Τρίτη 6 Δεκεμβρίου 2022
Connect with us

Auto

Τι αλλάζει στα αυτοκίνητα που έχουν σύστημα υγραερίου;

Δημοσιεύθηκε

στις

Νέα υπουργική Απόφαση καθορίζει τις τεχνικές προδιαγραφές του ειδικού εξοπλισμού με τον οποίο καθίσταται δυνατή η χρησιμοποίηση υγραερίου για την κίνηση οχημάτων καθώς και των όρων και προϋποθέσεων ελέγχου και ασφαλούς κυκλοφορίας των εκ κατασκευής και εκ μετασκευής υγραεριοκίνητων οχημάτων.

Η νέα απόφαση επιφέρει, σε σχέση με την παλιά, αλλαγές στη διαδικασία ταξινόμησης και διενέργειας τεχνικού ελέγχου (ειδικού και περιοδικού) των «εκ μετασκευής» και «εκ κατασκευής» οχημάτων που κινούνται και με καύσιμο υγραέριο (LPG).

Ειδικότερα η υπουργική Απόφαση αναγράφει χαρακτηριστικά ότι: «Εκ Μετασκευής οχήματα

1) Για τα μετασκευασμένα οχήματα στη χώρα μας:

1.1) Σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 6 της (α) σχετ. υ.α., για την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου και τον εξαεριωτή/υποβιβαστή πίεσης (εφόσον υφίσταται σαν εξάρτημα), απαιτούνται πλέον τρία (3) έγγραφα:

α) Βεβαίωση (δήλωση συμμόρφωσης) του εργοστασίου κατασκευής για τα εν λόγω ειδικά εξαρτήματα (υποπαρ. 1.1 και περ. 1.1.1 και 1.1.2 της παρ. 1) και

β) Επιστολή του εργοστασίου κατασκευής για τον ορισμό αντιπροσώπου ή εισαγωγέα των εν λόγω ειδικών εξαρτημάτων στη χώρα μας (υποπερ. 1.1.2.1 και 1.1.2.2 της παρ. 1) και

γ) Βεβαίωση του αντιπροσώπου του κατασκευαστή ή εισαγωγέα στη χώρα μας για τα εν λόγω ειδικά εξαρτήματα (υποπαρ. 1.2 της παρ. 1)

1.2) Σύμφωνα με την παρ. 1.3 του άρθρου 6 της (α) σχετ. υ.α., για την δεξαμενή που τοποθετείται στο όχημα απαιτείται έγγραφο (βεβαίωση ή πιστοποιητικό, ή άλλης μορφής έγγραφο) του κατασκευαστή της δεξαμενής στο οποίο να αναγράφονται τα στοιχεία της δεξαμενής. Εναλλακτικά, στην περίπτωση που ο κατασκευαστής δεν χορηγεί το ανωτέρω έγγραφο, ή δεν παρέχονται επαρκή στοιχεία για την ταυτοποίηση της δεξαμενής, τότε ο αντιπρόσωπος ή ο εισαγωγέας του κατασκευαστή της εν λόγω δεξαμενής στη χώρα μας, χορηγεί σχετική βεβαίωση.

Ειδικότερα, στην περίπτωση που ο εκδότης του παραστατικού πώλησης της δεξαμενής προς τον ιδιοκτήτη του οχήματος, δεν ταυτίζεται με τον διενεργήσαντα την εγκατάσταση του συστήματος υγραερίου, τότε ο εκδότης του παραστατικού συντάσσει υπεύθυνη δήλωση για το ότι η συγκεκριμένη δεξαμενή που αντιστοιχεί στο παραστατικό πώλησης είναι καινούργια και αμεταχείριστη και έχει κατασκευαστεί και εγκριθεί βάσει του Κανονισμού αρ. 67 σειρά τροποποιήσεων 01 της ΟΕΕ/ΗΕ.

1.3) Σύμφωνα με την παρ. 2.2 της παρ. 2 του άρθρου 6 της (α) σχετ. υ.α., ο κατασκευαστής της δεξαμενής φέρει την ευθύνη ότι η δεξαμενή συμμορφώνεται με τις απαιτήσεις του Κανονισμού αρ. 67 σειρά τροποποιήσεων 01 της ΟΕΕ/ΗΕ. Ο αντιπρόσωπος ή ο εισαγωγέας ή ο διανομέας της δεξαμενής καθώς και ο εκδότης του παραστατικού πώλησης της δεξαμενής στον ιδιοκτήτη του οχήματος φέρουν την ευθύνη ότι η δεξαμενή είναι γνήσια, καινούργια και αμεταχείριστη.

1.4) Σύμφωνα με την παρ. 2.3 του άρθρου 6 της (α) σχετ. υ.α., o τεχνίτης αερίων καυσίμων, ο οποίος εγκαθιστά την δεξαμενή στο όχημα, φέρει την ευθύνη ότι η δεξαμενή, από τη στιγμή που αγοράστηκε και μέχρι την τοποθέτησή της στο συγκεκριμένο όχημα, δεν έχει τοποθετηθεί σε άλλο όχημα, και ότι η εγκατάστασή της έχει γίνει σωστά, σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή και τις απαιτήσεις της παρούσας.

1.5) Σύμφωνα με την παρ. 3 του Παραρτήματος 5, όπως αυτό προβλέπεται στην περ. αα) της παρ. 1.α) του άρθρου 7 της (α) σχετ. υ.α., σχετικά με την απαίτηση αναγραφής των αριθμών πρωτοκόλλων των κοινοποιημένων εξαρτημάτων του συστήματος υγραεριοκίνησης, ο αριθμός πρωτοκόλλου κάθε εξαρτήματος μπορεί να αναγράφεται στην παρ. 5 του Παραρτήματος, μετά τον αριθμό σειράς του κάθε εξαρτήματος, αντί συνολικά στην παρ. 3.

1.6) Σύμφωνα την παρ. 4 του άρθρου 7 της (α) σχετ. υ.α., αν η πινακίδα σήμανσης της δεξαμενής δεν είναι ορατή δεν διενεργείται ο ειδικός έλεγχος. Επίσης, κατά τον έλεγχο της δεξαμενής, γίνεται από κινητή κάμερα λήψη δύο (2) έγχρωμων φωτογραφιών για την εύκολη ταυτοποίηση της δεξαμενής και της πινακίδας σήμανσης επί αυτής. Οι φωτογραφίες αυτές τηρούνται σε ηλεκτρονική μορφή στο αρχείο του ΚΤΕΟ και είναι ανά πάσα στιγμή διαθέσιμες για έλεγχο νομιμότητας που αφορά στην υποχρέωση αλλαγής της δεξαμενής.

1.7) Σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 10 της (α) σχετ. υ.α., στην περίπτωση μη εύρεσης της αρχικής υπεύθυνης δήλωσης του τεχνίτη αερίων καυσίμων για την εγκατάσταση του συστήματος υγραερίου στο εν λόγω όχημα [βλ. Παράρτημα 5 της (α) σχετ. υ.α.)], εκδίδεται νέα υπεύθυνη δήλωση ελέγχου του συστήματος υγραερίου (καλής λειτουργίας) [βλ. Παράρτημα 6 της (α) σχετ. υ.α.)], η οποία εφεξής λαμβάνεται ως η αρχική δήλωση εγκατάστασης.

1.8) Ορίζεται επιπλέον διαδικασία για τον έλεγχο της γνησιότητας των εξαρτημάτων και τον χαρακτηρισμό τους ως καινουργή, με την απαίτηση αναγραφής του σειριακού αριθμού τουλάχιστον των τριών βασικών εξαρτημάτων που εγκαθίστανται στο όχημα τόσο στην βεβαίωση του κατασκευαστή/αντιπροσώπου ή εισαγωγέα [βλ. Παραρτήματα 2 και 3 της (α) σχετ. υ.α.], όσο και στην υπεύθυνη δήλωση του τεχνίτη αερίων καυσίμων [βλ. Παραρτήματα 5, 6, 7 και 8 της (α) σχετ. υ.α.)].

2) Για τα μετασκευασμένα οχήματα σε χώρα προηγούμενης ταξινόμησή τους (ΕΕ ή τρίτη χώρα)

Σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 8 της (α) σχετ. υ.α., εφεξής, οχήματα τα οποία έχουν μετασκευαστεί σε χώρα προηγούμενης ταξινόμησής τους (ΕΕ ή τρίτη χώρα) και εισάγονται στη χώρα μας ως μεταχειρισμένα, προσκομίζονται από τον κάτοχό τους ή εξουσιοδοτημένο από αυτό εκπρόσωπό τους στα ΚΤΕΟ για τη διενέργεια ειδικού τεχνικού ελέγχου πριν από την ταξινόμησή τους.

3) Σχετικά με την διαφοροποίηση/αντικατάσταση εξαρτημάτων σε μετασκευασμένα οχήματα

Σύμφωνα με την παρ. 3α) του άρθρου 10 της (α) σχετ. υ.α., καταργείται η εκ νέου διενέργεια ειδικού τεχνικού ελέγχου στα ΚΤΕΟ, που προβλεπόταν στην (β) σχετ. απόφαση στην περίπτωση διαπίστωσης διαφοροποίησης ή αντικατάστασης της ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου ή του εξαερωτή/ υποβιβαστή πίεσης ή της δεξαμενής των μετασκευασμένων οχήματος κατηγοριών Μ και Ν, ενώ σύμφωνα με την παρ. 3β) του αυτού άρθρου εξακολουθεί να ισχύει για τα οχήματα μεταφοράς επικίνδυνων εμπορευμάτων FL, AT, EX/II και EX/IIΙ.

Β) Εκ Κατασκευής Οχήματα

1) Σχετικά με την ταξινόμηση καινουργών «εκ κατασκευής» οχημάτων

Σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 11 της(α) σχετ. υ.α., η ταξινόμηση καινουργών οχημάτων που φέρουν σύστημα κίνησης με χρήση υγραερίου (LPG) «εκ κατασκευής» γίνεται σύμφωνα με τα αναγραφόμενα στο ισχύον Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης του οχήματος και στο δελτίο κοινοποίησης και πλέον δεν απαιτείται βεβαίωση του επίσημου εισαγωγέα του κατασκευαστή του οχήματος.

2) Σχετικά με την ταξινόμηση μεταχειρισμένων «εκ κατασκευής» οχημάτων

Σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 11 της (α) σχετ. υ.α., Η ταξινόμηση μεταχειρισμένων οχημάτων που φέρουν σύστημα κίνησης με χρήση υγραερίου (LPG) «εκ κατασκευής» γίνεται σύμφωνα με τα αναγραφόμενα στην άδεια κυκλοφορίας της χώρας προηγούμενης ταξινόμησής τους (υπό την προϋπόθεση ότι η επί της άδειας αυτής ημερομηνία πρώτης ταξινόμησης του οχήματος, ταυτίζεται με την ημερομηνία έκδοσης της άδειας κυκλοφορίας αυτού) και το πιστοποιητικό ταξινόμησης, στα οποία να αναγράφεται το υγραέριο (LPG) ως καύσιμο και λοιπές διατάξεις που αναφέρονται αναλυτικά στην απόφαση.

Σε περίπτωση αμφιβολίας ή όταν οι δυο προαναφερόμενες ημερομηνίες δεν ταυτίζονται τότε ο κάτοχος θα πρέπει να διαθέτει δελτίο κοινοποίησης είτε πιστοποιητικό συμμόρφωσης είτε βεβαίωση του επίσημου αντιπροσώπου του κατασκευαστή του οχήματος στην χώρα μας [σύμφωνα με το Παράρτημα 9 της (α) σχετ. υ.α.], στα οποία να αναγράφεται ως καύσιμο και το υγραέριο (LPG), είτε επί του αμαξώματος του οχήματός του να είναι τοποθετημένη η προβλεπόμενη σήμανση από τον Κανονισμό αρ. 67 σειρά τροποποιήσεων 01 της ΟΕΕ/ΗΕ.

3) Σχετικά με την ταξινόμηση «εκ κατασκευής» οχημάτων που κατασκευάστηκαν σε τρίτη χώρα Σύμφωνα με την περ. αβ) της παρ. 2α) του άρθρου 11 της (α) σχετ. υ.α., τα οχήματα αυτά θα πρέπει επιπλέον:

α) να διαθέτουν βεβαίωση του επίσημου αντιπροσώπου του κατασκευαστή του οχήματος στην χώρα μας,

β) να διαθέτουν αντίγραφο του Παραρτήματος 1 «Βασικά χαρακτηριστικά του οχήματος, του κινητήρα και των εξαρτημάτων υγραερίου» της έγκρισης τύπου του Κανονισμού αρ. 67 σειρά τροποποιήσεων 01 της ΟΕΕ/ΗΕ και

γ) να έχουν τοποθετημένη επί του αμαξώματος του οχήματος την προβλεπόμενη σήμανση από τον Κανονισμό αρ. 67 σειρά τροποποιήσεων 01 της ΟΕΕ/ΗΕ.

4) Σχετικά με την αντικατάσταση εξαρτημάτων σε «εκ κατασκευής» οχήματα

Σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 11 της (α) σχετ. υ.α., απαγορεύεται η διαφοροποίηση ή η αντικατάσταση εξαρτήματος (που αφορά στο σύστημα κίνησης με υγραέριο) σε όχημα που φέρει σύστημα κίνησης με υγραέριο εκ κατασκευής, παρά μόνο στην περίπτωση που το προβλέπει ή το επιβάλλει ο κατασκευαστής του οχήματος για λόγους καλής λειτουργίαςσυντήρησης και ασφάλειας του οχήματος.

5) Σχετικά με την διαφοροποίηση/αντικατάσταση εξαρτημάτων σε «εκ κατασκευής» οχήματα

5.1) Σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 12 της (α) σχετ. υ.α, στην περίπτωση διαπίστωσης διαφοροποίησης ή αντικατάστασης της ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου, του εξαεριωτή/υποβιβαστή πίεσης ή της δεξαμενής του οχήματος, διακρίνονται δυο περιπτώσεις σε σχέση με το ανταλλακτικό εξάρτημα:

α) αν το ανταλλακτικό εξάρτημα είναι αυθεντικό/εργοστασιακό1 και η αλλαγή έγινε σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο του κατασκευαστή που διαθέτει υπεύθυνο τεχνίτη αερίων καυσίμων, τότε η αυθεντικότητα του ανταλλακτικού θα ελέγχεται από το παραστατικό (απόδειξη/ τιμολόγιο/ δελτίο αποστολής) το οποίο θα φέρει το λογότυπο του εξουσιοδοτημένου συνεργείου, την αναφορά στο ανταλλακτικό που διαφοροποιήθηκε με τον αντίστοιχο σειριακό αριθμό του και στον χώρο των παρατηρήσεων του παραστατικού θα αναγράφεται «Έγινε χρήση ανταλλακτικού που διατίθεται από τον κατάλογο ανταλλακτικών του κατασκευαστή για το συγκεκριμένο όχημα με αριθμό πλαισίου …………………………..». Τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία μπορούν να ελέγχονται από την επίσημη ιστοσελίδα του αντιπροσώπου του κατασκευαστή στη χώρα μας.

β) αν το ανταλλακτικό εξάρτημα είναι μη αυθεντικό/εργοστασιακό ή/και η αλλαγή έγινε σε μη εξουσιοδοτημένο συνεργείο του κατασκευαστή, τότε ο αντιπρόσωπος του κατασκευαστή του οχήματος στη χώρας μας παρέχει βεβαίωση στην οποία αναγράφεται το εξάρτημα ή τα εξαρτήματα που αντικαταστάθηκαν για λόγους καλής λειτουργίας, συντήρησης και ασφάλειας του οχήματος, σύμφωνα με το υπόδειγμα του Παραρτήματος της παρούσας και υποβάλλεται και υπεύθυνη δήλωση του διενεργήσαντος την διαφοροποίηση ή την αντικατάσταση υπεύθυνου τεχνίτη αερίων καυσίμων [βλ.

Παράρτημα 7 της (α) σχετ. υ.α.]. Ειδικότερα, στην περίπτωση αντικατάστασης της δεξαμενής, ισχύει η διαδικασία, όπως και για τα «εκ μετασκευής» οχήματα.

6) Σχετικά με την απεγκατάσταση συστήματος υγραερίου από τα «εκ κατασκευής» οχήματα

Σύμφωνα με την παρ. 1β) του άρθρου 9 της (α) σχετ. υ.α. απαγορεύεται πλέον η απεγκατάσταση του συστήματος υγραερίου από τα «εκ κατασκευής» οχήματα.

Γ) Ψηφιακές Υπογραφές

Σύμφωνα με το άρθρο 15 της (α) σχετ. υ.α. δίνεται η δυνατότητα έκδοσης και αποστολής ψηφιακά υπογεγραμμένων Υπευθύνων Δηλώσεων ή Πρακτικών Έγκρισης ή Απόρριψης Μετασκευής ή οποιασδήποτε βεβαίωσης απαιτείται από τις διατάξεις της απόφασης. Η έκδοση των ανωτέρω πραγματοποιείται από πιστοποιημένους χρήστες μέσω της διαδικτυακής πύλης gov.gr ή με το δικαίωμα χρήσης ψηφιακής υπογραφής. Η αποστολή των ψηφιακά υπογεγραμμένων εγγράφων δύναται να εκτελείται με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail).

Αλλαγές στη διενέργεια Τεχνικού Ελέγχου από ΚΤΕΟ

Αλλαγές έχουμε όμως και στη διενέργεια Τεχνικού Ελέγχου των συστημάτων Υγραεριοκίνησης από τα ΚΤΕΟ. Σύμφωνα με την δημοσίευση στο ΦΕΚ Β΄ 5060/28-9-2022 της υπ’ αρ. 291957/2022 υπουργικής απόφασης καθορίζονται οι τεχνικές προδιαγραφές του ειδικού εξοπλισμού με τον οποίο καθίσταται δυνατή η χρησιμοποίηση υγραερίου (LPG) για την κίνηση αυτοκινήτων καθώς και των όρων και προϋποθέσεων ελέγχου και ασφαλούς κυκλοφορίας των εκ κατασκευής και εκ μετασκευής υγραεριοκίνητων οχημάτων.

Ειδικότερα η υπουργική Απόφαση αναγράφει ότι: «Με τη νέα απόφαση, η οποία καταργεί την υπ’ αρ. ΦΑ1/59683/3936/2015 (B΄ 2733) (β) σχετ. υπουργική απόφαση, επιφέρονται αλλαγές στη διενέργεια τεχνικού ελέγχου (ειδικού και περιοδικού) των οχημάτων, που κινούνται και με καύσιμο υγραέριο (LPG) και ειδικότερα:

1.Από 28-9-2022 κατά τον περιοδικό τεχνικό έλεγχο στα ΚΤΕΟ των μετασκευασμένων οχημάτων [άρθρο 10 της (α) σχετ. υ.α.]:

Στην περίπτωση διαπίστωσης διαφοροποίησης ή αντικατάστασης της ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου ή του εξαερωτή/ υποβιβαστή πίεσης ή της δεξαμενής των μετασκευασμένων οχήματος κατηγοριών Μ και Ν, πλην των οχημάτων μεταφοράς επικίνδυνων εμπορευμάτων FL, AT, EX/II και EX/IIΙ, καταργείται η εκ νέου διενέργεια ειδικού τεχνικού ελέγχου στα ΚΤΕΟ, που προβλεπόταν στην (β) σχετ. απόφαση.

2.Διαπίστωση κατά τον περιοδικό τεχνικό έλεγχο, της υποχρέωσης αντικατάστασης της δεξαμενής λόγω παρέλευσης της ημερομηνίας λήξης της, σε χρόνο μεταγενέστερο και πριν του επόμενου περιοδικού τεχνικού ελέγχου βάσει νομοθετημένης συχνότητας [άρθρα 8, 10, 11 και 12 της (α) σχετ. υ.α.]

α) Στην περίπτωση αυτή, μετά το πέρας του περιοδικού τεχνικού ελέγχου εκδίδεται ΔΤΕ με χρόνο επόμενου ελέγχου, την ημερομηνία κατά την οποία πρέπει να έχει πραγματοποιηθεί η αντικατάσταση της δεξαμενής. Στον επόμενο έλεγχο διενεργείται ειδικός έλεγχος μικρής έκτασης που αφορά τα σημεία ελέγχου για τη δεξαμενή. Τα αποτελέσματα του ελέγχου αυτού, καθώς και η ημερομηνία επόμενου ελέγχου αναγράφονται σε νέο ΔΤΕ. Η ημερομηνία επόμενου ελέγχου σε αυτή την περίπτωση προκύπτει από την ημερομηνία του προηγούμενου ελέγχου (πριν την αντικατάσταση της δεξαμενής) και σύμφωνα με την συχνότητα ελέγχου ανά κατηγορία οχήματος (1 ή 2 έτη). Επί του εκδιδόμενου ΔΤΕ τίθεται η παρατήρηση «Ειδικός Έλεγχος Μικρής Έκτασης λόγω Αντικατάστασης Δεξαμενής Υγραερίου».

Η προηγούμενη διαδικασία ακολουθείται ομοίως και στην περίπτωση που όχημα προσέρχεται σε ΚΤΕΟ για τεχνικό έλεγχο με αλλαγμένη δεξαμενή και είναι εφοδιασμένο με ΔΤΕ περιορισμένης ισχύος, λόγω της υποχρέωσης αντικατάστασης της δεξαμενής.

β) Επιπροσθέτως, δεδομένου ότι οι απαιτήσεις που αφορούν τη δεξαμενή σύμφωνα με την παρ. 1.3. του άρθρου 6 της (α) σχετ. υ.α., και κατ’ επέκταση και την αντικατάστασή της, εφαρμόζονται, όπως προβλέπει το άρθρο 17 της (α) σχετ. υ.α., τρεις (3) μήνες μετά την έναρξη ισχύος της, ήτοι από 28/12/2022, διευκρινίζεται ότι τα διαλαμβανόμενα της προηγούμενης παραγράφου εφαρμόζονται από 28/12/2022. Μέχρι το χρονικό αυτό διάστημα, θα πρέπει να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να προσαρμοστούν τα μηχανογραφικά συστήματα των ΚΤΕΟ και του ΥΠ.Υ.ΜΕ.

γ) Μέχρι τις 27/12/2022, τα ΚΤΕΟ στην περίπτωση αντικατάστασης της δεξαμενής, διενεργούν περιοδικό τεχνικό έλεγχο με έκδοση ΔΤΕ σύμφωνα με την συχνότητα ελέγχου ανά κατηγορία οχήματος (1 ή 2 έτη) αντί του ειδικού ελέγχου μικρής έκτασης, επί του οποίου τίθεται η παρατήρηση «Αντικατάσταση Δεξαμενής Υγραερίου».

newsauto.gr

Auto

Τέσσερις μύθοι και τρεις αλήθειες για την οδήγηση και τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου

Δημοσιεύθηκε

στις

Υπάρχουν κάποια στερεότυπα που μας ακολουθούν και πολλές φορές, ακόμη κι αν μάθουμε τι ακριβώς συμβαίνει, συνεχίζουμε στο αρχικό τέμπο. Η δύναμη της συνήθειας κερδίζει την πραγματικότητα. Πόσοι από εμάς δεν έχουμε βγάλει την ταχύτητα, αφήνοντας το αυτοκίνητό μας στην κατηφόρα να κινηθεί στη «νεκρά» για να γλιτώσουμε καύσιμα; Ίσως οι περισσότεροι. Μύθος ή πραγματικότητα; Τι ακριβώς συμβαίνει;

Ένας από τους πιο έμπειρους δημοσιογράφους στο χώρο του αυτοκινήτου, ο Νίκος Τσάδαρης, μάς εξηγεί πως μόνο σε μία περίπτωση υπάρχει λόγος να γίνεται η παραπάνω ενέργεια. «Αν μιλάμε για μία μεμονωμένη κατηφόρα, πλέον ταξιδεύουμε πιο οικονομικά έχοντας ταχύτητα στο κιβώτιο και αφήνοντας το πόδι από το γκάζι», λέει στο podcast του Newsbeast. «Αν όμως υπάρχουν διαδοχικές ανηφόρες – κατηφόρες, ανηφόρες – κατηφόρες, ενδεχομένως, βγάζοντας ταχύτητα σε μια κατηφόρα και αφήνοντας το αυτοκίνητο να ρολάρει, μπορεί με το ίδιο ρολάρισμα να ανέβει την ανηφόρα που ακολουθεί. Εκεί λοιπόν είναι στην οδηγική αίσθηση που έχει ο καθένας, σε σχέση με τον δρόμο που ταξιδεύει».

Υπεργενικευμένες πεποιθήσεις που μας συντροφεύουν στα ταξίδια και τους δρόμους μας ψάχνουν απαντήσεις. Είναι καλό να γεμίζουμε με καύσιμα το όχημά μας όταν αδειάσει ή να μην αφήσουμε να ανάψει το λαμπάκι; Τα σύγχρονα αυτοκίνητα δεν έχουν «δυνατούς» προφυλακτήρες, όπως τα παλιά, για να πηγαίνουμε πιο συχνά στο συνεργείο; Χαλάει ο δίσκος όταν «παίζουμε» στην ανηφόρα με το συμπλέκτη και το γκάζι; Αντιολισθητικές αλυσίδες ή χιονοκουβέρτες; Ποιος ευθύνεται όταν χτυπήσει ένας μοτοσικλετιστής που κινείται ανάμεσα σε δύο λωρίδες;

Ακούστε την ενδιαφέρουσα συζήτηση με τον Νίκο Τσάδαρη στο podcast του Newsbeast

Timeline
1:00 Αν στην κατηφόρα βγάλουμε ταχύτητα και το αυτοκίνητο κινείται μόνο του, κάνουμε οικονομία στη βενζίνη;

3:41 Είναι καλό να φουλάρουμε το ντεπόζιτο της βενζίνης όταν φτάνει στο όριο, ώστε να μην ανακατεύονται τα μείγματα ή δεν παίζει τον παραμικρό ρόλο;

6:33 Τα σύγχρονα αυτοκίνητα δεν έχουν προφυλακτήρες αντίστοιχης δυναμικής με τους παλαιότερους με σκοπό να πηγαίνουν, για μικροζημιές, πιο συχνά συνεργείο; Μύθος ή αλήθεια;

9:04 Σε ένα σηματοδότη σε ανηφόρα, τραβάμε αποκλειστικά χειρόφρενο ή μπορούμε να «παίξουμε» με συμπλέκτη και γκάζι; Χαλάει πιο σύντομα ο δίσκος;

11:01 Αν ένα αυτοκίνητο χτυπήσει μοτοσικλετιστή που κινείται ανάμεσα από δυο λωρίδες, ποιος ευθύνεται;

13:00 Τι συμβαίνει με τα όρια ταχύτητας.

18:03 Τι είναι προτιμότερο να χρησιμοποιούμε όταν κινούμαστε στα χιόνια. Αντιολισθητικές αλυσίδες ή χιονοκουβέρτες; Τι παρέχει περισσότερη ασφάλεια;

Περισσότερα

Auto

F1: Πέθανε ο Patrick Tambay

Δημοσιεύθηκε

στις

Πέθανε σήμερα ο πρώην οδηγός αγώνων, Patrick Tambay, όπως μεταδίδει το γαλλικό πρακτορείο AFP. Η υγεία του 73χρονου Tambay ήταν επιβαρυμένη τον τελευταίο καιρό.

O Γάλλος αγωνίστηκε για εννιά σεζόν -επτά εξ αυτών πλήρεις- στο πρωτάθλημα της F1, πετυχαίνοντας δύο νίκες. Επιπλέον, συμμετείχε και τέσσερις φορές στον εικοσιτετράωρο αγώνα του Le Mans. Υπήρξε στενός φίλος του Gilles Villeneuve -είναι ο νονός του Jacques Villeneuve- και μετά την απόσυρσή του από την ενεργό δράση, έκανε καριέρα ως σχολιαστής αγώνων.

Ο Tambay έκανε το ντεμπούτο του στο γαλλικό GP του 1977 με την ομάδα του John Surtess. Θα αγωνιζόταν μέχρι το 1981 με τις Theodore, McLaren και Talbot. Η καλύτερη περίοδος της καριέρας του, όμως, θα ερχόταν έπειτα από τον χαμό του Gilles στο Zolder του 1982.

Η Ferrari προσέλαβε τον Tambay για να αγωνιστεί δίπλα στον Didier Pironi. Μόλις στον 4ο αγώνα της καριέρας του με την Scuderia, στην Γερμανία, ο Tambay θα έπαιρνε και την πρώτη από τις δύο νίκες της καριέρας του. Σε εκείνον τον αγώνα ο Pironi είχε κι εκείνος ένα σοβαρό ατύχημα, το οποίο ουσιαστικά έδωσε πρόωρο τέλος στην καριέρα του.

Ο Tambay συνέχισε με την Ferrari και το 1983. Η μεγαλύτερη -αλλά και τελευταία- νίκη της καριέρας του θα ερχόταν στην Imola. Οδηγώντας την Ferrari με τον αριθμό 27, κατάφερε να πάρει τη νίκη έπειτα από την εγκατάλειψη του Patrese, 6 γύρους πριν το τέλος. Ήταν μία συναισθηματικά φορτισμένη νίκη για τον Γάλλο άλλα και την Scuderia.

Τα επόμενα τρία χρόνια ο Tambay αγωνίστηκε για τις Renault και Haas. Το 1989 θα είχε τον καλύτερο τερματισμό του στο Le Mans, με μία 4η θέση για λογαριασμό της Jaguar.

newsauto.gr

Περισσότερα

Auto

Έρχεται ο νέος ΚΟΚ – Ειδική μέριμνα για το ποδήλατο!

Δημοσιεύθηκε

στις

Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πραγματοποιήθηκε η τέταρτη συνεδρίαση της Κυβερνητικής Επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια, με βασικό θέμα την έγκριση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας για την περίοδο 2021 – 2030.

Στη συνεδρίαση συμμετείχαν ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές και Πρόεδρος της Επιτροπής κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος, ο Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη και Αντιπρόεδρος της Επιτροπής κ. Ελευθέριος Οικονόμου,  η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Ζέττα Μακρή, η Αναπληρώτρια Υπουργός Υγείας κα Ασημίνα Γκάγκα, ο  Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών κ. Στέλιος Πέτσας και η Γενική Γραμματέας Υποδομών κα Μαρία – Έλλη Γεράρδη.

Κατά την εισήγησή του, ο Υφυπουργός Μεταφορών υπογράμμισε ότι η αποδοχή του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου σηματοδοτεί την έμπρακτη απόδειξη ότι η βελτίωση του επιπέδου Οδικής Ασφάλειας αποτελεί προτεραιότητα της Κυβέρνησης, του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, του Υπουργού κ. Κώστα Καραμανλή, αλλά και δική του. Ο κ. Παπαδόπουλος παρουσίασε τις προτεραιότητες της συνεδρίασης της Κυβερνητικής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας, οι οποίες συνοψίζονται στα εξής θέματα:

-Έγκριση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας 2021 – 2030

-Επικαιροποίηση και Προτεραιοποίηση δράσεων για την Οδική Ασφάλεια

-Σχέδιο Νόμου για το κυρωτικό πλαίσιο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

-Ενημέρωση για το έργο της ερευνητικής υποδομής ENIRISST, με έμφαση στο Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας, τα εργαλεία χρηματοδότησης υποδομών και τη βάση αξιολόγησης συγχρηματοδοτούμενων έργων

Οδηγός Δημόσιας Πολιτικής για το ποδήλατο, ενόψει του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για το ποδήλατο.

Συνοψίζοντας, ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε: «Εγκρίναμε σήμερα το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας 2021 – 2030, που αποσκοπεί στη μείωση του αριθμού των νεκρών και των τραυματιών από τροχαία ατυχήματα, κατά 50% έως το 2030. Δρομολογείται η αναμόρφωση του κυρωτικού πλαισίου του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με στόχο τη συμμόρφωση των οδηγών και την επιβολή δίκαιων ποινών, που να αντιστοιχούν στη σοβαρότητα της κάθε παράβασης και να αφορούν κυρίως στον οδηγό και όχι στο όχημα, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιείται από περισσότερους από έναν οδηγούς. Η παροχή καλής ποιότητας δεδομένων μέσα από το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας θα εξασφαλίσει, ταυτόχρονα, τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των παρεμβάσεων της Πολιτείας. Θέτουμε σήμερα τις βάσεις για μια ολοκληρωμένη πολιτική η οποία θα διαμορφώσει συνθήκες ασφαλούς μετακίνησης πεζών και οχημάτων, προωθώντας παράλληλα τις ήπιες μορφές κινητικότητας, όπως το ποδήλατο, με τον Οδηγό Δημόσιας Πολιτικής που αποτελεί τον πυρήνα του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για το ποδήλατο».

O Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη, κ. Ελευθέριος Οικονόμου, δήλωσε: «Η δέσμευση της Κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη για μια ολιστική στρατηγική με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας υλοποιείται μέσα από μια συγκροτημένη στρατηγική κυβερνητικής συνεργασίας. Σήμερα είχαμε την 4η Συνεδρίαση της Επιτροπής στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με οικοδεσπότη τον Υφυπουργό Μιχάλη Παπαδόπουλο.

Μέριμνά μας το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας που καταρτίζεται να δώσει λύσεις και διεξόδους στα παλαιά προβλήματα που σχετίζονται με την οδική ασφάλεια. Αλλά και τις νέες προκλήσεις που παρουσιάζονται στην καθημερινή κυκλοφορία στους δρόμους και ρυθμίζει ο νέος Κ.Ο.Κ., την εκπαίδευση των μαθητών και των νέων οδηγών, καθώς και την αναγκαιότητα ενίσχυσης της χρήσης τεχνολογιών που «θωρακίζουν» την προστασία του περιβάλλοντος».

Η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Ζέττα Μακρή δήλωσε: «Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης για τα Θύματα των Τροχαίων Ατυχημάτων, που τιμάται, κάθε χρόνο, την τρίτη Κυριακή του Νοεμβρίου, επικροτώ την τακτικότητα των συνεδριάσεων της Κυβερνητικής Επιτροπής για την οδική ασφάλεια και ευχαριστώ, θερμά, τους συμμετέχοντες και συναρμόδιους Υπουργούς για την συνέπειά τους. Οι θλιβερές στατιστικές εκατομμυρίων ανθρώπινων ζωών, παγκοσμίως, που χάνονται, ετησίως, στους δρόμους, με τα τροχαία συμβάντα να αποτελούν την κυριότερη αιτία θανάτου για τις ηλικίες 5-29 ετών, είναι μια πραγματικότητα, που δεν μπορεί και δεν πρέπει να γίνεται αποδεκτή. Οι θάνατοι και οι τραυματισμοί σε τροχαίες συγκρούσεις μπορούν να αποφευχθούν με την ευαισθητοποίηση, την ενημέρωση, την καλλιέργεια της υπευθυνότητας, του σεβασμού στους κανόνες οδικής κυκλοφορίας και στο αγαθό της ζωής, με την προώθηση της κυκλοφοριακής παιδείας και της ασφαλούς συμπεριφοράς στο δρόμο, από τα πρώτα, κιόλας, σχολικά χρόνια. Ευελπιστούμε ότι η αυριανή γενιά οδηγών και πεζών θα είναι ευσυνείδητοι οδηγοί και συνειδητοποιημένοι χρήστες του οδικού δικτύου, που με την υπεύθυνη στάση τους θα συν-διαμορφώσουν μια συλλογική νοοτροπία στις οδικές μετακινήσεις».

Η Αναπληρώτρια Υπουργός Υγείας κα Ασημίνα Γκάγκα τόνισε: «Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε και να συνεργαζόμαστε όλα τα συναρμόδια υπουργεία για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στη χώρα και την ελαχιστοποίηση των θυμάτων στους δρόμους. Η οδική ασφάλεια μας αφορά όλους και μας επηρεάζει όλους. Η σωστή οδική συμπεριφορά, ο σεβασμός όσων κινούνται στο δρόμο, είτε πεζοί είτε με οχήματα κάθε είδους, είναι αντανάκλαση της κουλτούρας μας. Και ξεκινάει από το σπίτι μας και από το σχολείο. Από την πλευρά μας, το υπουργείο Υγείας και το ΕΚΑΒ, επιστρατεύουμε όλες τις δυνάμεις μας για την ταχεία επέμβαση σε κάθε τροχαίο, για την εκπαίδευση ακόμη και απλών πολιτών στις πρώτες βοήθειες, για τη βέλτιστη περίθαλψη και αποκατάσταση των τραυματιών».

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών κ. Στέλιος Πέτσας τόνισε: «Η συνεδρίαση της Κυβερνητικής Επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια έρχεται σε μια στιγμή που ξεδιπλώνεται το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για την προώθηση αυτής της τόσο σημαντικής δράσης για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της χώρας μας.  Το Ταμείο Ανάκαμψης έχει αξιοποιηθεί, τουλάχιστον όσον αφορά στο Υπουργείο Εσωτερικών, εντάσσουμε έργα 448 εκατ. ευρώ για Οδική Ασφάλεια σε Δήμους και στις 12 από τις 13 Περιφέρειες, εντός των ημερών. Αφορούν παρεμβάσεις όπως η αναβάθμιση της ποιότητας του οδοστρώματος, με κόμβους, έξυπνες διαβάσεις και άλλες δράσεις που αποσκοπούν στη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας σε κάθε γωνιά της πατρίδας μας. Φυσικά, στο τραπέζι της σημερινής συνεδρίασης είναι και οι δράσεις για το ποδήλατο».

Περισσότερα
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα