Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Ο σκηνοθέτης, Γιώργος Ζαμπουλάκης μιλά στη «Γ» για την «Προδοσία», τη Δραματική σχολή του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, αλλά και τους νέους ηθοποιούς

Published

on

Συνέντευξη στην Ελένη Γεωργοπούλου

Τη σκηνοθετική υπογραφή του Γιώργου Ζαμπουλάκη φέρει η κεντρική παραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, «Προδοσία» που κάνει πρεμιέρα σήμερα στις 21.30 στο θέατρο «Απόλλων». Ο κ. Ζαμπουλάκης με μακρά διαδρομή στο θέατρο μίλησε στη «Γ» για τα σκηνοθετικά στοιχεία της παράστασης, την οποία χαρακτηρίζει ως «μία ακριβής ανατομία του ερώτα και της επιθυμίας, ένα ευφυές παιχνίδι με το χρόνο και την μνήμη», για τη συνεργασία του με τους ηθοποιούς, αλλά και τους σπουδαστές του στην Δραματική Σχολή του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας και την προοπτική που έχουν.

ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ

Ο Γιώργος Ζαμπουλάκης έχει διδάξει στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου καθώς και σε πανεπιστήμια του εξωτερικού όπως The Royal Holloway College,  University of London, The National Academy of Acting and Mime in Stockholm, ενώ τα τελευταία είκοσι χρόνια έχει δουλέψει σαν σκηνοθέτης σε θέατρα στην Ελλάδα και την Ευρώπη μεταξύ αυτών το Εθνικό θέατρο Ελλάδας, Εθνικό Ισλανδίας, Εθνικό Ρουμανίας κα. Έχει ασχοληθεί με  έργα των Αισχύλου, Ευριπίδη, Μπρέχτ, Τσέχωφ, Ιψεν, Χάινερ Μίλλερ, Κολτέζ και έχει ειδίκευση στην τραγωδία και τον Μπρεχτ. Είναι συνιδρυτής της καλλιτεχνικής εταιρείας deviant GaZe και παραστάσεις του έχουν διακριθεί και βραβευτεί στο εξωτερικό όπως: Βάκχες του Ευριπίδη στο Εθνικό Θέατρο Ισλανδίας με το βραβείο καλύτερης παράστασης Βόρειων  Ευρωπαϊκών Χωρών, και η performance Tea Time EUROPE με το Grand Prize στο International Experimental Theatre Festival Man.In.Fest.

 

Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

 

EΡ.: Μιλήστε μας για την επιλογή του έργου «Προδοσία» του Πίντερ που παίζεται στην Κεντρική Σκηνή του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας

 

Η «Προδοσία» είναι ένα από τα αριστουργήματα της παγκόσμιας δραματουργίας. Μια ακριβής ανατομία του ερώτα και της επιθυμίας, ένα ευφυές παιχνίδι με το χρόνο και την μνήμη. Παύσεις που αποκαλύπτουν τη γύμνια των λέξεων, σιωπές που εμπεριέχουν μια τρικυμία συναισθημάτων. Η ίδια η γλώσσα σαν μια διφορούμενη συναλλαγή. Ο Πίντερ παρασύρει τον θεατή σε μια περιοχή οικεία και ταυτόχρονα επικίνδυνη. Η ανάποδη χρονική εξέλιξη των γεγονότων δεν εγκλωβίζει τον θεατή στην πλοκή αλλά του φανερώνει το πως, το πότε και το γιατί δημιουργήθηκε  το ερωτικό τρίγωνο. Ένα θέατρο που διανοείται την ύπαρξη του ανθρώπου και των σχέσεων του.

 

ΕΡ.: Σύμφωνα με το σκηνοθετικό σας σημείωμα τοποθετείται την σκηνική δράση σε ένα κινηματογραφικό στούντιο. Τι σας οδήγησε στην συγκεκριμένη επιλογή;

 

Ο Πίντερ δεν ενδιαφέρεται να εγκλωβίσει το κοινό στην πλοκή, καθώς από την πρώτη στιγμή ο θεατής τα γνωρίζει όλα. Έτσι δημιουργείται η απαραίτητη αποστασιοποίηση και όχι ταύτιση για να μπορεί κανείς να εξετάσει το πώς και το γιατί και να απολαύσει την μουσική ανάπτυξη του κειμένου. Την ίδια γραμμή ακολουθεί και η σκηνοθεσία. Ο θεατής παρακολουθεί εκτός από την ιστορία και το πως δημιουργείται ένα έργο. Η μεγάλη πάντα συζήτηση για τον Πίντερ είναι αν είναι ρεαλισμός και τι είδους. Στην παράσταση μου ο μόνο ρεαλισμός είναι η πραγματικότητα που βλέπει ο θεατής, δηλαδή ηθοποιούς να παίζουν ένα έργο.

 

ΕΡ.: Πόσο εύκολο είναι να κατανοήσει ο νέος θεατής τον λόγο του Πίντερ με τις παύσεις και τις σιωπές;

 

Ο Πίντερ είναι μεγάλος δεξιοτέχνης του λόγου, οι παύσεις και οι σιωπές είναι για να μας φανερώσουν τα όρια του ίδιου του λόγου, το αδιέξοδο της γλώσσας να εκφράσει τα πάντα και ειδικά την ένταση των συναισθημάτων. Αυτό οι νέοι το γνωρίζουν πολύ καλά, γι’ αυτό δημιουργούν τη δική τους γλώσσα με emoji και τις δικές τους λέξεις.

Ο άνθρωπος δεν αντιλαμβάνεται μονάχα με το λογικό κέντρο αντίληψης. Υπάρχουν κι άλλα κέντρα αντίληψης που η χρήση τους ειδικά μπροστά σ’ ένα έργο μπορεί να δημιουργούν ακόμα πιο δυνατή εμπειρία κατανόησης.

 

ΕΡ.: Πως ήταν η συνεργασία  με τους ηθοποιούς, αλλά και τον σπουδαστή της Δραματικής Σχολής στο ρόλο του Σερβιτόρου;

 

Πρέπει να πω ότι έχω την τύχη να συνεργάζομαι με τρεις εξαιρετικούς ηθοποιούς και ένα τριτοετή σπουδαστή. Αγάπησαν το έργο και δούλεψαν  με αφοσίωση και χαρά.

Ο κ. Βαβαδάκης και ο κ. Γαβρέλας έχουν υπάρξει παλιά μαθητές μου στη σχολή του Εθνικού και του Ωδείου Αθηνών, αντίστοιχα, και αυτό βοήθησε στη γρήγορη δημιουργία της παράστασης μιας και τους ήταν γνωστός ο τρόπος και η μεθοδολογία που δουλεύω. Η κα  Marion ως εξαιρετική ηθοποιός δεν δυσκολεύτηκε να ακολουθήσει. Όσον αφορά τον κ. Μάριο Μάνθο είναι μαθητής μου τρία χρόνια, επιλέχθηκε από ακρόαση ανάμεσα στους συμμαθητές του και τα κατάφερε περίφημα μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Για μένα είναι σημαντικό που αυτή η παράσταση βγάζει στο θέατρο και έναν νεαρό ταλαντούχο ηθοποιό με καταγωγή από την Πάτρα.

 

ΕΡ.: Παράλληλα διδάσκετε και στην Δραματική Σχολή του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας.  Πως είναι η σχέση με τους μαθητές σας και πως βλέπετε το μέλλον της Σχολής αλλά και γενικότερα το μέλλον των νέων ηθοποιών;

 

Εργάζομαι τα τελευταία τέσσερα χρόνια στο ΔΗΠΕΘΕ ως καθηγητής υποκριτικής στη σχολή και οφείλω να πω πως είναι μια από τις καλύτερες σχολές στην Ελλάδα. Γίνεται συστηματική δουλειά από καλλιτέχνες και παιδαγωγούς που θαυμάζω. Έχοντας δουλέψει χρόνια στην Θεατρική εκπαίδευση σε σχολές, όπως του Εθνικού και του Ωδείου Αθηνών και της Πάτρας μπορώ με βεβαιότητα να σας πω ότι πιστεύω στους νέους, είναι μορφωμένοι, γνωρίζουν ή έχουν όρεξη να μάθουν την τέχνη. Σέβομαι τους μαθητές μου όχι μόνο για την στιγμή που βρίσκονται στο μαθησιακό τους στάδιο, αλλά και για την προοπτική που θέλω και εύχομαι να έχουν. Προσπαθώ να τους δίνω εργαλεία και τεχνικές για να μπορέσουν και αυτοί με τη σειρά τους να δημιουργήσουν, αλλά και για να τα καταφέρουν στη δυστοπία του σήμερα τόσο στο θέατρο όσο και στη ζωή.

 

ΟΙ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ

Την ιστορία ενός ερωτικού τριγώνου καταγράφει ο Χάρολντ Πίντερ στην Προδοσία,

ένα από τα σπουδαιότερα έργα της παγκόσμιας δραματουργίας, στήνοντας για τους

ήρωές του ένα ευφυές παιχνίδι με τον χρόνο. Ουσιαστικά ο θεατής έρχεται αντιμέτωπος με το παιχνίδι των σχέσεων, με τις κρυφές επιδιώξεις, τις σκόπιμες αποκρύψεις, τα μυστικά και τα ψέματα αλλά κυρίως με τις αντιφάσεις της ζωής.

Παίζουν, Aurora Marion, Μάνος Βαβαδάκης, Παναγιώτης Γαβρέλας και Μάριος Μάνθος.

Το έργο θα παίζεται έως και την Κυριακή 15 Ιανουαρίου, κάθε Τετάρτη στις 20:00, Πέμπτη- Παρασκευή -Σάββατο στις 21:30 και Κυριακή στις 20:00. Δευτέρα 26/12 & 2/1 στις 21:30.

Πληροφορίες-κρατήσεις στο τηλέφωνο του ταμείου :2610273613 και ηλεκτρονικά

στο https://www.ticketservices.gr/event/prodosia-harold-pinter και στο Βιβλιοπωλείο Ροδόπουλος- Κορίνθου και Φιλοποίμενος, Πάτρα.

Τιμές εισιτηρίων: Γενική είσοδος 12 ευρώ – Κάθε Τετάρτη Λ. Βραδινή με γενική

είσοδο 8 ευρώ. Ισχύει η πολιτική εισιτηρίων του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας.

 

Ροή ειδήσεων

Advertisement