Σάββατο 28 Ιανουαρίου 2023
Connect with us

Ελλάδα

Έρχεται… «καλάθι παιχνιδιών» – Τι θα περιέχει

Δημοσιεύθηκε

στις

Με παιχνίδια θα γεμίσει το νέο «καλάθι» που ετοιμάζει το υπουργείο Ανάπτυξης, το οποίο θα ανακοινωθεί μαζί με το «εορταστικό καλάθι» στις 14 Δεκεμβρίου.

Προϋπόθεση για τη νέα πρωτοβουλία είναι να βρεθεί ο βέλτιστος τρόπος εφαρμογής, ώστε να μην υπάρξουν ενστάσεις από την Επιτροπή Ανταγωνισμού και να αποκλειστεί οποιοδήποτε ενδεχόμενο πρόκλησης στρεβλώσεων στην αγορά.

Το «καλάθι παιχνιδιών» θα είναι εντελώς διαφορετικό από το «καλάθι του νοικοκυριού», το οποίο θα «εμπλουτιστεί» με γιορτινά εδέσματα και νέες επιλογές κρεάτων εν όψει Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς. Οι διαφορές εστιάζονται στη διάρκεια και στην υποχρεωτικότητα.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, το «καλάθι παιχνιδιών» θα έχει διάρκεια τριών εβδομάδων και δεν θα υπάρχει υποχρεωτικότητα συμμετοχής των επιχειρήσεων όσον αφορά τον τζίρο. Υπενθυμίζεται ότι στο «καλάθι του νοικοκυριού» υποχρεούνται να συμμετέχουν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ με τζίρο πάνω από 90 εκατ. ευρώ.

Επιπλέον, σχετική ελευθερία θα υπάρχει και στο περιεχόμενο, αφού στο «καλάθι παιχνιδιών» θα περιλαμβάνονται κατηγορίες προϊόντων, όπως για παράδειγμα διαδραστικά – εκπαιδευτικά, επιτραπέζια και παζλ, κατασκευές, φιγούρες δράσεις και κούκλες κ.λπ. και όχι συγκεκριμένα προϊόντα.

Οι διαπραγματεύσεις, τόσο με τους μεγάλους παίκτες της αγοράς όσο και με τα σούπερ μάρκετ, συνεχίζονται και όπως αναφέρουν υψηλόβαθμα στελέχη του υπουργείου Ανάπτυξης «δεν είναι εύκολο το εγχείρημα», καθώς εάν δεν υπάρξει προσεκτικός σχεδιασμός μπορεί να υπάρξουν παραβάσεις της νομοθεσίας περί ανταγωνισμού.

Να σημειωθεί ότι η αγορά του παιχνιδιού έχει μεγάλη συγκέντρωση με τις δύο αλυσίδες Jumbo και Μουστάκας να έχουν τα υψηλότερα μερίδια αγοράς.

Έρχονται μοσχάρι και σοκολάτες

Την ίδια ώρα, τα είδη διατροφής συνεχίζουν να «καίνε» τις τσέπες των καταναλωτών, κάτι που διαπιστώθηκε και από τη δημοσίευση των προκαταρκτικών στοιχείων της Eurostat για τον Νοέμβριο, με το φετινό εορταστικό τραπέζι να αναμένεται ακριβότερο κατά διψήφιο ποσοστό συγκριτικά με πέρσι.

Προκειμένου να συγκρατηθούν οι τιμές και να υπάρχουν εναλλακτικές επιλογές ώστε να στηριχθούν τα ευάλωτα νοικοκυριά την περίοδο των Χριστουγέννων, το «καλάθι του νοικοκυριού» θα «μεγαλώσει» με την προσθήκη παραδοσιακών γλυκισμάτων, όπως τσουρέκια και βασιλόπιτες, αλλά και ακόμη μιας επιλογής κρέατος και συγκεκριμένα μοσχαριού. Επίσης δεν αποκλείεται να προστεθούν και οι σοκολάτες. Πάντως η διεύρυνση του «καλαθιού» θα είναι πρόσκαιρη.

Πόσοι ψωνίζουν από το «καλάθι του νοικοκυριού»

Στο μεταξύ, όπως προκύπτει από έρευνα που παρουσίασε χθες ο καθηγητής Γιώργος Δουκίδης στο πλαίσιο του 13ου Συνέδριου ΙΕΛΚΑ – The agile retail Era: Doing business in extreme environment, ένας στους δύο καταναλωτές, το 50%, ψωνίζει προϊόντα από το «καλάθι του νοικοκυριού», έναντι 40% που έδειξε η προηγούμενη έρευνα του ΙΕΛΚΑ κατά τις πρώτες ημέρες εφαρμογής του καλαθιού.

Η αξία των αγορών για έναν στους πέντε καταναλωτές είναι πάνω από το 10% της αξίας των συνολικών αγορών τους στο σούπερ μάρκετ, αν και μόνο ο ένας στους τέσσερις καταναλωτές θεωρεί την εν λόγω πρωτοβουλία θετική.

Στο 125% των εισοδημάτων!

Το ανησυχητικό ωστόσο είναι πως από την ίδια έρευνα προκύπτει πως το μηνιαίο κόστος διαβίωσης των νοικοκυριών ανέρχεται στο 125% των εισοδημάτων τους!

Σύμφωνα με τον κ. Δουκίδη, το επιπλέον 25% προέρχεται από τις αποταμιεύσεις, δάνεια και πιστωτικές κάρτες, ενώ το 70 – 90% του εισοδήματος δαπανάται στην πληρωμή λογαριασμών, φόρων και ενοικίων.

 

Ελλάδα

Επιδότηση έως και €6.000 σε ευάλωτα νοικοκυριά που τους κόπηκε το ρεύμα λόγω χρεών

Δημοσιεύθηκε

στις

(περισσότερα…)

Περισσότερα

Ελλάδα

Πότε είναι παράνομη η μείωση της ποσότητας στις συσκευασίες – Αναλυτικά παραδείγματα

Δημοσιεύθηκε

στις

Το φαινόμενο της μείωσης της ποσότητας στις συσκευασίες, σε προϊόντα που πωλούνται στα ράφια των σούπερ μάρκετ βρίσκεται στο επίκεντρο της συζήτησης το τελευταίο διάστημα.

Αφορμή, τόσο οι διαπιστώσεις που κάνουν οι ίδιοι οι καταναλωτές κατά τις αγορές τους όπως και επίσης και οι διαμαρτυρίες που διατυπώνονται από πλευράς Ενώσεων Καταναλωτών.

Το υπουργείο Ανάπτυξης έχει διευκρινίσει πως δεν αποτελεί μία παράνομη πρακτική των επιχειρήσεων αφού καθεμία είναι ελεύθερη να προσφέρει στους καταναλωτές, συσκευασίες οποιουδήποτε μεγέθους κρίνει ότι είναι κατάλληλο.

Υπό τις εξής ωστόσο προϋποθέσεις: Η πρώτη είναι να αναγράφεται η σωστή, πραγματική καθαρή ποσότητα που περιέχεται μέσα στη συσκευασία και η δεύτερη, το περιθώριο κέρδους της επιχείρησης να μην υπερβαίνει το αντίστοιχο του Σεπτεμβρίου του 2021, όπως προβλέπει ο νόμος που αφορά στην αισχροκέρδεια.

Ως προς το τι ακριβώς σημαίνει η δεύτερη προϋπόθεση, σχετικά με το περιθώριο κέρδους δηλαδή, ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος παρέθεσε κατά την πρόσφατη συνέντευξη Τύπου στο υπουργείο Ανάπτυξης, αναλυτικά παραδείγματα αναφορικά με το πότε είναι νόμιμη η μείωση της ποσότητας ή όχι.

1ο παράδειγμα: Ίδια τιμή μετά τη μείωση της ποσότητας

Στο πρώτο παράδειγμα, η επιχείρηση αγόρασε ένα προϊόν 100 γραμμαρίων, την 1/09/2021 -που είναι η ημερομηνία αναφοράς για το περιθώριο κέρδους- προς 1 ευρώ. Ακολούθως το είχε πουλήσει 1,10 ευρώ, επομένως είχε κέρδος 10%.

Στην περίπτωση κατά την οποία και σήμερα, παρά το γεγονός ότι μειώθηκε η ποσότητα στα 90 γραμμάρια, συνεχίζει να το αγοράζει 1 ευρώ και εξακολουθεί να το πουλά 1,10 ευρώ, άρα το κέρδος της παραμένει στο 10%, είναι νόμιμο.

Αντίθετα, παράνομο είναι εάν αγοράζει τη μειωμένη ποσότητα των 90 γραμμαρίων, αντί για 1 ευρώ, πλέον 0,95 ευρώ και συνεχίζει να πουλά το προϊόν 1,10 ευρώ με αποτέλεσμα το κέρδος της να φτάνει το 15,7%. Αντί για 10% τον Σεπτέμβριο του 2021.

2ο Παράδειγμα: Υψηλότερη τιμή μετά τη μείωση της ποσότητας

Στο δεύτερο παράδειγμα, η επιχείρηση την 1/09/2022 αγόρασε τα 100 γραμμάρια προς 1 ευρώ, το πούλησε 1,10 ευρώ και είχε κέρδος 10%.

Εάν πλέον αγοράζει τη μειωμένη ποσότητα των 90 γραμμαρίων 1,10 ευρώ, σε αυξημένη δηλαδή τιμή, και το πουλά 1,20 ευρώ, το κέρδος της είναι 9%. Χαμηλότερο δηλαδή από το 10% που ήταν τον Σεπτέμβριο του 2021. Άρα παρόλο που αύξησε την τιμή πώλησης στη μειωμένη ποσότητα, είναι νόμιμη.

Εάν ωστόσο, συνέχισε να αγοράζει το (μειωμένο πλέον) προϊόν 1 ευρώ αλλά το πουλά 1,20 ευρώ το κέρδος της είναι 20%. Μεγαλύτερο από εκείνο του Σεπτεμβρίου του 2021, άρα παρανομεί.

3ο παράδειγμα: Μειωμένη ποσότητα, χαμηλότερη τιμή

Στο τρίτο παράδειγμα που παρέθεσε το υπουργείο Ανάπτυξης έχει ενδιαφέρον το γεγονός ότι ακόμη κι αν έχει μειώσει την τιμή πώλησης μια επιχείρηση στη μικρότερη ποσότητα μπορεί να παρανομεί.

Εάν την 1η Σεπτεμβρίου είχε αγοράσει τα 100 γραμμάρια προς 1 ευρώ και τα πούλησε 1,10 ευρώ, –είχε κέρδος δηλαδή 10%- και πλέον αγοράζει τα 90 γραμμάρια προς 0,90 ευρώ και τα πουλά 1,04 ευρώ, τότε, παρά το γεγονός ότι μείωσε την τιμή, το κέρδος της είναι 15,6%. Υψηλότερο από το 10% του Σεπτεμβρίου του 2021 άρα παράνομο.

Νόμιμο θα είναι εάν πουλάει 1,04 ευρώ τα 90 γραμμάρια αλλά τα είχε αγοράσει 0,95 ευρώ. Είχε δηλαδή περιθώριο κέρδους, σε αυτή την περίπτωση, 9,4%.

CNN.gr

Περισσότερα

Ελλάδα

Κικίλιας: Κίνηση τακτικισμού και εντυπωσιασμού η πρόταση μομφής – Τουρισμός για όλους μέχρι το 2024

Δημοσιεύθηκε

στις

«Δύο μήνες πριν από τις εκλογές, είναι προφανές ότι αυτή η ιστορία, όπως παρουσιάστηκε στη Βουλή είναι κίνηση τακτικισμού και εντυπωσιασμού», λέει ο υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας για την πρόταση δυσπιστίας  που κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ κατά της κυβέρνησης.

«Θα ήθελα να δω τη Δικαιοσύνη να κάνει τη δουλειά της και να βρεθεί μία άκρη σε αυτή την ιστορία των υποκλοπών, που θολώνει τα νερά, στέλνει αμφίσημα μηνύματα και μπλέκει τον κόσμο. Πρέπει να αφήσουμε τη δικαστική εξουσία να κάνει τη δουλειά της», δήλωσε στον ΣΚΑΪ ο υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας.

«Γίνεται για συγκεκριμένο λόγο προεκλογικά, δεν λύνονται με αυτό τον τρόπο τα θέματα αυτά. Κανείς δεν μπορεί να υποκαταστήσει την ελληνική Δικαιοσύνη. Οι κύριοι μιλάνε τώρα για στοιχεία σε ό,τι αφορά τις υποκλοπές… Ο πρωθυπουργός έξι μήνες πριν και μέτρα πήρε, έκανε κινήσεις, αποδέχθηκε τα όποια λάθη και προχώρησε σε νομοθετικές πρωτοβουλίες και άνοιξε τον δρόμο για τη Δικαιοσύνη. Άρα, να δούμε τι θα πει η Δικαιοσύνη όταν ολοκληρωθεί η έρευνα και να το σεβαστούμε όλοι», πρόσθεσε ο κ. Κικίλιας.

«Τουρισμός για Όλους»

Αναφερόμενος στο πρόγραμμα «Τουρισμός για όλους», ο υπουργός Τουρισμού τόνισε ότι τη Δευτέρα 30 Ιανουαρίου θα γίνει η κλήρωση για άλλα 125.000 vouchers των 150-300 ευρώ για το πρόγραμμα «Τουρισμός για όλους».

Σύμφωνα με τον ίδιο, το τελευταίο εξάμηνο έχουν στηριχθεί με το πρόγραμμα αυτό περισσότεροι από 400.000 δικαιούχοι.

Τέλος, γνωστοποίησε ότι με διάταξη που έφερε στη Βουλή το υπουργείο, το πρόγραμμα Τουρισμός για όλους θα συνεχιστεί μέχρι το 2024.

Περισσότερα
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα