Σάββατο 25 Μαρτίου 2023
Connect with us

Τοπική αγορά

Χειμερινές εκπτώσεις: Σήμερα η πρεμιέρα – Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές

Δημοσιεύθηκε

στις

Από σήμερα Δευτέρα 9 Ιανουαρίου 2023 έως και τις 28 Φεβρουαρίου 2023  θα πραγματοποιηθούν οι χειμερινές εκπτώσεις στα καταστήματα της χώρας.

Παράλληλα επισημαίνεται πως την πρώτη Κυριακή των εκπτώσεων δηλαδή στις 15 Ιανουαρίου τα εμπορικά καταστήματα ολόκληρης της επικράτειας θα είναι ανοιχτά  από τις 11πμ έως 8μμ.

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας έδωσε πρόσφατα διευκρινίσεις για το ποια είναι τα δικαιώματα των καταναλωτών κατά την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων.

Αναλυτικά τι πρέπει να προσέξετε:

Κατά τη διενέργεια των προσφορών θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς, στα σημεία όπου πωλούνται τα προσφερόμενα προϊόντα, η αρχική και η νέα μειωμένη τιμή των προϊόντων, με αναφορά στην κατάλληλη μονάδα μέτρησης ανά προϊόν.

  • Σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή που εφάρμοζε ο έμπορος για καθορισμένο χρονικό διάστημα πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος όχι συντομότερο των 30 ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Όταν το προϊόν κυκλοφορεί στην αγορά για λιγότερο από 30 ημέρες, ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος 10 ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Όταν η μείωση της τιμής αυξάνεται προοδευτικά, ως προγενέστερη τιμή νοείται η τιμή χωρίς τη μείωση της τιμής πριν από την πρώτη εφαρμογή της μείωσης της τιμής.
  • Κατά τη διενέργεια εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης. Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης και στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.Τα καταστήματα STOCK ή OUTLET υποχρεούνται να αναγράφουν στις πινακίδες που προβλέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις:

α) την παλαιά τιμή πώλησης, διαγραμμένη και

β) τη νέα μειωμένη τιμή πώλησης, με τρόπο που να επικοινωνεί στον καταναλωτή τη σαφή διάκριση μεταξύ των δύο αυτών τιμών.

Προαιρετικά, επιτρέπεται να αναγράφεται εντός του καταστήματος και σε κάθε άλλη εμπορική επικοινωνία με τον καταναλωτή το ποσοστό της μείωσης. Στις περιόδους εκπτώσεων ή προσφορών τα καταστήματα αυτά υποχρεούνται να εμφανίζουν στις πινακίδες όλες τις ενδιάμεσες τιμές διαγραμμένες και, με έντονη γραφή, τη νέα μειωμένη τιμή διάθεσης και να αναγράφουν σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία μόνο τις λέξεις «εκπτώσεις», «προσφορές».

Αν οι εκπτώσεις, προσφορές ή οποιαδήποτε ανακοίνωση περί μείωσης της τιμής είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό της έκπτωσης ή ως προς τις τιμές ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση ή σε προσφορά προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται σε βάρος του εμπόρου πρόστιμο έως το 2% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι μικρότερο από 20.000 ευρώ. Αν στον έμπορο επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε (5) ετών, το ανώτατο ύψος του προστίμου προσαυξάνεται στο 4% του ετήσιου κύκλου εργασιών του.

Γεωργιάδης: Την Τετάρτη θα γίνει συνέντευξη Τύπου για το θέμα των εκπτώσεων

Υπενθυμίζεται ότι την Τετάρτη θα γίνει συνέντευξη Τύπου από τον  υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνι Γεωργιάδη για το θέμα των εκπτώσεων αλλά και οι ανακοινώσεις για τον τρόπο που θα λειτουργήσει ο νέος θεσμός , όπως γνωστοποίησε  το Σαββατοκύριακο ο ίδιος.

«Οι εκπτώσεις από φέτος δεν έχουν καμία σχέση με αυτές που ξέρατε όλα αυτά τα χρόνια. Είναι άλλο πράγμα γιατί; Ψηφίσαμε νόμο, ενσωματώσαμε Ευρωπαϊκή Οδηγία και είμαστε από τις πρώτες χώρες της Ευρώπης που την εφαρμόζει… νομίζω είμαστε η τέταρτη χώρα», σημείωσε.

«Τώρα λέμε ότι δεν φτάνει να πει ένα κατάστημα ότι πουλάει ένα προϊόν με 40% έκπτωση που το είχε την περασμένη εβδομάδα. Τώρα ως τιμή αναφοράς ενός προϊόντος παίρνουμε τη χαμηλότερη τιμή του τελευταίου μήνα. Δηλαδή τις τελευταίες 30 ημέρες ποια ήταν η χαμηλότερη τιμή;», πρόσθεσε και ξεκαθάρισε πως δεν επιτρέπεται το κατάστημα να αλλάξει μια πριν τις εκπτώσεις το ταμπελάκι σε ένα προϊόν.

Ο έλεγχος

Στη συνέχεια ρωτήθηκε πως θα γίνεται ο έλεγχος αυτός. «Αυτό θα το ελέγξουμε ως εξής: Έχουμε φτιάξει ειδική πλατφόρμα το e- kataggelies όπου όποιος θέλει μπορεί να κάνει καταγγελίες για ένα προϊόν. Έχουμε ενεργοποιήσει το 1520 το τηλεφωνικό μας κέντρο και έχουμε και τη ΔΙΜΕΑ η οποία είναι έτοιμη επί ποδός, έτσι ώστε μόλις γίνει η καταγγελία να πάμε να το ελέγξουμε», απάντησε και επεσήμανε πως όποιος καταστηματάρχης δεν εφαρμόσει τους κανόνες αυτούς, τότε θα βρεθεί αντιμέτωπος με πρόστιμο, έχουμε ψηφίσει σχετικό νόμο.

«Η ΔΙΜΕΑ είναι έτοιμη για τις καταγγελίες. Επαναλαμβάνω e-kataggelies.gov.gr. Εκεί μπορείτε να κάνετε την καταγγελίας εάν σας κοροϊδέψουν στις εκπτώσεις και έτσι με αυτόν τρόπο μπορείτε να ξέρετε ότι από εδώ και πέρα οι εκπτώσεις θα είναι πραγματικές. Ξανά λέω τι νοούμε ως έκπτωση; Η χαμηλότερη τιμή των τελευταίων 30 ημερών ενός προϊόντος είναι η τιμή αναφοράς. Ό,τι έκπτωση θέλει να κάνει το κατάστημα επί αυτής της τιμής », σημείωσε μεταξύ άλλων.

Τοπική αγορά

Παρούσα η Pilavas στην έκθεση Prowein 2023

Δημοσιεύθηκε

στις

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η συμμετοχή της Pilavas Distillery SA στην φετινή κλαδική έκθεση της ProWein η οποία πραγματοποιήθηκε στο Dusseldorf στις 19-21 Μαρτίου.

Σε αυτήν συμμετείχαν οι Νίκος & Παναγιώτης Πιλαβάς καθώς επίσης και ο Δ/ντης Εξαγωγών της εταιρίας Δημήτρης Παπαδημητρίου.

Κατά τη διάρκεια της έκθεσης, οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά αλλά και να δοκιμάσουν τη νέα ετικέτα και ανανεωμένη συνταγή του Τσίπουρου της εταιρείας, καθώς επίσης και τον νέο κωδικό του Premium Ούζου Gold που προέρχεται από μια παλιά οικογενειακή συνταγή που βρέθηκε πρόσφατα και δεν περιέχει πρόσθετη ζάχαρη.

Ανανεώθηκαν υφιστάμενες αλλά και δημιουργήθηκαν πολλά υποσχόμενες νέες συνεργασίες οι οποίες έρχονται να προστεθούν στο ήδη ενισχυμένο εξαγωγικό προφίλ της εταιρίας.

Περισσότερα

Τοπική αγορά

Εντυπωσιακή παρουσία στη Foodexpo

Δημοσιεύθηκε

στις

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η συμμετοχή της Λουξ στη Foodexpo 2023. Κατά τη διάρκεια της έκθεσης η εταιρία υποδέχτηκε στο περίπτερό της πλήθος εμπορικών αντιπροσώπων από την Ελλάδα και τον κόσμο και πραγματοποίησε στοχευμένα εμπορικά ραντεβού.

Έλληνες και ξένοι επαγγελματίες επισκέφτηκαν το περίπτερο της Λουξ και συνομίλησαν με τη Διοίκηση και τα Στελέχη για τις αγαπημένες σειρές αναψυκτικών και χυμών λουξ αλλά και για τις νέες προϊοντικές προτάσεις της εταιρίας, που παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά στη Foodexpo όπως η σειρά λουξ Tea σε τρεις απολαυστικές γεύσεις, χωρίς συντηρητικά, χωρίς προσθήκη ζάχαρης και μόνο με φυσικά γλυκαντικά καθώς και η λουξ free, ένα αναψυκτικό χωρίς προσθήκη ζάχαρης, χωρίς συντηρητικά, χωρίς ανθρακικό και μόνο με φυσικά γλυκαντικά εντυπωσίασαν τους kye buyers που επισκέφτηκαν το κορυφαίο εμπορικό φόρουμ για τα τρόφιμα και ποτά στη Ν.Α Ευρώπη. Αξίζει να σημειωθεί, ότι το περίπτερο της Λουξ επισκέφτηκαν ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, ο Υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας και ο Υφυπουργός, Αρμόδιος για την αλιευτική πολιτική Σίμος Κεδίκογλου, οι οποίοι συνομίλησαν με τους τρεις ιδιοκτήτες για τη δυναμική των προϊόντων της εταιρίας.

Περισσότερα

Τοπική αγορά

Παρουσίες στην FOOD EXPO 2023

Δημοσιεύθηκε

στις

Το Επιμελητήριο Αχαΐας σε συνεργασία με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας έδωσε για μια ακόμα φορά στην FOOD EXPO 2023, στο σημαντικότερο ραντεβού της χρονιάς για τα Τρόφιμα και Ποτά στην ευρύτερη περιοχή της Ν.Α. Ευρώπης.

Από τις 18 έως τις 20 Μαρτίου η FOOD EXPO καλωσόρισε χιλιάδες Έλληνες και ξένους επισκέπτες της Οργανωμένης Λιανικής, του Χονδρεμπορίου, των Ξενοδοχείων και της Μαζικής Εστίασης.

Το Επιμελητήριο Αχαΐας μετείχε στην FOOD EXPO 2023 με 18 επιχειρήσεις οινοποιεία, ζυθοποιία, αναψυκτικά επιχειρήσεις τροφίμων, στο περίπτερο της Περιφέρειας (ΕΛΑΙΟΚΟΜΙΚΟΣ ΑΜΠΕΛΟΥΡΓΙΚΟΣ ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΠΑΤΡΩΝ – PATRAIKI WINES, ΠΡΟΤΥΠΗ ΝΑΝΟΖΥΘΟΠΟΙΙΑ – ΚΥΚΑΩ, ΑΜΠΕΛΩΝΕΣ ΜΑΥΡΟΓΙΑΝΝΗ –ΚΡΑΣΙΑ ΛΑΡΙΣΣΟΣ, AMMOUSSA BREWERY, ΚΟΤΡΟΤΣΟΣ, AITHRA PREMIUM ORGANIC  SPIRITS, ΚΟΥΚΟΣ ΟΙΝΟΠΟΙΙΑ, VANTANA, NOSTALGAIA IKE, ΡΗΓΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ- ΚΑΡΑΜΕΛΟΚΟΣΜΟΣ, ΛΑΙΜΟΣ ΚΩΝ. ΜΟΝ. ΕΠΕ – COUNINIOTIS GROUP, ΤΡΙΨΑΣ Α.Ε., HELLENIC MIXTURES INDUSTRY, ΕFTYCHIA APICULTURE (μέλι), ΑΝΑΣΤΑΣΙΝΗΣ Ν. είδη αρτοποιείου, ΠΙΛΑΒΑΣ, ΛΙΑΝΟΣ ΕΜΠΟΡΙΟ ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟΥ και ΠΑΤΡΑΪΚΗ ΖΥΘΟΠΟΙΙΑ). Σε δικό της περίπτερο στην έκθεση συμμετείχε η Λουξ-Μαρλαφέκας.

Περισσότερα
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα