Παρασκευή 19 Απριλίου 2024
Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Γέφυρα: Έπρεπε να ενθαρρύνουν τη διέλευση, όχι να την αποθαρρύνουν

Δημοσιεύθηκε

στις

ΤΟΥ ΔΙΟΝΥΣΗ ΖΑΚΥΝΘΙΝΟΥ

Κι όμως, από εκείνη τη μέρα πάνε πολλά χρόνια, πλησιάζουν τα είκοσι. Το σκέφτεσαι και συνειδητοποιείς πόσο γρήγορα περνά ο καιρός. Σου φαίνεται σαν να ήταν χθες που παραδόθηκε στην κυκλοφορία η Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου «Χαρίλαος Τρικούπης».

Η φιέστα των εγκαινίων, παρουσία του τότε Προέδρου της Δημοκρατίας, αείμνηστου Κωστή Στεφανόπουλου, και του πρώην πρωθυπουργού Κώστα Σημίτη, ο Γιώργος Σουφλιάς, που έκοψε ως υπουργός ΠΕΧΩΔΕ την κορδέλα, οι πανηγυρικοί λόγοι, όλα μα όλα, τα θυμάσαι πολύ έντονα.
Και πριν από τα εγκαίνια, σκέφτεσαι την πορεία του έργου, κομβικά σημεία του οποίου παρακολούθησες από κοντά. Η πόντιση του πρώτου πέδιλου, η κατασκευή του οδοστρώματος, οι επισκέψεις πολιτικών αρχηγών στο εργοτάξιο, και πάει λέγοντας.
Η Γέφυρα, όπως συνηθίσαμε πλέον να την αποκαλούμε εν συντομία, άλλαξε θεαματικά τα συγκοινωνιακά (και όχι μόνο) δεδομένα, ωστόσο σηκώνει μεγάλη συζήτηση ως προς το κατά πόσο έχουμε φροντίσει να αξιοποιήσουμε, ως Περιφέρεια, σε ικανοποιητικό βαθμό, τα αναπτυξιακά συγκριτικά πλεονεκτήματα που μας προσφέρει.
Όμως, από την άλλη, διερωτάσαι και πώς μπορούμε να κυνηγήσουμε την επίτευξη αυτού του στόχου όταν η Γέφυρα ΑΕ, η εταιρεία που την εκμεταλλεύεται, έχει υιοθετήσει μια ανελαστική, ακριβή, τιμολογιακή πολιτική.
Πριν από λίγες μέρες, με επιστολή τους στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, έντεκα δήμαρχοι της Αχαΐας, της Αιτωλοακαρνανίας και της Φωκίδας, ζήτησαν να μειωθούν τα διόδια για τους εργαζόμενους και όσους τη χρησιμοποιούν σε σταθερή βάση, χωρίς τους περιορισμούς των διαφόρων e-pass, καθώς το κόστος διέλευσης είναι κατά κοινή ομολογία υπέρογκο.
Δεν είμαστε αισιόδοξοι ότι θα εισακουστούν και πως το αίτημα τους θα γίνει αποδεκτό, ενώ κατά την εκτίμηση μας η Γέφυρα ΑΕ θα έπρεπε να εφαρμόζει μια πιο ευέλικτη πολιτική, η οποία θα ενθάρρυνε τη διέλευση.
Μολονότι η (πολύπλευρη) αναπτυξιακή διάσταση της Γέφυρας δεν προκύπτει μονομερώς από τα οχήματα που τη διασχίζουν, η στόχευση στην αύξηση των διελεύσεων, μέσω φθηνότερων διοδίων, θα πολλαπλασίαζε αναμφίβολα την ισχύ ενός έργου μοναδικού στη χώρα και κορυφαίου στον κόσμο.

Ροή ειδήσεων

Advertisement