Auto
Ταξί: Εδώ θα μπείτε για να λάβετε την επιδότηση-μαμούθ!
Δημοσιεύθηκε
3 μήνες πρνστις

Σε λειτουργία τέθηκε από τις 9 Ιανουαρίου 2023 η ηλεκτρονική πλατφόρμα της δράσης «Πράσινα Ταξί» https://prasinataxi.gov.gr για την υποβολή αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους. Όπως μάλιστα τονίζει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων λήγει στις 31 Δεκεμβρίου 2023.
Mε το νέο πρόγραμμα δίνεται η δυνατότητα επιδότησης σε ιδιοκτήτες οχήματος ΤΑΞΙ, για αγορά ή χρονομίσθωση (leasing) αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος ΤΑΞΙ καθώς και για αγορά και εγκατάσταση «έξυπνου» σημείου επαναφόρτισης ηλεκτρικού οχήματος.
Η επιδότηση (οικολογικό bonus) ανέρχεται σε ποσοστό 40%, με το μέγιστο ποσό να φθάνει τις 22.500 ευρώ. Επίσης, λαμβάνεται ειδική μέριμνα για τα ΑμεΑ, τις οικογένειες με 3 εξαρτώμενα τέκνα και άνω και τους νέους έως 29 ετών, με ξεχωριστή προσαύξηση 1.000 ευρώ σε κάθε κατηγορία.
Η νέα δράση «Πράσινα ΤΑΞΙ» συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, χρηματοδοτείται από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας με σκοπό την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στο στόλο των οχημάτων ΤΑΞΙ που κυκλοφορούν εντός της ελληνικής επικράτειας με αντικατάσταση περίπου 2.000 παλιών και ρυπογόνων ταξί με νέα αμιγώς ηλεκτρικά.
Ωφελούμενοι του προγράμματος είναι όλοι οι ιδιοκτήτες οχημάτων ΤΑΞΙ κατηγορίας Euro5 και παλαιότερης, με βάση την άδεια κυκλοφορίας.
Ο Υπουργός Περιβάλλοντος κι Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Με το πρωτοποριακό πρόγραμμα ‘Πράσινα ΤΑΞΙ’ στηρίζουμε εμπράκτως τους αυτοκινητιστές σε αυτό το απαιτητικό επάγγελμα με μείωση του κόστους λειτουργίας τους και καλύτερες υπηρεσίες στους πελάτες τους. Ταυτόχρονα, τους βοηθούμε να συμβάλουν στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στις πόλεις και στην επίτευξη του εθνικού στόχου για μείωση των εκπομπών αερίου στις μεταφορές. Προωθούμε αποτελεσματικά τις πολιτικές μας επιλογές με σύμμαχό μας την κοινωνία».
Σχετικά θέματα

Το Espace είναι μια από τις πιο γνωστές και ιστορικές επωνυμίες της αυτοκινητοβιομηχανίας, μιας και πριν από σχεδόν 40 χρόνια ήταν αυτό που ουσιαστικά δημιούργησε την κατηγορία των πολυμορφικών.
Λογικά λοιπόν η Renault ήθελε να διατηρήσει το όνομα στη γκάμα της και μιας και τα πολυμορφικά πρακτικά βρίσκονται στο ναδίρ το έδωσε σε ένα SUV, το πιο μεγάλο της γκάμας της. Το οποίο καλύπτει και τον εξ ορισμού οικογενειακό προσανατολισμό του Espace.

Στην ουσία το νέο Espace είναι μια επιμηκυμένη έκδοση του Austral, με το οποίο φυσικά υπάρχουν και κοινά αισθητικά στοιχεία. Από εκεί και πέρα το μήκος του φτάνει τα 4,72 μέτρα και παρόλο που είναι κατά 140 χιλιοστά πιο μικρό σε σχέση με τον άμεσο πρόγονό του διαθέτει αντίστοιχους, αν όχι καλύτερους, χώρους στο εσωτερικό του.

Μάλιστα και αυτό είναι διαθέσιμο τόσο σε πενταθέσια όσο και σε εφταθέσια διάταξη. Με θέσεις για πέντε το πορτμπαγκάζ του κυμαίνεται από 581 έως 1.818 λίτρα, ενώ στην περίπτωση που μπορούν να μετακινηθούν εφτά τα αντίστοιχα νούμερα είναι 159 και 1.714 λίτρα.
Για χάρη της ακόμα μεγαλύτερης πρακτικότητα τα καθίσματα της μεσαίας σειρά μετακινούνται κατά μήκος, ενώ για κάθε κάθισμα υπάρχει ατομικός φωτισμός και θύρα USB-C.

Στο ταμπλό υπάρχει και εδώ η εντυπωσιακή οθόνη OpenR που αποτελείται από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την οθόνη αφής του συστήματος infotainment -και οι δύο με διαγώνιο 12,0 ιντσών.
Το νέο Renault Espace θα είναι καταρχήν διαθέσιμο -στην Ευρώπη μέσα στην άνοιξη, στην Ελλάδα ενδεχομένως το φθινόπωρο- ως E-Tech Full Hybrid. Εδώ ο καινούργιος τρικύλινδρος βενζίνης των 1.200 κυβικών και των 131 ίππων συνδυάζεται με δύο ηλεκτρικά μοτέρ, με αποτέλεσμα η συνδυαστική απόδοση να φτάνει τους 200 ίππους. Οι οποίοι επαρκούν για ένα 0-100 χλμ./ώρα σε 8,6 δεύτερα.

CNN.gr
Auto
Τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα: Πότε θα εφαρμοστεί το μέτρο και τι πρέπει να προσέξετε
Δημοσιεύθηκε
1 ημέρα πρνστις
28 Μαρτίου 2023 09:35
Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την εφαρμογή του μέτρου των τελών κυκλοφορίας με τον μήνα.
Οι ιδιοκτήτες που έχουν θέσει το όχημά τους σε καθεστώς ψηφιακής ακινησίας θα μπορούν από τις 3 Απριλίου του 2023 να πάρουν πίσω τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων τους και να πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα.
Η άρση της ακινησίας του οχήματος γίνεται με την παρακάτω διαδικασία:
- Αρχικά οι ιδιοκτήτες των ΙΧ θα πρέπει να επισκεφτούν την πλατφόρμα της ΑΑΔΕ ” myCar” με τους κωδικούς TAXISnet,
- Μετά επιλέγουν το όχημα που είναι σε ψηφιακή ακινησία και καταβάλλουν τα τέλη κυκλοφορίας για τους μήνες που επιθυμούν.
- Στη συνέχεια γίνεται αυτόματος έλεγχος εάν το όχημα είναι ασφαλισμένο και στο τέλος θα υποβάλλεται το αίτημα για άρση της ακινησίας.
Διευκρινίζεται ότι το δικαίωμα άρσης ακινησίας χορηγείται μόνο 1 φορά εντός του έτους ενώ όταν λήξει το διάστημα κίνησης για το οποίο έχουν καταβληθεί αναλογικά τέλη κυκλοφορίας το όχημα θα πρέπει να τεθεί άμεσα σε ψηφιακή ακινησία αλλιώς θα κληθεί να πληρώσει τσουχτερά πρόστιμα.
Πώς γίνεται η πληρωμή
Εάν οι φορολογούμενοι επανακυκλοφορήσουν το αυτοκίνητό τους για έναν μήνα θα πληρώσουν το 1/12 των τελών κυκλοφορίας, για 2 μήνες τα 2/12, για 3 μήνες τα 3/12 για 4 μήνες τα 4/12 και ούτω καθεξής. Επίσης επισημαίνεται πως τα τέλη κυκλοφορίας καταβάλλονται πριν από την άρση της ακινησίας. Τα τέλη κυκλοφορίας στην περίπτωση αυτή καταβάλλονται εντός 15 ημερών από την ημερομηνία κατά την οποία έλαβε χώρα το γεγονός εξαιτίας του οποίου ήρθη η αναγκαστική ακινησία, ενώ σε περίπτωση εκπρόθεσμης καταβολής, επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο των ετήσιων τελών κυκλοφορίας. Για τον υπολογισμό του ποσού των τελών κυκλοφορίας, ο μήνας εντός του οποίου γίνεται η άρση της αναγκαστικής ακινησίας λογίζεται ως ολόκληρος μήνας ανεξάρτητα από τη χρονική στιγμή της άρσης αυτής.
Ακολουθεί ολόκληρο το άρθρο του πολυνομοσχεδίου
Όπως αναφέρεται στο άρθρο 33 του πολυνομοσχεδίου που κατατέθηκε πρόσφατα στη Βουλή που φέρει τον τίτλο” Άρση ακινησίας οχημάτων έτους 2023 με αναλογική καταβολή τελών κυκλοφορίας -Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 36 ν. 2093/1992″
1. Στο πέμπτο και το ενδέκατο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 36 του ν. 2093/1992 (Α’ 181) η λέξη «2022» αντικαθίσταται με τη λέξη «2023» και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής:
«1. Με την επιφύλαξη των οριζομένων στις διατάξεις του άρθρου 18 του ν. 2367/1953 (Α’ 82), τα τέλη κυκλοφορίας στα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα, στις επιβατικές δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσυκλέτες ιδιωτικής χρήσης, στα τύπου JEEP αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης, ανεξάρτητα από τον χαρακτηρισμό τους ως επιβατικών ή φορτηγών και στα επιβατικά ρυμουλκούμενα, ημιρυμουλκούμενα ιδιωτικής χρήσης (τροχόσπιτα) είναι ετήσια και αδιαίρετα και οφείλονται για ολόκληρο το έτος, ανεξάρτητα από το χρονικό διάστημα κυκλοφορίας τους εντός του έτους.
Στα επιβατικά Ι.Χ. αυτοκίνητα του ανωτέρω εδαφίου περιλαμβάνονται και τα επιβατικά Ι.Χ. αυτοκίνητα που εισάγονται από το αλλοδαπό προσωπικό των εμποροβιομηχανικών επιχειρήσεων των εγκαταστημένων στην Ελλάδα, βάσει του α.ν. 89/1967 (Α’ 132), όπως ισχύει.
Τα ανωτέρω οχήματα θεωρείται ότι κυκλοφόρησαν εντός του έτους και οφείλονται γι’ αυτά τέλη κυκλοφορίας για ολόκληρο το έτος, εφόσον δεν τεθούν σε ακινησία, κατά τις διατάξεις των παρ. 1 έως 6 του άρθρου 22 του ν. 2367/1953 για ολόκληρο το έτος.
Η ακινησία δεν αίρεται εάν ο κάτοχος του οχήματος δεν καταβάλει τα τέλη κυκλοφορίας του έτους κατά το οποίο γίνεται η άρση.
Κατ’ εξαίρεση, δίνεται εναλλακτικά η δυνατότητα άρσης της ακινησίας οχήματος αυτοκινήτου ή μοτοσικλέτας ιδιωτικής χρήσης του πρώτου εδαφίου της παρούσας, άπαξ, εντός του έτους 2023, με αναλογική καταβολή των δωδεκατημορίων των ετήσιων τελών κυκλοφορίας που αντιστοιχούν στους μήνες άρσης ακινησίας του οχήματος.
Διάστημα άρσης ακινησίας μικρότερο του μηνός λογίζεται για τους σκοπούς του παρόντος, ως ολόκληρος μήνας και καταβάλλεται για αυτό ποσό ίσο με ένα δωδεκατημόριο των ετήσιων τελών κυκλοφορίας.
Τα τέλη κυκλοφορίας στις παραπάνω περιπτώσεις καταβάλλονται πριν την άρση της ακινησίας.
Ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος του οχήματος υποχρεούται να θέσει εκ νέου το όχημά του σε ακινησία έως την τελευταία ημέρα της περιόδου κυκλοφορίας του, για την οποία έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας και εάν αυτή είναι μη εργάσιμη ή συμπίπτει με επίσημη αργία, κατά την επόμενη εργάσιμη για τη φορολογική διοίκηση, ημέρα.
Κατά τη θέση του οχήματος σε ακινησία και εφόσον έχει επέλθει μεταφορά του οχήματος σε νέο σημείο, διάφορο του αρχικά δηλωθέντος, δηλώνεται εκ νέου το σημείο ακινητοποίησης.
Σε περίπτωση εκπρόθεσμης θέσης σε ακινησία ή μη θέσης σε ακινησία, επιβάλλεται αυτοτελές πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο των ετήσιων τελών κυκλοφορίας, αφαιρουμένου του διπλάσιου ποσού των ήδη καταβληθέντων δωδεκατημορίων των ετήσιων τελών κυκλοφορίας.
Σε περίπτωση άρσης αναγκαστικής ακινησίας εντός του έτους 2023, καταβάλλονται κατ’ εξαίρεση αναλογικά τα τέλη κυκλοφορίας για τους μήνες που υπολείπονται μέχρι το τέλος του έτους.
Τα τέλη κυκλοφορίας στην περίπτωση αυτή καταβάλλονται εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την ημερομηνία κατά την οποία έλαβε χώρα το γεγονός εξαιτίας του οποίου ήρθη η αναγκαστική ακινησία, ενώ σε περίπτωση εκπρόθεσμης καταβολής, επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο των ετήσιων τελών κυκλοφορίας.
Για τον υπολογισμό του ποσού των τελών κυκλοφορίας, ο μήνας εντός του οποίου γίνεται η άρση της αναγκαστικής ακινησίας λογίζεται ως ολόκληρος μήνας ανεξάρτητα από τη χρονική στιγμή της άρσης αυτής.
Με πράξη της αρμόδιας υπηρεσίας της φορολογικής διοίκησης διαπιστώνεται το οφειλόμενο ποσό, με βάση την ακριβή ημερομηνία της άρσης ακινησίας και τίθεται εκ νέου σε κυκλοφορία το όχημα.».
2. Η ισχύς της παρ. 1 αρχίζει από την 3η Απριλίου 2023.

Αντιμέτωποι με μια νέα πραγματικότητα θα βρεθούν εκατομμύρια οδηγοί… που απέκτησαν για πρώτη φορά άδεια οδήγησης το 2013 ή καλύτερα την πλαστική κάρτα άδεια οδήγησης ή την απέκτησαν από αντικατάσταση λόγω απώλειας ή φθοράς του παλαιού διπλώματος καθώς το 2028 για να ανανεώσουν το δίπλωμά τους θα πρέπει να περάσουν και πάλι από τους γιατρούς και να πληρώσουν παράβολα ύψους 128 ευρώ!
Η πρώτη «φουρνιά» των οδηγών που θα βρεθούν αντιμέτωποι με τη νέα πραγματικότητα θα είναι όσοι έχουν αποκτήσει για πρώτη φορά άδεια οδήγησης μετά τις 19 Ιανουαρίου 2013 όποτε και οι Διευθύνσεις Μεταφορών έδιναν τις νέες πλαστικές κάρτες οδήγησης οι οποίες λήγουν το 2028!
Επίσης όσοι παλαιότεροι οδηγοί είχαν το χάρτινο ροζ-δίπλωμα και το έχουν αντικαταστήσει με πλαστική κάρτα άδειας οδήγησης επίσης και εκείνοι θα βρεθούν αντιμέτωποι με τους… γιατρούς καθώς μόνο με την επίσκεψή τους σε αυτούς θα μπορούν να ανανεώσουν τις άδειες οδήγησής τους καταβάλλοντας βέβαια και τα παράβολα των 128 ευρώ.
Να υπενθυμίσουμε πως το κόστος ανανέωσης της άδειας οδήγησης ανέρχεται σε 128 ευρώ καθώς περιλαμβάνει ένα παράβολο 50 ευρώ για ανανέωσης, ένα παράβολο 30 ευρώ για την έκδοση του διπλώματος και έναν παράβολο παγίου τέλους χαρτοσήμου και εισφορά υπέρ τρίτων 18 ευρώ (108 ευρώ συνολικά) και δύο παράβολα των 10 ευρώ έκαστο που αφορούν στους γιατρούς. Ωστόσο θα πρέπει να επισημάνουμε ότι από τον Ιανουάριο του 2022 η αμοιβή 10 ευρώ του γιατρού έχει καταργηθεί και ο κάθε γιατρός μπορεί να ζητήσει αυτό που πιστεύει ότι αξίζει η εξέτασή του για την έκδοση του Πιστοποιητικού υγείας. Οι περισσότεροι γιατροί ζητούν πλέον 20 ευρώ (έκαστος) οπότε και το κόστος της ανανέωσης μπορεί να ανέλθει και στα 148 ευρώ αλλά σίγουρα υπάρχουν και κάποιοι που έχουν παραμείνει στα 10 ευρώ…
Όσοι πάλι έχουν κρατήσει το παλαιό ροζ χάρτινο τρίπτυχο δίπλωμα θα πρέπει να γνωρίζουν ότι έχει ισχύ μέχρι τις 19 Ιανουάριου του 2033 και αμέσως μετά θα πρέπει να το ανανεώσουν αποκτώντας την πλαστική κάρτα οδήγησης.
Άλλωστε υπάρχει Κοινοτική Οδηγία που προβλέπει την αντικατάσταση όλων των παλαιών διπλωμάτων έως το 2033 και την διοικητική αναθεώρησή τους κάθε 15 έτη.
Στην Ελλάδα ωστόσο φαίνεται ότι τα πράγματα έγιναν πιο περίπλοκα καθώς η διοικητική αναθεώρηση των αδειών οδήγησης προβλέπει και γιατρούς αλλά και το παράβολο της ανανέωσης που κοστίζουν σήμερα 128 ευρώ.
Για παράδειγμα ένας νέος 18 ετών που έβγαλε για πρώτη φορά άδεια οδήγησης το 2013 θα πρέπει το 2028 να ανανεώσει το δίπλωμά του και να πληρώσει 128 ευρώ και κατόπιν το 2043 που θα είναι 48 ετών θα πρέπει να ανανεώσει και πάλι την άδεια οδήγησής του και κατόπιν το 2058 όποτε και θα είναι 63 ετών. Δηλαδή ο νέος οδηγός θα χρειαστεί να περάσει από γιατρούς τρεις φορές μέχρι τα 63 έτη καταβάλλοντας κάθε φορά από 128 ευρώ ενώ με το παλαιό δίπλωμα η πρώτη ανανέωση θα πραγματοποιούνταν μόλις έκλεινε τα 65 έτη!
Αν πάλι κάποιος παλαιός οδηγός άλλαξε την παλαιά χάρτινη άδειά οδήγησης το 2015 λόγω φθοράς ή απώλειας τότε το 2030 θα πρέπει να την ανανεώσει και να ξαναπεράσει από γιατρούς ασχέτως την ηλικία του που μπορεί να είναι πολύ κάτω των 65 ετών. Δηλαδή και ο παλαιός οδηγός θα πρέπει να ανανεώνει την άδειά οδήγησής του κάθε 15 έτη ανεξάρτητα την ηλικία του έως ότου φτάσει την ηλικία των 65 ετών. Αν είχε κρατήσει το παλαιό ροζ τρίπτυχο χάρτινο δίπλωμα η πρώτη ανανέωση θα πραγματοποιούνταν μόλις έκλεινε τα 65 έτη.
Να υπενθυμίσουμε ότι με την συμπλήρωση της ηλικίας των 65 ετών, για όλες τις κατηγορίες διπλωμάτων, η ισχύς τους κατά την ανανέωση δεν επιτρέπεται να υπερβεί τα 3 χρόνια και για οδηγούς άνω των 80 ετών η ανανέωση περιορίζεται στα 2 χρόνια.
Ροή ειδήσεων
Ο Δημήτρης Αντωνακόπουλος υποψήφιος στην Αχαΐα
Εθιμοτυπική συνάντηση Μητσοτάκη με τον νέο πρέσβη της Τουρκίας
Τρομοκρατικό δίκτυο: Η πρεσβεία του Ιράν αρνείται κάθε εμπλοκή με τους Πακιστανούς
Χρηματιστήριο: Κλείσιμο με άνοδο 0,70%
Χατζηδάκης: Να «τρέξουν» άμεσα οι αιτήσεις για παραγραφή μη βεβαιωμένων οφειλών πέραν της δεκαετίας
Πρόκριση ψυχολογίας o ΑΠΣ Πάτραι
ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ: Επιστροφή στην δράση η U19 της Super League 2
SUPER LEAGUE2: Έσπασε την κατάρα… η ΑΕΚ Β
ΜΙΚΤΕΣ: Μοίρασαν… “σφαλιάρες”
Λιάνης για Βουγιουκλάκη: Άνοιξε το κιμονό και μου έδειξε το στήθος της
Αυτή την εβδομάδα
-
Πάτρα - Δ. Ελλάδα5 ημέρες πρν
ΠΑΤΡΑ: Πατέρας γιατρών ο άνδρας που έπεσε στο κενό στην Αγυιά
-
Πάτρα - Δ. Ελλάδα2 ημέρες πρν
ΠΑΤΡΑ: Ιδού πως κατάντησαν την Mercedes ιδιοκτήτη αλυσίδας καφέ! Αυτόν τον Πατρινό “χτύπησαν” άγνωστοι
-
Υγεία4 ημέρες πρν
Οι παγίδες και τα μυστικά της νηστείας-Συστάσεις επιστημόνων στους καταναλωτές για να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί την περίοδο της Σαρακοστής
-
Πάτρα - Δ. Ελλάδα7 ημέρες πρν
Πάτρα: Πέθαναν και κηδεύονται την Πέμπτη (23/3)
-
Ελλάδα3 ημέρες πρν
Θρήνος για την 22χρονη Πέννυ
-
Πάτρα - Δ. Ελλάδα1 ημέρα πρν
Πάτρα: Λουκέτο σε πασίγνωστο εμπορικό κατάστημα του κέντρου
-
Ελλάδα4 ημέρες πρν
Με έμφραγμα στο νοσοκομείο πασίγνωστος τραγουδιστής – Η κατάσταση της υγείας του
-
Πάτρα - Δ. Ελλάδα6 ημέρες πρν
Πάτρα: Θλίψη για το θάνατο του 37χρονου Απόστολου Μαυρέλη