Auto
Όλα όσα γνωρίζουμε για τη νέα BMW iX2
Δημοσιεύθηκε
4 εβδομάδες πρνστις

Ποια είναι αυτή η τακτική της BMW; Ως γνωστόν, να δημιουργεί οχήματα που να κατατάσσονται σε όλες τις υπάρχουσες κατηγορίες οχημάτων ή ακόμα και να «δημιουργεί» καινούργιες για να τα κάνει να ανήκουν κάπου.
Έτσι, μετά την παρουσίαση της αμιγώς ηλεκτρικής iX1 (φωτογραφία κάτω) ήρθε η σειρά της iX2. Αυτή, θα έχει την ίδια βάση, γεγονός που σημαίνει ότι θα διαθέτει τους δύο ηλεκτροκινητήρες μέγιστης συνδυαζόμενης ισχύος 313 ίππων και μέγιστης συνδυαζόμενης ροπής 494 Nm.
Η γερμανική εταιρεία έχει ξεκινήσει ήδη τις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης των πρωτοτύπων της iX2 με σκοπό να την παρουσιάσει όταν θα έχει κάνει το ίδιο και με τη νέα X2, δηλαδή το crossover μοντέλο της το οποίο παρουσιάστηκε επίσημα το φθινόπωρο του 2017.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η καινούργια γενιά της X2 θα βασίζεται στην πλατφόρμα «FAAR» και θα έχει αμάξωμα που θα μοιάζει με αυτό της X4 (αρχική φωτογραφία), άρα θα διαφέρει πολύ από αυτό του παρόντος μοντέλου (φωτογραφία κάτω). Επίσης, θα είναι μεγαλύτερη σε διαστάσεις. Η iX2, προφανώς, θα είναι η αμιγώς ηλεκτρική έκδοσή της.
Η BMW, προς το παρόν, δεν ανακοινώνει στοιχεία για τους θερμικούς κινητήρες με τους οποίους θα διατίθεται η καινούργια X2, ωστόσο έχει ξεκαθαρίσει ότι δεν θα υπάρχει έκδοση M, κάτι που ισχύει και τώρα. Ωστόσο, ίσως υπάρξει η X2 M35i.
Τέλος, η εταιρεία αναμένεται να παρουσιάσει το νέο μοντέλο εντός του 2023 και η παραγωγή του να αρχίσει προς τα τέλη της χρονιάς.
Σχετικά θέματα
Auto
Έρχονται στην Ευρώπη τα γιαπωνέζικα αυτοκινητάκια;
Δημοσιεύθηκε
3 ώρες πρνστις
25 Μαρτίου 2023 09:28
Εδώ και αρκετές δεκαετίες, η γιαπωνέζικη αγορά έχει μία ιδιαιτερότητα, η οποία εμφανίζεται μόνο εκεί και σχετίζεται με τις τοπικές ανάγκες κυκλοφορίας.
Τα πολύ μικρά γιαπωνέζικα αυτοκινητάκια, τα λεγόμενα και Kei-cars είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στην χώρα, αποτελώντας μία ιδανική λύση για τις πόλεις της Ιαπωνίας που η κυκλοφορία είναι έντονη και δεν υπάρχουν χώροι για παρκάρισμα.
Τα Kei cars έχουν συγκεκριμένες προδιαγραφές εγκεκριμένες προδιαγραφές, συγκεκριμένες διαστάσεις και όρια στον κυβισμό του κινητήρα, και πρωτοκυκλοφόρησαν δειλά αμέσως μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο για να προσφέρουν μια εύκολη και απλή λύση μετακίνησης σε μια χώρα που προσπαθούσε να επανέλθει από την καταστροφή.
Στην καθιέρωσή τους συνέβαλλαν και άλλοι παράγοντες όπως η χαμηλή φορολόγηση, τα περιορισμένα ασφάλιστρα, καθώς και το γεγονός ότι εξαιρούνταν από το νόμο που επέβαλε σε όποιον αγόραζε αυτοκίνητο να έχει δικό του χώρο στάθμευσης.
Παρά το ότι αρκετές από αυτές τις κρατικές ενισχύσεις έχουν ατονήσει, τα μικρά αυτά αυτοκίνητα παραμένουν ιδιαίτερα δημοφιλή στην Ιαπωνία, έχοντας το 1/3 της αγοράς των 4,2 εκατομμυρίων μονάδων που ήταν πέρσι.
Τα αυτοκίνητα αυτά δεν βγήκαν ποτέ εκτός Ιαπωνίας, με ελάχιστες εξαιρέσεις όπως τα Honda Beat, Honda S660 και Suzuki Capuccino μεταξύ άλλων. Όμως όπως φαίνεται αυτό ίσως αλλάξει μέσα στα επόμενα χρόνια, καθώς τα microcars αρχίζουν να γνωρίζουν μεγάλη επιτυχία και στην Ευρώπη.
Η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση, ιδίως σε πρωτεύουσες όπου θα απαγορευθούν τα συμβατικά μοντέλα, κάνει απαραίτητη την ύπαρξη μικρών και φθηνών ηλεκτρικών μοντέλων αποκλειστικά για αστική χρήση. Τέτοια παραδείγματα είναι τα Dacia Spring (το οποίο τα πήγε αρκετά καλά στην Ευρώπη πέρσι) ή το Citroen Ami, το οποίο μάλιστα έχει και το πλεονέκτημα της πολύ χαμηλής τιμής.
Κάπου εδώ θα μπορούσαν να χωρέσουν και τα μικρά ιαπωνικά μοντέλα, όπως το Nissan Sakura. To μοντέλο της Nissan ψηφίστηκε ως το αυτοκίνητο της χρονιάς για την Ιαπωνία και η τιμή του είναι εκεί γύρω στα 12.500 ευρώ, με τελική ταχύτητα γύρω στα 140 χλμ/ώρα και αυτονομία πάνω από 200 χιλιόμετρα.
Το θέμα με όλα αυτά τα αυτοκίνητα είναι ότι θα πρέπει να είναι συμβατά με τους κανονισμούς της Ε.Ε. σε ό,τι έχει να κάνει με τους κανονισμούς ασφαλείας και τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Αυτό δεν είναι σίγουρο ότι είναι οικονομικά συμφέρον για τις εταιρίες έτσι ώστε να τα φέρουν στην Ευρώπη. Και αν το κάνουν θα πρέπει να ανεβάσουν αρκετά την τιμή τους, κάτι που θα τα κάνει να χάσουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της χαμηλής τιμής.
Όπως και να έχει πάντως, τα γιαπωνέζικα kei-cars είναι μία καλή “δεξαμενή” ιδεών και τεχνολογίας αν οι εταιρίες αποφασίσουν να κινηθούν σε τόσο μικρά αυτοκίνητα. Αρκεί βέβαια η τιμή τους να είναι κάτω από το όριο των 15.000 ευρώ, για να είναι ελκυστικά.
Το σίγουρο είναι πάντως ότι μέσα στα επόμενα χρόνια η έμφαση θα δοθεί στα πολύ μικρά αστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οπότε ίσως οι Ιάπωνες να έχουν την ευκαιρία να δώσουν τα “φώτα” τους στους Ευρωπαίους, έχοντας όλη αυτή την πολύχρονη παράδοση πίσω τους.
Auto
Πως το Drive to Survive άλλαξε για πάντα τη Formula 1
Δημοσιεύθηκε
5 ημέρες πρνστις
20 Μαρτίου 2023 13:38
Η αρχή της άνοιξης δε φέρνει μόνο ήλιο και την προσμονή για το καλοκαίρι. Φέρνει και την έναρξη της σεζόν 2023 στο πρωτάθλημα της Formula 1. Κάτι που εκτός από περισσότερες επιλογές για live στοίχημα στη Novibet σημαίνει και μια ολοκαίνουργια σεζόν στο Drive to Survive. Ένα αθλητικό reality που άλλαξε για πάντα το πως βλέπει ο κόσμος το ακριβότερο και δημοφιλέστερο πρωτάθλημα αυτοκινήτων του κόσμου.
Βλέποντας και την τελευταία σεζόν, που στην ουσία επαναλαμβάνει το μοτίβο των προηγούμενων πέντε με ελάχιστες προσθαφαιρέσεις, προσπαθήσαμε να καταλάβουμε τι κρατάει εκατομμύρια κόσμου καθηλωμένο στις οθόνες του κάθε φορά που κυκλοφορούν καινούργια επεισόδια. Τόσο μάλιστα που το Netflix ακυρώνει αρκετές από τις τηλεοπτικές σειρές που παράγει το ίδιο, προς όφελος των κάθε είδους reality και ντοκιμαντέρ. Και ενώ αρκετά μεγάλο κομμάτι του κόσμου αντιδρά στα κοψίματα αυτά, φαίνεται πως το συνδρομητικό δίκτυο έχει χτυπήσει «φλέβα χρυσού» με παραγωγές όπως το Drive to Survive.
Οι υπεύθυνοι της FIA, του οργανισμού που βρίσκεται πίσω από το πρωτάθλημα της Formula 1, έχουν ιστορικό στη λήψη καλών αποφάσεων. Έχουν χτίσει άλλωστε ένα brand δισεκατομμυρίων, που γεμίζει πίστες 500 και πλέον χιλιάδων ανθρώπων όποτε έχει αγώνα. Το να επιτρέψουν στις κάμερες του Netflix να μπουν στα παρασκήνια της διοργάνωσης αποδείχτηκε μια κίνηση – κλειδί για τη δημοτικότητα του σπορ. Ειδικά σε μια περίοδο σημαντικών προκλήσεων.
Καταρχήν απέβαλλε το «απρόσιτο» προφίλ των οδηγών – σταρ από τις συνειδήσεις του κόσμου. Για δεκαετίες οι οδηγοί του κορυφαίου πρωταθλήματος μηχανοκίνητων στον κόσμο αντιμετωπίζονταν περίπου ως «θεότητες». Τόσο από τα media όσο και από τον κόσμο. Απρόσιτοι και αγοραφοβικοί, τόσο πορωμένοι με το τιμόνι που σπάνια έδιναν σημασία στις εκδηλώσεις του κοινού γύρω τους. Πλέον, η παραγωγή της εκπομπής εστιάζει κατά κύριο λόγο στο να αναδείξει το χαμογελαστό (αν και όχι πάντα) πρόσωπο) των σημερινών πρωταγωνιστών. Νέα – ως επί το πλείστον – παιδιά που βλέπουν τη Formula 1 όχι μόνο σαν ένα επικίνδυνο και επικερδές σπορ. Ακόμα και ο βαρύς Lewis Hamilton, που φέρει τον τίτλο του Sir στη Μεγάλη Βρετανία, αναδεικνύεται σε έναν πολύπλευρο και ενδιαφέροντα χαρακτήρα μέσω της εκπομπής.
Και δεν είναι μόνο αυτό….Η FIA χρησιμοποιεί έξυπνα το show για να δείξει στον κόσμο πως απαντά ο οργανισμός στις προκλήσεις των καιρών μας. Στις προκλήσεις αναφορικά με την ασφάλεια των οδηγών και των αυτοκινήτων, στις προκλήσεις αναφορικά με το περιβάλλον αλλά και με την κοινωνική ευαισθητοποίηση της ομοσπονδίας. Αφαίρεσε από τα μονοθέσια όλες τις διαφημίσεις που δε συνάδουν με την εποχή μας (τσιγάρα, αλκοόλ), ενώ σε αρκετά επεισόδια εστιάζει στις συζητήσεις εντός των ομάδων για τα νέα καύσιμα που είναι φιλικότερα προς το περιβάλλον. Έστω και αν τα καύσιμα των μονοθεσιών καθαυτά είναι ένα μικρό ποσοστό της ζημιάς που προκαλείται στο περιβάλλον σε κάθε Grand Prix. Πέτυχε όμως το σκοπό της, που δεν είναι άλλος από την ευαισθητοποίηση του κόσμου μέσω του show.
Τέλος, δεν μπορούμε να παραλείψουμε και μια αναφορά στον κορυφαίο ίσως λόγο που η FIA επιμένει να στηρίζει την παραγωγή του Drive to Survive. Η αγορά των ΗΠΑ υπήρξε για δεκαετίες απρόσιτη για τη Formula 1. Τα αφεντικά της είχαν δοκιμάσει τα πάντα. Από αγώνες σε οβάλ πίστες του Indy 500 μέχρι στοχευμένες συμμετοχές Αμερικανών οδηγών και ομάδων στο πρωτάθλημα. Τίποτα δε λειτουργούσε. Μέχρι που το ντοκιμαντέρ του Netflix έκοψε μια για πάντα το «γόρδιο δεσμό». Ότι δεν κατάφεραν τα παραπάνω τα κατάφερε το Netflix μέσα από 10 επεισόδια των 45’. Εξήγησε στον Αμερικάνο θεατή τι είναι η Formula 1. Πόσο δημοφιλής είναι στον υπόλοιπο πλανήτη, πόσο επικίνδυνο και συναρπαστικό μπορεί να γίνει μπροστά και πίσω από τις κάμερες και πόσο διαφορετικό είναι σε σχέση με τα δικά τους πρωταθλήματα μηχανοκίνητων. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως η σεζόν που ξεκινάει θα δει για πρώτη φορά τρεις αγώνες σε έδαφος ΗΠΑ: Miami, Austin και ντεμπούτο για την πίστα του Las Vegas. Ποιος άραγε θα περίμενε κάτι τέτοιο πριν μερικά χρόνια….
Auto
Επίσημο! Πότε έρχονται τα μειωμένα Τέλη Κυκλοφορίας
Δημοσιεύθηκε
1 εβδομάδα πρνστις
17 Μαρτίου 2023 15:45
Από τις 3 Απριλίου 2023 θα μπορούν οι ιδιοκτήτες οχημάτων που τα έχουν σε φορολογική ακινησία να πραγματοποιήσουν άρση αυτής καταβάλλοντας μειωμένα Τέλη Κυκλοφορίας! επιβεβαιώνοντας το ρεπορτάζ του Newsauto.gr. Οι ιδιοκτήτες οχημάτων θα πρέπει να γνωρίζουν πως διάστημα άρσης ακινησίας μικρότερο του μηνός λογίζεται για τους σκοπούς του παρόντος, ως ολόκληρος μήνας και καταβάλλεται για αυτό ποσό ίσο με ένα δωδεκατημόριο των ετήσιων Tελών Kυκλοφορίας.
Η διαδικασία άρσης ακινησίας με την καταβολή μειωμένων Τελών Κυκλοφορίας επιτρέπεται μόνο μία φορά το χρόνο.
Με την προτεινόμενη διάταξη παρέχεται η δυνατότητα επιλογής, άπαξ εντός του έτους 2023, για άρση της ακινησίας επιβατικού οχήματος αυτοκινήτου ή μοτοσικλέτας ιδιωτικής χρήσης, με αναλογική καταβολή των δωδεκατημορίων των ετήσιων τελών κυκλοφορίας που αντιστοιχούν στους μήνες άρσης ακινησίας του οχήματος. Επιδιώκεται να δοθεί κίνητρο στους ιδιοκτήτες των οχημάτων που είναι σε ακινησία και αδυνατούν να καταβάλλουν τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας, να προβούν σε προσωρινή άρση αυτής, για χρονικό διάστημα που επιθυμούν, καταβάλλοντας τα αναλογούντα, σύμφωνα με την προτεινόμενη διάταξη, τέλη κυκλοφορίας.
Περαιτέρω, παρέχεται η δυνατότητα σε ιδιοκτήτες οχημάτων που τελούν σε κατάσταση αναγκαστικής ακινησίας για λόγους ανωτέρας βίας κατά τις διατάξεις της παρ. 6 του άρθρου 22 του ν.2367/1953 (Α΄82), εφόσον αίρεται ο λόγος της ακινησίας αυτής εντός του έτους 2023, να καταβάλλουν τα τέλη κυκλοφορίας αναλογικά για τους υπόλοιπους μήνες μέχρι το τέλος του έτους αυτού και όχι το σύνολο των ετησίων τελών κυκλοφορίας.
Ειδικότερα στο άρθρο 33 του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Οικονομικών αναγράφει ότι: «Άρση ακινησίας οχημάτων έτους 2023 με αναλογική καταβολή τελών κυκλοφορίας –Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 36 ν. 2093/1992
1.Στο πέμπτο και το ενδέκατο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 36 του ν. 2093/1992 (Α’ 181) η λέξη «2022» αντικαθίσταται με τη λέξη «2023» και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής:
«1. Με την επιφύλαξη των οριζομένων στις διατάξεις του άρθρου 18 του ν. 2367/1953 (Α’ 82), τα τέλη κυκλοφορίας στα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα, στις επιβατικές δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσυκλέτες ιδιωτικής χρήσης, στα τύπου JEEP αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης, ανεξάρτητα από τον χαρακτηρισμό τους ως επιβατικών ή φορτηγών και στα επιβατικά ρυμουλκούμενα, ημιρυμουλκούμενα ιδιωτικής χρήσης (τροχόσπιτα) είναι ετήσια και αδιαίρετα και οφείλονται για ολόκληρο το έτος, ανεξάρτητα από το χρονικό διάστημα κυκλοφορίας τους εντός του έτους.
Στα επιβατικά Ι.Χ. αυτοκίνητα του ανωτέρω εδαφίου περιλαμβάνονται και τα επιβατικά Ι.Χ. αυτοκίνητα που εισάγονται από το αλλοδαπό προσωπικό των εμποροβιομηχανικών επιχειρήσεων των εγκαταστημένων στην Ελλάδα, βάσει του α.ν. 89/1967 (Α` 132), όπως ισχύει.
Τα ανωτέρω οχήματα θεωρείται ότι κυκλοφόρησαν εντός του έτους και οφείλονται γι` αυτά τέλη κυκλοφορίας για ολόκληρο το έτος, εφόσον δεν τεθούν σε ακινησία, κατά τις διατάξεις των παρ. 1 έως 6 του άρθρου 22 του ν. 2367/1953 για ολόκληρο το έτος.
Η ακινησία δεν αίρεται εάν ο κάτοχος του οχήματος δεν καταβάλει τα τέλη κυκλοφορίας του έτους κατά το οποίο γίνεται η άρση.
Κατ’ εξαίρεση, δίνεται εναλλακτικά η δυνατότητα άρσης της ακινησίας οχήματος αυτοκινήτου ή μοτοσικλέτας ιδιωτικής χρήσης του πρώτου εδαφίου της παρούσας, άπαξ, εντός του έτους 2023, με αναλογική καταβολή των δωδεκατημορίων των ετήσιων τελών κυκλοφορίας που αντιστοιχούν στους μήνες άρσης ακινησίας του οχήματος.
Διάστημα άρσης ακινησίας μικρότερο του μηνός λογίζεται για τους σκοπούς του παρόντος, ως ολόκληρος μήνας και καταβάλλεται για αυτό ποσό ίσο με ένα δωδεκατημόριο των ετήσιων τελών κυκλοφορίας.
Τα τέλη κυκλοφορίας στις παραπάνω περιπτώσεις καταβάλλονται πριν την άρση της ακινησίας.
Ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος του οχήματος υποχρεούται να θέσει εκ νέου το όχημά του σε ακινησία έως την τελευταία ημέρα της περιόδου κυκλοφορίας του, για την οποία έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας και εάν αυτή είναι μη εργάσιμη ή συμπίπτει με επίσημη αργία, κατά την επόμενη εργάσιμη για τη φορολογική διοίκηση, ημέρα.
Κατά τη θέση του οχήματος σε ακινησία και εφόσον έχει επέλθει μεταφορά του οχήματος σε νέο σημείο, διάφορο του αρχικά δηλωθέντος, δηλώνεται εκ νέου το σημείο ακινητοποίησης.
Σε περίπτωση εκπρόθεσμης θέσης σε ακινησία ή μη θέσης σε ακινησία, επιβάλλεται αυτοτελές πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο των ετήσιων τελών κυκλοφορίας, αφαιρουμένου του διπλάσιου ποσού των ήδη καταβληθέντων δωδεκατημορίων των ετήσιων τελών κυκλοφορίας.
Σε περίπτωση άρσης αναγκαστικής ακινησίας εντός του έτους 2023, καταβάλλονται κατ` εξαίρεση αναλογικά τα τέλη κυκλοφορίας για τους μήνες που υπολείπονται μέχρι το τέλος του έτους.
Τα τέλη κυκλοφορίας στην περίπτωση αυτή καταβάλλονται εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την ημερομηνία κατά την οποία έλαβε χώρα το γεγονός εξαιτίας του οποίου ήρθη η αναγκαστική ακινησία, ενώ σε περίπτωση εκπρόθεσμης καταβολής, επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο των ετήσιων τελών κυκλοφορίας.
Για τον υπολογισμό του ποσού των τελών κυκλοφορίας, ο μήνας εντός του οποίου γίνεται η άρση της αναγκαστικής ακινησίας λογίζεται ως ολόκληρος μήνας ανεξάρτητα από τη χρονική στιγμή της άρσης αυτής.
Με πράξη της αρμόδιας υπηρεσίας της φορολογικής διοίκησης διαπιστώνεται το οφειλόμενο ποσό, με βάση την ακριβή ημερομηνία της άρσης ακινησίας και τίθεται εκ νέου σε κυκλοφορία το όχημα.».
2.Η ισχύς της παρ. 1 αρχίζει από την 3η Απριλίου 2023.»
Το κόστος των μηνιαίων Τελών Κυκλοφορίας
Το κόστος των φετινών μειωμένων Τελών Κυκλοφορίας όπως είχε αποκαλύψει πρώτο το Newsauto.gr δεν θα περιλαμβάνει πέναλτι κατά 1/12 έως και 2/12 σε σχέση με τα αναλογικά ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας με αποτέλεσμα το συνολικό κόστος να διαιρείται με τους 12 μήνες του έτους και να απορρέουν πραγματικά μηνιαία Τέλη Κυκλοφορίας χωρίς επιβαρύνσεις.
Με το νέο σύστημα οι κάτοχοι που θα πραγματοποιήσουν άρση ακινησίας για 3 μήνες θα πληρώσουν μόνο τα 3/12 των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.
Αντίστοιχα αν κάποιος θέλει να πραγματοποιήσει άρση ακινησίας από τον Ιούνιο έως και τον Δεκέμβριο τότε θα πληρώσει τα 7/12 των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας του οχήματός του.
Παράλληλα οι ιδιοκτήτες οχημάτων θα πρέπει να γνωρίζουν πως υπάρχει χρέωση ολόκληρου του μήνα που γίνεται η άρση ακινησίας ανεξάρτητα αν γίνεται στην αρχή ή στο τέλος του μήνα.
Δηλαδή για επιβατικό ΙΧ με ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας 120 ευρώ και ο ιδιοκτήτης του πραγματοποιήσει άρση ακινησίας στις 20 Απριλίου για ένα μήνα θα πληρώσει 10 ευρώ, για ένα τρίμηνο 30 ευρώ ενώ αν επιλέξει την άρση ακινησίας για το υπόλοιπο του έτους για τον Απριλίο θα πληρώσει 90 ευρώ.
Σε περίπτωση που ο ιδιοκτήτης του οχήματος δεν πραγματοποιήσει ηλεκτρονικά την προσωρινή ακινησία μετά τη λήξη της προθεσμίας που έχει λάβει τότε αυτομάτως θα του επιβληθεί το πρόστιμο που ισούται με το διπλάσιο του ποσού των Τελών Κυκλοφορίας.
Δηλαδή αν τα Τέλη Κυκλοφορίας του οχήματος είναι 120 ευρώ και ο κάτοχος πλήρωσε για άρση ακινησίας ενός μήνα (10 ευρώ) αλλά ποτέ δεν πραγματοποίησε ηλεκτρονικά τη νέα ακινησία μετά το πέρας των 30 ημερών τότε η εφορία του επιβάλλει πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας, δηλαδή 240 ευρώ.
Πότε πληρώνει κανείς ολόκληρο το ποσό των Τελών Κυκλοφορίας
Αν κάποιος ιδιοκτήτης οχήματος έχει πραγματοποιήσει άρση ακινησίας για ένα τρίμηνο και μέσα σε αυτό το διάστημα βρεθεί κάποιος αγοραστής εντός ή εκτός συνόρων τότε για να γίνει η μεταβίβαση ή εξαγωγή θα πρέπει να καταβληθούν και το υπόλοιπο ποσό των Τελών Κυκλοφορίας.
Δηλαδή αν το κόστος των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας ανέρχεται σε 120 ευρώ και ο κάτοχός του πραγματοποιήσει άρση ακινησίας για ένα τρίμηνο καταβάλλοντας 30 ευρώ αλλά βρεθεί κάποιος να αγοράσει το όχημα εντός ή εκτός συνόρων τότε για να πραγματοποιηθεί η μεταβίβαση ή εξαγωγή θα πρέπει να καταβληθούν επιπλέον 90 ευρώ.
Σε περίπτωση που κάποιος καταφέρει να μεταβιβάσει ή να εξάγει το όχημά του χωρίς να έχουν καταβληθεί τα αναλογούντα Τέλη Κυκλοφορίας τότε το πρόστιμο είναι ίσο με το διπλάσιο των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας…
Πόσες φορές μπορεί κανείς να κάνει άρση ακινησίας
Η άρση ακινησίας για ένα ή τρεις μήνες είναι δεσμευτική και δεν μπορεί να γίνει για δεύτερη φορά εντός του έτους σύμφωνα με την προηγούμενη ρύθμιση. Μάλιστα αν κάποιος κάτοχος είχε κάνει χρήση της ευνοϊκής ρύθμισης και έχει καταβάλλει μειωμένα Τέλη Κυκλοφορίας για ένα μήνα θα μπορεί μόνο να πραγματοποιήσει εκ νέου άρση αλλά για ολόκληρο το υπόλοιπο διάστημα του έτους καταβάλλοντας το υπόλοιπο ποσό των Τελών Κυκλοφορίας.
Δηλαδή αν κάποιος κάτοχος ΙΧ με ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας 120 ευρώ κάνει άρση ακινησίας για 3 μήνες και μετά το πέρας των 90 ημερών επιθυμεί και πάλι να κάνει άρση ακινησίας θα πρέπει να καταβάλλει επιπλέον 90 ευρώ για τους υπόλοιπους μήνες του τρέχοντος έτους.
Ηλεκτρονικά η άρση της ακινησίας
Οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που θέλουν να πραγματοποιήσουν άρση ακινησίας και έχουν πραγματοποιήσει ηλεκτρονικά την προσωρινή ακινησία θα πρέπει να επισκεφθούν την ηλεκτρονική πλατφόρμα myCar της ΑΑΔΕ και να προχωρήσουν τις διαδικασίες.
Ειδικότερα οι ιδιοκτήτες οχημάτων αφού πληρώσουν τα μειωμένα Τέλη Κυκλοφορίας θα πρέπει να προσκομίσουν ηλεκτρονικά και το ασφαλιστήριο συμβόλαιο ώστε να ελεγχθούν και στη συνέχεια να βεβαιωθεί η άρση της ακινησίας του οχήματος.
Σε περίπτωση που οι πινακίδες κυκλοφορίας έχουν κατατεθεί σε κάποια Εφορία τότε ο ιδιοκτήτης του οχήματος θα πρέπει να προσκομίσει κατόπιν ραντεβού στην ΔΟΥ:
Βεβαίωση Ακινησίας.
Αστυνομική Ταυτότητα ή Διαβατήριο του αιτούντα.
Αποδεικτικό πληρωμής τελών κυκλοφορίας.
Ασφαλιστήριο Συμβόλαιο σε ισχύ.
Με την κατάθεση των δικαιολογητικών οι ιδιοκτήτες των ΙΧ θα παραλάβουν τις πινακίδες και την άδεια κυκλοφορίας του οχήματος τους αλλά και μια δήλωση άρσης ακινησίας.
Στην περίπτωση που υπάρχουν συνιδιοκτήτης σε ένα όχημα για να αρθεί η ακινησία θα πρέπει να είναι σύμφωνοι όλοι οι συνιδιοκτήτες οι οποίοι ενημερώνονται μέσω της προσωποποιημένης πληροφόρησης ή με e-mail εφόσον έχει δηλωθεί, και εφόσον συμφωνούν πρέπει να εγκρίνουν το αίτημα.
Βαριά πρόστιμα
Εάν κατά τη διάρκεια ελέγχου, διαπιστωθεί από τα αρμόδια όργανα ότι το όχημα κυκλοφορεί ή είναι σταθμευμένο σε δημόσιο χώρο και φέρει πινακίδες, ενώ βρίσκεται σε ψηφιακή ακινησία, οι επιπτώσεις είναι πολύ βαριές. Ειδικότερα στην περίπτωση αυτή αίρεται η ακινησία, επιβάλλεται πληρωμή των Τελών Κυκλοφορίας και το πρόστιμο εκπρόθεσμης πληρωμής τους, καθώς και διοικητικό πρόστιμο 10.000 ευρώ. Σε περίπτωση υποτροπής επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 30.000 ευρώ και αφαιρείται το δίπλωμα οδήγησης του ιδιοκτήτη/κατόχου.
newsauto.gr
Ροή ειδήσεων
Με λαμπρότητα Δοξολογία στην Ευαγγελίστρια
Πρεσβεία του Ισραήλ: Χρόνια πολλά στον ελληνικό λαό
ΔΥΠΑ: Αυτοί οι δικαιούχοι μπορούν να πάρουν επίδομα 400 ευρώ στο νέο πρόγραμμα κατάρτισης
Γιατί τρώμε μπακαλιάρο με σκορδαλιά την 25η Μαρτίου
Στην Παγκόσμια Τράπεζα βασίζεται ο Ζελένσκι για την ανοικοδόμηση της Ουκρανίας
Ευαγγελισμός της Θεοτόκου: Η χαρμόσυνη αναγγελία γέννησης του Υιού του Θεού
Αλλάζει η ώρα: Αύριο χάνουμε μια ώρα ύπνου
Οι αθλητικές μεταδόσεις 25/3/2023
Φωτοβολταϊκά: Πόσο κοστίζει η εγκατάστασή τους σήμερα – Έρχονται επιδοτήσεις για νοικοκυριά και αγρότες
ΠΑΤΡΑ – ΣΥΧΑΙΝΑ: “Βουνά” τα σκουπίδια σε κάδους
Αυτή την εβδομάδα
-
Πάτρα - Δ. Ελλάδα6 ημέρες πρν
Πάτρα: “Έφυγε” από τη ζωή η Χριστίνα Κυριαζοπούλου
-
Υγεία15 ώρες πρν
Οι παγίδες και τα μυστικά της νηστείας-Συστάσεις επιστημόνων στους καταναλωτές για να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί την περίοδο της Σαρακοστής
-
Πάτρα - Δ. Ελλάδα5 ημέρες πρν
Πάτρα: Πέθαναν και κηδεύονται την Τρίτη (21/3)
-
Πάτρα - Δ. Ελλάδα6 ημέρες πρν
Πάτρα: Πέθαναν και κηδεύονται την Δευτέρα (20/3)
-
Πάτρα - Δ. Ελλάδα3 ημέρες πρν
Πάτρα: Πέθαναν και κηδεύονται την Πέμπτη (23/3)
-
Πάτρα - Δ. Ελλάδα1 ημέρα πρν
ΠΑΤΡΑ: Πατέρας γιατρών ο άνδρας που έπεσε στο κενό στην Αγυιά
-
Πάτρα - Δ. Ελλάδα3 ημέρες πρν
Πάτρα: “Έφυγε” από την ζωή ο Νίκος Παπασταματόπουλος
-
Πάτρα - Δ. Ελλάδα2 ημέρες πρν
Πάτρα: Θλίψη για το θάνατο του 37χρονου Απόστολου Μαυρέλη