Κυριακή 5 Φεβρουαρίου 2023
Connect with us

Εκκλησιαστικά

Ναός Αγίων Ισιδώρων Λυκαβηττού: Απομακρύνθηκε ο πατέρας Δημήτριος Λουπασάκης

Δημοσιεύθηκε

στις

Εδώ και περίπου 20 μέρες, ο πατέρας Δημήτριος Λουπασάκης έχει απομακρυνθεί ησύχως από τον ιερό ναό των Αγίων Ισιδώρων του Λυκαβηττού. Μαζί και οι ακόλουθοι του μοναχοί.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι βρίσκεται στην Κρήτη, καθώς αντιμετωπίζει πρόβλημα υγείας η μητέρα του.

Εκκλησιαστικές πηγές αναφέρουν ότι η μετακίνησή του στην Κρήτη σηματοδοτεί την αποχώρησή του από τους Αγίους Ισιδώρους και τη μετάβαση στην επόμενη ημέρα για το ναό του Λυκαβηττού.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στους Αγίους Ισιδώρους έχει οριστεί ιερέας από τη μονή Πετράκη, προκειμένου να έχει τη διαχείριση του ναού. Επίσης, έχουν σταματήσει οι καθημερινές λειτουργίες και οι προβολή τους μέσω της σχετικής σελίδας στο Facebook.

Ο πατέρας Λουπασάκης μετέβη στην Κρήτη μετά από επιστολή του ιδίου του αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου. Πληροφορίες αναφέρουν ότι στην επιστολή ο κ. Ιερώνυμος καλούσε τον πατέρα Δημήτριο να εγκαταλείψει τους Αγίους Ισιδώρους, τονίζοντας ότι σε διαφορετική περίπτωση θα ενεργοποιούνταν άμεσα η λήψη μέτρων τόσο από την Εκκλησία όσο και από τις αρχές, όπως προβλέπεται από το νόμο.

Από την πλευρά της Αρχιεπισκοπής επελέγη να κρατηθούν χαμηλοί τόνοι και να μην δοθεί έκταση στο θέμα.


Η προαναγγελία του αρχιεπισκόπου

Στα τέλη του Οκτωβρίου, ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, μιλώντας στην «Κ», είχε αναφερθεί στο θέμα.

Ειδικότερα:

– Υπάρχουν μέσα στην Εκκλησία συμπεριφορές που απομακρύνουν τους πιστούς; Το θέμα στους Αγίους Ισιδώρους τι είναι και πώς θα αντιμετωπιστεί;

– Οσοι δεν έχουν ασχοληθεί με τα εκκλησιαστικά, κάνουν ένα λάθος. Νομίζουν ότι πρώτη φορά γίνεται κάτι τέτοιο. Πολλές φορές έχει γίνει. Οι χριστιανικές οργανώσεις έτσι ξεκίνησαν, απλώς ήταν πιο ευγενικές. Εδώ υπάρχει πολλή αλαζονεία. Το ’50-’60 όλη η Ελλάδα κυβερνιόταν από τις χριστιανικές οργανώσεις. «Ζωή», «Σωτήρας», Καντιώτης κ.λπ. Ολοι αυτοί έτσι ξεκίνησαν. Ετσι ξεκινάει κι αυτό τώρα. Εχει όμως μια αλαζονεία, δεν ξέρουμε με ποια ελατήρια. Μας απασχόλησε και μας απασχολεί. Πολλοί άνθρωποι που πονάνε πήγαν εκεί και έρχονται εδώ απογοητευμένοι. Είναι φαινόμενο που ήρθε και θα φύγει. Η Εκκλησία έδωσε εντολή στον άγιο Λαρίσης, τότε αρχιμανδρίτη, και έκανε μια έρευνα πολύ καλή και τον παραπέμπει στα δικαστήρια. Πολύ σκληρό κείμενο, αλλά όχι μακριά από την πραγματικότητα. Ηρθε η ευθύνη σε μένα. Εγώ τι είμαι; Στρατιωτικός διοικητής, διευθυντής αστυνομίας ή είμαι και πατέρας; Πείτε ότι έχετε παιδί που παρεκτρέπεται, δεν θα προσπαθήσετε να το συμβουλέψετε; Είπα να σηκώσω ένα βάρος, αλλά να γίνω και πατέρας. Δεν είναι μόνο αυτός, είναι 16 παιδιά, 25-30 ετών. Μια κοινότητα χωρίς νομική ύπαρξη. Τους κάλεσα, μίλησα με τα παιδιά, τους είπα «θέλετε να γίνετε μοναχοί, εδώ δεν ισχύει αυτό, δεν υπάρχει μοναστήρι». Δεν πρέπει να τα βοηθήσω;

