Παρασκευή 19 Απριλίου 2024
Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Αύξηση τζίρων κατά την εορταστική περίοδο-Το «μένουμε σπίτι» έγινε μόδα με αυξημένες προμήθειες τροφίμων από τα Σούπερ Μάρκετ και… αποφυγή άσκοπων μετακινήσεων

Δημοσιεύθηκε

στις

Εορταστικοί τζίροι υψηλών ταχυτήτων στα Σούπερ Μάρκετ της Πάτρας έως και τις παραμονές της Πρωτοχρονιάς του 2023 με έμφαση τα τρόφιμα αλλά και άλλα απαραίτητα είδη που… αυξάνουν την αυτονομία, με βάση της συνήθειες που αποκτήθηκαν κατά την διετία του Covid – 19 όπως ο καφές και υλικά για παρασκευή γλυκισμάτων ακόμη και άρτου κατ οίκον!

ΤΡΕΙΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΥΝΟΗΣΑΝ…

1. ΚΑΙΡΟΣ. Φαίνεται ότι ευνόησε, κατά κύριο λόγω την κατανάλωση, καθώς ο κόσμος εξακολουθεί να κινείται με ασφάλεια στο λιανεμπόριο χωρίς να υπολογίζει δαπάνες έξτρα και θέρμανση.
2. ΚΑΛΟΠΕΡΑΣΗ. Μετά τους περιορισμούς, τα σπίτια άνοιξαν για Ρεβεγιόν τα Χριστούγεννα με τους οικοδεσπότες να στέφονται σε είδη ποιότητας για ένα πλούσιο τραπέζι, αφήνοντας την άκρη, έως και τις 24/12/2022, έστω και προσωρινά, το γνωστό «Καλάθι της Νοικοκυράς.
3. ΑΠΟΔΡΑΣΗ. Πολλά εξοχικά άνοιξαν για πρωτοχρονιά και Φώτα αυξάνοντας την κίνηση στα Σ/Μ από 27-32/12/2022.
«Η αγορά κινήθηκε στο σύνολό της, και τα Σ/Μ όπως τα καταστήματα στο λιανεμπόριο, σε ικανοποιητικά επίπεδα μέσα στις γιορτές. Το καρότσι γέμισε με όλα τα απαραίτητα τόσο από το καταναλωτικό κοινό όσο τις επιχειρήσεις εστίασης καθώς το ενεργειακό πρόβλημα, λόγω και του καλού καιρού, πέρασε σε δεύτερη μοίρα. Βέβαια από τις αρχές του νέου έτους το κόστος ενέργειας θα περάσει πάλι πρώτο στο προσκήνιο αλλά όσο ο καιρός παραμένει καλός και η αγορά κινείται καλό ρυθμό» σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο του Επιμελητηρίου Αχαΐας και διευθυντικό στέλεχος του ομώνυμου ομίλου Σ/Μ Χάρη Ανδρικόπουλο.
Ο κ. Ανδρικόπουλος διαχωρίζει την κίνηση προ και μετά των Χριστουγέννων στις προμήθειες για το Ρεβεγιόν, αρχικά έως και τις 25 του περασμένου μηνός και μετά στην προμήθεια διαφόρων απαραίτητων ειδών από όσους αποφάσισαν να ανοίξουν το εξοχικό τους ή να εκδράμουν για την πρωτοχρονιά.
«Ο κόσμος κινήθηκε γενικά ορθολογικά, αγόρασε όλα τα απαραίτητα και προς το τέλος του έτους κινήθηκε πιο συντηρητικά περιορίζοντας τις αγορές τροφίμων. Αυτό που κράτησε όμως ψηλά την κίνηση έως και τις 31/12/2022 είναι η εκδρομή και η εξόρμηση πολλών σε εξοχικά τα οποία διαθέτουν εκτός Πάτρας για τα οποία έπρεπε να καλύψει τις όποιες ελείψεις» αναφέρει ο κ.Ανδρικόπουλος.
ΕΝΘΕΤΟ ΣΠΑΣΜΕΝΟ
ΦΩΤΟ ΚΑΦΕ ΛΕΖ Προϊόντα espresso εντός σπιτιού πωλούνται με έκπτωση 35% στα ράφια των Σούπερ Μάρκετ
ΕΠΑΝΕΡΧΕΤΑΙ ΣΕ ΠΡΟ-ΕΡΤΑΣΤΙΚΟΥΣ ΡΥΘΜΟΥΣ
Η λάμψη του Ρεβεγιόν και της εξόδου χωρίς περιορισμούς αρχίζει σταδιακά να περιορίζεται με τον κλάδο της φιλοξενίας – εστίασης να στρέφεται εκ νέου στην κάλυψη του αυξημένου λειτουργικού κόστους και την διάθεση για περιορισμό σε μια σειρά από απολαύσεις που ανήκουν στην εποχή προ της πανδημίας. Πιο χαρακτηριστική αυτών ο «καφές απ έξω» με την μείωση της κατανάλωσης να ξεπερνά το 2022 το 15% και στην Πάτρα.
Ο «καφές στο σπίτι», ή ο «καφές από το σπίτι», που κυριάρχησε στους ατέλειωτους μήνες του εγκλεισμού, συνεχίζει να παραμένει ψηλά στις προτιμήσεις των καταναλωτών, γεμίζοντας τα ταμεία προμηθευτών αλλά και σούπερ μάρκετ.
Τα δύο χρόνια της πανδημίας οι καταναλωτές έμαθαν να φτιάχνουν τον καφέ τους στο σπίτι. Αγόρασαν εξοπλισμό, πειραματίστηκαν, βολεύτηκαν. Όταν σταμάτησαν τα περιοριστικά μέτρα είχε ξεκινήσει να φουντώνει η ακρίβεια και οι «απολαύσεις», όπως ο καφές εκτός σπιτιού, άρχισαν να περιορίζονται για ένα σημαντικό τμήμα του πληθυσμού.
«Οι δύο καφέδες ή οι τρεις καφέδες την ημέρα έγιναν ένας ή δύο το 2022» αναφέρει στη «Γ» επαγγελματίας του κλάδου της εστίασης στην Πάτρα.
Με δεδομένο ότι οι πιέσεις στις τιμές δεν φαίνεται να αποκλιμακώνονται, ενώ την ίδια στιγμή το κόστος της ενέργειας συνεχίζει να αυξάνεται παρά τις κρατικές επιδοτήσεις, οι εκπρόσωποι του κλάδου εκφράζουν τον προβληματισμό τους τι μέλλει γενέσθαι τη νέα χρονιά.
Διαβεβαιώνουν ωστόσο ότι οι τιμές για τον καφέ στο χέρι θα συνεχίσουν να συγκρατούνται στα σημερινά επίπεδα. Το τελευταίο διάστημα μάλιστα η τιμή του καφέ έχει αρχίσει να καταγράφει σημάδια αποκλιμάκωσης σε ποσοστό έως αι 25%σε σχέση με πέρυσι.
Η κατανάλωση espresso εντός σπιτιού έχει απογειωθεί, προϊόντα πωλούνται με έκπτωση 10-35% στα ράφια των σούπερ μάρκετ, με τις περισσότερες και μεγαλύτερες προωθητικές ενέργειες να γίνονται στις συμβατές κάψουλες.
Πάντως την πρωτοκαθεδρία στην κατανάλωση εντός σπιτιού συνεχίζει να κατέχει ο ελληνικός καφές, καθώς κατέχει περίπου το 50% των συνολικών πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ. Η αυξημένη ζήτηση για κατ οίκον παρασκευή γλυκών και αρτοσκευασμάτων, μαζί βέβαια με τις ανατιμήσεις, έχει εκτοξεύσει στο 70% την αύξηση των τζίρων στους Μύλους και τη βιομηχανία στο 70% για το 2022, με βάση διαθέσιμα οικονομικά στοιχεία (εννεάμηνο από 1/1-30/9/2022 ).

Ροή ειδήσεων

Advertisement