Σάββατο 28 Ιανουαρίου 2023
Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

”Έξυπνα” τούνελ στην Περιμετρική της Πάτρας

Δημοσιεύθηκε

στις

Σε απάντηση των περιβαλλοντικών, κλιματικών και ψηφιακών προκλήσεων της νέας εποχής, η Ελλάδα αποκτά «έξυπνα» τούνελ και μπαίνει στην πρωτοπορία των ευρωπαϊκών αυτοκινητοδρόμων. Το πρόγραμμα ξεκινά από την Πάτρα και τη  Δυτική Ελλάδα, καθώς  πλέον, σε πραγματικό χρόνο πραγματοποιείται η παρακολούθηση των σηράγγων της Ολυμπίας Οδού με το πρωτοποριακό πρόγραμμα «Smart Tunnel» καθώς στον τομέα των οδικών μεταφορών το στοίχημα της ασφαλούς και γρήγορης μετακίνησης συνδέεται άρρηκτα με την περιβαλλοντική προστασία, τη μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος και την προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή.

Με το πρόγραμμα Smart Tunnel θα είναι εφικτός ο έγκαιρος εντοπισμός βλαβών, η ταχύτερη αποκατάσταση, η καλύτερη συντήρηση του εξοπλισμού, ενώ επιτυγχάνεται η μέγιστη ασφάλεια τόσο των εργαζομένων όσο και των χρηστών του αυτοκινητόδρομου. Με  βάση τα επιτυχή αποτελέσματα του πιλοτικού project, Smart Tunnel που ξεκίνησε τον Μάιο του 2019 στη σήραγγα «Γηροκομείο» μήκους 700μ. της περιμετρικής Πατρών, ξεκινάει η επόμενη φάση του έργου, η οποία καλύπτει όλες τις σήραγγες άνω των 500μ. της περιμετρικής Πατρών. Πλέον το έργο επεκτείνεται σε τέσσερις σήραγγες συμπεριλαμβανομένων των εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού τους.

Σύμφωνα με την Ολυμπία Οδό, «το σύστημα αποτελείται από ένα πλήρως αυτόνομο και εξοπλισμένο δίκτυο συλλογής δεδομένων αισθητήρων που παρακολουθεί 24/7 επιλεγμένα κρίσιμα στοιχεία των σηράγγων όπως, ανεμιστήρες, αντλίες νερού, γεννήτριες, μπαταρίες UPS, μετασχηματιστές κ.λπ., παρέχοντας λεπτομερείς μετρήσεις μεγεθών, όπως θερμοκρασία, κραδασμούς, κατανάλωση ισχύος κ.λπ.» Σημειώνεται ότι ήδη από το 2019 η Ολυμπία Οδός διαθέτει πιστοποιητικά πράσινης ενέργειας για το σύνολο των αναγκών ηλεκτρικού ρεύματος του αυτοκινητόδρομου, δηλαδή καταναλώνει ενέργεια που παράγεται αποκλειστικά από ΑΠΕ.

Επίσης, σε λειτουργία τίθενται αισθητήρες περιβάλλοντος που μετρούν ανά πάσα στιγμή στοιχεία της ατμόσφαιρας στο εσωτερικό της σήραγγας, όπως την ποιότητα του αέρα, την θερμοκρασία, την υγρασία. Έξυπνοι κόμβοι συλλέγουν τα ακατέργαστα δεδομένα και τα μεταφέρουν σε μια ειδική πλατφόρμα cloud IoT. Εκεί, με αλγόριθμους τεχνητής νοημοσύνης και μηχανικής μάθησης, γίνεται επεξεργασία και εξάγονται χρήσιμες πληροφορίες για την κατάσταση του εξοπλισμού. Κάθε συσκευή παρακολουθείται εξ’ αποστάσεως και εντοπίζονται τυχόν προβλήματα πριν γίνουν πραγματικά εμφανή, επιτρέποντας τη στοχευμένη συντήρησή τους.

Ο αυτοκινητόδρομος από την ολοκλήρωση της κατασκευής το 2018 έθεσε ένα φιλόδοξο στόχο, να μηδενίσει το ενεργειακό αποτύπωμα μέχρι το 2025. Η στρατηγική της εταιρίας για την ελαχιστοποίηση του αποτυπώματος άνθρακα ξεκίνησε με την αντικατάσταση των συμβατικών φωτιστικών με νέα φωτιστικά τεχνολογίας LED, σε 17 σήραγγες του αυτοκινητόδρομου. Αυτό το πρώτο βήμα απέφερε εντυπωσιακά αποτελέσματα:

60% μείωση κατανάλωσης ενέργειας στην Κακιά Σκάλα,

80% μείωση κατανάλωσης ενέργειας στην περιμετρική Πατρών,

60% μείωση ανθρακικού αποτυπώματος με περίπου 4.000 λιγότερους τόνους ισοδύναμου διοξειδίου του άνθρακα ανά έτος

Ετήσια εξοικονόμηση περίπου 10GWh, 6 GWh στην περιμετρική Πατρών και 4 GWh στην Κακιά Σκάλα.

Το δεύτερο βήμα, που είναι σε εξέλιξη, είναι η αλλαγή φωτιστικών σε LED στα ανοιχτά τμήματα του αυτοκινητόδρομου. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, θα ακολουθήσει μια ακόμα φάση, που είναι η εγκατάσταση «φωτοβολταϊκών πάρκων» κατά μήκος του αυτοκινητόδρομου, με την οποία αναμένεται να επιτευχθεί ο στόχος του «μηδενικού ανθρακικού αποτυπώματος» μέχρι το 2025.

Σύμφωνα πάντα με τον Παναγιώτη Παπανικόλα: «Ο αυτοκινητόδρομος επιδεικνύει αξιόλογα αποτελέσματα σε πολλούς τομείς, εκείνος όμως που τον χαρακτηρίζει είναι η Καινοτομία. Η χρήση σύγχρονων τεχνολογιών για την προστασία του περιβάλλοντος είναι μέρος της ευρύτερης στρατηγικής για περιβαλλοντικά βιώσιμες οδικές υποδομές. Με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζεται η ποιότητα της υποδομής και της υπηρεσίας που επιτελεί το κάθε έργο σε εθνικό επίπεδο».

ΣΟΦΙΑ ΚΑΥΚΟΠΟΥΛΟΥ

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

«Γαμο-γλέντι» και ξεφάντωμα-Εκδηλώσεις για την Τσικνοπέμπτη ετοιμάζει το Χορευτικό τμήμα του Δήμου σε συνεργασία με την ΚΕΔΗΠ

Δημοσιεύθηκε

στις

Ο Γάμος της «Βασίλισσας του Καρνάβαλου» από συλλόγους και οι «Γκιντίκι» σε ανεπανάληπτο παραδοσιακό «γαμο-γλέντι» προμηνύουν ένα δυνατό ξεφάντωμα την πρώτη Τσικνοπέμπτη μετά την πανδημία.

Συγκεκριμένα, περισσότεροι από δέκα σύλλογοι (και οι συμμετοχές συνεχώς αυξάνονται) προετοιμάζονται πυρετωδώς να πλημμυρίσουν την Γερμανού την Τσικνοπέμπτη 16 Φεβρουαρίου.

Σε μια πρόταση του Χορευτικού Τμήματος του Πολιτιστικού Οργανισμού του Δήμου Πατρέων σε συνεργασία με την ΚΕΔΗΠ- Καρναβάλι Πάτρας ετοιμάζεται ο Γάμος της «Βασίλισσας του Καρνάβαλου» (παρωδία) όπου οι μνηστήρες – γαμπροί που θα προτείνουν οι σύλλογοι θα προσπαθήσουν να της κλέψουν την καρδιά της με τα δώρα τους, τους χορούς τους, και τα έξυπνα ευφάνταστα αποκριάτικα κόλπα τους.

Τα πάντα θα εξελιχθούν στην Άνω Πόλη που θα ζωντανέψουν αποκριάτικες στιγμές από παλιότερα χρόνια όταν στο Πατρινό Καρναβάλι οι μπούλες και οι κομψευόμενοι είχαν κυρίαρχο ρόλο, έτρεχαν από σπίτι σε σπίτι μασκαρεμένοι με ότι έβρισκαν γεμάτοι κέφι ζωντάνια, αυθορμητισμό χαρίζοντας ζεστασιά, μεράκι αισιοδοξία σ΄ αυτούς και σε όσους επισκέπτονταν.

Με τους γαμπρούς μπροστάρηδες στολισμένους και φορτωμένους με δώρα και καλούδια για την νύφη και για όλους, οι σύλλογοι από κάθε γωνιά της Πάτρας (και όχι μόνο) θα παρουσιάσουν το δικό τους δρώμενο ο καθένας ξεκινώντας από τα Ταμπάχανα με ενδιάμεσες στάσεις στη Γερμανού για να φτάσουν στην πλατεία Αγίου Γεωργίου που θα τους περιμένει η νύφη για ξεδιπλώσουν τον έρωτά τους. (Το
πως θα τον εκφράσουν είναι ζητούμενο).

Η ΚΕΔΗΠ-Καρναβάλι Πάτρας τούς έχει όμως μια ιδιαίτερη έκπληξη που τους περιμένει στην πλατεία Γεωργίου Α΄ για το «γαμο-γλέντι» – παραδοσιαποκριάτικο ξεφάντωμα. Γι’ αυτό όλοι μαζί θα κατηφορίσουν από τις σκάλες της Γεροκωστοπούλου στην πλατεία Γεωργίου Α΄ που θα τους περιμένουν κεράσματα και γλέντι με τους «Γκιντίκι», ένα ανατρεπτικό παραδοσιακό μουσικό συγκρότημα που υπόσχεται γλέντι μέχρι το πρωί. Άνω και Κάτω Πόλη επί αποκριάτικου ποδός!

Οι συμμετοχές για τους συλλόγους είναι ακόμα ανοιχτές.

 

Περισσότερα

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Τροχαίο ατύχημα στην ΝΕΟ Πατρών – Αθηνών στο ρεύμα προς Αθήνα

Δημοσιεύθηκε

στις

Τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε το μεσημέρι του Σαββάτου στην ΝΕΟ Πατρών Αθηνών στο ρεύμα προς Αθήνα.

Συμφωνα με πληροφορίες του Gnomip από την σύγκρουση τραυματίστηκε ο οδηγός της μηχανής.

Στο σημείο έσπευσε η Αστυνομία η οποία διενεργεί έρευνα για τα ακριβή αιτία του ατυχήματος καθώς και σταθμός του ΕΚΑΒ

Νεοτερα σε λίγο

Περισσότερα

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Πατρών-Πύργου: Έτοιμες οι μελέτες για κόμβο Πείρου, σύνδεση με αεροδρόμιο και Αλισσούς

Δημοσιεύθηκε

στις

Συνεχείς είναι οι επαφές του δημάρχου Δυτικής Αχαΐας, Σπύρου Μυλωνά, με τους εκπροσώπους της εταιρείας ΑΒΑΞ που είναι εγκατεστημένη στο εργοτάξιο της Πατρών-Πύργου καθώς και με τους εκπροσώπους της μελετητικής εταιρείας που εργάζεται επί των προτάσεων του Δήμου για τροποποιήσεις στον αρχικό σχεδιασμό του έργου.

Δήμος Δυτικής Αχαΐας

Η συνάντηση στα γραφεία της ΑΒΑΞ στα Καμίνια Πατρών

Η τελευταία συνάντηση πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της ΑΒΑΞ στα Καμίνια. Στη συνάντηση αυτή οι μελετητές παρουσίασαν τις προτάσεις τους που περιλαμβάνουν τα εξής:

– Υπόγεια διάβαση του κλειστού αυτοκινητόδρομου στο ύψος της Ταραντέλας. Η διάβαση θα εξυπηρετεί οχήματα μέχρι του ύψους των 3 μέτρων, αφού για μεγαλύτερα οχήματα οι τεχνικές δυσκολίες θα ήταν ανυπέρβλητες.

 Εναέρια γέφυρα στη διάβαση Μούγιου με τις εισόδους και τις εξόδους σε αυτήν να διέρχονται περιφερειακά από το οικόπεδο της Ενωσης Συνεταιρισμών που βρίσκεται στο σημείο αυτό.

 Κυκλικός κόμβος στη συμβολή του αυτοκινητόδρομου με τον Πείρο που θα εξυπηρετεί την είσοδο-έξοδο της Κάτω Αχαΐας αλλά και των γειτονικών κοινοτήτων.

 Σύνδεση αεροδρομίου Αράξου με τον αυτοκινητόδρομο.

 Κατασκευή πλευρικής συνδετήριας οδού πλάτους 7 μέτρων, στο ύψος των Αλισσών.

Δήμος Δυτικής Αχαΐας

Οι μελέτες στα επίμαχα σημεία, με κόμβο, μέχρι και κυκλική διάβαση

Οι προτάσεις αυτές θα κατατεθούν στο υπουργείο Υποδομών από όπου και αναμένεται η οριστική τους έγκριση.

«Οι παρεμβάσεις μας για τροποποιήσεις στην αρχική μελέτη της Πατρών-Πύργου είναι αδιάκοπες και πηγαίνουν βήμα-βήμα. Πετύχαμε ήδη τη σύνταξη μελετών στα επίμαχα σημεία και συνεχίζουμε» ανέφερε σε δήλωσή του ο Σπύρος Μυλωνάς και συνέχισε: «Η προσπάθειά μας τώρα στρέφεται στο υπουργείο Υποδομών για τις τελικές εγκρίσεις. Ελπίζω ότι θα είμαστε σύντομα σε θέση να ανακοινώσουμε στους ενδιαφερόμενους συνδημότες τις τελικές αποφάσεις», κατέληξε ο δήμαρχος.

Περισσότερα
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα