Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
Connect with us

Ελλάδα

«Ομάδα κρούσης» στα Σούπερ Μάρκετ-Από γάλα και τυροκομικά ξεκίνησε η έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τις υπέρμετρες αυξήσεις στο ράφι

Δημοσιεύθηκε

στις

Η Επιτροπή Ανταγωνισμού με Απόφασή της, από την Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου, αποφάσισε να διεξαγάγει χαρτογράφηση των συνθηκών ανταγωνισμού στις αγορές των προϊόντων σε γάλα φρέσκο πλήρες, βρεφικό γάλα, τυρί, γιαούρτι αγελάδος και απορρυπαντικά πλυντηρίου ρούχων.

Η Χαρτογράφηση είναι ένα νέο εργαλείο που προστέθηκε στις αρμοδιότητες της Επιτροπής, με τις διατάξεις του Ν. 4886/2022 και της επιτρέπει να μελετά τις συνθήκες ανταγωνισμού σε οποιαδήποτε αγορά ή κλάδο της οικονομίας, όταν αυτό απαιτείται για την αποτελεσματική άσκηση των αρμοδιοτήτων της.

Η χαρτογράφηση εκκινεί άμεσα με την απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού και πραγματοποιείται από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού, ενδεχομένως σε συνεργασία με ειδικούς εμπειρογνώμονες από τον ακαδημαϊκό χώρο και την ομάδα του Επικεφαλής Τεχνολογίας της Επιτροπής Ανταγωνισμού (ομάδα κρούσης «task force»).

Ο «ομάδα κρούσης» συστάθηκε προκειμένου να προετοιμάζει κάθε 12 μήνες αναφορά στον Πρόεδρο της Επιτροπής για την κατάσταση ανταγωνισμού στον κλάδο του λιανεμπορίου και θα προχωρά σε μετρήσεις της διαπραγματευτικής ισχύος των αλυσίδων σουπερμάρκετ και προμηθευτών.

Η ομάδα «κρούσης» θα πρέπει επίσης, σε συνεργασία με άλλες διευθύνσεις και τμήματα της Επιτροπής, να εκπονήσει ειδικές Κατευθυντήριες γραμμές, που θα ολοκληρωθούν το πρώτο εξάμηνο του 2022, για την εφαρμογή των κανόνων του υγιούς ανταγωνισμού στον κλάδο των σουπερμάρκετ.

Για την αντιμετώπιση αθέμιτων εμπορικών πρακτικών από επιχειρήσεις με σημαντική διαπραγματευτική ισχύ κρίνεται απαραίτητη η ενίσχυση του ελεγκτικού μηχανισμού της Επιτροπής μέσω χρήσης ψηφιακών τεχνολογιών άμεσης πληροφόρησης, μέσω καταγγελιών καταναλωτών και μέσω συστηματικής παρακολούθησης της αγοράς από την πανδημία του Covid-19 και μετά.

Σκοπός της χαρτογράφησης στα συγκεκριμένα προϊόντα είναι να εμβαθύνει την έρευνα που ξεκίνησε από τον Μάρτιο 2021, λαμβάνοντας υπόψη και τις τελευταίες εξελίξεις στην αγορά λόγω της σημαντικής αύξησης τιμών σε ορισμένες κατηγορίες προϊόντων, τη μεταβολή στις συνήθειες των καταναλωτών και μέτρων που έχουν υιοθετηθεί από την Πολιτεία όπως το Καλάθι του Σούπερ Μάρκετ.


Ροή ειδήσεων

Advertisement