– Υπάρχουν άνθρωποι που υποφέρουν, πηγαίνουν σε έναν άνθρωπο που λέει ότι η θεραπεία βρίσκεται σε έναν σταυρό που ανήκει προσωπικά σε αυτόν, όχι στην Εκκλησία.

– Φαίνεται ότι πείστηκαν να φύγουν, θα τους δώσω ένα μοναστήρι παλιό στη Βάρη που θα γίνει κανονικό μοναστήρι, με νόμο, παρακολούθηση κ.λπ. Θα έχουν κανόνες, θα πειθαρχούν κάπου. Τους έδωσα περιθώριο λίγων ημερών και περιμένω σε πέντε μέρες απάντηση. Αν πουν ότι δέχονται, θα το παρακολουθήσουμε. Αν πουν «μένουμε εδώ», θα γίνει ό,τι λένε οι κανόνες της Εκκλησίας και ό,τι λένε οι νόμοι του κράτους.

Αν πάνε σε νόμιμο μοναστήρι και πάνε οι αφελείς, είναι υπόλογοι οι ίδιοι, αλλά θα είναι κάτι που ελέγχεται, ενώ τώρα δεν υπάρχει κανένας έλεγχος. Δεν επιτρέπεται η εργαλειοποίηση του σταυρού. Θα μπει σε μια προθήκη στη μονή που θα πάνε και όποιος θέλει μπορεί να προσκυνάει.

– Αυτό που φημολογείται ότι έχετε δεχθεί πιέσεις από ισχυρά πρόσωπα για τον ιερέα των Αγίων Ισιδώρων ισχύει;

– Ποτέ.

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Εκκλησιαστικά

H Πάτρα γιορτάζει αύριο την Υπαπαντή

Δημοσιεύθηκε

στις

Την Υπαπαντή του Κυρίου Ιησού Χριστού τιμά κάθε χρόνο η εκκλησία μας στις 2 Φεβρουαρίου.

Είναι μία Δεσποτική και Θεομητορική εορτή της Ορθόδοξης Εκκλησίας, και αφορά στην “προσφορά” του Ιησού στο Ναό από την μητέρα Του Μαρία και τον θετό Του πατέρα Ιωσήφ, σαράντα ημέρες μετά τη γέννησή Του.

Ήταν μια παράδοση για τα πρωτότοκα αγόρια που την τήρησαν οι κηδεμόνες του Ιησού Χριστού ως πιστοί Εβραίοι.

Η Υπαπαντή του Κυρίου όπως διαβάσαμε, είναι μία από τις 12 μεγάλες εορτές της Ορθόδοξης Χριστιανικής Εκκλησίας («Δωδεκάορτον»).

Την ημέρα αυτή πανηγυρίζει ο Ιερός Ναός Υπαπαντής του Κυρίου Κάτω Καστριτσίου Πατρών και σύμφωνα με το πρόγραμμα, την Τετάρτη 1/2/2023, παραμονή της μεγάλης εορτής θα γίνει στις 10 το πρωί η έξοδος της εικόνας και θα ξεκινήσει το προσκύνημα από τους πιστούς.

 

Θα ακολουθήσει στις 5.30 το απόγευμα μέγας πανηγυρικός αρχιερατικός εσπερινός μετ’ αρτοκλασίας χοροστατούντος του σεβασμιοτάτου Μητροπολίτη Πατρών κ. Χρυσοστόμου που θα κηρύξει και το Θείο Λόγο.

 

 

Ανήμερα την Πέμπτη 2/2 στις 7.30 το πρωί θα τελεστεί Όρθρος και η Θεία λειτουργία όπου θα προεξάρχει και θα μιλήσει ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Κερνίτσης κ. Χρύσανθος.

 

Στις 5.30 το απόγευμα της Πέμπτης θα τελεστεί ο μεθέορτος εσπερινός και η Ακολουθία του Μικρού Παρακλητικού Κανόνα.

Να προσθέσουμε πως πανηγυρίζει και ο Ιερός Ναός της Υπαπαντής του Κυρίου Καμαρών που ανήκει στην ιερά Μητρόπολη Πατρών.

Περισσότερα

Άρθρα-Συνεργασίες

Τρεις Ιεράρχες, οι προστάτες της παιδείας και το σήμερα

Δημοσιεύθηκε

στις

της ΣΟΦΙΑΣ ΚΑΥΚΟΠΟΥΛΟΥ

Την Δευτέρα, 30 Ιανουαρίου, εορτάζουμε τους τρεις Ιεράρχες. Αρκετοί είναι οι Άγιοι Ιεράρχες τής Εκκλησίας μας που τιμούμε καθ’ όλη την διάρκεια τού έτους, όμως τρεις εορτάζουν μαζί. Πρόκειται για τον Βασίλειο τον Μέγα, τον Γρηγόριο τον Θεολόγο και τον Ιωάννη τον Χρυσόστομο. Και οι τρεις ήσαν σπουδαίοι Πατέρες τής Εκκλησίας που εμόχθησαν για την αποκρυστάλλωση τού Δόγματος, για την ενότητα τής Πίστεως και για την αναγκαιότητα τής Φιλοσοφίας και των γραμμάτων. Από το 1100 επεκράτησε η κοινή εορτή και για τούς τρεις, λόγω προστριβών μεταξύ των χριστιανών για την σπουδαιότητα τού καθενός, ενώ υπάρχει και ξεχωριστή ημέρα για τον καθένα. Την κοινή Ακολουθία συνέγραψε ο Ιωάννης Μαυρόπους, Επίσκοπος Ευχαΐτων.

Ο Άγιος Βασίλειος, επίσκοπος Καισαρείας, υπήρξε ένας εκ των μεγαλυτέρων θεολόγων. Είναι ο συγγραφέας τής Θείας Λειτουργίας, που φέρει το όνομά του, στην οποία μετέχουμε την 1η Ιανουαρίου εκάστου έτους, και άλλες φορές, και πλήθος άλλων έργων. Ο Μέγας Βασίλειος σπούδασε στην Αθήνα φιλοσοφία και αρκετές άλλες επιστήμες. Έμεινε στην συνείδηση των πιστών το φιλανθρωπικό του έργο, ώστε ακόμη και σήμερα, ψάλλονται τα πρωτοχρονιάτικα κάλαντα που αναφέρονται σε αυτό. Ίδρυσε μάλιστα την Βασιλειάδα, μία ολόκληρη πόλη με νοσοκομείο, ορφανοτροφείο, πτωχοκομείο, γηροκομείο, σχολείο, και δομές βοήθειας των αναξιοπαθούντων. Δυστυχώς, η καταναλωτική λαίλαπα, έφερε στην θέση τού Αγίου Βασιλείου, τον φαιδρό, παχυλό γέροντα Santa Claus, ο οποίος μοιράζει τα δώρα τις ημέρες των Χριστουγέννων και τής Πρωτοχρονιάς.

Ο Άγιος Ιωάννης, ο επονομαζόμενος Χρυσόστομος, υπήρξε Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως. Έλαβε το προσωνύμιο Χρυσόστομος, καθώς ήτο χαρισματικός ρήτωρ, ενώ ο λόγος του ήταν πολύτιμος σαν το χρυσάφι και μελιστάλακτος. Η φιλανθρωπική του δράση, έμεινε μνημειώδης, ενώ τα ημερήσια συσσίτια που οργάνωνε έτρεφαν 7.000 ανθρώπους! Κάτοχος μεγάλης μορφώσεως, προκειμένου να αναπτύξει μια συστηματική θεολογία, χρησιμοποίησε τις διαλεκτικές μεθόδους τής ελληνικής φιλοσοφίας. Υπήρξε ασκητικός και στηλίτευε πράξεις άνομες ακόμη και των αυτοκρατόρων. Συνεπεία τούτου, εξορίστηκε τρεις φορές και τέλος εκοιμήθη από τις κακουχίες, αλλά έλαβε μία υψηλή θέση στο χριστιανικό Αγιολόγιο.

Ο Γρηγόριος ο Θεολόγος, από την πόλη Ναζιανζό, υπήρξε Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως τον 4ο αιώνα. Υπήρξε φίλος και συμφοιτητής τού Μεγάλου Βασιλείου καθώς και τού αδελφού του Αγίου Γρηγορίου Νύσσης. Είχε λάβει εξαιρετική μόρφωση και θεωρούσε την παιδεία υψίστης σημασίας αγαθό. Επιθυμούσε να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ ελληνοφώνων και λατινοφώνων θεολόγων της εποχής του. Ακόμη, έγραψε αρκετά ποιήματα με θεολογικά και ηθικά θέματα.

Όπως διαπιστώνουμε, τα μεταξύ των τριών αυτών προσωπικοτήτων, κοινά στοιχεία, είναι η τεράστια αγάπη για τα γράμματα και την παιδεία, η υψηλή θεολογική και φιλοσοφική κατάρτιση, η συμβολή τους στην Δογματική Αλήθεια και την Ορθή Πίστη, η άσκηση τής φιλανθρωπίας σε μέγιστο βαθμό και ο ασκητικός βίος που διήγαν. Άρα, τί πιο ταιριαστό από μια κοινή εορτή για τούς τρεις Παμμεγίστους Φωστήρας τής Τρισηλίου Θεότητος;;

Στα 1826, ο Δημήτριος Φρειδερίκος Γκίλφορντ, ιδρυτής τής Ιονίου Ακαδημίας και ο Κωνσταντίνος Τυπάλδος, καθιέρωσαν την ημέρα εορτής των Τριών Ιεραρχών, ως ημέρα αφιερωμένη στην Ελληνική και Επτανησιακή Παιδεία. Στα 1842, το Πανεπιστήμιο Αθηνών καθιέρωσε την ημέρα τής Εορτής, ως ημέρα τής Παιδείας και των Γραμμάτων για όλη την ελεύθερη Ελλάδα. Ημέρα, έκτοτε, που η Παιδεία έχει την τιμητική της και όλα τα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα παραμένουν κλειστά.

Τελειώνοντας την μικρή αναφορά στο έργο των Τριών Ιεραρχών, ας κρατήσουμε δύο τινά. Ένα απευθύνεται κυρίως προς τους γονείς κι ένα κυρίως προς τούς εκπαιδευτικούς, αλλά καλό και ωφέλιμο είναι να υπάρχουν και τα δύο: Πρώτον, η σωστή καθοδήγηση των παιδιών. Όπως οι μητέρες των Τριών Ιεραρχών, Εμμέλεια, Νόννα και Ανθούσα, ενεφύσησαν στα παιδιά τους την αγάπη για τον Θεό και τον συνάνθρωπο, διεπότισαν τις ψυχές τους με όλα τα ανώτερα αισθήματα, έτσι και ο σύγχρονος γονέας οφείλει να πράξει. Δεύτερον, η σωστή εκπαίδευση. Και ας απομακρυνθούμε για λίγο από την εξειδίκευση τού καιρού μας και την υποτιθέμενη μόρφωση με στεγανά. Ας μιλήσουμε για την Παιδεία, την ολοκληρωμένη και κλασσική, που ένας άνθρωπος λαμβάνει. Για την Παιδεία που περικλείει την γνώση τού ανθρωπίνου πολιτισμού. Βέβαια, δεν μπορεί κάποιος να γίνει κάτοχος πολλών επιστημών, όπως την εποχή των τριών Ιεραρχών, καθώς πολλά έχουν αλλάξει από τότε. Ο καθένας μορφώνεται και γίνεται αυτό που επιθυμεί, αλλά η Παιδεία είναι υπεράνω και μακρυά από την επαγγελματική εξειδίκευση. Η Παιδεία σμιλεύει τον εσωτερικό κόσμο τού ανθρώπου, τού δίνει την δύναμη τής λογικής και τον βοηθά να ανυψώσει το πνεύμα του σε ανθρώπινο πλαίσιο.

Για τους τρεις Ιεράρχες, η έξωθεν Παιδεία και η Θεολογία συμπλέκονται μεταξύ τους και δίνουν δυνατότητα ανύψωσης τού πνεύματος έξω και πάνω από τα ανθρώπινα. Οι παιδαγωγοί, ως προς αυτήν την κατεύθυνση έχουν χρέος να κινούνται. Να δώσουν στα παιδιά γνώσεις, αλλά όχι ξηρές. Να δώσουν δυνατότητες γόνιμης διαλεκτικής προσέγγισης του κόσμου. Να εμφυσήσουν την αγάπη για τα Γράμματα. Και για τα θεία Γράμματα, που μένουν τόσο επιδεικτικά έξω από την Εκπαίδευση! Τα παιδιά, που οι γονείς τους τα οδήγησαν στην Εκκλησία βαπτίζοντάς τα, δεν έχουν το δικαίωμα οι διορισμένοι –τουλάχιστον- υπάλληλοι τού Ελληνικού Κράτους, να τα αποκόπτουν, να τα χλευάζουν, να μην τα πηγαίνουν στην Εκκλησία να τιμήσουν τούς Τρεις Ιεράρχες. Ας ελπίσουμε ότι φέτος δεν θα ζήσουμε τέτοιες καταστάσεις ψευτοπροόδου.

Περισσότερα

Εκκλησιαστικά

Ενότητα Αγρινίου-Μεσολογγίου (και) δια της βυζαντινής μουσικής επιθυμεί ο Αιτωλίας

Δημοσιεύθηκε

στις

Την βασιλόπιτα της Σχολής Βυζαντινής Μουσικής Αγρινίου «Δαυίδ ο Ψαλμωδός», της  Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας ευλόγησε ο Μητροπολίτης Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Δαμασκηνός το απόγευμα της Τετάρτης 25ης Ιανουαρίου 2023 στον Ιερό Ναό Αγίας Τριάδος Αγρινίου.

Ο Ποιμενάρχης Αιτωλίας ευχήθηκε καλή και δημιουργική χρονιά στους καθηγητές και τους σπουδαστές τονίζοντας, ότι η τέχνη που διδάσκονται και υπηρετούν ανήκει στις ιερές τέχνες που υπάρχουν στη ζωή της Εκκλησίας και υπηρετούν την σωτηρία του ανθρώπου. Η ψαλτική είναι μια αγγελομίμητη τέχνη, αφού το κατεξοχήν έργο των αγγέλων είναι να υμνούν ακατάπαυστα τον Θεό.

Περισσότερα
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα