Κυριακή 5 Φεβρουαρίου 2023
Connect with us

Auto

Τέσσερις μύθοι και τρεις αλήθειες για την οδήγηση και τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου

Δημοσιεύθηκε

στις

Υπάρχουν κάποια στερεότυπα που μας ακολουθούν και πολλές φορές, ακόμη κι αν μάθουμε τι ακριβώς συμβαίνει, συνεχίζουμε στο αρχικό τέμπο. Η δύναμη της συνήθειας κερδίζει την πραγματικότητα. Πόσοι από εμάς δεν έχουμε βγάλει την ταχύτητα, αφήνοντας το αυτοκίνητό μας στην κατηφόρα να κινηθεί στη «νεκρά» για να γλιτώσουμε καύσιμα; Ίσως οι περισσότεροι. Μύθος ή πραγματικότητα; Τι ακριβώς συμβαίνει;

Ένας από τους πιο έμπειρους δημοσιογράφους στο χώρο του αυτοκινήτου, ο Νίκος Τσάδαρης, μάς εξηγεί πως μόνο σε μία περίπτωση υπάρχει λόγος να γίνεται η παραπάνω ενέργεια. «Αν μιλάμε για μία μεμονωμένη κατηφόρα, πλέον ταξιδεύουμε πιο οικονομικά έχοντας ταχύτητα στο κιβώτιο και αφήνοντας το πόδι από το γκάζι», λέει στο podcast του Newsbeast. «Αν όμως υπάρχουν διαδοχικές ανηφόρες – κατηφόρες, ανηφόρες – κατηφόρες, ενδεχομένως, βγάζοντας ταχύτητα σε μια κατηφόρα και αφήνοντας το αυτοκίνητο να ρολάρει, μπορεί με το ίδιο ρολάρισμα να ανέβει την ανηφόρα που ακολουθεί. Εκεί λοιπόν είναι στην οδηγική αίσθηση που έχει ο καθένας, σε σχέση με τον δρόμο που ταξιδεύει».

Υπεργενικευμένες πεποιθήσεις που μας συντροφεύουν στα ταξίδια και τους δρόμους μας ψάχνουν απαντήσεις. Είναι καλό να γεμίζουμε με καύσιμα το όχημά μας όταν αδειάσει ή να μην αφήσουμε να ανάψει το λαμπάκι; Τα σύγχρονα αυτοκίνητα δεν έχουν «δυνατούς» προφυλακτήρες, όπως τα παλιά, για να πηγαίνουμε πιο συχνά στο συνεργείο; Χαλάει ο δίσκος όταν «παίζουμε» στην ανηφόρα με το συμπλέκτη και το γκάζι; Αντιολισθητικές αλυσίδες ή χιονοκουβέρτες; Ποιος ευθύνεται όταν χτυπήσει ένας μοτοσικλετιστής που κινείται ανάμεσα σε δύο λωρίδες;

Ακούστε την ενδιαφέρουσα συζήτηση με τον Νίκο Τσάδαρη στο podcast του Newsbeast

Timeline
1:00 Αν στην κατηφόρα βγάλουμε ταχύτητα και το αυτοκίνητο κινείται μόνο του, κάνουμε οικονομία στη βενζίνη;

3:41 Είναι καλό να φουλάρουμε το ντεπόζιτο της βενζίνης όταν φτάνει στο όριο, ώστε να μην ανακατεύονται τα μείγματα ή δεν παίζει τον παραμικρό ρόλο;

6:33 Τα σύγχρονα αυτοκίνητα δεν έχουν προφυλακτήρες αντίστοιχης δυναμικής με τους παλαιότερους με σκοπό να πηγαίνουν, για μικροζημιές, πιο συχνά συνεργείο; Μύθος ή αλήθεια;

9:04 Σε ένα σηματοδότη σε ανηφόρα, τραβάμε αποκλειστικά χειρόφρενο ή μπορούμε να «παίξουμε» με συμπλέκτη και γκάζι; Χαλάει πιο σύντομα ο δίσκος;

11:01 Αν ένα αυτοκίνητο χτυπήσει μοτοσικλετιστή που κινείται ανάμεσα από δυο λωρίδες, ποιος ευθύνεται;

13:00 Τι συμβαίνει με τα όρια ταχύτητας.

18:03 Τι είναι προτιμότερο να χρησιμοποιούμε όταν κινούμαστε στα χιόνια. Αντιολισθητικές αλυσίδες ή χιονοκουβέρτες; Τι παρέχει περισσότερη ασφάλεια;

Auto

Θα πέσουν οι τιμές στα καινούργια αυτοκίνητα;

Δημοσιεύθηκε

στις

Πότε θα καταλαγιάσει αυτό το πρωτοφανές κύμα ακρίβειας; Πότε η βενζίνη θα πέσει πολύ κάτω από το δίευρω; Πότε θα δούμε τις τιμές στα ράφια των σούπερ μάρκετ να επανέρχονται σε φυσιολογικά επίπεδα;

Ερωτήματα που καίνε όμως δυστυχώς οι ενδείξεις δείχνουν πως ο πληθωρισμός θα μείνει σε υψηλά επίπεδα και η οικονομική ύφεση θα είναι σχετικά μεγάλη και για το 2023.

Ακόμη όμως και αν οι τιμές στα καταναλωτικά αγαθά πρώτης προτεραιότητας μειωθούν, ακόμη και αν οι τιμές των υγρών καυσίμων και της ενέργειας πέσουν, μην περιμένετε οι τιμές των νέων αυτοκινήτων να επανέλθουν στα πάλαι ποτέ επίπεδα. Και όταν μιλάμε για αυτά δε μιλάμε για δεκαετίες πίσω αλλά μόλις για ένα και κάτι χρόνο, όπως μπορείτε να δείτε στον ενδεικτικό πίνακα στο τέλος του άρθρου.

Τα μοντέλα που έχουν επιλεχθεί είναι τυχαία και ίδιας γενιάς και οι τιμές τους είναι ενδεικτικές και στρογγυλοποιημένες. Ενδεχομένως να υπάρχουν κάποιες αποκλίσεις σε αυτές ή να υπάρχουν περισσότερα στοιχεία εξοπλισμού, αλλά όπως και να το κάνουμε οι διαφορές είναι πολύ μεγάλες όταν μιλάμε για τα ίδια αυτοκίνητα.

Σε τι οφείλονται οι τεράστιες αυξήσεις στις τιμές;

Σε πολλά και διάφορα. Κάτι η πανδημία και η έλλειψη σε πρώτες ύλες, κάτι ο πόλεμος Ουκρανίας-Ρωσίας, κάτι ενεργειακή κρίση, κάτι η συμμόρφωση με τους αυστηρότερους κανονισμούς για τους ρύπους, κάτι τα παιχνίδια των ίδιων των κατασκευαστών για την προώθηση μεγαλύτερων μοντέλων (εκεί που υπάρχουν μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους)… και ίσως να έχετε μερικά από τα κομμάτια του παζλ για τους λόγους που ένα μικρό SUV κοστίζει όσο μια βασική Mercedes.

Το θέμα είναι ένα: πως αν αναβάλλετε την αγορά ενός νέου αυτοκινήτου περιμένοντας να πέσουν οι τιμές, αυτό δεν θα γίνει ποτέ και μάλιστα χαμένοι μπορεί να βγείτε αφού συνεχώς αυξάνονται.

Από την άλλη, αυτό που ίσως δούμε να γίνεται όταν σε περίπου ένα χρόνο αμβλυνθεί το θέμα με τις παραδόσεις των νέων αυτοκινήτων, είναι να μειωθούν ελαφρώς οι τιμές των μεταχειρισμένων. Αλλά και πάλι, μην περιμένετε κάποιο σπουδαίο όφελος…

Μοντέλο Τιμή βασικής έκδοσης (Q1 2021) Τιμή βασικής έκδοσης (Q4 2022)
Alfa Romeo Giulia 2.0 42.700€ 47.400€
BMW X3 20i 57.700€ 62.600€
Citroen C4 Cross 1.2 17.950€ 23.650€
Dacia Duster 1.0 LPG 14.180€ 19.490€
Hyundai i10 1.2 11.750€ 14.090€
Ford Puma 1.0 20.932€ 26.313€
Mercedes GLB 200 41.429€ 43.000€
Nissan Juke 1.0 18.700€ 22.400€
Peugeot 208 1.2 100 PS 16.800€ 21.500€
Suzuki Swift 1.2 13.350€ 15.080€
Toyota Yaris 1.0 13.770€ 16.020€
VW Golf 1.0 TSI 20.200€ 25.300€

Περισσότερα

Auto

Αλλαγή φρουράς στην Toyota με το βλέμμα στην ηλεκτροκίνηση

Δημοσιεύθηκε

στις

Αλλαγή φρουράς θα λάβει χώρα στον ιαπωνικό κολοσσό της Toyota, όπως ανακοίνωσε η ίδια χθες, η οποία μεταφράζεται σε παραίτηση του διευθύνοντος συμβούλου Ακίο Τογιόντα και αντικατάστασή του από τον Κοτζί Σάτο, γενικό διευθυντή εμπορικού σήματος στη μονάδα Lexus και πρόεδρό της – η Lexus ανήκει στην Τοyota. Ο Ακίο Τογιόντα είναι και ο εγγονός του ιδρυτή της φημισμένης αυτοκινητοβιομηχανίας και συνώνυμης με την καινοτομία και τη διά βίου εξυπηρέτηση των οδηγών. Ωστόσο σήμερα η εταιρεία καταβάλλει μεγάλη προσπάθεια να ανταποκριθεί στην τεράστια στροφή του κλάδου προς την ηλεκτροκίνηση, όπου οι όροι του παιχνιδιού έχουν πλήρως ανατραπεί και οι παραδοσιακές κραταιές αυτοκινητοβιομηχανίες κλονίζονται. Ο Κοτζί Σάτο θα αναλάβει καθήκοντα από την 1η Απριλίου, ενώ ο Ακίο Τογιόντα θα γίνει πρόεδρος. Το θέμα του ποιος θα αναλάμβανε το πηδάλιο στην Toyota, τη μεγαλύτερη εταιρεία της Ιαπωνίας και έναν από τους ομίλους στον κλάδο του αυτοκινήτου με τη μεγαλύτερη επιρροή στον κόσμο, έχει απασχολήσει όλο και περισσότερο τους επενδυτές. Ομως ο χρόνος της ανακοίνωσης ήταν έκπληξη.

Υπό τον 66χρονο Τογιόντα, ο οποίος ηγήθηκε της εταιρείας για περισσότερο από μια δεκαετία, η Τoyota φάνηκε απρόθυμη να ενστερνιστεί τα ηλεκτρικά οχήματα, υποστηρίζοντας ότι η υβριδική τεχνολογία, στην οποία και πρωτοστάτησε με το άλλοτε κορυφαίο στην αγορά Prius, ταίριαζε καλύτερα σε πολλούς οδηγούς. Επιπλέον, διαφήμισε με έμφαση τα αυτοκίνητα που κινούνται με υδρογόνο, θεωρώντας πως εκεί βρίσκεται το μέλλον, εγείροντας φόβους ότι η Toyota θα μείνει πίσω στην άνοδο των ηλεκτρικών οχημάτων. Αλλωστε, η καλιφορνέζικη Tesla του Ελον Μασκ, η οποία κατασκευάζει αποκλειστικά ηλεκτρικά οχήματα και είναι πιο εντυπωσιακή και ευέλικτη από την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, την επισκίασε τόσο στην καινοτομία όσο και στην τιμή της μετοχής. Οπως επισημαίνει το Ρόιτερς, αυτή η επιμονή στα υβριδικά οχήματα και στο υδρογόνο προκάλεσε επίσης κριτική από επενδυτές και περιβαλλοντικούς ακτιβιστές, ακριβώς τους ίδιους που στο παρελθόν είχαν επαινέσει ευρέως τα επιτεύγματά της στην τεχνολογία και στα χαμηλά επίπεδα ρύπων. «Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο κ. Τογιόντα ήταν ένας ικανός διευθύνων σύμβουλος, αλλά ολόκληρος ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας πρέπει να κάνει ανατρεπτικές αλλαγές και η Toyota υστερεί σε αυτό κατά την άποψή μας, οπότε η αλλαγή στην κεφαλή της θα μπορούσε να είναι ευκαιρία για νέα αρχή», δήλωσε ο Αντερς Σέλντε, επικεφαλής επενδύσεων, στέλεχος του δανικού συνταξιοδοτικού ταμείου AkademikerPension, το οποίο έχει επανειλημμένα πιέσει την Toyota να επιταχύνει τη στροφή της στα ηλεκτρικά οχήματα.

H Τoyota, υπό τη μέχρι τώρα ηγεσία του Ακίο Τογιόντα, φάνηκε απρόθυμη να ενστερνιστεί τα ηλεκτρικά οχήματα, υποστηρίζοντας την υβριδική τεχνολογία.

«Η χρονική στιγμή ανακοίνωσης της αλλαγής ήταν μια έκπληξη», δήλωσε ο Σετζίι Σουγκιούρα, αναλυτής στο ερευνητικό ινστιτούτο του Τόκιο, Τοκάι, ο οποίος σημείωσε ότι μπορεί να υπήρχε μια «αίσθηση στασιμότητας» στο εσωτερικό της εταιρείας, δεδομένης της πρόσφατης πίεσης στην τιμή της μετοχής. Και προσέθεσε, εν κατακλείδι: «Πιθανώς, η καθημερινότητα στην άσκηση διοίκησης να μη μεταβληθεί. Το να απομακρυνθεί, όμως, ο Ακίο Τογιόντα από τα καθήκοντα του διευθύνοντος συμβούλου ενδεχομένως να ενισχύσει τη συμβολική του θέση ως προέδρου πλέον μέσα στους κόλπους της εταιρείας, δυσκολεύοντας τον νέο διευθύνοντα να βάλει τη δική του σφραγίδα».

REUTERS

Περισσότερα

Auto

Σοκ το κόστος ανανέωσης για το δίπλωμα

Δημοσιεύθηκε

στις

Αντιμέτωποι με μια νέα πραγματικότητα θα βρεθούν εκατομμύρια οδηγοί…

… που απέκτησαν για πρώτη φορά άδεια οδήγησης το 2013 ή καλύτερα την πλαστική κάρτα άδεια οδήγησης ή την απέκτησαν από αντικατάσταση λόγω απώλειας ή φθοράς του παλαιού διπλώματος καθώς το 2028 για να ανανεώσουν το δίπλωμά τους θα πρέπει να περάσουν και πάλι από τους γιατρούς και να πληρώσουν παράβολα ύψους 128 ευρώ!

Η πρώτη «φουρνιά» των οδηγών που θα βρεθούν αντιμέτωποι με τη νέα πραγματικότητα θα είναι όσοι έχουν αποκτήσει για πρώτη φορά άδεια οδήγησης μετά τις 19 Ιανουαρίου 2013 όποτε και οι Διευθύνσεις Μεταφορών έδιναν τις νέες πλαστικές κάρτες οδήγησης οι οποίες λήγουν το 2028!

Επίσης όσοι παλαιότεροι οδηγοί είχαν το χάρτινο ροζ-δίπλωμα και το έχουν αντικαταστήσει με πλαστική κάρτα άδειας οδήγησης επίσης και εκείνοι θα βρεθούν αντιμέτωποι με τους… γιατρούς καθώς μόνο με την επίσκεψή τους σε αυτούς θα μπορούν να ανανεώσουν τις άδειες οδήγησής τους καταβάλλοντας βέβαια και τα παράβολα των 128 ευρώ.

Να υπενθυμίσουμε πως το κόστος ανανέωσης της άδειας οδήγησης ανέρχεται σε 128 ευρώ καθώς περιλαμβάνει ένα παράβολο 50 ευρώ για ανανέωσης, ένα παράβολο 30 ευρώ για την έκδοση του διπλώματος και έναν παράβολο παγίου τέλους  χαρτοσήμου και εισφορά υπέρ τρίτων 18 ευρώ (108 ευρώ συνολικά) και δύο παράβολα των 10 ευρώ έκαστο που αφορούν στους γιατρούς. Ωστόσο θα πρέπει να επισημάνουμε ότι από τον Ιανουάριο του 2022 η αμοιβή 10 ευρώ του γιατρού έχει καταργηθεί και ο κάθε γιατρός μπορεί να ζητήσει αυτό που πιστεύει ότι αξίζει η εξέτασή του για την έκδοση του Πιστοποιητικού υγείας. Οι περισσότεροι γιατροί ζητούν πλέον 20 ευρώ (έκαστος) οπότε και το κόστος της ανανέωσης μπορεί να ανέλθει και στα 148 ευρώ αλλά σίγουρα υπάρχουν και κάποιοι που έχουν παραμείνει στα 10 ευρώ…

Όσοι πάλι έχουν κρατήσει το παλαιό ροζ χάρτινο τρίπτυχο δίπλωμα θα πρέπει να γνωρίζουν ότι έχει ισχύ μέχρι τις 19 Ιανουάριου του 2033 και αμέσως μετά θα πρέπει να το ανανεώσουν αποκτώντας την πλαστική κάρτα οδήγησης.

Άλλωστε υπάρχει Κοινοτική Οδηγία που προβλέπει την αντικατάσταση όλων των παλαιών διπλωμάτων έως το 2033 και την διοικητική αναθεώρησή τους κάθε 15 έτη.

Στην Ελλάδα ωστόσο φαίνεται ότι τα πράγματα έγιναν πιο περίπλοκα καθώς η διοικητική αναθεώρηση των αδειών οδήγησης προβλέπει και γιατρούς αλλά και το παράβολο της ανανέωσης που κοστίζουν σήμερα 128 ευρώ.

Για παράδειγμα ένας νέος 18 ετών που έβγαλε για πρώτη φορά άδεια οδήγησης το 2013 θα πρέπει το 2028 να ανανεώσει το δίπλωμά του και να πληρώσει 128 ευρώ και κατόπιν το 2043 που θα είναι 48 ετών θα πρέπει να ανανεώσει και πάλι την άδεια οδήγησής του και κατόπιν το 2058 όποτε και θα είναι 63 ετών. Δηλαδή ο νέος οδηγός θα χρειαστεί να περάσει από γιατρούς τρεις φορές μέχρι τα 63 έτη καταβάλλοντας κάθε φορά από 128 ευρώ ενώ με το παλαιό δίπλωμα η πρώτη ανανέωση θα πραγματοποιούνταν μόλις έκλεινε τα 65 έτη!

Αν πάλι κάποιος παλαιός οδηγός άλλαξε την παλαιά χάρτινη άδειά οδήγησης το 2015 λόγω φθοράς ή απώλειας τότε το 2030 θα πρέπει να την ανανεώσει και να ξαναπεράσει από γιατρούς ασχέτως την ηλικία του που μπορεί να είναι πολύ κάτω των 65 ετών. Δηλαδή και ο παλαιός οδηγός θα πρέπει να ανανεώνει την άδειά οδήγησής του κάθε 15 έτη ανεξάρτητα την ηλικία του έως ότου φτάσει την ηλικία των 65 ετών. Αν είχε κρατήσει το παλαιό ροζ τρίπτυχο χάρτινο δίπλωμα η πρώτη ανανέωση θα πραγματοποιούνταν μόλις έκλεινε τα 65 έτη.

Να υπενθυμίσουμε ότι με την συμπλήρωση της ηλικίας των 65 ετών, για όλες τις κατηγορίες διπλωμάτων, η ισχύς τους κατά την ανανέωση δεν επιτρέπεται να υπερβεί τα 3 χρόνια και για οδηγούς άνω των 80 ετών η ανανέωση περιορίζεται στα 2 χρόνια.

newsauto.gr

Περισσότερα
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα