικίαση αυτοκινήτου;

Τρία πλεονεκτήματα του leasing περιλαμβάνουν την απόκτηση ενός αυτοκινήτου χωρίς να απαιτείται η άμεση εκταμίευση ενός μεγάλου ποσού, επειδή η προκαταβολή που απαιτείται είναι πολύ μικρότερη, σε σύγκριση με το κόστος αγοράς. Την απαλλαγή από τις δαπάνες ασφάλισης, τελών κυκλοφορίας, ελαστικών και σέρβις, που ενσωματώνονται στο τίμημα. Και τρίτον, το γεγονός ότι δεν υφίσταται ο, συνηθισμένος κατά την αγορά καινούργιων αυτοκινήτων, κίνδυνος της υποχώρησης της αξίας του αυτοκινήτου είτε λόγω παλαιότητας είτε λόγω για παράδειγμα ενός ατυχήματος. Επίσης, σε ένα περιβάλλον αυξημένων επιτοκίων, η απόκτηση αυτοκινήτου μέσω leasing συμφέρει περισσότερο σε σχέση με τη λήψη τραπεζικού δανεισμού.

Για τις περιπτώσεις του ελεύθερου επαγγελματία, του αυτοαπασχολούμενου ή κάποιου που διαθέτει ατομική επιχείρηση, υφίσταται ένα επιπλέον κίνητρο για την ικανοποίηση των αναγκών μετακίνησης με μισθωμένο όχημα. Πρόκειται για την έκπτωση της δαπάνης από το φορολογητέο εισόδημα, που οδηγεί στη μείωση του φόρου εισοδήματος. Για παράδειγμα, εάν ένας επαγγελματίας έχει φορολογητέα κέρδη 20.000 ευρώ και αποφασίσει να συνάψει μια σύμβαση leasing με ετήσια δαπάνη 4.000 ευρώ, θα φορολογηθεί στο τέλος του έτους για κέρδη 16.000 ευρώ, γλιτώνοντας τον φόρο που αναλογεί σε αυτές τις 4.000 ευρώ (περίπου 880 ευρώ). Σημειωτέον ότι ως δαπάνη λογίζεται μόνον η καθαρή αξία και όχι το σύνολο του ποσού συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.

Το κόστος

Παρά την ελευθερία κινήσεων που προσφέρει το leasing, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να έχουν υπόψη το γεγονός ότι θα πρέπει να είναι σε θέση να πληρώνουν, κάθε μήνα, ένα συγκεκριμένο μίσθωμα, το μέγεθος του οποίου θα πρέπει να αξιολογούν με κριτήριο το ύψος των εισοδημάτων τους, όπως και τις υπόλοιπες δαπάνες τους (π.χ. ενοίκιο κατοικίας κτλ.). Ενδεικτικά, για τρία καινούργια μοντέλα αυτοκινήτων, υπό την προϋπόθεση της τετραετούς μίσθωσης, με έως 20.000 χιλιόμετρα ανά χρόνο και χωρίς δικαίωμα εξαγοράς, το μηνιαίο μίσθωμα (χωρίς ΦΠΑ) διαμορφώνεται, κατά προσέγγιση, ως εξής.

Για ένα πετρελαιοκίνητο Alfa Romeo (Tonale Sprint Diesel DDCT 130CV FWD) το ενοίκιο είναι 350 ευρώ και η προκαταβολή 10.350 ευρώ, ενώ για ένα πετρελαιοκίνητο Peugeot 3008 1.5 BlueHDI 130 S&S EAT8 Active Plus το ενοίκιο διαμορφώνεται σε 360 ευρώ και η προκαταβολή σε 7.650 ευρώ. Για την τρίτη επιλογή, ένα ηλεκτροκίνητο Tesla Model 3 Long Range η προκαταβολή ανέρχεται σε περίπου 14.000 ευρώ και το μίσθωμα σε περίπου 500 ευρώ.

Μέσω ακόμη επιλογής για ενοικίαση με τον μήνα που υπάρχει στην αγορά, που δεν απαιτεί προκαταβολή και κόστος εγγραφής, με όριο τα 1.500 χλμ. ανά μήνα, μεικτή ασφάλεια και ασφάλεια κλοπής (με ποσό ευθύνης), οι ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν αυτοκίνητο με μηνιαίο ενοίκιο (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) που κυμαίνεται από ελαφρώς άνω των 200 ευρώ έως περίπου 700 ευρώ για τα SUV.

Συμφέρει τελικά το leasing έναντι της αγοράς; Η απάντηση σχετίζεται με το εάν οι ενδιαφερόμενοι έχουν στη διάθεσή τους το σύνολο της απαιτούμενης ρευστότητας, όπως και εάν θέτουν σε άμεση προτεραιότητα την κατοχή ενός αυτοκινήτου ή την ελαχιστοποίηση του ρίσκου της εκθετικής (λόγω ατυχήματος) ή γραμμικής υποβάθμισης της αξίας του. Σε απόλυτους αριθμούς, το ερώτημα μπορεί να απαντηθεί εάν κάποιος συγκρίνει το ποσό που προκύπτει από τον πολλαπλασιασμό των καταβλητέων μισθωμάτων (μαζί με τον ΦΠΑ 24% που αναλογεί) για μία τετραετία, με το κόστος αγοράς. Λόγω της σημαντικής αύξησης των τιμών των καινούργιων αυτοκινήτων, συνήθως, το κόστος leasing είναι μικρότερο του τιμήματος κτήσης.

Αλμα της ζήτησης, χιλιάδες παραγγελίες στην αναμονή

Η συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση αποδίδεται και στην πολύ μικρή διείσδυση του leasing στην Ελλάδα που είναι χαμηλότερη από 50%, όταν στην Ευρώπη ξεπερνάει το 80%.

«Οι καταναλωτές έχουν εμπεδώσει την ευελιξία του leasing. Προς την κατεύθυνση αυτή, εν μέσω πανδημίας, αναπτύξαμε μία ηλεκτρονική πλατφόρμα – παγκόσμια καινοτομία που επιτρέπει τη μίσθωση ενός αυτοκινήτου διαδικτυακά. Επίσης, έχουμε δημιουργήσει το συνδρομητικό αυτοκίνητο όπου ο χρήστης καταβάλλει μίσθωμα αποκλειστικά σε μηνιαία βάση», εξηγεί ο Ανδρέας Ταπραντζής, διευθύνων σύμβουλος της Avis.

Η Avis διαθέτει συνολικό στόλο περίπου 50.000 αυτοκινήτων που αυξήθηκε φέτος κατά 20%, συγκριτικά με το 2021, παρά τις καθυστερήσεις στη διεκπεραίωση των παραγγελιών. Είναι ενδεικτικό ότι έχει 5.000 παραγγελίες σε αναμονή, ενώ επιδιώκει, μέσα στα επόμενα δυόμισι χρόνια, να έχει αυξήσει σε 10.000 τον αριθμό των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων του στόλου της. Η φετινή χρονιά, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να ολοκληρωθεί με αύξηση μεγεθών για την Avis, της οποίας ο τζίρος από leasing εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 25%, με τον συνολικό κύκλο εργασιών να τοποθετείται σε 230 εκατ. ευρώ (από περίπου 200 εκατ. το 2021).

Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) εκτιμώνται σε 125 εκατ. ευρώ και τα κέρδη προ φόρων αναμένεται να αυξηθούν τη φετινή χρονιά κατά 30%, σε 35 εκατ. ευρώ.

Την ισχυροποίηση της ζήτησης για leasing πιστοποιεί και ο Γιώργος Παναγιωτόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της Executive Lease του ομίλου Σφακιανάκη, που εκτιμά ότι η δραστηριότητα στον συγκεκριμένο τομέα θα εμφανίσει μεγέθυνση 10% το 2023, ύστερα από μια χρονιά, τη φετινή, με πολύ καλές επιδόσεις. «Λόγω και της σημαντικής αύξησης των τιμών, οι πολίτες έχουν στραφεί στην απόκτηση αυτοκινήτου μέσω leasing με αποτέλεσμα η ζήτηση να έχει αυξηθεί δραματικά.

Η καθυστέρηση στην παραγωγή, διεθνώς, μας επηρεάζει άμεσα με αποτέλεσμα η ζήτηση να ικανοποιείται με αργούς ρυθμούς», σημειώνει ο κ. Παναγιωτόπουλος. Η εταιρεία διαθέτει αυτή τη στιγμή περίπου 1.300 ανεκτέλεστες παραγγελίες, με τη διοίκησή της να εκτιμά ότι η φετινή χρονιά, για τον τομέα των μακροχρόνιων ενοικιάσεων, θα ολοκληρωθεί με αύξηση κύκλου εργασιών κατά 11%, στα 39 εκατ. ευρώ και με προ φόρων κέρδη 11 εκατ. ευρώ.

Ιστορικά υψηλά μεγέθη εμφάνισε κατά το εννεάμηνο και η Autohellas της οποίας τα έσοδα από μισθώσεις αυτοκινήτων αυξήθηκαν, ετησίως, 25,3%, σε 195,5 εκατ. ευρώ, με τον τομέα του rent-a-car να έχει τη μεγαλύτερη συνεισφορά. Ο συνολικός στόλος της Autohellas ξεπέρασε τα 49.000 αυτοκίνητα, με 9.000 συνολικές αγορές νέων αυτοκινήτων.

Με ενισχυμένα μεγέθη αναμένεται να ολοκληρώσει τη χρονιά και η Leaseplan που εμφάνισε πέρυσι κύκλο εργασιών περίπου 162 εκατ. ευρώ και καθαρά αποτελέσματα 17 εκατ. ευρώ. Διαθέτει υπό διαχείριση στόλο 39.935 αυτοκινήτων.

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Περισσότερα

Auto

Τέσσερις μύθοι και τρεις αλήθειες για την οδήγηση και τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου

Δημοσιεύθηκε

στις

Υπάρχουν κάποια στερεότυπα που μας ακολουθούν και πολλές φορές, ακόμη κι αν μάθουμε τι ακριβώς συμβαίνει, συνεχίζουμε στο αρχικό τέμπο. Η δύναμη της συνήθειας κερδίζει την πραγματικότητα. Πόσοι από εμάς δεν έχουμε βγάλει την ταχύτητα, αφήνοντας το αυτοκίνητό μας στην κατηφόρα να κινηθεί στη «νεκρά» για να γλιτώσουμε καύσιμα; Ίσως οι περισσότεροι. Μύθος ή πραγματικότητα; Τι ακριβώς συμβαίνει;

Ένας από τους πιο έμπειρους δημοσιογράφους στο χώρο του αυτοκινήτου, ο Νίκος Τσάδαρης, μάς εξηγεί πως μόνο σε μία περίπτωση υπάρχει λόγος να γίνεται η παραπάνω ενέργεια. «Αν μιλάμε για μία μεμονωμένη κατηφόρα, πλέον ταξιδεύουμε πιο οικονομικά έχοντας ταχύτητα στο κιβώτιο και αφήνοντας το πόδι από το γκάζι», λέει στο podcast του Newsbeast. «Αν όμως υπάρχουν διαδοχικές ανηφόρες – κατηφόρες, ανηφόρες – κατηφόρες, ενδεχομένως, βγάζοντας ταχύτητα σε μια κατηφόρα και αφήνοντας το αυτοκίνητο να ρολάρει, μπορεί με το ίδιο ρολάρισμα να ανέβει την ανηφόρα που ακολουθεί. Εκεί λοιπόν είναι στην οδηγική αίσθηση που έχει ο καθένας, σε σχέση με τον δρόμο που ταξιδεύει».

Υπεργενικευμένες πεποιθήσεις που μας συντροφεύουν στα ταξίδια και τους δρόμους μας ψάχνουν απαντήσεις. Είναι καλό να γεμίζουμε με καύσιμα το όχημά μας όταν αδειάσει ή να μην αφήσουμε να ανάψει το λαμπάκι; Τα σύγχρονα αυτοκίνητα δεν έχουν «δυνατούς» προφυλακτήρες, όπως τα παλιά, για να πηγαίνουμε πιο συχνά στο συνεργείο; Χαλάει ο δίσκος όταν «παίζουμε» στην ανηφόρα με το συμπλέκτη και το γκάζι; Αντιολισθητικές αλυσίδες ή χιονοκουβέρτες; Ποιος ευθύνεται όταν χτυπήσει ένας μοτοσικλετιστής που κινείται ανάμεσα σε δύο λωρίδες;

Ακούστε την ενδιαφέρουσα συζήτηση με τον Νίκο Τσάδαρη στο podcast του Newsbeast

Timeline
1:00 Αν στην κατηφόρα βγάλουμε ταχύτητα και το αυτοκίνητο κινείται μόνο του, κάνουμε οικονομία στη βενζίνη;

3:41 Είναι καλό να φουλάρουμε το ντεπόζιτο της βενζίνης όταν φτάνει στο όριο, ώστε να μην ανακατεύονται τα μείγματα ή δεν παίζει τον παραμικρό ρόλο;

6:33 Τα σύγχρονα αυτοκίνητα δεν έχουν προφυλακτήρες αντίστοιχης δυναμικής με τους παλαιότερους με σκοπό να πηγαίνουν, για μικροζημιές, πιο συχνά συνεργείο; Μύθος ή αλήθεια;

9:04 Σε ένα σηματοδότη σε ανηφόρα, τραβάμε αποκλειστικά χειρόφρενο ή μπορούμε να «παίξουμε» με συμπλέκτη και γκάζι; Χαλάει πιο σύντομα ο δίσκος;

11:01 Αν ένα αυτοκίνητο χτυπήσει μοτοσικλετιστή που κινείται ανάμεσα από δυο λωρίδες, ποιος ευθύνεται;

13:00 Τι συμβαίνει με τα όρια ταχύτητας.

18:03 Τι είναι προτιμότερο να χρησιμοποιούμε όταν κινούμαστε στα χιόνια. Αντιολισθητικές αλυσίδες ή χιονοκουβέρτες; Τι παρέχει περισσότερη ασφάλεια;

Περισσότερα

Auto

F1: Πέθανε ο Patrick Tambay

Δημοσιεύθηκε

στις

Πέθανε σήμερα ο πρώην οδηγός αγώνων, Patrick Tambay, όπως μεταδίδει το γαλλικό πρακτορείο AFP. Η υγεία του 73χρονου Tambay ήταν επιβαρυμένη τον τελευταίο καιρό.

O Γάλλος αγωνίστηκε για εννιά σεζόν -επτά εξ αυτών πλήρεις- στο πρωτάθλημα της F1, πετυχαίνοντας δύο νίκες. Επιπλέον, συμμετείχε και τέσσερις φορές στον εικοσιτετράωρο αγώνα του Le Mans. Υπήρξε στενός φίλος του Gilles Villeneuve -είναι ο νονός του Jacques Villeneuve- και μετά την απόσυρσή του από την ενεργό δράση, έκανε καριέρα ως σχολιαστής αγώνων.

Ο Tambay έκανε το ντεμπούτο του στο γαλλικό GP του 1977 με την ομάδα του John Surtess. Θα αγωνιζόταν μέχρι το 1981 με τις Theodore, McLaren και Talbot. Η καλύτερη περίοδος της καριέρας του, όμως, θα ερχόταν έπειτα από τον χαμό του Gilles στο Zolder του 1982.

Η Ferrari προσέλαβε τον Tambay για να αγωνιστεί δίπλα στον Didier Pironi. Μόλις στον 4ο αγώνα της καριέρας του με την Scuderia, στην Γερμανία, ο Tambay θα έπαιρνε και την πρώτη από τις δύο νίκες της καριέρας του. Σε εκείνον τον αγώνα ο Pironi είχε κι εκείνος ένα σοβαρό ατύχημα, το οποίο ουσιαστικά έδωσε πρόωρο τέλος στην καριέρα του.

Ο Tambay συνέχισε με την Ferrari και το 1983. Η μεγαλύτερη -αλλά και τελευταία- νίκη της καριέρας του θα ερχόταν στην Imola. Οδηγώντας την Ferrari με τον αριθμό 27, κατάφερε να πάρει τη νίκη έπειτα από την εγκατάλειψη του Patrese, 6 γύρους πριν το τέλος. Ήταν μία συναισθηματικά φορτισμένη νίκη για τον Γάλλο άλλα και την Scuderia.

Τα επόμενα τρία χρόνια ο Tambay αγωνίστηκε για τις Renault και Haas. Το 1989 θα είχε τον καλύτερο τερματισμό του στο Le Mans, με μία 4η θέση για λογαριασμό της Jaguar.

newsauto.gr

Περισσότερα

Auto

Έρχεται ο νέος ΚΟΚ – Ειδική μέριμνα για το ποδήλατο!

Δημοσιεύθηκε

στις

Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πραγματοποιήθηκε η τέταρτη συνεδρίαση της Κυβερνητικής Επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια, με βασικό θέμα την έγκριση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας για την περίοδο 2021 – 2030.

Στη συνεδρίαση συμμετείχαν ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές και Πρόεδρος της Επιτροπής κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος, ο Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη και Αντιπρόεδρος της Επιτροπής κ. Ελευθέριος Οικονόμου,  η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Ζέττα Μακρή, η Αναπληρώτρια Υπουργός Υγείας κα Ασημίνα Γκάγκα, ο  Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών κ. Στέλιος Πέτσας και η Γενική Γραμματέας Υποδομών κα Μαρία – Έλλη Γεράρδη.

Κατά την εισήγησή του, ο Υφυπουργός Μεταφορών υπογράμμισε ότι η αποδοχή του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου σηματοδοτεί την έμπρακτη απόδειξη ότι η βελτίωση του επιπέδου Οδικής Ασφάλειας αποτελεί προτεραιότητα της Κυβέρνησης, του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, του Υπουργού κ. Κώστα Καραμανλή, αλλά και δική του. Ο κ. Παπαδόπουλος παρουσίασε τις προτεραιότητες της συνεδρίασης της Κυβερνητικής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας, οι οποίες συνοψίζονται στα εξής θέματα:

-Έγκριση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας 2021 – 2030

-Επικαιροποίηση και Προτεραιοποίηση δράσεων για την Οδική Ασφάλεια

-Σχέδιο Νόμου για το κυρωτικό πλαίσιο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

-Ενημέρωση για το έργο της ερευνητικής υποδομής ENIRISST, με έμφαση στο Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας, τα εργαλεία χρηματοδότησης υποδομών και τη βάση αξιολόγησης συγχρηματοδοτούμενων έργων

Οδηγός Δημόσιας Πολιτικής για το ποδήλατο, ενόψει του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για το ποδήλατο.

Συνοψίζοντας, ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε: «Εγκρίναμε σήμερα το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας 2021 – 2030, που αποσκοπεί στη μείωση του αριθμού των νεκρών και των τραυματιών από τροχαία ατυχήματα, κατά 50% έως το 2030. Δρομολογείται η αναμόρφωση του κυρωτικού πλαισίου του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με στόχο τη συμμόρφωση των οδηγών και την επιβολή δίκαιων ποινών, που να αντιστοιχούν στη σοβαρότητα της κάθε παράβασης και να αφορούν κυρίως στον οδηγό και όχι στο όχημα, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιείται από περισσότερους από έναν οδηγούς. Η παροχή καλής ποιότητας δεδομένων μέσα από το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας θα εξασφαλίσει, ταυτόχρονα, τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των παρεμβάσεων της Πολιτείας. Θέτουμε σήμερα τις βάσεις για μια ολοκληρωμένη πολιτική η οποία θα διαμορφώσει συνθήκες ασφαλούς μετακίνησης πεζών και οχημάτων, προωθώντας παράλληλα τις ήπιες μορφές κινητικότητας, όπως το ποδήλατο, με τον Οδηγό Δημόσιας Πολιτικής που αποτελεί τον πυρήνα του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για το ποδήλατο».

O Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη, κ. Ελευθέριος Οικονόμου, δήλωσε: «Η δέσμευση της Κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη για μια ολιστική στρατηγική με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας υλοποιείται μέσα από μια συγκροτημένη στρατηγική κυβερνητικής συνεργασίας. Σήμερα είχαμε την 4η Συνεδρίαση της Επιτροπής στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με οικοδεσπότη τον Υφυπουργό Μιχάλη Παπαδόπουλο.

Μέριμνά μας το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας που καταρτίζεται να δώσει λύσεις και διεξόδους στα παλαιά προβλήματα που σχετίζονται με την οδική ασφάλεια. Αλλά και τις νέες προκλήσεις που παρουσιάζονται στην καθημερινή κυκλοφορία στους δρόμους και ρυθμίζει ο νέος Κ.Ο.Κ., την εκπαίδευση των μαθητών και των νέων οδηγών, καθώς και την αναγκαιότητα ενίσχυσης της χρήσης τεχνολογιών που «θωρακίζουν» την προστασία του περιβάλλοντος».

Η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Ζέττα Μακρή δήλωσε: «Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης για τα Θύματα των Τροχαίων Ατυχημάτων, που τιμάται, κάθε χρόνο, την τρίτη Κυριακή του Νοεμβρίου, επικροτώ την τακτικότητα των συνεδριάσεων της Κυβερνητικής Επιτροπής για την οδική ασφάλεια και ευχαριστώ, θερμά, τους συμμετέχοντες και συναρμόδιους Υπουργούς για την συνέπειά τους. Οι θλιβερές στατιστικές εκατομμυρίων ανθρώπινων ζωών, παγκοσμίως, που χάνονται, ετησίως, στους δρόμους, με τα τροχαία συμβάντα να αποτελούν την κυριότερη αιτία θανάτου για τις ηλικίες 5-29 ετών, είναι μια πραγματικότητα, που δεν μπορεί και δεν πρέπει να γίνεται αποδεκτή. Οι θάνατοι και οι τραυματισμοί σε τροχαίες συγκρούσεις μπορούν να αποφευχθούν με την ευαισθητοποίηση, την ενημέρωση, την καλλιέργεια της υπευθυνότητας, του σεβασμού στους κανόνες οδικής κυκλοφορίας και στο αγαθό της ζωής, με την προώθηση της κυκλοφοριακής παιδείας και της ασφαλούς συμπεριφοράς στο δρόμο, από τα πρώτα, κιόλας, σχολικά χρόνια. Ευελπιστούμε ότι η αυριανή γενιά οδηγών και πεζών θα είναι ευσυνείδητοι οδηγοί και συνειδητοποιημένοι χρήστες του οδικού δικτύου, που με την υπεύθυνη στάση τους θα συν-διαμορφώσουν μια συλλογική νοοτροπία στις οδικές μετακινήσεις».

Η Αναπληρώτρια Υπουργός Υγείας κα Ασημίνα Γκάγκα τόνισε: «Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε και να συνεργαζόμαστε όλα τα συναρμόδια υπουργεία για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στη χώρα και την ελαχιστοποίηση των θυμάτων στους δρόμους. Η οδική ασφάλεια μας αφορά όλους και μας επηρεάζει όλους. Η σωστή οδική συμπεριφορά, ο σεβασμός όσων κινούνται στο δρόμο, είτε πεζοί είτε με οχήματα κάθε είδους, είναι αντανάκλαση της κουλτούρας μας. Και ξεκινάει από το σπίτι μας και από το σχολείο. Από την πλευρά μας, το υπουργείο Υγείας και το ΕΚΑΒ, επιστρατεύουμε όλες τις δυνάμεις μας για την ταχεία επέμβαση σε κάθε τροχαίο, για την εκπαίδευση ακόμη και απλών πολιτών στις πρώτες βοήθειες, για τη βέλτιστη περίθαλψη και αποκατάσταση των τραυματιών».

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών κ. Στέλιος Πέτσας τόνισε: «Η συνεδρίαση της Κυβερνητικής Επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια έρχεται σε μια στιγμή που ξεδιπλώνεται το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για την προώθηση αυτής της τόσο σημαντικής δράσης για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της χώρας μας.  Το Ταμείο Ανάκαμψης έχει αξιοποιηθεί, τουλάχιστον όσον αφορά στο Υπουργείο Εσωτερικών, εντάσσουμε έργα 448 εκατ. ευρώ για Οδική Ασφάλεια σε Δήμους και στις 12 από τις 13 Περιφέρειες, εντός των ημερών. Αφορούν παρεμβάσεις όπως η αναβάθμιση της ποιότητας του οδοστρώματος, με κόμβους, έξυπνες διαβάσεις και άλλες δράσεις που αποσκοπούν στη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας σε κάθε γωνιά της πατρίδας μας. Φυσικά, στο τραπέζι της σημερινής συνεδρίασης είναι και οι δράσεις για το ποδήλατο».

Περισσότερα
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα