Σάββατο 25 Μαρτίου 2023
Connect with us

Ελλάδα

Τέλη κυκλοφορίας 2023: Εκπνέει η προθεσμία για την καταβολή τους – Οι τρόποι πληρωμής

Δημοσιεύθηκε

στις

Σε λίγες ημέρες εκπνέει η προθεσμία για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας 2023.

Υπενθυμίζεται ότι το ΥΠΟΙΚ είχε ανακοινώσει δίμηνη παράταση για τα τέλη κυκλοφορίας έως το τέλος Φεβρουαρίου και επομένως έως τις 28 του τρέχοντος μήνα οι ιδιοκτήτες των οχημάτων πρέπει να τακτοποιήσουν τις υποχρεώσεις τους, αλλιώς θα βρεθούν αντιμέτωποι με «τσουχτερά» πρόστιμα.

Τέλη κυκλοφορίας 2023: Τι θα πληρώσουμε φέτος

Συγκεκριμένα, τα ποσά που θα κληθεί να πληρώσει ο κάτοχος κάθε οχήματος για τα τέλη κυκλοφορίας του 2023 είναι τα εξής:

Ταξινόμηση 1.11.2010 – 31.12.2020
0-90 εκπομπές C02: 0
91-100 εκπομπές C02: 0,90 ευρώ / γραμ.
101-120 εκπομπές C02: 0,98 ευρώ / γραμ.
121-140 εκπομπές C02: 1,20 ευρώ / γραμ.
141-160 εκπομπές C02: 1,85 ευρώ / γραμ.

161-180 εκπομπές C02: 2,45 ευρώ / γραμ.
181-200 εκπομπές C02: 2,78 ευρώ / γραμ.
201-250 εκπομπές C02: 3,05 ευρώ / γραμ.
251 εκπομπές C02 και άνω: 3,72 ευρώ / γραμ.
2. Ταξινόμηση 1.1.2021 έως σήμερα

0-122 κυβικά: 0
123-139 εκπομπές C02: 0,64 ευρώ / γραμ.
140-166 εκπομπές C02: 0,70 ευρώ / γραμ.
167- 208 εκπομπές C02: 0,85 ευρώ / γραμ.

209-224 εκπομπές C02: 1,87 ευρώ / γραμ.
225-240 εκπομπές C02: 2,20 ευρώ / γραμ.
241-260 εκπομπές C02: 2,50 ευρώ / γραμ.
261-280 εκπομπές C02: 2,70 ευρώ / γραμ.
281 εκπομπές C02 και άνω: 2,85 ευρώ / γραμ.
3. Ταξινόμηση έως 31.12.2000

0 -300 κυβικά: 22 ευρώ
301-785 κυβικά: 55 ευρώ

786-1.071 κυβικά: 120 ευρώ
1.072-1.357 κυβικά: 135 ευρώ
1.358 -1.548 κυβικά: 225 ευρώ
1.549-1.738 κυβικά: 250 ευρώ
1.739-1.928 κυβικά: 280 ευρώ
1.929-2.357 κυβικά: 615 ευρώ
2.358-3.000 κυβικά: 820 ευρώ
3.001-4.000 κυβικά: 1.025 ευρώ
4.001 κυβικά και άνω: 1.230 ευρώ
4. Ταξινόμηση 1.1.2001 – 31.12.2005

0 -300 κυβικά: 22 ευρώ
301-785 κυβικά: 55 ευρώ
786-1.071 κυβικά: 120 ευρώ
1.072-1.357 κυβικά: 135 ευρώ
1.358 -1.548 κυβικά: 240 ευρώ
1.549-1.738 κυβικά: 265 ευρώ
1.739-1.928 κυβικά: 300 ευρώ
1.929-2.357 κυβικά: 630 ευρώ
2.358-3.000 κυβικά: 840 ευρώ
3.001-4.000 κυβικά: 1.050 ευρώ
4.001 κυβικά και άνω: 1.260 ευρώ
5. Ταξινόμηση 1.1.2006 – 31.10.2010

0 -300 κυβικά: 22 ευρώ
301-785 κυβικά: 55 ευρώ
786-1.071 κυβικά: 120 ευρώ
1.072-1.357 κυβικά: 135 ευρώ
1.358 -1.548 κυβικά: 255 ευρώ
1.549-1.738 κυβικά: 280 ευρώ
1.739-1.928 κυβικά: 320 ευρώ
1.929-2.357 κυβικά: 690 ευρώ
2.358-3.000 κυβικά: 920 ευρώ
3.001-4.000 κυβικά: 1.150 ευρώ
4.001 κυβικά και άνω: 1.380 ευρώ

Τα πρόστιμα

Η εκπρόθεσμη πληρωμή των τελών κυκλοφορίας, όπως και η μη καταβολή τους, επισύρει πρόστιμο ίσο με το 100% των τελών που αναλογούν στο όχημα.

Πιο συγκεκριμένα, το ύψος του προστίμου είναι:

Ίσο με το ποσό των τελών αν το όχημα είναι δίκυκλο/τρίκυκλο ή επιβατικό ΙΧ.
Ίσο με το 50% των τελών αν το όχημα είναι επιβατικό Δ.Χ.
Μηδενικό αν τα τέλη κυκλοφορίας είναι λιγότερα από 30 ευρώ.

Ακόμα πιο «τσουχτερά» είναι τα πρόστιμα για τους «πονηρούς» που θα μετακινήσουν το όχημά τους ενώ το έχουν θέσει ψηφιακά σε ακινησία.

Στις οδηγίες της ΑΑΔΕ για τα τέλη κυκλοφορίας επισημαίνεται πως «όχημα για το οποίο έχει δηλωθεί ακινησία, εάν εντοπιστεί στο πλαίσιο των ελέγχων που διενεργούνται από τα κατά νόμο αρμόδια όργανα και από τις Υπηρεσίες της ΑΑΔΕ, είτε να κυκλοφορεί είτε να φέρει πινακίδες αριθμού κυκλοφορίας, αίρεται αυτοδικαίως η ακινησία και επιβάλλονται από την ΑΑΔΕ, πέραν των τελών κυκλοφορίας και του προστίμου μη καταβολής αυτών που προβλέπονται από τις κείμενες διατάξεις, και διοικητικό πρόστιμο ίσο με δέκα χιλιάδες (10.000) ευρώ».

Σε περίπτωση υποτροπής, το παραπάνω πρόστιμο τριπλασιάζεται, δηλαδή επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ίσο με τριάντα χιλιάδες (30.000) ευρώ, και, με απόφαση του κατά νόμο αρμόδιου οργάνου, αφαιρείται για τρία έτη το δίπλωμα οδήγησης του ιδιοκτήτη ή κατόχου του οχήματος. Όχημα που εντοπίζεται σταθμευμένο σε διαφορετικό σημείο από αυτό το οποίο έχει δηλωθεί στην ηλεκτρονική ακινησία ή διερχόμενο, θεωρείται ότι κυκλοφόρησε.

Τέλη κυκλοφορίας 2023: Με τρεις τρόπους η πληρωμή

Η εξόφληση των τελών κυκλοφορίας μπορεί να γίνει με τρεις τρόπους:

Α) Μέσω των μηχανημάτων αυτόματων συναλλαγών που βρίσκονται στις τράπεζες. Σε αυτή την περίπτωση θα σας ζητηθεί το QR Code, το εικονίδιο δηλαδή που βρίσκεται πάνω δεξιά στο ειδοποιητήριο.

Β) Μέσω web banking εφόσον έχετε πρόσβαση στη διαθέσιμη από την τράπεζά σας εφαρμογή. Σε αυτή την περίπτωση θα σας ζητηθεί ο κωδικός RF. Είναι ο 23ψήφιος αριθμός που βρίσκεται στο κέντρο του ειδοποιητηρίου αμέσως μετά τα γράμματα «RF».

Γ) Τέλος, στην πλησιέστερη τράπεζα ή σε κάποιο υποκατάστημα των ΕΛΤΑ, έχοντας εκτυπώσει εκ των προτέρων το ειδοποιητήριο.

Τέλη κυκλοφορίας: Πώς τα εκτυπώνουμε με κωδικούς Taxisnet και χωρίς

Ας δούμε παρακάτω τους δύο τρόπους με τους οποίους μπορείτε να εκτυπώσετε τα ειδοποιητήρια για τα τέλη κυκλοφορίας 2023, αλλά και τις τρεις διαθέσιμες επιλογές που έχουν οι ιδιοκτήτες για την εξόφλησή τους.

Α. ΕΚΤΥΠΩΣΗ ΤΩΝ ΕΙΔΟΠΟΙΗΤΗΡΙΩΝ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΚΩΔΙΚΩΝ TAXISNET

Για συντομία θα πρέπει να έχετε πρόχειρους τους κωδικούς του Taxisnet, τον προσωπικό σας ΑΦΜ, καθώς και τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος.
Στη συνέχεια μπαίνετε στην εφαρμογή MyCar της ΑΑΔΕ.

Αμέσως μετά πατάτε την επιλογή «Είσοδος στην εφαρμογή».

Σε αυτό το σημείο εισάγετε τους κωδικούς του Taxisnet και μετά πατάτε «Σύνδεση».

Μετά πατάτε το «Τέλη Κυκλοφορίας Οχημάτων».

Αμέσως μετά επιλέγετε το «Ειδοποιητήρια Τελών Κυκλοφορίας Οχημάτων».

Σε αυτό το σημείο επιβεβαιώνετε ότι ο ΑΦΜ και το έτος (2023) που εμφανίζονται είναι τα σωστά και στη συνέχεια εισάγετε τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος.

Μετά πατάτε πάνω στο «Ειδοποιητήριο Τελών Κυκλοφορίας» προκειμένου να σώσετε το αρχείο στο κινητό ή σε κάποιον υπολογιστή, όπου στη συνέχεια μπορείτε να το εκτυπώσετε.

Ελλάδα

Κύμα φυγής από τα αστικά κέντρα

Δημοσιεύθηκε

στις

Η 25η Μαρτίου αποτελεί μία ακόμα ευκαιρία «απόδρασης» για τους κατοίκους των μεγάλων αστικών κέντρων και ιδιαίτερα της Αθήνας.

Από χθες αργά το μεσημέρι ξεκίνησε ένα σημαντικό κύμα εξόδου από την πρωτεύουσα, με εκδρομείς του Σαββατοκύριακου. Ενδεικτικό της κίνησης που θα υπάρχει στην «εκτός των τειχών» Ελλάδα, είναι οι κρατήσεις δωματίων σε περιοχές όπως τα Καλάβρυτα και η Ναύπακτος, όπου οι πληρότητες και πάλι «χτυπούν κόκκινο».

Η απελευθέρωση από τους περιορισμούς του κορωνοϊού σε συνδυασμό με την δύσκολη καθημερινότητα, φαίνεται πως έχουν δημιουργήσει μία ακόρεστη διάθεση για φυγή που αποτυπώνεται με κάθε ευκαιρία…

Περισσότερα

Ελλάδα

Ισχυροί ελεγκτικοί μηχανισμοί παντού!

Δημοσιεύθηκε

στις

Η αυστηροποίηση των ποινών για όσους κλέβουν σιδηροδρομικό ή άλλου είδους συγκοινωνιακό υλικό, καθώς και για όσους αποδέχονται κλεμμένο υλικό, είναι μία παράμετρος που συμβάλλει στην επίλυση ενός φαινομένου το οποίο εδώ και πολλά χρόνια έχει μετατραπεί σε «μάστιγα». Δεν είναι όμως η απόλυτη λύση.

Καλώς λοιπόν, θα αντιμετωπίζεται ως κακούργημα η κλοπή και κλεπταποδοχή συγκοινωνιακού υλικού, αλλά επειδή η παραβατικότητα δεν θα εκλείψει, επιβάλλεται να ενισχυθούν οι έλεγχοι και η επιτήρηση όλων των σιδηροδρομικών και άλλων συγκοινωνιακών υποδομών. Άλλωστε, πέρα από το αξιόποινο, οι έλεγχοι είναι απολύτως αναγκαίοι και για την ασφάλεια όλων. Έχουμε σκεφτεί ότι η κλοπή από ένα μεταλλικό καπάκι σε έναν δρόμο, δημιουργεί μία «παγίδα θανάτου»; Η πολιτεία δεν πρέπει μόνο να βρίσκει τους κλέφτες και να τους τιμωρεί, αλλά και να μπορεί να τους προλαμβάνει και να προστατεύει τους πολίτες. Με άλλα λόγια: Στην Ελλάδα χρειάζονται ισχυροί ελεγκτικοί μηχανισμοί. Παντού!

 

Περισσότερα

Ελλάδα

Αντίβαρο στη μέγγενη χρεών – πλειστηριασμών-Μόνο κατόπιν αιτιολογίας θα μπορούν πλέον οι τράπεζες να απορρίπτουν τις ρυθμίσεις του Εξωδικαστικού

Δημοσιεύθηκε

στις

Στον εξωδικαστικό μηχανισμό (4738/2020) στρέφεται πλέον το ενδιαφέρον στην προσπάθεια της κυβέρνησης αλλά και των εποπτικών αρχών (ΤτΕ- Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους) να προσφέρουν ασφαλές καταφύγιο με αποπληρωμή οφειλών σε 240 – 420 δόσεις για επιχειρήσεις που βρίσκονται αντιμέτωπες με κατασχέσεις και πλειστηριασμούς για παλαιά χρέη. Την ίδια ώρα πάντως αυξάνονται οι προειδοποιήσεις ότι, στον ορίζοντα μιας νέας ύφεσης μέσα στο 2023, εμφανίζεται και η απειλή για μια νέα γενιά «κόκκινων δανείων», μετά τις διαδοχικές αυξήσεις στα επιτόκια χορηγήσεων.

Ένα μήνα μετά την τελευταία αναθεώρηση του εξωδικαστικού, η ΤτΕ με τις συστημικές Τράπεζες, προετοίμασαν και παρουσίασαν το νέο καθηκοντολόγιο που καθιστά υποχρεωτική πλέον τη γνωστοποίησης συγκεκριμένης αιτιολογίας που αφορά στην απόρριψη πρότασης απόρριψης ρυθμίσεων του εξωδικαστικού για τις επιχειρήσεις.
Πρώτη και βασικότερη αιτία απόρριψης θα είναι η επαρκής οικονομική δυνατότητα του οφειλέτη, μέσα και από την περιουσία του, για την αλλά και εξόφληση οφειλών που θα είναι πλέον «κουρεμένες» με βάση τον αλγόριθμο της ρύθμισης.
Αυτή η αιτιολογία δεν θα αρκεί όμως καθώς οι τράπεζες θα πρέπει να προσδιορίζουν αδυναμία όλων των ενεχομένων (συνοφειλετών ή/και εγγυητών) του επιχειρηματικού δανείου ή να προσδιορίζουν επαρκώς το γεγονός ότι μια προσφυγή στον εξωδικαστικό εστιάζει για να γίνει ρύθμιση και κούρεμα οφειλών μόνο για φορείς του δημοσίου (ΕΦΚΑ-ΑΑΔΕ).
Δεν θα μπορεί να απορρίπτοται προτάσεις ρύθμισης οι οποίες αποτελούν πραγματικά τη λεγόμενη «δευτερη ευκαιρία» καθώς στην αιτιολογία μπαίνει μόνο η αθέτηση εκ μέρους του οφειλέτη και παλαιότερων ρυθμίσεων δανείων αλλα και η ύπαρξη ιστορικού κακής συναλλακτικής συμπεριφοράς εκ μέρους του.
Λόγος απόρριψης είναι και η σκοπιμότητα εκ μέρους του οφειλέτη (υποβάλει αίτηση στον εξωδικαστικό λιγότερους ή και ίσους με 90 ημέρες μήνες πριν από επικείμενο πλειστηριασμό ή άλλη ρύθμιση οφειλών προς τρίτους, πιστωτές, που μπλοκάρουν τη δυνατότητά του να εξυπηρετεί μελλοντικές ρυθμίσεις, έχοντας δεσμεύσει ήδη περιουσιακά του στοιχεία.
Οι λόγοι μη συναίνεσης στην πρόταση ρύθμισης θα αναρτώνται δημόσια, στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του εξωδικαστικού ενώ η κυβέρνηση δηλώνει αποφασισμένη να συνεχίσει να παρεμβαίνει όπου κρίνεται απαραίτητο, ώστε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη να συμβάλλουν στην αντιμετώπιση του κρίσιμου ζητήματος του ιδιωτικού χρέους.

Στην «μέγγενη» των δανείων
Στο μεταξύ, σε χθεσινή ανακοίνωσή της, η Προοδευτική Δημοκρατική Συνεργασία Οικονομολόγων (ΠΑΣΚ – ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΩΝ) ασκεί έντονη κριτική στην κυβέρνηση χαρακτηρίζοντας ως «ασύλληπτη» την αδιαφορία που δείχνει απέναντι στις αρνητικές εξελίξεις που πυροδοτεί η αύξηση των επιτοκίων από την ΕΚΤ και τις τράπεζες.
«Αυξάνεται το κόστος δανεισμού γεγονός που θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στο δημόσιο χρέος. Περιορίζεται ο ρυθμός ανάπτυξης του ΑΕΠ, είναι υπαρκτός ο κίνδυνος να μπούμε σε ύφεση. Επιβαρύνονται υπέρμετρα οι δανειολήπτες που θα κληθούν να πληρώνουν αυξημένες δόσεις και δημιουργείται ο κίνδυνος δημιουργίας μιας νέας γενιάς κόκκινων δανείων και, όλα αυτά, ενώ αποδεδειγμένα έχουν αποτύχει τόσο ο πτωχευτικός νόμος όσο και ο εξωδικαστικός μηχανισμός» τονίζει χαρακτηριστικά.

 

Περισσότερα
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα