Τετάρτη 29 Μαρτίου 2023
Connect with us

Auto

Η Lamborghini αποχαιρετά τον θρυλικό V12

Δημοσιεύθηκε

στις

Δύο μοναδικά αυτοκίνητα της φίρμας από την Sant’Agata, ένα roadster και ένα coupe, σηματοδοτούν το τέλος εποχής των supercar μοντέλων της που εφοδιάζονταν με τον θρυλικό V12 κινητήρα.

Μόλις λίγες εβδομάδες απομένουν για τα αποκαλυπτήρια του νέου υβριδικού μοντέλου της Lamborghini, με το οποίο η εταιρεία μπαίνει στην νέα εποχή. Τώρα, ως φόρο τιμής για τον περίφημο ατμοσφαιρικό V12 που «συνόδευσε» τις κορυφαίες της προτάσεις μέχρι σήμερα, η Lamborghini αποκαλύπτει τις Invencible και Autentica.

Πρόκειται για δύο μοναδικά αυτοκίνητα, δεν θα παραχθούν σε περισσότερες από μια μονάδες, τα οποία αναδεικνύουν το DNA της μάρκας και αντιπροσωπεύουν την πλέον ακραία δυναμική της, για προσφορά εξατομίκευσης στις παραγγελίες. Τα δύο αυτά μοναδικά αυτοκίνητα σχεδιάστηκαν από τη Lamborghini Centro Stile χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα V12.

Η Invencible και η Autentica αποτίουν φόρο τιμής στα αριστουργήματα της σχεδίασης της Lamborghini, την Sesto Elemento, που ήταν ένας φόρος τιμής στους αγώνες αυτοκινήτου και του περιορισμένου βάρους που παίζει ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο σε αυτούς, την Reventon αλλά και τη Veneno, δύο ακόμα ιδιαίτερες προτάσεις της εταιρείας που αναζητούσαν την αεροδυναμική τελειότητα.

Και τα δύο νέα αυτοκίνητα μοιράζονται το ίδιο μονοκόκ από ανθρακονήματα της Aventador, που παράγεται στις εγκαταστάσεις της εταιρείας, ενώ από το ίδιο υλικό είναι και όλα τα τμήματα του αμαξώματος.  Το εξάγωνο, ένα πολύ γνωστό μοτίβο της σύγχρονης σχεδίασης Lamborghini, ενσωματώνεται αρμονικά όσο και εντυπωσιακά, στα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω

Στο εσωτερικό και των δύο αυτοκινήτων κυριαρχούν οι καθαρές γραμμές, με ένα μινιμαλιστικό ταμπλό ενισχυμένο από εξαγωνικούς αεραγωγούς κατασκευασμένους σε 3D εκτυπωτές και χωρίς όργανα στην κονσόλα, για να υπογραμμιστεί η προσπάθεια για περιορισμό του βάρους και να εστιαστεί η προσοχή στην καθαρή οδηγική απόλαυση.

Ο 12κύλινδρος κινητήρας με τη χωρητικότητα των 6,5 λίτρων στην προκειμένη περίπτωση αποδίδει 780 ίππους και 720 Nm ροπής και συνδυάζεται με 7άρι κιβώτιο ταχυτήτων ISR, τετρακίνηση και τετραδιεύθυνση.

Περισσότερα

Auto

Το Renault Espace επέστρεψε, αλλά ως SUV

Δημοσιεύθηκε

στις

Το Espace είναι μια από τις πιο γνωστές και ιστορικές επωνυμίες της αυτοκινητοβιομηχανίας, μιας και πριν από σχεδόν 40 χρόνια ήταν αυτό που ουσιαστικά δημιούργησε την κατηγορία των πολυμορφικών.

Λογικά λοιπόν η Renault ήθελε να διατηρήσει το όνομα στη γκάμα της και μιας και τα πολυμορφικά πρακτικά βρίσκονται στο ναδίρ το έδωσε σε ένα SUV, το πιο μεγάλο της γκάμας της. Το οποίο καλύπτει και τον εξ ορισμού οικογενειακό προσανατολισμό του Espace.

Στην ουσία το νέο Espace είναι μια επιμηκυμένη έκδοση του Austral, με το οποίο φυσικά υπάρχουν και κοινά αισθητικά στοιχεία. Από εκεί και πέρα το μήκος του φτάνει τα 4,72 μέτρα και παρόλο που είναι κατά 140 χιλιοστά πιο μικρό σε σχέση με τον άμεσο πρόγονό του διαθέτει αντίστοιχους, αν όχι καλύτερους, χώρους στο εσωτερικό του.

Μάλιστα και αυτό είναι διαθέσιμο τόσο σε πενταθέσια όσο και σε εφταθέσια διάταξη. Με θέσεις για πέντε το πορτμπαγκάζ του κυμαίνεται από 581 έως 1.818 λίτρα, ενώ στην περίπτωση που μπορούν να μετακινηθούν εφτά τα αντίστοιχα νούμερα είναι 159 και 1.714 λίτρα.

 

Για χάρη της ακόμα μεγαλύτερης πρακτικότητα τα καθίσματα της μεσαίας σειρά μετακινούνται κατά μήκος, ενώ για κάθε κάθισμα υπάρχει ατομικός φωτισμός και θύρα USB-C.

Στο ταμπλό υπάρχει και εδώ η εντυπωσιακή οθόνη OpenR που αποτελείται από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την οθόνη αφής του συστήματος infotainment -και οι δύο με διαγώνιο 12,0 ιντσών.

Το νέο Renault Espace θα είναι καταρχήν διαθέσιμο -στην Ευρώπη μέσα στην άνοιξη, στην Ελλάδα ενδεχομένως το φθινόπωρο- ως E-Tech Full Hybrid. Εδώ ο καινούργιος τρικύλινδρος βενζίνης των 1.200 κυβικών και των 131 ίππων συνδυάζεται με δύο ηλεκτρικά μοτέρ, με αποτέλεσμα η συνδυαστική απόδοση να φτάνει τους 200 ίππους. Οι οποίοι επαρκούν για ένα 0-100 χλμ./ώρα σε 8,6 δεύτερα.

CNN.gr

Περισσότερα

Auto

Τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα: Πότε θα εφαρμοστεί το μέτρο και τι πρέπει να προσέξετε

Δημοσιεύθηκε

στις

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την εφαρμογή του μέτρου των τελών κυκλοφορίας με τον μήνα.

Οι ιδιοκτήτες που έχουν θέσει το όχημά τους σε καθεστώς ψηφιακής ακινησίας θα μπορούν από τις 3 Απριλίου του 2023 να πάρουν πίσω τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων τους  και να  πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα.

Η άρση της ακινησίας του οχήματος γίνεται  με την παρακάτω διαδικασία:

  • Αρχικά οι ιδιοκτήτες των ΙΧ θα πρέπει να επισκεφτούν την πλατφόρμα της ΑΑΔΕ ” myCar” με τους κωδικούς TAXISnet,
  • Μετά επιλέγουν το όχημα που είναι σε ψηφιακή ακινησία  και  καταβάλλουν τα τέλη κυκλοφορίας για τους μήνες που επιθυμούν.
  • Στη συνέχεια γίνεται αυτόματος έλεγχος εάν το όχημα είναι ασφαλισμένο και στο τέλος θα υποβάλλεται το αίτημα για άρση της ακινησίας.

Διευκρινίζεται ότι το δικαίωμα άρσης ακινησίας χορηγείται μόνο 1 φορά εντός του έτους ενώ όταν λήξει το διάστημα κίνησης για το οποίο έχουν καταβληθεί αναλογικά τέλη κυκλοφορίας το όχημα θα πρέπει να τεθεί άμεσα σε ψηφιακή ακινησία αλλιώς θα κληθεί να πληρώσει τσουχτερά πρόστιμα.

Πώς γίνεται η πληρωμή

Εάν οι φορολογούμενοι επανακυκλοφορήσουν το αυτοκίνητό τους για έναν μήνα θα πληρώσουν το 1/12 των τελών κυκλοφορίας, για 2 μήνες τα 2/12, για 3 μήνες τα 3/12 για 4 μήνες τα 4/12 και ούτω καθεξής. Επίσης επισημαίνεται πως τα τέλη κυκλοφορίας καταβάλλονται πριν από την άρση της ακινησίας. Τα τέλη κυκλοφορίας στην περίπτωση αυτή καταβάλλονται εντός 15 ημερών από την ημερομηνία κατά την οποία έλαβε χώρα το γεγονός εξαιτίας του οποίου ήρθη η αναγκαστική ακινησία, ενώ σε περίπτωση εκπρόθεσμης καταβολής, επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο των ετήσιων τελών κυκλοφορίας. Για τον υπολογισμό του ποσού των τελών κυκλοφορίας, ο μήνας εντός του οποίου γίνεται η άρση της αναγκαστικής ακινησίας λογίζεται ως ολόκληρος μήνας ανεξάρτητα από τη χρονική στιγμή της άρσης αυτής.

Ακολουθεί ολόκληρο το άρθρο του πολυνομοσχεδίου

Όπως αναφέρεται στο άρθρο 33 του πολυνομοσχεδίου  που κατατέθηκε πρόσφατα στη Βουλή  που φέρει τον τίτλο” Άρση ακινησίας οχημάτων έτους 2023 με αναλογική καταβολή τελών κυκλοφορίας -Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 36 ν. 2093/1992″

1. Στο πέμπτο και το ενδέκατο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 36 του ν. 2093/1992 (Α’ 181) η λέξη «2022» αντικαθίσταται με τη λέξη «2023» και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής:
«1. Με την επιφύλαξη των οριζομένων στις διατάξεις του άρθρου 18 του ν. 2367/1953 (Α’ 82), τα τέλη κυκλοφορίας στα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα, στις επιβατικές δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσυκλέτες ιδιωτικής χρήσης, στα τύπου JEEP αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης, ανεξάρτητα από τον χαρακτηρισμό τους ως επιβατικών ή φορτηγών και στα επιβατικά ρυμουλκούμενα, ημιρυμουλκούμενα ιδιωτικής χρήσης (τροχόσπιτα) είναι ετήσια και αδιαίρετα και οφείλονται για ολόκληρο το έτος, ανεξάρτητα από το χρονικό διάστημα κυκλοφορίας τους εντός του έτους.

Στα επιβατικά Ι.Χ. αυτοκίνητα του ανωτέρω εδαφίου περιλαμβάνονται και τα επιβατικά Ι.Χ. αυτοκίνητα που εισάγονται από το αλλοδαπό προσωπικό των εμποροβιομηχανικών επιχειρήσεων των εγκαταστημένων στην Ελλάδα, βάσει του α.ν. 89/1967 (Α’ 132), όπως ισχύει.

Τα ανωτέρω οχήματα θεωρείται ότι κυκλοφόρησαν εντός του έτους και οφείλονται γι’ αυτά τέλη κυκλοφορίας για ολόκληρο το έτος, εφόσον δεν τεθούν σε ακινησία, κατά τις διατάξεις των παρ. 1 έως 6 του άρθρου 22 του ν. 2367/1953 για ολόκληρο το έτος.

Η ακινησία δεν αίρεται εάν ο κάτοχος του οχήματος δεν καταβάλει τα τέλη κυκλοφορίας του έτους κατά το οποίο γίνεται η άρση.

Κατ’ εξαίρεση, δίνεται εναλλακτικά η δυνατότητα άρσης της ακινησίας οχήματος αυτοκινήτου ή μοτοσικλέτας ιδιωτικής χρήσης του πρώτου εδαφίου της παρούσας, άπαξ, εντός του έτους 2023, με αναλογική καταβολή των δωδεκατημορίων των ετήσιων τελών κυκλοφορίας που αντιστοιχούν στους μήνες άρσης ακινησίας του οχήματος.

Διάστημα άρσης ακινησίας μικρότερο του μηνός λογίζεται για τους σκοπούς του παρόντος, ως ολόκληρος μήνας και καταβάλλεται για αυτό ποσό ίσο με ένα δωδεκατημόριο των ετήσιων τελών κυκλοφορίας.

Τα τέλη κυκλοφορίας στις παραπάνω περιπτώσεις καταβάλλονται πριν την άρση της ακινησίας.

Ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος του οχήματος υποχρεούται να θέσει εκ νέου το όχημά του σε ακινησία έως την τελευταία ημέρα της περιόδου κυκλοφορίας του, για την οποία έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας και εάν αυτή είναι μη εργάσιμη ή συμπίπτει με επίσημη αργία, κατά την επόμενη εργάσιμη για τη φορολογική διοίκηση, ημέρα.

Κατά τη θέση του οχήματος σε ακινησία και εφόσον έχει επέλθει μεταφορά του οχήματος σε νέο σημείο, διάφορο του αρχικά δηλωθέντος, δηλώνεται εκ νέου το σημείο ακινητοποίησης.

Σε περίπτωση εκπρόθεσμης θέσης σε ακινησία ή μη θέσης σε ακινησία, επιβάλλεται αυτοτελές πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο των ετήσιων τελών κυκλοφορίας, αφαιρουμένου του διπλάσιου ποσού των ήδη καταβληθέντων δωδεκατημορίων των ετήσιων τελών κυκλοφορίας.

Σε περίπτωση άρσης αναγκαστικής ακινησίας εντός του έτους 2023, καταβάλλονται κατ’ εξαίρεση αναλογικά τα τέλη κυκλοφορίας για τους μήνες που υπολείπονται μέχρι το τέλος του έτους.

Τα τέλη κυκλοφορίας στην περίπτωση αυτή καταβάλλονται εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την ημερομηνία κατά την οποία έλαβε χώρα το γεγονός εξαιτίας του οποίου ήρθη η αναγκαστική ακινησία, ενώ σε περίπτωση εκπρόθεσμης καταβολής, επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο των ετήσιων τελών κυκλοφορίας.

Για τον υπολογισμό του ποσού των τελών κυκλοφορίας, ο μήνας εντός του οποίου γίνεται η άρση της αναγκαστικής ακινησίας λογίζεται ως ολόκληρος μήνας ανεξάρτητα από τη χρονική στιγμή της άρσης αυτής.
Με πράξη της αρμόδιας υπηρεσίας της φορολογικής διοίκησης διαπιστώνεται το οφειλόμενο ποσό, με βάση την ακριβή ημερομηνία της άρσης ακινησίας και τίθεται εκ νέου σε κυκλοφορία το όχημα.».

2. Η ισχύς της παρ. 1 αρχίζει από την 3η Απριλίου 2023.

Περισσότερα

Auto

Σοκ το κόστος ανανέωσης του διπλώματος

Δημοσιεύθηκε

στις

Αντιμέτωποι με μια νέα πραγματικότητα θα βρεθούν εκατομμύρια οδηγοί… που απέκτησαν για πρώτη φορά άδεια οδήγησης το 2013 ή καλύτερα την πλαστική κάρτα άδεια οδήγησης ή την απέκτησαν από αντικατάσταση λόγω απώλειας ή φθοράς του παλαιού διπλώματος καθώς το 2028 για να ανανεώσουν το δίπλωμά τους θα πρέπει να περάσουν και πάλι από τους γιατρούς και να πληρώσουν παράβολα ύψους 128 ευρώ!

Η πρώτη «φουρνιά» των οδηγών που θα βρεθούν αντιμέτωποι με τη νέα πραγματικότητα θα είναι όσοι έχουν αποκτήσει για πρώτη φορά άδεια οδήγησης μετά τις 19 Ιανουαρίου 2013 όποτε και οι Διευθύνσεις Μεταφορών έδιναν τις νέες πλαστικές κάρτες οδήγησης οι οποίες λήγουν το 2028!

Επίσης όσοι παλαιότεροι οδηγοί είχαν το χάρτινο ροζ-δίπλωμα και το έχουν αντικαταστήσει με πλαστική κάρτα άδειας οδήγησης επίσης και εκείνοι θα βρεθούν αντιμέτωποι με τους… γιατρούς καθώς μόνο με την επίσκεψή τους σε αυτούς θα μπορούν να ανανεώσουν τις άδειες οδήγησής τους καταβάλλοντας βέβαια και τα παράβολα των 128 ευρώ.

Να υπενθυμίσουμε πως το κόστος ανανέωσης της άδειας οδήγησης ανέρχεται σε 128 ευρώ καθώς περιλαμβάνει ένα παράβολο 50 ευρώ για ανανέωσης, ένα παράβολο 30 ευρώ για την έκδοση του διπλώματος και έναν παράβολο παγίου τέλους  χαρτοσήμου και εισφορά υπέρ τρίτων 18 ευρώ (108 ευρώ συνολικά) και δύο παράβολα των 10 ευρώ έκαστο που αφορούν στους γιατρούς. Ωστόσο θα πρέπει να επισημάνουμε ότι από τον Ιανουάριο του 2022 η αμοιβή 10 ευρώ του γιατρού έχει καταργηθεί και ο κάθε γιατρός μπορεί να ζητήσει αυτό που πιστεύει ότι αξίζει η εξέτασή του για την έκδοση του Πιστοποιητικού υγείας. Οι περισσότεροι γιατροί ζητούν πλέον 20 ευρώ (έκαστος) οπότε και το κόστος της ανανέωσης μπορεί να ανέλθει και στα 148 ευρώ αλλά σίγουρα υπάρχουν και κάποιοι που έχουν παραμείνει στα 10 ευρώ…

Όσοι πάλι έχουν κρατήσει το παλαιό ροζ χάρτινο τρίπτυχο δίπλωμα θα πρέπει να γνωρίζουν ότι έχει ισχύ μέχρι τις 19 Ιανουάριου του 2033 και αμέσως μετά θα πρέπει να το ανανεώσουν αποκτώντας την πλαστική κάρτα οδήγησης.

Άλλωστε υπάρχει Κοινοτική Οδηγία που προβλέπει την αντικατάσταση όλων των παλαιών διπλωμάτων έως το 2033 και την διοικητική αναθεώρησή τους κάθε 15 έτη.

Στην Ελλάδα ωστόσο φαίνεται ότι τα πράγματα έγιναν πιο περίπλοκα καθώς η διοικητική αναθεώρηση των αδειών οδήγησης προβλέπει και γιατρούς αλλά και το παράβολο της ανανέωσης που κοστίζουν σήμερα 128 ευρώ.

Για παράδειγμα ένας νέος 18 ετών που έβγαλε για πρώτη φορά άδεια οδήγησης το 2013 θα πρέπει το 2028 να ανανεώσει το δίπλωμά του και να πληρώσει 128 ευρώ και κατόπιν το 2043 που θα είναι 48 ετών θα πρέπει να ανανεώσει και πάλι την άδεια οδήγησής του και κατόπιν το 2058 όποτε και θα είναι 63 ετών. Δηλαδή ο νέος οδηγός θα χρειαστεί να περάσει από γιατρούς τρεις φορές μέχρι τα 63 έτη καταβάλλοντας κάθε φορά από 128 ευρώ ενώ με το παλαιό δίπλωμα η πρώτη ανανέωση θα πραγματοποιούνταν μόλις έκλεινε τα 65 έτη!

Αν πάλι κάποιος παλαιός οδηγός άλλαξε την παλαιά χάρτινη άδειά οδήγησης το 2015 λόγω φθοράς ή απώλειας τότε το 2030 θα πρέπει να την ανανεώσει και να ξαναπεράσει από γιατρούς ασχέτως την ηλικία του που μπορεί να είναι πολύ κάτω των 65 ετών. Δηλαδή και ο παλαιός οδηγός θα πρέπει να ανανεώνει την άδειά οδήγησής του κάθε 15 έτη ανεξάρτητα την ηλικία του έως ότου φτάσει την ηλικία των 65 ετών. Αν είχε κρατήσει το παλαιό ροζ τρίπτυχο χάρτινο δίπλωμα η πρώτη ανανέωση θα πραγματοποιούνταν μόλις έκλεινε τα 65 έτη.

Να υπενθυμίσουμε ότι με την συμπλήρωση της ηλικίας των 65 ετών, για όλες τις κατηγορίες διπλωμάτων, η ισχύς τους κατά την ανανέωση δεν επιτρέπεται να υπερβεί τα 3 χρόνια και για οδηγούς άνω των 80 ετών η ανανέωση περιορίζεται στα 2 χρόνια.

Περισσότερα
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα