Πέμπτη 30 Μαρτίου 2023
Connect with us

Άρθρα-Συνεργασίες

ΕΛΙΣΣΑΙΟΣ ΒΓΕΝΟΠΟΥΛΟΣ: Το Στέμμα – The Crown 

Δημοσιεύθηκε

στις

 

Η αβάσταχτη ανία της μοναρχίας 

Θα είμαι αυταρχική, 

αυτή είναι η δουλειά μου. 

Και ο Θεός θα με συγχωρέσει,

 αυτή είναι η δική του δουλειά. 

Μεγάλη Αικατερίνη.

 

Οι προβολές της πέμπτης σεζόν του «The Crown» κατευόδωσαν την βασίλισσα Ελισάβετ στο μεγάλο της ταξίδι. Η νέα περίοδος της σειράς  που ακολουθεί τη ζωή του βρετανικού στέμματος, βρίσκεται ήδη στον αέρα του Netflix και σε αυτή πέρα από την ταραχώδη για τη βασιλική οικογένεια δεκαετία του ‘90, βλέπουμε και νέους ηθοποιούς στους βασικούς ρόλους. Στο ρόλο της Ελισάβετ στα νέα  επεισόδια της καινούργιας περιόδου  μετά την Κλερ Φόι και την Ολίβια Κόλμαν εμφανίζεται η Ιμέλντα Στόντον.

Το καστ αλλάζει κάθε δύο σεζόν, όπως έχουν αποφασίσει οι υπεύθυνοι της σειράς με αυτόν τον τρόπο εκτός των άλλων υπογραμμίζεται και  το πέρασμα του χρόνου. Αυτό σημαίνει ότι η Olivia Colman, ο Josh O’Connor και η Emma Corrin έχουν ολοκληρώσει τη θητεία τους, κάνοντας χώρο για μια νέα ομάδα ηθοποιών που ανέλαβε. Η Imelda Staunton όπως προαναφέραμε , παίρνει το στέμμα ως βασίλισσα Ελισάβετ, ενώ ο ο High Sparrow Jonathan Pryce θα υποδυθεί τον πρίγκιπα Φίλιππο. Ακόμα εμφανίζεται η Lesley Manville ως πριγκίπισσα Margaret (που παίρνει τη θέση της Helena Bonham Carter) και τον Dominic West ως πρίγκιπα Κάρολο. Την Έμα Κόριν στο ρόλο της Νταϊάνα, πριγκίπισσας της Ουαλίας διαδέχεται η Elizabeth Debicki, η οποία τελευταία φορά την είδαμε ως Kat στο Tenet του Christopher Nolan. «Είναι πραγματικό προνόμιο και τιμή μου να συμμετέχω σε αυτή την αριστουργηματική σειρά, η οποία με έχει καθηλώσει απόλυτα από το πρώτο επεισόδιο», δήλωσε η ηθοποιός για τον ρόλο της. 

Κάθε σεζόν του «The Crown» καλύπτει περίπου μια δεκαετία. Σ’ αυτή τη σεζόν έχουμε πολλά και σημαντικά γεγονότα. Την εκφώνηση ομιλίας της βασίλισσας για την 40ή επέτειο από την ενθρόνισή της, στην οποία χαρακτήρισε τη χρονιά εκείνη ως το «annus horribilis». Σ’ αυτήν την δεκαετία η βασίλισσα βίωσε τη διάλυση τριών γάμων των παιδιών της: τον χωρισμό του πρίγκιπα Άντριου και της Σάρα Φέργκιουσον, το διαζύγιο της πριγκίπισσας Άνα από τον Μαρκ Φίλιπς, και τον χωρισμό του πρίγκιπα Καρόλου και της πριγκίπισσας Νταϊάνα.

Η πυρκαγιά στο Κάστρο του Ουίνδσορ, η οποία οδήγησε τελικά τη βασίλισσα να πληρώσει φόρους για τα εισοδήματά της και να ανοίξει τα ανάκτορα του Μπάκιγχαμ στο κοινό για να χρηματοδοτήσει την αποκατάσταση. Έχουμε στη σειρά την περίφημη συνέντευξη της πριγκίπισσας Νταϊάνα στο Panorama τον Νοέμβριο του 1995 η οποία αποτέλεσε το υλικό ενός ολόκληρου επεισοδίου στην εν λόγω σεζόν. Στην εκπομπή διάρκειας σχεδόν μιας ώρας, είπε στον Μάρτιν Μπασίρ του BBC για τη σχέση της με τον πρίγκιπα Κάρολο και την πεποίθησή της ότι «ήμασταν τρεις σε αυτόν τον γάμο». Είναι ένα από τα καλύτερα επεισόδια της σειράς, η δε συνέντευξη συμβαίνει σε παράλληλη δράση με μια συναυλία την οποία παρακολουθεί η βασίλισσα και όλη η βασιλική οικογένεια.

 

Ολόκληρο επεισόδιο πραγματεύεται το τελικό διαζύγιο του πρίγκιπα Καρόλου και της πριγκίπισσας Νταϊάνα με τη βοήθεια του πρωθυπουργό Μέιτζορ. Το δέκατο επεισόδιο  έχει τον υπαινικτικό τίτλο «παροπλισμός» που αφορά την βασιλική θαλαμηγό. Φαίνεται όμως ότι ο παροπλισμός αφορά ολόκληρη τη μοναρχία, μια και σε τηλεοπτικές εκπομπές και σε μετρήσεις της κοινής γνώμης διαπιστώνεται η αντιδημοφιλία της βασιλείας και κυρίως του πρίγκιπα Κάρολου, ιδίως μετά τα δηλητηριώδη βέλη που εξαπέλυσε η Νταϊάνα εναντίον του. Αξίζει να αναφερθούμε στο 3ο επεισόδιο της σειράς και στη σκηνή στην ο οποία ο πατήρ Μοχάμεντ αλ Φαγιέντ συναντιέται με την Νταϊάνα σε αγώνες ιπποδρομίας τους οποίους χρηματοδοτεί ο ίδιος για να καθίσει δίπλα στην βασίλισσα. Η σκηνή είναι βουτηγμένη στην ειρωνεία και το χιούμορ και δίνει ωραίες ανάσες στο  « The Crown», θα μπορούσε να είναι οδηγός και για τα επόμενα επεισόδια αλλά αυτό δεν συνέβη ποτέ. Αντίθετα ο νέος κύκλος επεισοδίων της δημοφιλούς σειράς μοιάζει να έχει εξαντλήσει την δυναμική της και τη σφριγηλότατα της. Δεν λείπουν τα γεγονότα, τα θέματα και τα περιστατικά πάνω στα οποία στηρίζεται η σειρά, λείπει όμως η καινούργια αντιμετώπιση και η ανανεωμένη ματιά. Μειώνεται δραματικά το ενδιαφέρον στην εν λόγω σεζόν και πράγματα και αφηγήσεις που είχαν ενδιαφέρον στις τέσσερις πρώτες σεζόν στην πέμπτη ατονούν, κουράζουν και επαναλαμβάνονται. Η γραμμική αφήγηση των γεγονότων συντείνει σ’ αυτήν την κατεύθυνση και η υπερπλήρωση παίρνει μερίδιο από το ενδιαφέρον και την προσήλωση στα τεκταινόμενα του στέμματος. Φαίνεται ότι η επανάληψη αφυδατώνει σιγά – σιγά το Crown και το χτυπά με το μικρόβιο της ελεγχόμενης μεν αδιαφορίας δε, η οποία όμως οδηγεί στον μαρασμό και την κούραση. Είναι αλήθεια ότι μια τέτοια σειρά η οποία στηρίζεται σε ιστορικές αναδρομές και πραγματικά γεγονότα δεν έχει την ευχέρεια να δημιουργήσει δραματικές ανατροπές, σεναριακές εκπλήξεις και εντυπωσιακές αλλαγές για να απορροφήσει την κούραση της επανάληψης και η οποία μοιραία οδηγεί την υποβάθμιση του ενδιαφέροντος. Το ερώτημα είναι πώς θα υποδεχτεί το κοινό την 6η περίοδο της σειράς. Ο Πίτερ Μόργκαν είχε αρχικά ανακοινώσει ότι η πέμπτη σεζόν θα ήταν η τελευταία του «The Crown», αργότερα άλλαξε γνώμη, επιβεβαιώνοντας ότι θα υπάρξει και έκτη σεζόν. «Καθώς αρχίσαμε να συζητάμε τις ιστορίες για τον πέμπτο κύκλο, σύντομα έγινε σαφές ότι για να αποδώσουμε δικαιοσύνη στον πλούτο και την πολυπλοκότητα της ιστορίας θα έπρεπε να επιστρέψουμε στο αρχικό σχέδιο και να κάνουμε έξι σεζόν», δήλωσε ο Μόργκαν. Αυτά όμως θα τα δούμε αν δικαιώνονται ή όχι  όταν με το καλό, αρχίσουν να προβάλλονται τα πρώτα επεισόδια. Καταλήγοντας για 5η σεζόν του «The Crown» φαίνεται ότι η «στέψη» της Ιμέλντα Στόντον ως Ελισάβετ, μετά τις Κλερ Φόι και την Ολίβια Κόλμαν, δεν στέφεται και με την μεγαλύτερη επιτυχία κι αυτό δεν συμβαίνει γιατί η πρώτη είναι υποδεέστερη ηθοποιός από τις άλλες δύο, αλλά μέσα στην  μερική καθίζηση της 5ης σεζόν, παρασύρεται και η  Ιμέλντα Στόντον στη μετριότητα, η οποία ούτως ή άλλως επιλέγει να αποφύγει παντελώς τις μιμήσεις κι έτσι μένει να υποδύεται μια μικροαστή ευγενική κυρία, η οποία προσιδιάζει με κυρία των τιμών της βασίλισσας αλλά όχι με την ίδια τη βασίλισσα.

Η Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι εμφανισιακά πλησιάζει την πριγκίπισσα όσο καμιά άλλη, αλλά η μίμηση ξεφεύγει από κάθε όριο, όπως ξεφεύγει και η Νταϊάνα του 5ου επεισοδίου του στέμματος και φαντάζει λαϊκίστρια δεύτερης διαλογής, η οποία έχει μόνο ένα σκοπό να πλήξει την βασιλική οικογένεια με κάθε κόστος και με οποιοδήποτε μέσο.  

Μετά από τέσσερις περιόδους το The Crown είναι αλήθεια ότι δύσκολα δεν θα κούραζε κι από τη στιγμή μάλιστα που όλα όσα προβάλλονται στην οθόνη μας, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο τα έχουμε δει στα δελτία ειδήσεων των τελευταίων χρόνων, έχει εξατμιστεί η μαγεία της παρακολούθησης. Ακόμα η δημιουργική ανάμιξη της ιστορίας, της έμπνευσης των δημιουργών, της φαντασίας και του ντοκουμέντου που κυριαρχούσε στις τέσσερις προηγούμενες περιόδους, περιορίστηκε στην τελευταία, στην ρεπορταζιακού τύπου ρηχή απεικόνιση αμφιλεγόμενων περιστατικών, χωρίς ενδιαφέρον και δραματική ανέλιξη. Οι κραδασμοί που δέχεται το στέμμα στη Μεγάλη Βρετανία όπως αποτυπώνονται στη 5η σεζόν της σειράς είναι μεγάλοι και καλό θα είναι αυτοί που νοιάζονται για την παράδοση της βρετανικής μοναρχίας και για την αποδοχή της στο λαό να προσέξουν λίγο τα λόγια του Λάο Τσε  «Τους μεγάλους ηγέτες ο λαός δεν ξέρει ότι υπάρχουν, τους μικρότερους ηγέτες ο λαός τους αγαπά και τους εγκωμιάζει, τους ακόμα μικρότερους, ο λαός τους φοβάται, τους ακόμα πιο μικρούς, ο λαός τους μισεί».

 

 

Άρθρα-Συνεργασίες

ΑΠΟΨΗ: Στις 21 Μαΐου… απαντάμε για τη ζωή μας

Δημοσιεύθηκε

στις

 

 

Οι εκλογές που έρχονται ανήμερα των Αγίου Κωνσταντίνου και Ελένης, είναι σημαντικές. Όχι πως υπάρχουν και… αδιάφορες εκλογές, ειδικά τα τελευταία χρόνια, όπου οι κρίσεις και οι αγωνίες, διαδέχονται η μία την άλλη. Αν το καλοσκεφθούμε, τα «χρόνια της αθωότητας» τελείωσαν το 2009. Η πρώτη δεκαετία του 2000, με τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας και την μεγάλη ευδαιμονία, προ και μετά των Αγώνων, μοιάζει πια με μία… άλλη εποχή.  Έχουν περάσει 14 χρόνια. Όχι και τόσο λίγα, όμως όχι και τόσο πολλά. Φαίνεται όμως σαν να έχει περάσει ένας αιώνας. Από το 2010 και μετά, όλα άλλαξαν. Βίαια. Απότομα. Οδυνηρά.

Και φτάσαμε στο 2023, περνώντας διαρκώς από το «δόξα τω Θεώ» στο «βοήθα Παναγιά». Δημιουργώντας, μεταξύ άλλων, πολλούς μύθους που αποδείχτηκαν… απάτες (ή αυταπάτες). Θυμάστε το δίλημμα «μνημόνιο – αντιμνημόνιο»; Θυμάστε την έξοδο από την Ευρώπη και τις «εφόδους στο νομισματοκοπείο»; Θυμάστε το δημοψήφισμα και την δραματική διαπραγμάτευση στις Βρυξέλλες; Και μετά, όμως: Θυμάστε την πολιορκία του Έβρου από χιλιάδες μετανάστες που «έσπρωχναν» οι Τούρκοι στην χώρα μας; Θυμάστε το «μένουμε σπίτι», τον φόβο του κορωνοϊού, το αντιεμβολιαστικό κίνημα και όλα τα υπόλοιπα;

Και τι ζούμε σήμερα; Έναν πόλεμο που συνεχίζεται μέσα στην Ευρώπη, μία ακρίβεια και έναν πληθωρισμό που τρώει τα εισοδήματα, αλλά και τον κίνδυνο μίας νέας τραπεζικής αποσταθεροποίησης.

Για την Ελλάδα όλων των τελευταίων ετών, οι εκλογές μοιάζουν να αποκτούν υπαρξιακή διάσταση. Είναι μία επιλογή που καθορίζει πολύ περισσότερα από τον ιδεολογικό προσανατολισμό – θεωρητικά τουλάχιστον – μίας κυβέρνησης.

Τι κράτος θέλουμε; Ποια είναι η θέση της Ελλάδας στον κόσμο; Πιστεύουμε σε ισχυρούς θεσμούς; Πιστεύουμε ότι η χώρα μας πρέπει να έχει ισχυρή άμυνα και ισχυρή εξωτερική πολιτική; Αυτά είναι κάποια από τα ερωτήματα που θα απαντήσουμε με τη ψήφο μας. Δεν αποφασίζουμε απλά για μία κυβέρνηση, αλλά για τον τρόπο που ζούμε και θέλουμε να ζήσουμε. Πέρα από τις ρητορικές των κομμάτων λοιπόν, στις 21 Μαΐου, ο καθένας θα κληθεί να απαντήσει στην κάλπη για την ζωή του…

 

Περισσότερα

Άρθρα-Συνεργασίες

ΑΠΟΨΗ: Ένα καυτό τετράμηνο

Δημοσιεύθηκε

στις

 

 

Το γεγονός πως ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε χθες εκλογές στις 21 Μαΐου, είναι η καλύτερη απόδειξη ότι οι ίδιοι λογικοί συνειρμοί που γίνονταν από πολλούς, γίνονταν και από τον πρωθυπουργό της χώρας.

Και αυτό γιατί, οι δύο ημερομηνίες που θεωρούνταν ως πιο πιθανές μετά την τραγωδία στα Τέμπη, δηλαδή η 21η και η 28η Μαΐου, αποτελούσαν στην πραγματικότητα, λογικές σκέψεις που έκαναν πολιτικά στελέχη και δημοσιογράφοι, λογαριάζοντας διάφορες παραμέτρους.

Από τη στιγμή που ο Απρίλιος «βγήκε» από τη μέση ως μήνας εκλογών και ο ίδιος ο πρωθυπουργός είχε μιλήσει για εκλογές τον Μάιο, υπήρχαν τέσσερις διαθέσιμες Κυριακές: 7, 14, 21 και 28. Οι δύο πρώτες ημερομηνίες είχαν «προβλήματα». Το κυριότερο αφορούσε τον χρόνο κατά τον οποίο θα έπρεπε να κλείσει η Βουλή και ο οποίος δεν επαρκούσε για την κατάθεση των νομοσχεδίων που σχεδίαζε η κυβέρνηση να ψηφιστούν πριν τις εκλογές. Υπήρχε όμως και ένα ζήτημα με το ενδεχόμενο οι δεύτερες εκλογές να πέσουν πάνω ή πολύ κοντά στις πανελλαδικές εξετάσεις και αυτό ήταν κάτι που έπρεπε να αποφευχθεί. Έτσι, οι λογικές πιθανότητες οδηγούσαν στις δύο δεύτερες ημερομηνίες. Τελικά, ο πρωθυπουργός επέλεξε την 21η Μαΐου για έναν ακόμα λόγο που δεν ξέραμε ή δεν είχαμε υποψιαστεί. Στις 10 και 11 Ιουλίου θα γίνει η Σύνοδος του ΝΑΤΟ και η Ελλάδα καλό θα ήταν να έχει τελειώσει με τις εκλογές (και τις δεύτερες), ώστε να εκπροσωπηθεί από μία «κανονική» και όχι μία «υπηρεσιακή» κυβέρνηση. Και επίσης, οι αρχές Ιουλίου (μάλλον στις 2) είναι ακόμα μία καλή περίοδος να γίνουν εκλογές, καθώς από τα μέσα Ιουλίου και μετά, η θερινή ραστώνη επισκιάζει τα πάντα.

Χωρίς να ξέρει κανείς τι θα… βγάλει η κάλπη της 21ης Μαΐου λοιπόν, το πιθανότερο είναι πως μπήκαμε και επίσημα πλέον σε ένα μακρύ και σημαντικό τετράμηνο, στο οποίο η πολιτική ένταση θα «χτυπάει κόκκινο».

Περισσότερα

Άρθρα-Συνεργασίες

ΕΛΙΣΣΑΙΟΣ ΒΓΕΝΟΠΟΥΛΟΣ: Παρίσι Ξανά

Δημοσιεύθηκε

στις

 

Ο τρόμος είναι η ψυχική διασάλευση και ταραχή που προκαλείται από την αναμονή του κακού, αλλά όταν φτάσει το κακό και περάσει, ο φόβος, η σαστιμάρα, η παγωμάρα παραμένουν δεν χάνονται με μιας. Τα  οδυνηρά αυτά συναισθήματα δεν εγκαταλείπουν αυτόματα τον παθόντα, αντίθετα τον τυλίγουν με τα πλοκάμια τους, τον σφίγγουν με τις δαγκάνες τους, μέχρι να τον αφανίσουν ή μέχρι ο άνθρωπος να βρει το κουράγιο και τη δύναμη να σπάσει τον θανατηφόρο εναγκαλισμό. Είναι αλήθεια ότι το πιο εύφορο έδαφος του φόβου είναι η συσκότιση και η άγνοια.  Ακόμα είναι αλήθεια ότι η υπερβολική ανησυχία και ο τρόμος οδηγούν στην παράλυση και την ακινησία.

Σάββατο βράδυ στη φθινοπωρινή ήρεμη πόλη των Παρισίων. Στην ταινία «Παρίσι Ξανά» η Μία (Βιρζινί Εφιρά)  βρίσκεται σε ένα ήσυχο μπιστρό, όταν μια τρομοκρατική επίθεση σκίζει τη ζωή των θαμώνων στη μέση και την ορίζει πριν το συγκλονιστικό γεγονός και μετά. Η ηρωίδα μας τραυματισμένη σωματικά και ψυχικά θα προσπαθήσει να αναρρώσει για λίγο καιρό έξω από το Παρίσι, αλλά όταν επιστρέψει δεν μπορεί θυμηθεί  να βάλει στη σειρά τα γεγονότα εκείνων των ημερών. Τρεις μήνες αργότερα η ηρωίδα προσπαθεί να συναρμολογήσει όλα αυτά τα θραύσματα από περιστατικά, αναμνήσεις και εξομολογήσεις και να συνθέσει την καινούργια πραγματικότητα και να δώσει ξανά έναν κάποιο βηματισμό στη ζωή της. Όμως πια όλα μοιάζουν διαφορετικά ακόμα κι αυτή η σκυθρωπή, θλιμμένη και νοτισμένη πόλη συνομιλεί με τους κατοίκους της πιο χαμηλόφωνα, πιο συγκρατημένα, πιο λυπημένα. Η Μία βυθισμένη στο σοκαριστικό γεγονός προσπαθεί αργά και βασανιστικά να ξαναβρεί τον εαυτό της, τρέμει όμως στο ενδεχόμενο να συναντηθεί με πράγματα τα οποία δεν αντέχει να δει κατάματα.

 «Ο αδερφός μου βρισκόταν στο Μπατακλάν στις 13 Νοεμβρίου, εξιστορεί η σκηνοθέτις, Αλις Βινοκούρ (“Augustine”, “Proxima”) και βραβευμένη με Σεζάρ σεναριογράφος (“Ατίθασες” της Ντενίζ Γκαμζέ Εργκιουβέν) «καθώς κρυβόταν, βρισκόμουν σε επαφή μαζί του, μέσω μηνυμάτων, όλο το βράδυ. Την ταινία την εμπνεύστηκα από τις δικές μου αυτές τραυματικές μνήμες και από όσα μου είπε εκ των υστέρων ο ίδιος. Βίωσα προσωπικά το πώς τα γεγονότα δομούνται και αποδομούνται μέσω της μνήμης». Σημειώνει η σκηνοθέτις. Τις εβδομάδες που ακολούθησαν άρχισε να παρακολουθεί τις συζητήσεις στα φόρουμ όπου οι επιζώντες αναζητούσαν απεγνωσμένα ανθρώπους με τους οποίους μοιράστηκαν τα γεγονότα. 

Μια έφηβη ακούγεται να λέει στην ταινία για τους αγαπημένους της που έχασε και παρασύρει στο βυθό της κάθε άνθρωπο που έχει τέτοιες βαθιές κα ανεπούλωτες πληγές από τόσο μεγάλες απώλειες. «Θα ήθελα να πάω στο μουσείο όπου είχαν πάει. Να δω το τελευταίο πράγμα που είδαν. Σαν να τους αποχαιρετώ» Τα πρόσφατα τραγικά γεγονότα των 57 θυσιασμένων ανθρώπων στα Τέμπη, έρχονται αυτόματα στο μυαλό μας.

Η ταινία δεν επικεντρώνεται στο θέμα της τρομοκρατίας, στα αίτια, τις αφορμές, τις ενέργειες και τα πολιτικά  αποτελέσματά τους. Προσεγγίζει το θέμα από την ανθρώπινη πλευρά του. Την ταινία την ενδιαφέρουν οι βαθιές πληγές των ανθρώπων που βίωσαν μια ανάλογη εφιαλτική στιγμή, η οποία σαν ξυράφι έκοψε τη ζωή τους στο πριν το γεγονός και στο μετά από αυτό. Τα ζητήματα της τρομοκρατίας απασχολούν την ταινία ως φόντο και μόνο παρεμπιπτόντως. Είναι βέβαιο ότι οι διάφορες τρομοκρατικές επιθέσεις που συντάραξαν την πόλη του Φωτός από τις πιο μικρές μέχρι τις τρομερές επιθέσεις στο Σαρλι Εμπντό και το Μπατακλάν έχουν αφήσει το στίγμα τους στην ταινία. Όμως τα τραύματα και η πρόσκρουση των ανθρώπων με ένα τόσο συγκλονιστικό γεγονός και η διαχείριση του κατόπιν είναι ο πυρήνας της ταινίας της Αλις Βινοκούρ «Παρίσι Ξανά». Η οποία είπε για τις ενέργειές της μετά τα συγκλονιστικά γεγονότα του Μπατακλάν «Συνάντησα μια ομάδα ανθρώπων που επέστρεφαν μαζί στο χώρο της τραγωδίας, ώστε να καταφέρουν να το αντιμετωπίσουν όλο αυτό. Και κατάλαβα πως είναι κάτι που δεν μπορείς να πετύχεις μόνος σου. Χρειάζονται τουλάχιστον δύο. Οι ψυχίατροι με τους οποίους μίλησα μου είπαν πως τέτοιες καταστάσεις χτίζουν φιλίες, ακόμα και σχέσεις –πολύ έντονους δεσμούς Είναι αυτό που ονομάζουν “το διαμάντι μέσα στην καρδιά του τραύματος”».

Η ταινία «Παρίσι Ξανά» έχει άξονα  τη ζωή της  Μία, της όμορφης  μεταφράστριας, η οποία ενώ ζούσε σε μια ήρεμη  σχέση με τον χειρουργό Βενσάν, τώρα καλείται να διαχειριστεί  το αποκρουστικό γεγονός της τρομοκρατικής επίθεσης. Η ταινία κινείται μια μπρος, στην επούλωση κάποιων τραυμάτων και μια πίσω, στη χαίνουσα πληγή. Η γυναίκα η οποία θα αισθανθεί μετά την επιστροφή  της στο Παρίσι ότι όλα έχουν αλλάξει, έχουν ανατραπεί και για να ξαναβάλει το τρένο της ζωής της στις ράγες της κανονικότητας χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια με αμφίβολα αποτελέσματα.  Φόντο και συμπρωταγωνιστής στην ταινία είναι ένα παραμορφωμένο, υγρό και θλιμμένο Παρίσι, έξοχα κινηματογραφημένο από τον  Στεφάν Φοντέν. Οι αμφιβολίες, οι ανασφάλειες, οι ενοχές κυκλώνουν την εύθραυστη πια Μια, την οποία ερμηνεύει με λιτότητα και ευαισθησία η Βιρζινί Εφιρά.

Η σκηνοθέτις και σεναριογράφος μας Αλις Βινοκούρ μας προσφέρει μια ταινία με θέμα το αναπάντεχο, το τυχαίο και το αναπότρεπτο το οποίο μπορεί να συνταράξει τη ζωή οποιουδήποτε ανθρώπου βρεθεί στη δίνη του, χωρίς υπερβολές και τυμπανοκρουσίες, χωρίς μελοδραματισμούς και θορυβώδεις διδακτισμούς στους τόνους του γκρι εκεί που φωλιάζει  ο φόβος και θεριεύει η ανησυχία.

Ένας είναι ο πραγματικός αντίπαλος της ζωής: Ο τρόμος. Ό,τι κακό υπάρχει μέσα μας γεννιέται από τον φόβο και κάθε τι καλό αναβλύζει από την αγάπη.  Όσοι ασκούν εξουσία, είτε επίσημα, είτε ανεπίσημα (μέσω της τρομοκρατίας) το γνωρίζουν αυτό, για τούτο κάνουν τα πάντα να μας τρομάξουν, γιατί μόνο ο φόβος μπορεί να νικήσει την ελευθερία, την ανεξαρτησία, τη χαρά, την ίδια τη  ζωή.

 

Περισσότερα
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα