Ελλάδα
Τέλη κυκλοφορίας: Μέχρι πότε μπορείτε να τα πληρώσετε – Αναλυτικά η διαδικασία
Δημοσιεύθηκε
3 μήνες πρνστις

Με ένα κλικ στην ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα (κλικ εδώ) οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων και δίκυκλων έχουν τη δυνατότητα να κατεβάσουν το ειδοποιητήριο τους και να προχωρήσουν στην εξόφληση του ποσού πριν από τη λήξη της προθεσμίας.
Παράλληλα, στην πλατφόρμα myCAR της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) για τα τέλη κυκλοφορίας 2023, οι κάτοχοι οχημάτων μπορούν αν το επιθυμούν να αλουθήσουν τη ψηφιακή διαδικασία για την κατάθεση πινακίδων.
Οι ιδιοκτήτες οχημάτων θα πρέπει να προσέξουν ιδιαίτερα την εμπρόθεσημη πληρωμή των υποχρεώσεων τους, καθώς έχουν ανακοινωθεί «τσουχτερά» πρόστιμα.
1. Πόσα θα πληρώσουν οι ιδιοκτήτες ΙΧ
Όσα αυτοκίνητα είχαν ταξινομηθεί στην Ελλάδα έως 31 Οκτωβρίου 2010 θα καταβάλουν τέλη κυκλοφορίας με βάση τον κυβισμό τους.
Για τα οχήματα που κυκλοφόρησαν μετά την 1η Νοεμβρίου 2010 η πληρωμή γίνεται με βάση τις εκπομπές CO2 που αναγράφονται στην άδεια κυκλοφορίας, ενώ όσα καταγράφουν τις χαμηλότερες τιμές απαλλάσσονται πλήρως –κάτω από 90 ή 122 g/km, αναλόγως χρονολογίας.
α) Ταξινόμηση 1.11.2010 – 31.12.2020
- 0-90 εκπομπές C02: 0
- 91-100 εκπομπές C02: 0,90 ευρώ / γραμ.
- 101-120 εκπομπές C02: 0,98 ευρώ / γραμ.
- 121-140 εκπομπές C02: 1,20 ευρώ / γραμ.
- 141-160 εκπομπές C02: 1,85 ευρώ / γραμ.
- 161-180 εκπομπές C02: 2,45 ευρώ / γραμ.
- 181-200 εκπομπές C02: 2,78 ευρώ / γραμ.
- 201-250 εκπομπές C02: 3,05 ευρώ / γραμ.
- 251 εκπομπές C02 και άνω: 3,72 ευρώ / γραμ.
β) Ταξινόμηση 1.1.2021 έως σήμερα
- 0-122 κυβικά: 0
- 123-139 εκπομπές C02: 0,64 ευρώ / γραμ.
- 140-166 εκπομπές C02: 0,70 ευρώ / γραμ.
- 167- 208 εκπομπές C02: 0,85 ευρώ / γραμ.
- 209-224 εκπομπές C02: 1,87 ευρώ / γραμ.
- 225-240 εκπομπές C02: 2,20 ευρώ / γραμ.
- 241-260 εκπομπές C02: 2,50 ευρώ / γραμ.
- 261-280 εκπομπές C02: 2,70 ευρώ / γραμ.
- 281 εκπομπές C02 και άνω: 2,85 ευρώ / γραμ.
γ) Ταξινόμηση έως 31.12.2000
- 0 -300 κυβικά: 22 ευρώ
- 301-785 κυβικά: 55 ευρώ
- 786-1.071 κυβικά: 120 ευρώ
- 1.072-1.357 κυβικά: 135 ευρώ
- 1.358 -1.548 κυβικά: 225 ευρώ
- 1.549-1.738 κυβικά: 250 ευρώ
- 1.739-1.928 κυβικά: 280 ευρώ
- 1.929-2.357 κυβικά: 615 ευρώ
- 2.358-3.000 κυβικά: 820 ευρώ
- 3.001-4.000 κυβικά: 1.025 ευρώ
- 4.001 κυβικά και άνω: 1.230 ευρώ
δ) Ταξινόμηση 1.1.2001 – 31.12.2005
- 0 -300 κυβικά: 22 ευρώ
- 301-785 κυβικά: 55 ευρώ
- 786-1.071 κυβικά: 120 ευρώ
- 1.072-1.357 κυβικά: 135 ευρώ
- 1.358 -1.548 κυβικά: 240 ευρώ
- 1.549-1.738 κυβικά: 265 ευρώ
- 1.739-1.928 κυβικά: 300 ευρώ
- 1.929-2.357 κυβικά: 630 ευρώ
- 2.358-3.000 κυβικά: 840 ευρώ
- 3.001-4.000 κυβικά: 1.050 ευρώ
- 4.001 κυβικά και άνω: 1.260 ευρώ
ε) Ταξινόμηση 1.1.2006 – 31.10.2010
0 -300 κυβικά: 22 ευρώ
301-785 κυβικά: 55 ευρώ
786-1.071 κυβικά: 120 ευρώ
1.072-1.357 κυβικά: 135 ευρώ
1.358 -1.548 κυβικά: 255 ευρώ
1.549-1.738 κυβικά: 280 ευρώ
1.739-1.928 κυβικά: 320 ευρώ
1.929-2.357 κυβικά: 690 ευρώ
2.358-3.000 κυβικά: 920 ευρώ
3.001-4.000 κυβικά: 1.150 ευρώ
4.001 κυβικά και άνω: 1.380 ευρώ
2. Πώς θα εκτυπώσετε τα τέλη
Α. ΕΚΤΥΠΩΣΗ ΤΩΝ ΕΙΔΟΠΟΙΗΤΗΡΙΩΝ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΚΩΔΙΚΩΝ TAXISNET
- Για συντομία θα πρέπει να έχετε πρόχειρους, τους κωδικούς του Taxisnet, τον προσωπικό σας ΑΦΜ καθώς και τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος.
- Στη συνέχεια μπαίνετε στην εφαρμογή MyCar της ΑΑΔΕ. Για συντομία μεταβείτε απευθείας πατώντας εδώ.
- Αμέσως μετά πατάτε την επιλογή «ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ».
- Σε αυτό το σημείο εισάγετε τους κωδικούς του Taxisnet και μετά πατάτε ΣΥΝΔΕΣΗ.
- Μετά πατάτε το «Τέλη Κυκλοφορίας Οχημάτων».
- Αμέσως μετά επιλέγετε το «Ειδοποιητήρια Τελών Κυκλοφορίας Οχημάτων».
- Σε αυτό το σημείο επιβεβαιώνετε ότι ο ΑΦΜ και το έτος (2022) που εμφανίζονται είναι τα σωστά και στη συνέχεια εισάγετε τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος.
- Μετά πατάτε πάνω στο «Ειδοποιητήριο Τελών Κυκλοφορίας» προκειμένου να σώσετε το αρχείο στο κινητό ή σε κάποιον υπολογιστή, όπου στη συνέχεια μπορείτε να το εκτυπώσετε.
Β. ΕΚΤΥΠΩΣΗ ΕΙΔΟΠΟΗΤΗΡΙΩΝ ΧΩΡΙΣ ΧΡΗΣΗ ΚΩΔΙΚΩΝ TAXINET
- Τα στοιχεία που θα σας ζητηθούν σε αυτή την περίπτωση είναι ο προσωπικός σας ΑΦΜ και ο αριθμός κυκλοφορίας του οχήματος.
- Αφού έχετε διαθέσιμα τα παραπάνω στοιχεία μπαίνετε στο site της ΑΑΔΕ. Για συντομία μεταβείτε απευθείας πατώντας εδώ.
- Στη συνέχεια πατάτε το κουμπί «ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ».
- Στο νέο παράθυρο που θα εμφανιστεί πρέπει να συμπληρώσετε τον ΑΦΜ σας, τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος και μετά επιλέγετε την χρονιά που επιθυμείτε. Στην προκειμένη περίπτωση το 2022.
- Στη συνέχεια πατάτε το κουμπί «ΕΚΤΥΠΩΣΗ» και εμφανίζεται το ειδοποιητήριο σε νέο παράθυρο προκειμένου να το σώσετε στο κινητό ή σε κάποιον υπολογιστή όπου στη συνέχεια μπορείτε να το εκτυπώσετε.
3. Πώς θα τα πληρώσετε
- Μέσω των μηχανημάτων αυτόματων συναλλαγών που βρίσκονται στις τράπεζες. Σε αυτή την περίπτωση θα σας ζητηθεί το QR Code, το εικονίδιο δηλαδή που βρίσκεται πάνω δεξιά στο ειδοποιητήριο.
- Μέσω Web Banking εφόσον έχετε πρόσβαση στην διαθέσιμη, από την τράπεζά σας, εφαρμογή. Σε αυτή την περίπτωση θα σας ζητηθεί ο κωδικός RF. Είναι ο 23ψήφιος αριθμός που βρίσκεται στο κέντρο του ειδοποιητηρίου αμέσως μετά τα γράμματα «RF».
- Τέλος, μπορείτε να οπλιστείτε με υπομονή και να μεταβείτε στην πλησιέστερη τράπεζα ή σε κάποιο υποκατάστημα των ΕΛΤΑ και να πληρώσετε στο ταμείο, έχοντας εκτυπώσει εκ των προτέρων το ειδοποιητήριο.
5. Πόσο είναι το πρόστιμο αν δεν προλάβετε την προθεσμία
Το πρόστιμο ανέρχεται σε 10.000 ευρώ, ενώ σε περίπτωση υποτροπής ανεβαίνει στα 30.000 ευρώ, ενώ ταυτόχρονα, αφαιρείται για τρία χρόνια το δίπλωμα οδήγησης.
Όπως και πέρυσι, τα ειδοποιητήρια θα φέρουν κωδικό πληρωμής σε τράπεζα, αλλά και QR Code, για την εξυπηρέτηση των πληρωμών σε φυσικό κατάστημα τράπεζας ή μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας. Εναλλακτικά, υπάρχει η δυνατότητα πληρωμής του ποσού με φυσική επίσκεψη στα ΕΛΤΑ.
5. Πώς θα θέσετε το όχημα σε ψηφιακή ακινησία
Για να θέσετε το όχημα σε ψηφιακή ακινησία, ακολουθείτε την εξής διαδικασία:
- Συνδέεστε στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης και πιο συγκεκριμένα στην εφαρμογή myCAR με τους κωδικούς Taxisnet.
- Επιλέγετε ή καταχωρείτε τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος που επιθυμείτε να θέσετε σε ψηφιακή ακινησία. Καταχωρείτε τον Τ.Κ. της περιοχής, την οδό και τον αριθμό.
- Δηλώνετε υπεύθυνα το χώρο στάθμευσης, ο οποίος πρέπει να είναι ιδιόκτητος, ενοικιασμένος ή παραχωρημένος.
- Υποβάλετε την αίτησή σας και εάν είστε μοναδικός ιδιοκτήτης το σύστημα σας δίνει αριθμό αίτησης και σας ενημερώνει ότι το όχημα έχει τεθεί σε ψηφιακή ακινησία. Στην περίπτωση που υπάρχουν συνιδιοκτήτες, ενημερώνονται για το αίτημα σας, το οποίο θα πρέπει να εγκρίνουν για να ολοκληρωθεί η διαδικασία.
- Σε περίπτωση που χώρος στάθμευσης του οχήματος κατά την «ψηφιακή ακινησία», λόγω του γεγονότος ότι ήταν ενοικιασμένος, είναι διαφορετικός θα πρέπει να προμηθευτείτε πινακίδα προσωρινής άδειας κυκλοφορίας (Μ), προκειμένου να γίνει η μεταφορά του οχήματος στο νέο χώρο.
- Εάν συμπληρώσετε λάθος τα στοιχεία στάθμευσης του οχήματος στην αίτηση ψηφιακής ακινησίας έχετε τη δυνατότητα εντός της ίδιας ημέρας, να διορθώσετε τη διεύθυνση στάθμευσης. Σε επόμενο χρόνο θα πρέπει να απευθυνθείτε στη Δ.Ο.Υ. σας.
- Η ψηφιακή ακινησία επιτρέπεται μόνο για Επιβατικά Ι.Χ. και Δίκυκλα Ι.Χ.
- Στην περίπτωση που το όχημα κυκλοφορεί ή είναι σταθμευμένο σε δημόσιο χώρο και φέρει πινακίδες, ενώ βρίσκεται σε ψηφιακή ακινησία, επιβάλλεται πληρωμή των Τελών Κυκλοφορίας και το πρόστιμο εκπρόθεσμης πληρωμής τους, καθώς και διοικητικό πρόστιμο 10.000€. Σε περίπτωση υποτροπής επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 30.000 ευρώ και αφαιρείται το δίπλωμα οδήγησης του ιδιοκτήτη/κατόχου.
- Μπορείτε να θέσετε σε ψηφιακή ακινησία όσα οχήματα βρίσκονται στο Πληροφοριακό Σύστημα Οχημάτων της Α.Α.Δ.Ε σε «κίνηση».
- Η ακινησία του οχήματος δηλώνεται στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. στις εξής περιπτώσεις:
- Κλοπής ή υπεξαίρεσης του οχήματος.
- Κυκλοφορίας του οχήματος στο εξωτερικό.
- Μεταβίβασης του οχήματος η οποία δεν έχει ολοκληρωθεί.
- Κατάσχεσης του οχήματος από δημόσια αρχή με τα στοιχεία κυκλοφορίας αυτού.
- Αφαίρεσης των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος από δημόσια αρχή.
- Παράδοσης στις εγκαταστάσεις της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος (ΕΔΟΕ) με σκοπό την οριστική διαγραφή του με ανακύκλωση.
- Ολοσχερούς καταστροφής του οχήματος λόγω πυρκαγιάς ή άλλης αιτίας.
- Πλειστηριασμού του οχήματος.
- Αποξένωσης του ιδιοκτήτη ή κατόχου από το όχημα, όπως στην περίπτωση περισυλλογής του από το Δήμο ως εγκαταλελειμμένου.
- Κάθε άλλη περίπτωση όπου ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος του οχήματος δεν έχει στην κατοχή του είτε το όχημα είτε τα στοιχεία κυκλοφορίας του (άδεια και πινακίδες).
Σχετικά θέματα
-
Επίσημο! Πότε έρχονται τα μειωμένα Τέλη Κυκλοφορίας
-
Πολυνομοσχέδιο ΥΠΟΙΚ: Έρχονται τα τέλη κυκλοφορίας με το μήνα – Όλες οι αλλαγές
-
Τραυματίας από την τραγωδία των Τεμπών αναγκάστηκε να πληρώσει τον νάρθηκα για τη μέση του
-
Τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα από την 1η Απριλίου – Χωρίς των 100 ευρώ «πέναλτι» οι εκπρόθεσμες φορολογικές δηλώσεις
-
Τέλη κυκλοφορίας, ΕΝΦΙΑ και φόρος εισοδήματος: Σήμερα η τελευταία ημέρα πληρωμής
-
Τέλη Κυκλοφορίας 2023: Τέλος χρόνου – Βαριά πρόστιμα!
Ελλάδα
Ρεύμα: Οι χρεώσεις του Απριλίου ανά πάροχο – Πώς θα βρείτε τον φθηνότερο
Δημοσιεύθηκε
29 λεπτά πρνστις
21 Μαρτίου 2023 09:48
Μειωμένες κατά 18% είναι οι χρεώσεις των παρόχων για το ρεύμα τον Απρίλιο, με φόντο την αποκλιμάκωση των τιμών χονδρικής στο Χρηματιστήριο Ενέργειας.
Την αρχή των ανακοινώσεων έκανε η ΔΕΗ, η οποία προχωρά σε σημαντική μείωση των τιμολογίων ρεύματος για τον Απρίλιο, με την τιμή για τον επόμενο μήνα να διαμορφώνεται στα 16,5 σεντς ανά κιλοβατώρα, δηλαδή σε επίπεδα 15,8% κάτω από τα 19,5 σεντς που είναι η τιμή για το Μάρτιο (και 19,9 σεντς το Φεβρουάριο).
Σημειώνεται πως η μείωση των τιμών του ρεύματος κατά το πρώτο μισό του Μαρτίου διαμορφώθηκε κοντά στο 20%, όσον αφορά στην χρονδρική αγορά, ωστόσο οι τελικές τιμές που πληρώνουν οι καταναλωτές δεν αναμένεται να έχουν ουσιαστικές διαφορές, καθώς αναμένονται μικρότερα κονδύλια για την επιδότηση της κατανάλωσης. Ενώ, στο «τραπέζι» βρίσκεται και το ενδεχόμενο να μην υπάρχει καθόλου κρατική επιδότηση τον Απρίλιο.
Σε αυτό το κλίμα, η τελική τιμή του ρεύματος αναμένεται πως θα συνεχίσει να κυμαίνεται στα 15-16 λεπτά ανά κιλοβατώρα για τους οικιακούς καταναλωτές.
Υπενθυμίζεται ότι για τον Μάρτιο οι χρεώσεις των παρόχων κινήθηκαν από 20 έως 25 λεπτά του ευρώ ανά κιλοβατώρα, κατά μέσο όρο, χωρίς να συνυπολογισθούν οι εκπτώσεις συνέπειας.
Πώς διαμορφώνονται οι τιμές των παρόχων
ΔΕΗ:Η χρέωση διαμορφώθηκε στα 16,5 λεπτά του ευρώ ανά κιλοβατώρα, για την 1η κλίμακα κατανάλωσης (έως 500 kWh μηνιαίως). Η χρέωση για καταναλώσεις πάνω από 500 κιλοβατώρες είναι 17,7 λεπτά ανά KWh.
Elpedison: Στο πρόγραμμα «Συνέπεια» προβλέπεται χρέωση 22,77 λεπτά/KWh, μετά την έκπτωση, για τον Απρίλιο. Με την έκπτωση, το τιμολόγιο αναπροσαρμόζεται στα 16,77 λεπτά/kWh. Στο Elpedison Economy, η χρέωση του τον Απρίλιο είναι 12,5 λεπτά ανά κιλοβατώρα.
ΗΡΩΝ: 19,6 λεπτά του ευρώ ανά κιλοβατώρα στο πρόγραμμα GENEROUS HOME, χωρίς την έκπτωση, η τιμή είναι 19,6 λεπτά ανά κιλοβατώρα, ενώ με την έκπτωση συνέπειας (20%) η τιμή είναι 15,68 λεπτά ανά KWh.
Protergia: Ανακοίνωσε χρέωση 19,98 λεπτά του ευρώ ανά kWh, ανεξαρτήτως κατανάλωσης, με έκπτωση συνέπειας 13,98 λεπτά ανά κιλοβατώρα. Στο πρόγραμμα Protergia Οικιακό Value η χρέωση ανέρχεται στα 14 λεπτά του ευρώ ανά kWh, χωρίς έκπτωση συνέπειας.
ΖeniΘ: Η χρέωση διαμορφώνεται στα 16,4 λεπτά του ευρώ ανά kWh έως 270 κιλοβατώρες, ενώ για μεγαλύτερη κτανάλωση η χρέωση είναι 17,9 λεπτά ανά kWh. Το οικονομικότερο πρόγραμμα ανέρχεται στα 11,9 λεπτά ανά kWh.
Watt & Volt: Τον Απρίλιο θα ισχύει χρέωση 14 λεπτά ανά kWh, στο οικονομικότερο πρόγραμμα της εταιρείας.
ΕΛΙΝ: Η χρέωση είναι 14,8 λεπτά ανά kWh τον Απρίλιο.
NRG: Η χρέωση για τον Μάρτιο ανέρχεται σε 16,4 λεπτά ανά κιλοβατώρα χωρίς έκπτωση συνέπειας και στα 13,94 λεπτά ανά kWh με την έκπτωση συνέπειας.
Volterra: Θα ισχύει η τιμή στα 18,8 λεπτά του ευρώ ανά KWh με το πάγιο στα 4,5 ευρώ.
Volton: Ανακοίνωσε τιμή στα 16,4 λεπτά του ευρώ/KWh για τα οικιακά τιμολόγια.
Εργαλείο Σύγκρισης Τιμών
Τη δυνατότητα σύγκρισης τιμών μεταξύ των προσφερόμενων τιμολογίου ηλεκτρικής ενέργειας προσφέρει η διαδικτυακή εφαρμογή «Energy Cost» της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ). Με αυτό τον τρόπο οι καταναλωτές μπορούν να αναζητήσουν, να συγκρίνουν και να ενημερώνονται για τις τιμές που ισχύουν στην αγορά και να βρουν τον οικονομικότερο προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας για οικιακή ή επαγγελματική χρήση.
Δείτε εδώ το «Εργαλείο Σύγκρισης Τιμών» της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ).
CNN.gr
Ελλάδα
Πώς η Ρωσίδα κατάσκοπος έγινε «Μαρία Τσάλλα» χωρίς καμία υπηρεσία να καταλάβει το παραμικρό
Δημοσιεύθηκε
2 ώρες πρνστις
21 Μαρτίου 2023 08:42
Την ώρα που οι ελληνικές αρχές ερευνούν για να αποκρυπτογραφήσουν πώς η Ρωσίδα κατάσκοπος Irina Alexandrovna Smireva, μεταμορφώθηκε μέσω Αλιβερίου σε «Μαρία Τσάλλα», τα ενδεχόμενα που καταλήγουν είναι δυο.
Το πρώτο έχει να κάνει με κυκλώμα στο οποίο εμπλέκονται δικηγόροι και διεφθαρμένοι δημόσιοι, λειτουργοί που με το αζημείωτο «βάφτιζαν» ομογενείς και έδιναν ταυτότητα και διαβατήριο σε άτομα από χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης. Το δεύτερο σενάριο «λεει» ότι η επαφή έγινε μέσω ποινικών κυκλωμάτων που νομιμοποιούσαν αλλοδαπές από χώρες της Ανατολικής Ευρώπη. Και στα δυο ενδεχόμενα, το βασικό ζητούμενο είναι πως οι Ρώσοι κατάσκοποι κατάφεραν να έρθουν σε επαφή με τα κυκλώματα που νομιμοποιούν αλλοδαπές στη χώρα μας, χωρίς καμία ελληνική υπηρεσία ή αρχή να καταλάβει το παραμικρό.
Ένα κενό που είχε ως αποτέλεσμα η 35χρονη Ρωσίδα, να «αλωνίζει» ελέυθερα για σχεδόν πέντε χρόνια και μόνο όταν οι ελληνικές μυστικές υπηρεσίες ενημερώθηκαν – στις αρχές του χρόνου – από τις βρετανικές για τη συγκεκριμένη κατάσκοπο- κατάλαβαν τι είχε συμβεί. Όμως ήταν πλέον πολύ αργά, καθώς η Irina, στα τέλη του περασμένου Ιανουαρίου, ανακαλείται από τα κεντρικά της Μόσχας καθώς έχει αποκαλυφθεί η ταυτότητα της και έχει «καεί» ως «κόκκκινο σπουργίτι». Η ίδια, εξαφανίζεται, το ίδιο και ο σύντροφος της από την Λατινική Αμερική καθώς φαίνεται ότι όλο το project «Illegals» έχει προς το παρόν παγώσει. Οι πληροφορίες λένε πως στις επόμενες ημέρες θα περάσουν από την εισαγγελία τόσο οι υπάλληλοι που του δημοτολογίου που χειρίστηκαν το 2018 το φάκελο «Μαρία Τσάλλα», αλλά και δικηγόροι που γνώριζαν την υπόθεση. Η γεννημένη το 1988 Irina Alexandrovna Smireva, μπήκε στο στόχαστρο τηε ΕΥΠ για να διαπιστωθεί λίγες εβδομάδες αργότερα, ότι ταυτίζεται με την «Μαρία Τσάλλα» γεννημένη τον Δεκέμβριο του 1991 στο Μαρούσι, η οποία φαίνεται δημότης Αλιβερίου. Διαμένει από το 2018 στο Παγκράτι σε διαμέρισμα της οδού Αρριανού, είναι ερασιτέχνης φωτογράφος και ιδιοκτήτρια του καταστήματος με είδη πλεκτικής με την επωνυμία galazio. Φυσικά, δεν είναι η πραγματική Μαρία Τσάλλα, καθώς το παιδί εκείνο, πέθανε λίγες ημέρες μετά τη γέννηση του και η Ρωσίδα κατάσκοπος, άγνωστο πως και με τη βοήθεια ποιών, άρπαξε τα στοιχεία του. Ζούσε λοιπόν μια διπλή ζωή, την τελευταία τετραετία στη χώρα μας. Για τη δεύτερη ζωή της, οι αναλυτές της ΕΥΠ ξέρουν ελάχιστα πράγματα. Γνωρίζουν ότι το 2019, έκανε ένα πολυήμερο ταξίδι στη Βραζιλία, όπου ζούσε τότε ο επίσημος σύντροφος της, πράκτορας και αυτός του ίδιου προγράμματος με τα στοιχεία Daniel Campos. Επίσης ότι πραγματοποίησε ένα μόλις ταξίδι στη Μόσχα ενώ χρησιμοποιώντας το ελληνικό διαβατήριο, πραγματοποιεί στοχευμένα ταξίδια στην Ευρώπη. Ειδικά στο Παρίσι και την Ιταλία. Αυτά έχουν μπει στο στόχαστρο των υπηρεσιών ενώ φύλλο και φτερό γίνεται στα Εγκληματολογικά Εργαστήρια της ΕΛ.ΑΣ το λαπ τοπ που άφησε στο διαμέρισμα του 2ου ορόφου.
Κορύφωση
Για τους αναλυτές της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών η υπόθεση «Μαρία Τσάλλα» αποτελεί την κορύφωση ενός κατασκοπευτικού θρίλερ που τα τελευταία τέσσερα χρόνια παίζεται στη χώρα μας. Η μυστηριώδης Irina Alexandrovna Smireva – μέλος του διαβόητου ρωσικού προγράμματος “Illegals” (Κόκκινα Σπουργίτια) – δεν ήταν μια πράκτορας εν υπνώσει που φυτεύτηκε το 2018 στην Αθήνα και κάποια στιγμή θα έμπαινε στο παιγνίδι, αλλά μια ήδη δραστήρια κατάσκοπος με κινήσεις σε Ελλάδα και Ευρώπη. Χωρίς καμία επαφή με την πρεσβεία της Ρωσίας δρούσε ξεχωριστά από τους επίσημους πράκτορες ως «μοναχικός λύκος» και αναλάμβανε επικίνδυνες αποστολές. Από φωτογραφίσεις προσώπων και εγκαταστάσεων μέχρι στρατολόγηση ατόμων σε υπεραισθητές θέσεις στο ελληνικό σύστημα. Φρόντισε να έχει κάλυψη το κατάστημα «galazio» στο Παγκράτι, το χόμπι της φωτογραφίας, μέχρι και Έλληνα σύντροφο… Φυσικά διέθετε ταυτότητα και διαβατήριο για να ταξιδεύει χωρίς προβλήματα στην Ευρώπη, Α.Φ.Μ, αλλά και υπάλληλο στην μίνι επιχείρηση της. Ακόμα και η εικόνα της δεν προκαλούσε, καθώς παρέπεμπε σε ένα καθημερινό εργαζόμενο κορίτσι που ζούσε στην δεύτερη πατρίδα της παλεύοντας να τα βγάλει πέρα και κανείς δεν είχε καταλάβει το παραμικρό. Μίλαγε ελληνικά με περίεργη προφορά και τρεις ακόμα γλώσσες, ενώ όταν ανακλήθηκε από τις μυστικές υπηρεσίες και επέστρεψε στη Μόσχα στις αρχές του 2023, στους γνωστούς και φίλους «αποκάλυψε» ότι έχει σοβαρό πρόβλημα υγείας και έτσι θα μείνει για θεραπεία στη Ρωσία. Όπως χαρακτηριστικά λένε στην ΕΥΠ ήταν ακόμα ένα «κόκκινο σπουργίτι» της FSB που η εκπαίδευση της στοίχισε στους Ρώσους πέντε εκατομμύρια ευρώ και τελικά «κάηκε» στη χώρα μας.
Αξίζει να επισημανθεί πως η Ελλάδα για τη Μόσχα έχει ξεχωριστό ενδιαφέρον ως χώρα του ΝΑΤΟ και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όμως διαθέτει και ένα άλλο χαρακτηριστικό. Υπάρχει ένα ποσοστό πολιτών που αγγίζει το 30% με φιλορωσικά αισθήματα και ανοικτά αυτιά στην προπαγάνδα του Πούτιν, όταν το αντίστοιχο ποσοστό σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες μετά βίας ξεπερνά το 2%. Επομένως η χώρα μας, είναι ένας πρόσφορος τόπος για να ευδοκιμήσουν τέτοιου είδους προπαγανδιστικοί μηχανισμοί και να δημιουργηθεί ένα έντονο φιλορωσικό ρεύμα που θα έχει λόγο ακόμα και στις πολιτικές εξελίξεις. Έτσι εξηγείται το γεγονός ότι η Ρωσία διαθέτει στη χώρα μας πολυπληθή αποστολή που ξεπερνά τα 100 άτομα και είναι 30-40% μεγαλύτερη συγκριτικά με ανάλογες χώρες της Ευρώπης όπου οι αντιπροσωπείες κυμαίνονται στα 60-70 άτομα. Επίσης παρατηρήθηκε ότι τα τελευταία χρόνια, οι Ρώσοι πράκτορες που κυκλοφορούσαν με διπλωματικά διαβατήρια στη χώρα μας, προσπαθούσαν σε κάθε κρίση ή σοβαρό ζήτημα που απασχολούσε την κοινωνία και την πολιτική, να ρίξουν ένα πετραδάκι στο μηχανισμό της αναστάτωσης, της αμφισβήτησης και της δημιουργίας αρνητικού κλίματος. Όπως υποστηρίζουν ειδικοί αναλυτές της Κατεχάκη, το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και η αμερικανική και ΝΑΤΟική βάση αποτελούν ακόμα ένα σημείο αναφοράς για τις ρωσικές μυστικές υπηρεσίες. Και αυτό γιατί – εκτός των άλλων – υπάρχει το στρατιωτικό μονοπάτι με την κωδική ονομασία «Διάδρομος 9» μήκους 2.800 χιλιομέτρων που ξεκινά από την Αλεξανδρούπολη και διασχίζοντας συνεχώς ΝΑΤΟικό έδαφος φθάνει μέχρι και το Ελσίνκι χωρίς να χρησιμοποιούνται τα στενά του Βοσπόρου.
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ
Ελλάδα
Μπακαλιάρος: Τσουχτερή η τιμή του για την 25η Μαρτίου
Δημοσιεύθηκε
3 ώρες πρνστις
21 Μαρτίου 2023 07:45
Μπακαλάριος πιο… αλμυρός από ποτέ στην τιμή του για τους καταναλωτές ενόψει της 25ης Μαρτίου. Βαθιά το χέρι στην τσέπη καλούνται να βάλουν όσοι θελήσουν να απολαύσουν το παραδοσιακό έδεσμα καθώς φτάνει να κοστίζει ακόμη και τα 23 ευρώ. Πολλοί είναι εκείνοι που μιλούν για αισχροκέρδεια την ώρα που ήδη ο οικογενειακός προϋπολογισμός είναι επιβαρυμένος. Δεν αποκλείεται η μέση τιμή του μπακαλιάρου να… ανέβει κι άλλο όσο η ζήτησή του αυξάνεται.
Της Κατερίνας Φεσσά
Όπως τόνισε στο enikonomia.gr o πρόεδρος του ΙΝ.ΚΑ., Γιώργος Λεχουρίτης, «η τιμή του μπακαλιάρου αυξάνεται για να… ανεβάσει την πίεση και η τιμή της σκορδαλιάς για να την… κατεβάσει».
Ο κ. Λεχουρίτης ανέφερε ότι «η τιμή του μπακαλιάρου Ισλανδίας κυμαίνεται μεταξύ 19,80 και 22,80 ευρώ. Αλλά υπάρχουν και άλλες ποικιλίες μπακαλιάρου που κοστίζουν 13 ευρώ. Πρόκειται όμως για “απομίμηση” μπακαλιάρου σε πολλές περιπτώσεις». Ο ίδιος συμπλήρωσε ότι η τιμή του έχει καταγράψει μια αύξηση της τάξεως του 30% φέτος σε σχέση με πέρυσι και “αυτό δεν συμβαίνει λόγω του μεταφορικού κόστους αλλά λόγω αισχροκέρδειας και κερδοσκοπίας”.
Σημειώνεται ότι πολλοί είναι εκείνοι που λόγω της ακρίβειας και της υψηλής τιμής του μπακαλιάρου, στρέφονται στην αγορά άλλων ψαριών και θαλασσινών που μπορεί να κοστίζουν φθηνότερα. Πολλοί ιχθυοπώλες περιμένουν να δουν πώς θα κινηθεί η αγορά συνολικά, αλλά και πώς θα διαμορφωθεί η ζήτηση για τον μπακαλιάρο όσο πλησιάζουν οι ημέρες για την 25η Μαρτίου.
Ανατιμήσεις στα θαλασσινά και στη… σκορδαλιά
Πόσο κοστίζουν όμως, τα νηστίσιμα θαλασσινά και η… συνοδευτική του μπακαλιάρου σκορδαλιά; Η ακρίβεια “σαρώνει” πολλά προϊόντα. Σύμφωνα με τον κ. Λεχουρίτη, η μέση τιμή στο σκόρδο διαμορφώνεται φέτος στα 70 λεπτά από 50 λεπτά που ήταν πέρυσι, ενώ η μέση τιμή στο ελαιόλαδο ανέρχεται στα 8,50 ευρώ το λίτρο από 5,50 ευρώ το λίτρο.
Όσον αφορά στα θαλασσινά, οι τιμές διαμορφώνονται ως εξής:
- Καλαμαράκια: Η τιμή τους φέτος κυμαίνεται μεταξύ 11 και 13 ευρώ από 8 με 9 ευρώ που ήταν πέρυσι.
- Γαρίδα γάμπαρη ιχθυοτροφείου: Η τιμή φέτος ανέρχεται στα 14 με 15 ευρώ από 11 ευρώ που κόστιζε πέρυσι.
- Γαρίδα κόκκινη (ελληνική): Η τιμή φέτος διαμορφώνεται στα 7 με 8 ευρώ από 5 ευρώ που ήταν πέρυσι.
- Σουπιά : Η τιμή της φέτος ανέρχεται στα 12 με 13 ευρώ το κιλό ενώ πέρυσι κυμαινόταν μεταξύ 8,50 και 9 ευρώ το κιλό
- Χταπόδι φρέσκο: Φέτος κοστίζει 18- 19 ευρώ από 14 και 15 ευρώ που ήταν η τιμή πέρυσι.
- Μύδια φρέσκα με κέλυφος: Η τιμή τους φέτος ανέρχεται στα 6 ευρώ από 4 ευρώ που ήταν πέρυσι.
enikos.gr
Ροή ειδήσεων
Στον «χορό» των Ρίχτερ η Αμφιλοχία: Ξεπέρασαν τους 80 οι μετασεισμοί
ΑΦΙΕΡΩΜΑ 1821: Ασημάκης Φωτήλας, ο φιλικός, και Παναγιώτης Φωτήλας, ο αδικοχαμένος νέος
Ρεύμα: Οι χρεώσεις του Απριλίου ανά πάροχο – Πώς θα βρείτε τον φθηνότερο
Αντίστροφη μέτρηση για τραίνα και προαστιακό – Αύριο τα πρώτα δρομολόγια
ΠΑΤΡΑ: Τί δήλωσε ο Άκης Τσελέντης για τους σεισμούς της νύχτας
ΠΑΤΡΑ: Αποστρατεύθηκε ο Ευρυβιάδης Σαπουνάς
Στη Διακίδειο Σχολή ο Σωτήρης Νικολακόπουλος την Τετάρτη
Πώς η Ρωσίδα κατάσκοπος έγινε «Μαρία Τσάλλα» χωρίς καμία υπηρεσία να καταλάβει το παραμικρό
Εφορία: Πώς μπορείτε να αμφισβητήσετε τα πρόστιμα
Ισημερινός: Τουλάχιστον 5 δημοσιογράφοι έλαβαν επιστολές με εκρηκτικούς μηχανισμούς – Ένας τραυματίας
Αυτή την εβδομάδα
-
Πάτρα - Δ. Ελλάδα5 ημέρες πρν
ΠΑΤΡΑ – ΘΡΗΝΟΣ: Εφυγε ο “Παληκαράς” της εστίασης – ΦΩΤΟ
-
Πάτρα - Δ. Ελλάδα7 ημέρες πρν
Πάτρα: Συμπολίτες που “έφυγαν” από τη ζωή και κηδεύονται την Τετάρτη(15/3)
-
Πάτρα - Δ. Ελλάδα2 ημέρες πρν
Πάτρα: “Έφυγε” από τη ζωή η Χριστίνα Κυριαζοπούλου
-
Πάτρα - Δ. Ελλάδα5 ημέρες πρν
ΠΑΤΡΑ: “Εφυγε νωρίς” ο Ντίνος Ροδόπουλος – ΦΩΤΟ
-
Πάτρα - Δ. Ελλάδα7 ημέρες πρν
Πάτρα: Αναστάτωση εντός του Πανεπιστημίου – Δείτε Φωτο
-
Πάτρα - Δ. Ελλάδα2 ημέρες πρν
Πάτρα: Πέθαναν και κηδεύονται την Δευτέρα (20/3)
-
Πάτρα - Δ. Ελλάδα5 ημέρες πρν
Πάτρα: Συμπολίτες που “έφυγαν” από τη ζωή και κηδεύονται την Παρασκευή(17/3)
-
Πάτρα - Δ. Ελλάδα5 ημέρες πρν
ΠΑΤΡΑ – ΦΩΤΟ: Θρήνος στην κηδεία του Γιώργου Μασούρα! Εκατοντάδες για το τελευταίο αντίο στον Αγ. Διονύση