Παρασκευή 19 Απριλίου 2024
Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Επιστολή στους αρμόδιους φορείς στο Υπουργείο Υποδομών για τα επικίνδυνα τροχαία και αποκλεισμός  της οδού Πατρών Καλαβρύτων

Δημοσιεύθηκε

στις

Εξαιτίας της ακραίας επικινδυνότητας της οδού Πατρών-Καλαβρύτων συνέβη σήμερα το πρωί στο Μετόχι Βλασίας ένα πολύ σοβαρό τροχαίο ατύχημα που ισοδυναμεί με οδικό έγκλημα λόγω της τραγικής εγκατάλειψης και ακαταλληλότητας της οδού.

Αυτό που κάθε στιγμή φοβόμαστε και απευχόμαστε, συνέβη με την ανατροπή του Βυτιοφόρου γεμάτου με γάλα του Συνεταιρισμού Καλαβρύτων και τον αποκλεισμό του δρόμου. Από θαύμα δεν υπήρξαν θύματα.

Ο νευραλγικός και ιστορικός αυτός δρόμος, έχει ξεχαστεί εντελώς και αφέθηκε στη τύχη του. Όσοι ζουν στην περιοχή και είναι αναγκασμένοι να οδηγούν στο δρόμο αυτό ειδικά τη χειμερινή περίοδο, παίζουν τη ζωή τους κορώνα –γράμματα.

Οι συνεχείς παγετοί με τις άκρως επικίνδυνες ολισθηρές στροφές, όσο ικανός και έμπειρος και αν είναι ένας οδηγός, μετατρέπουν τη διέλευση, σε παγοδρομία θανάτου.

Τα βυτιοφόρα των Συνεταιρισμών Καλαβρύτων, μεταφέρουν καθημερινά εκατοντάδες  τόνους γάλακτος από τις 880 κτηνοτροφικές μονάδες της επαρχίας Καλαβρύτων.

Διασχίζουν δρόμους που βρίσκονται σε άθλια κατάσταση από κάθε άποψη.

Πολύ επικίνδυνες στροφές, στενά και ολισθηρά οδοστρώματα, βράχοι που κρέμονται πάνω από το δρόμο και συχνά κατρακυλούν, φοβεροί γκρεμοί που χάσκουν στα πλάγια του δρόμου χωρίς μπάρες και σήμανση, ενώ πολύ συχνά κόβεται εντελώς η κυκλοφορία.

Οι ηρωικοί κτηνοτρόφοι και όσοι ζουν δουλεύουν ή περνούν από αυτούς τους δρόμους ζουν με ένα συνεχή εφιάλτη. Ο δρόμος αυτός αν και προβλέπεται σαν κεντρικός και περιφερειακός έχει αφεθεί στη τύχη του εδώ και μια 15ετία.

Ούτε ένα ευρώ δεν έχει διατεθεί για τη βελτίωση και αναβάθμιση του. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και στον άλλο νευραλγικό δρόμο που συνδέει την Πούντα με τα Καλάβρυτα και την ορεινή Αχαΐα με την Πάτρα και την υπόλοιπη Ελλάδα. Το θέμα έχει τεθεί κατ’ επανάληψη από το Δήμο Καλαβρύτων και από εμάς και από όλα τα τοπικά συμβούλια αλλά ουδεμία απάντηση. Λύσεις πολλές έχουν εξετασθεί και τους έχουν υποβληθεί αρμοδίως σε Υπουργείο και Περιφέρεια, εφικτές και οικονομικές, αλλά αντί προόδου κυριαρχεί ο εμπαιγμός και η αδιαφορία. Ούτε σε επίπεδο αναγνωριστικής μελέτης δεν έχουν προχωρήσει και όλες οι πολυδάπανες παλιές μελέτες πετάχτηκαν στα σκουπίδια.

Ακόμη δεν έχει εκπονηθεί ή συζητηθεί κάποιο σχέδιο και δεν έχουν ενταχθεί σε ένα από τα πολυδιαφημιζόμενα Ευρωπαϊκά και εθνικά προγράμματα.

Τη τελευταία δεκαετία δόθηκαν με το σταγονόμετρο ελάχιστα χρήματα για άρση της επικινδυνότητας. με συρματοπλέγματα και βραχοπαγίδες.

Σύσσωμο το πολιτικό δυναμικό της περιοχής περί άλλα τυρβάζει και ο πολύπαθος Δήμος Καλαβρύτων και η τοπική αυτοδιοίκηση της περιοχής με τα 113 χωριά έχει εγκαταλειφθεί στη τύχη της. Με κοινή ευθύνη του επιτελικού κράτους, της πειθήνιας Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης και της Πολιτικής Προστασίας δεν υπάρχει κανένα σχέδιο αντιμετώπισης των γνωστών χρόνιων σοβαρών προβλημάτων αλλά ούτε και των έκτακτων ή επικίνδυνων αυτών καταστάσεων. Ούτε λίγο αλάτι ή έγκαιρη ενημέρωση και αποκλεισμός της κυκλοφορίας δεν υπήρξε.

Εκ μέρους των 23 Λαπατοχωριών όλης της περιοχής δυτικά των Καλαβρύτων που ζουν μέσα σε θλιβερές τριτοκοσμικές συνθήκες.

Εκφράζουμε τη βαθιά μας θλίψη και την αγανάκτηση για τη βαριά και εγκληματική αδιαφορία όλων των πολιτικά υπεύθυνων διαχρονικά.

Ας περιορίσουν λίγο τις δημόσιες σχέσεις, τα ψεύτικα χαμόγελα και τον κομματικό τους πατριωτισμό για να κοιτάξουν τις τραγικές ανάγκες και ελλείψεις της περιοχής.

Ας αναλογισθούν τις ευθύνες τους και ας ασχοληθούν επιτέλους με τα σοβαρά προβλήματα του τόπου και τις εξοντωτικές συνθήκες που ζουν όσοι δουλεύουν και παράγουν στην ορεινή Αχαΐα.

Ανά πάσα στιγμή περιμένουμε από ένα καιρικό φαινόμενο ή ένα απλό γεωλογικό πρόβλημα, πως μπορεί να επέλθει, ο αιφνίδιος οικονομικός και κοινωνικός θάνατος των Καλαβρύτων και όλων των Καλαβρυτοχωριών που αργοσβήνουν.

Ήδη είναι αργά. Αργότερα θα είναι μάταιο.

 

 

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΙΑ ΛΑΠΑΤΟΧΩΡΙΑ ΑΜΚΕ

ο Πρόεδρος                     ο Αντιπρόεδρος                                 Ο Γραμματέας

Ν. Μαντάς                  Ν. Αντωνόπουλος                                Π. Κοτσίρης

Ροή ειδήσεων

Advertisement