Auto
Τέλη Κυκλοφορίας 2023: Τέλος χρόνου – Βαριά πρόστιμα!
Δημοσιεύθηκε
4 εβδομάδες πρνστις

Αντίστροφα μετρά η προθεσμία που είχε δώσει το υπουργείο Οικονομικών σε όλους τους ιδιοκτήτες οχημάτων ώστε να εξοφλήσουν αργότερα τα Τέλη Κυκλοφορίας 2023 εξαιτίας της οικονομικής και ενεργειακής κρίσης. Ωστόσο η δίμηνη παράταση που είχε δώσει το ΥΠΟΙΚ έφτασε στο τέλος της καθώς οι ιδιοκτήτες οχημάτων έχουν περιθώριο μέχρι την Τρίτη 28 Φεβρουαρίου να εξοφλήσουν τα ποσά που αναλογούν στα οχήματά τους για να γλιτώσουν από υπέρογκα πρόστιμα.
Να υπενθυμίσουμε πως σε περίπτωση που κάποιος κάτοχος οχήματος δεν εξοφλήσει τα Τέλη Κυκλοφορίας έως τις 28/2 τότε αυτομάτως θα του πιστωθεί το διπλάσιο ποσό των Τελών Κυκλοφορίας στον προσωπικό του λογαριασμό στο Taxisnet.
Αν πάλι θεωρήσει κανείς ότι μπορεί να θέσει σε ακινησία το όχημά του μη καταβάλλοντας τα Τέλη Κυκλοφορίας και να το κυκλοφορεί παράνομα τότε καλό θα ήταν να αντιληφθεί ότι πέραν των διπλάσιων Τελών Κυκλοφορίας θα αναγκαστεί να πληρώσει και πρόστιμο ύψους 10.000 ευρώ!
Ο μόνος τρόπος για να γλιτώσει κανείς από την εξόφληση των Τελών Κυκλοφορίας είναι να καταθέσει τις πινακίδες του οχήματός του ηλεκτρονικά και να αναμένει την ευνοϊκή ρύθμιση που αφορά στην άρση ακινησίας με την καταβολή αναλογικών Τελών Κυκλοφορίας. Μέχρι όμως να ανακοινωθεί η σχετική νομοθετική ρύθμιση τα μειωμένα Τέλη Κυκλοφορίας σε περίπτωση άρσης ακινησίας απλά δεν ισχύουν…
Τέλη Κυκλοφορίας «πέντε ταχυτήτων»!
Διαφορετικά Τέλη Κυκλοφορίας θα πληρώσουν οι ιδιοκτήτες οχημάτων το 2023 καθώς το κόστος τους υπολογίζεται σύμφωνα με την πρώτη άδεια κυκλοφορίας τους, τον κυβισμό του κινητήρα αλλά και τις εκπομπές CO2. Συνολικά υπάρχουν πέντε κατηγορίες Τελών Κυκλοφορίας.
Όσα αυτοκίνητα είχαν ταξινομηθεί στην Ελλάδα έως 31 Οκτωβρίου 2010 θα καταβάλουν Τέλη Κυκλοφορίας με βάση τον κυβισμό τους.
Για τα οχήματα που κυκλοφόρησαν μετά την 1η Νοεμβρίου 2010 η πληρωμή γίνεται με βάση τις εκπομπές CO2 που αναγράφονται στην άδεια κυκλοφορίας, ενώ όσα καταγράφουν τις χαμηλότερες τιμές απαλλάσσονται πλήρως -κάτω από 90 ή 122 g/km, αναλόγως χρονολογίας.
Σε ό,τι αφορά τις τιμές που ισχύουν για κάθε όχημα να θυμίσουμε ότι διαμορφώνονται ως εξής:
Ταξινόμηση 1.1.2021 έως σήμερα
0-122 κυβικά: 0 ευρώ
123-139 εκπομπές C02: 0,64 ευρώ / γραμ.
140-166 εκπομπές C02: 0,70 ευρώ / γραμ.
167- 208 εκπομπές C02: 0,85 ευρώ / γραμ.
209-224 εκπομπές C02: 1,87 ευρώ / γραμ.
225-240 εκπομπές C02: 2,20 ευρώ / γραμ.
241-260 εκπομπές C02: 2,50 ευρώ / γραμ.
261-280 εκπομπές C02: 2,70 ευρώ / γραμ.
281 εκπομπές C02 και άνω: 2,85 ευρώ / γραμ.
Ταξινόμηση 1.11.2010 – 31.12.2020
0-90 εκπομπές C02: 0 ευρώ
91-100 εκπομπές C02: 0,90 ευρώ / γραμ.
101-120 εκπομπές C02: 0,98 ευρώ / γραμ.
121-140 εκπομπές C02: 1,20 ευρώ / γραμ.
141-160 εκπομπές C02: 1,85 ευρώ / γραμ.
161-180 εκπομπές C02: 2,45 ευρώ / γραμ.
181-200 εκπομπές C02: 2,78 ευρώ / γραμ.
201-250 εκπομπές C02: 3,05 ευρώ / γραμ.
251 εκπομπές C02 και άνω: 3,72 ευρώ / γραμ.
Ταξινόμηση 1.1.2006 – 31.10.2010
0 -300 κυβικά: 22 ευρώ
301-785 κυβικά: 55 ευρώ
786-1.071 κυβικά: 120 ευρώ
1.072-1.357 κυβικά: 135 ευρώ
1.358 -1.548 κυβικά: 255 ευρώ
1.549-1.738 κυβικά: 280 ευρώ
1.739-1.928 κυβικά: 320 ευρώ
1.929-2.357 κυβικά: 690 ευρώ
2.358-3.000 κυβικά: 920 ευρώ
3.001-4.000 κυβικά: 1.150 ευρώ
4.001 κυβικά και άνω: 1.380 ευρώ
Ταξινόμηση 1.1.2001 – 31.12.2005
0 -300 κυβικά: 22 ευρώ
301-785 κυβικά: 55 ευρώ
786-1.071 κυβικά: 120 ευρώ
1.072-1.357 κυβικά: 135 ευρώ
1.358 -1.548 κυβικά: 240 ευρώ
1.549-1.738 κυβικά: 265 ευρώ
1.739-1.928 κυβικά: 300 ευρώ
1.929-2.357 κυβικά: 630 ευρώ
2.358-3.000 κυβικά: 840 ευρώ
3.001-4.000 κυβικά: 1.050 ευρώ
4.001 κυβικά και άνω: 1.260 ευρώ
Ταξινόμηση έως 31.12.2000
0 -300 κυβικά: 22 ευρώ
301-785 κυβικά: 55 ευρώ
786-1.071 κυβικά: 120 ευρώ
1.072-1.357 κυβικά: 135 ευρώ
1.358 -1.548 κυβικά: 225 ευρώ
1.549-1.738 κυβικά: 250 ευρώ
1.739-1.928 κυβικά: 280 ευρώ
1.929-2.357 κυβικά: 615 ευρώ
2.358-3.000 κυβικά: 820 ευρώ
3.001-4.000 κυβικά: 1.025 ευρώ
4.001 κυβικά και άνω: 1.230 ευρώ
Πως θα εκτυπώσετε τα Τέλη Κυκλοφορίας
Το φετινό ειδοποιητήριο, όπως έγινε και πέρυσι, που είναι διαθέσιμο από σήμερα για τους ιδιοκτήτες οχημάτων για να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας 2023, περιλαμβάνει και έναν QR Code. Σκανάροντας τον κωδικό αυτό, οι φορολογούμενοι μπορούν να πληρώνουν εύκολα τα τέλη, μέσω mobile banking, χωρίς να γράφουν τον κωδικό πληρωμής και το ποσό.
Η ΑΑΔΕ συνιστά στους υπόχρεους να ακολουθούν τη συγκεκριμένη διαδικασία, αποφεύγοντας την επίσκεψη στα υποκαταστήματα των τραπεζών και των Ελληνικών Ταχυδρομείων. Όμως, και οι πολίτες, οι οποίοι δεν είναι εξοικειωμένοι με το διαδίκτυο και επισκέπτονται τις τράπεζες για να πληρώσουν, μπορούν να κάνουν χρήση του QR Code στα μηχανήματα αυτόματων πληρωμών.
Σε αυτή την κατεύθυνση, υπενθυμίζεται ότι υπάρχει πάντα και η δυνατότητα πληρωμής μέσω web banking, που από πέρυσι πραγματοποιείται μέσω κωδικού RF, για ακόμα μεγαλύτερη ευκολία.
Οι ιδιοκτήτες οχημάτων για να εκτυπώσουν το ειδοποιητήριο στο οποίο αναγράφεται ο κωδικός για την πληρωμή των τελών θα πρέπει να εισέλθουν στην ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή της ΑΑΔΕ, όταν αυτή θα είναι διαθέσιμη, και να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:
Επισκεφθείτε την ηλεκτρονική διεύθυνση https://www.aade.gr/mycar. Στη συνέχεια συμπληρώνετε τους κωδικούς σας που αφορά στην είσοδο στο Taxisnet και κατόπιν επιλέγετε την επιλογή: «Κατεβάσετε το ειδοποιητήριο για τα τέλη κυκλοφορίας και να λάβετε βεβαίωση μη οφειλής τελών κυκλοφορίας.»
Μπορείτε επίσης να επισκεφθείτε την ηλεκτρονική διεύθυνση https://www.gsis.gr. Στην Υπηρεσία προς τους Πολίτες επιλέξτε την ένδειξη “Οχήματα”.
Ακολούθως έχετε δύο επιλογές:
Αν επιλέξετε “Τέλη κυκλοφορίας με κωδικούς στο Taxisnet”:
Ο υπόχρεος πληκτρολογεί όνομα χρήστη και κωδικό πρόσβασης προκειμένου να ανοίξει η εφαρμογή και να συμπληρώσει τα στοιχεία του.
Αν επιλέξετε “Τέλη κυκλοφορίας χωρίς κωδικούς Taxisnet”:
Αφού κλικάρετε την “ΕΙΣΟΔΟ”, θα μεταφερθείτε στην ηλεκτρονική φόρμα όπου μπορείτε να αναγράψετε το ΑΦΜ και τον αριθμό κυκλοφορίας και επιλέγοντας “ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ” να βρείτε τα τέλη για το όχημα σας.
Μόλις ολοκληρωθεί η αναζήτηση, θα πρέπει ο υπόχρεος να δώσει την εντολή εκτύπωσης για να εμφανιστεί το ειδοποιητήριο με τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2022.
Τα πρόστιμα
Τα Τέλη Κυκλοφορίας θα πρέπει να πληρωθούν έως 28/02/2023 εκτός και αν δοθεί κάποια παράταση από το οικονομικό επιτελείο στην εξόφλησή τους όπως προαναφέραμε η οποία να υπενθυμίσουμε θα ισχύει και για την κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας.
Σε διαφορετική περίπτωση η εκπρόθεσμη πληρωμή συνεπάγεται πρόστιμο στο 100% των Τελών Κυκλοφορίας που αναλογούν στο όχημα.
Αναλυτικά καταβάλλεται:
Ισόποσο των τελών, αν το όχημα είναι δίκυκλο/ τρίκυκλο ΙΧ ή επιβατικό ΙΧ
Το ήμισυ των τελών, εάν το όχημα είναι επιβατικό Δ.Χ. ή φορτηγό ή λεωφορείο
Μηδενική χρέωση αν τα τέλη κυκλοφορίας είναι λιγότερα από 30 ευρώ.
Πώς θα γλιτώσετε από Τέλη Κυκλοφορίας και τεκμήρια
Μόνο με την online κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας μπορεί κάποιος ιδιοκτήτης να «γλιτώσει» από την καταβολή των υπέρογκων Τελών Κυκλοφορίας αλλά και των τσουχτερών τεκμηρίων διαβίωσης.
Η κατάθεση πινακίδων γίνεται ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας MyCar όπου μπορεί να βρει κανείς και τα Τέλη Κυκλοφορίας 2023.
Να υπενθυμίσουμε πως η κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας εκπνέει μαζί με την εξόφληση των Τελών Κυκλοφορίας 2023. Οπότε αν δοθεί παράταση στην εξόφληση των Τελών Κυκλοφορίας 2023 τότε αυτομάτως δίδεται αντίστοιχη παράταση και στην κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας.
Υπενθυμίζεται ότι οι πινακίδες αφαιρούνται από τον κάτοχο και φυλάσσονται από τον ίδιο. Δεν απαιτείται η κατάθεσή τους στην Εφορία. Ίδια διαδικασία ακολουθείται και στην περίπτωση που ο κάτοχος του –σε ακινησία– οχήματος επιθυμεί να το θέσει σε κυκλοφορία.
Προσοχή όμως γιατί αν διαπιστωθεί από τις Αρχές ότι το όχημα κυκλοφορεί ενώ βρίσκεται σε καθεστώς ακινησίας με τις πινακίδες επάνω, τότε -πλέον των διπλάσιων Τελών Κυκλοφορίας και του προστίμου εκπρόθεσμης πληρωμής-, επιβάλλεται πρόστιμο 10.000 ευρώ. Σε περίπτωση υποτροπής, το πρόστιμο τριπλασιάζεται στα 30.000 ευρώ και αφαιρείται για τρία χρόνια το δίπλωμα οδήγησης του κατόχου.
Επίσης η ψηφιακή κατάθεση πινακίδων δεν μπορεί να ολοκληρωθεί, σε περίπτωση που ο κάτοχος δεν έχει πληρώσει Τέλη Κυκλοφορίας ή δεν έχει ενεργό ασφαλιστήριο συμβόλαιο για το όχημα!
Ποιοι απαλλάσσονται
Από την υποχρέωση καταβολής των Τελών Κυκλοφορίας 2023 απαλλάσσονται οι συγκεκριμένες κατηγορίες ιδιοκτητών οχημάτων.
Ειδικότερα το δικαίωμα της απαλλαγής από Τέλη Κυκλοφορίας των ανηλίκων αναπήρων, δύναται να παραχωρείται στο πρόσωπο που ασκεί τη γονική μέριμνα ή έχει την επιτροπεία του ανήλικου αναπήρου. Η παραχώρηση του δικαιώματος απαλλαγής από τα Τέλη Κυκλοφορίας ισχύει μέχρι και το έτος της ενηλικίωσης του αναπήρου και για ένα μόνο όχημα, έστω και αν το πρόσωπο προς το οποίο παραχωρείται ασκεί τη γονική μέριμνα ή την επιτροπεία σε περισσότερους του ενός ανηλίκους αναπήρους.
Στην περίπτωση ανήλικου αναπήρου, όπου το δικαίωμα της απαλλαγής από τέλη κυκλοφορίας έχει παραχωρηθεί στον/στους ασκούντα/ασκούντες τη γονική μέριμνα ή την επιτροπεία, τα πρόσωπα αυτά να μην έχουν στην κατοχή τους άλλο όχημα για το οποίο έχει χορηγηθεί απαλλαγή. Η απαλλαγή των τελών κυκλοφορίας χορηγείται, μόνο, με την έκδοση σχετικής απόφασης του Προϊσταμένου της αρμόδιας Δ.Ο.Υ. και αφορά στα επόμενα έτη από την έκδοσή της, με εξαίρεση τα νέα οχήματα τα οποία θα λαμβάνουν απαλλαγή και για το πρώτο έτος ταξινόμησης.
Τέλος σε περίπτωση θανάτου ανήλικου αναπήρου, για λογαριασμό του οποίου είχε χορηγηθεί στα ως άνω πρόσωπα απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας, τα τέλη κυκλοφορίας οφείλονται από το επόμενο ημερολογιακό έτος εκείνου του θανάτου του αναπήρου.
Οι ανάπηροι που έχουν:
-Πλήρη παράλυση των κάτω ή άνω άκρων ή αμφοτερόπλευρο ακρωτηριασμό αυτών.
-Σοβαρή κινητική αναπηρία του ενός ή και των δύο κάτω άκρων με ποσοστό αναπηρίας συνολικά 67%.
-Σοβαρή κινητική αναπηρία του ενός ή και των δύο κάτω άκρων με συμμετοχή του ενός ή και των δύο άνω άκρων, με ποσοστό αναπηρίας συνολικά όχι μικρότερο του 67% από το οποίο το 40% τουλάχιστον από το ένα κάτω άκρο.
-Ολική και από τους δύο οφθαλμούς τύφλωση, με ποσοστό αναπηρίας 100%.
-Νοητική καθυστέρηση με δείκτη νοημοσύνης κάτω του 40%.
-Μεσογειακή αναιμία ή συγγενής αιμορραγική διάθεση (αιμορροφιλία).
-Δρεπανοκυτταρική ή μικροδρεπανοκυτταρική αναιμία.
-Νεφρική ανεπάρκεια τελικού σταδίου ή μεταμόσχευση νεφρού.
-Αυτισμό, εφ’ όσον αυτός συνοδεύεται από επιληπτικές κρίσεις ή πνευματική καθυστέρηση ή οργανικό ψυχοσύνδρομο και, εξαιτίας των παθήσεων αυτών ο παθών έχει καταστεί ανάπηρος, με συνολικό ποσοστό αναπηρίας από 67% και άνω, και είναι ανίκανος για εργασία και έχει ανάγκη βοήθειας.
Επίσης οχήματα με κυλινδρισμό κινητήρα μέχρι 1650κ.εκ., που ανήκουν:
αα)στους αναπήρους πολέμου, αξιωματικούς και οπλίτες.
αβ) στους ανάπηρους αξιωματικούς και οπλίτες των τριών κλάδων των Ενόπλων δυνάμεων, στους αξιωματικούς και άνδρες των Σωμάτων ασφαλείας, στους αξιωματικούς και άνδρες του Πυροσβεστικού και Λιμενικού σώματος, στους άνδρες της Αγροφυλακής, καθώς και στους υπαλλήλους της Τελωνειακής Υπηρεσίας τους εντεταλμένους στη δίωξη του λαθρεμπορίου.
αγ) στους πολίτες που κατέστησαν ανάπηροι, κατά το από 21.4.1967 έως 23.7.1974 χρονικό διάστημα, συνεπεία της δράσεως τους κατά του δικτατορικού καθεστώτος. Σημείωση Κατ΄εξαίρεση, τα επιβατικά αυτοκίνητα για τις ανωτέρω περιπτώσεις παραπληγικών αναπήρων και των αναπήρων με αναπηρία 100%, δύνανται να έχουν κυλινδρισμό κινητήρα ανώτερο των 1650 κ.εκ.
αδ)στους ανάπηρους αγωνιστές της Εθνικής Αντίστασης.
αε)στους ανάπηρους αγωνιστές του Δημοκρατικού Στρατού.
Σε ανάπηρους πολίτες, οι οποίοι έχουν πλήρη παράλυση των κάτω άκρων ή αμφοτερόπλευρο ακρωτηριασμό αυτών, με ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω, κατ’εξαίρεση απαλλάσσονται των τελών κυκλοφορίας για αυτοκίνητο μέχρι 2650 κ.εκ.και για ποσοστό αναπηρίας 100% μέχρι 3650 κ.εκ.
Οι ως άνω απαλλαγές των αναπήρων χορηγούνται, εφόσον:
H κυριότητα του οχήματος ανήκει 100% στον ανάπηρο, όπως αυτή προκύπτει από την άδεια κυκλοφορίας του οχήματος. Στην περίπτωση ανήλικου αναπήρου, το δικαίωμα της απαλλαγής από τέλη κυκλοφορίας δύναται να παραχωρείται στο πρόσωπο που ασκεί τη γονική μέριμνα ή την επιτροπεία και μέχρι το έτος ενηλικίωσής του.
Η πάθηση από την οποία πάσχει ο ανάπηρος εμπίπτει στις προαναφερόμενες διατάξεις.
Ο ανάπηρος δεν έχει στην κατοχή του άλλο όχημα στο οποίο να έχει χορηγηθεί απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας (όπως αυτό προκύπτει από σχετική υπεύθυνη δήλωση).
Για αυτοκίνητο που ανήκε σε θανόντα ανάπηρο, στον οποίο είχε χορηγηθεί απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας λόγω της αναπηρίας του, οι κληρονόμοι στους οποίους περιέρχεται αυτό οφείλουν τέλη κυκλοφορίας από το επόμενο του θανάτου του κληρονομούμενου ημερολογιακό έτος.
Σε περίπτωση θανάτου προσώπου στο οποίο έχει παραχωρηθεί το δικαίωμα της απαλλαγής από τέλη κυκλοφορίας για λογαριασμό ανήλικου αναπήρου, δύναται να παραχωρείται εκ νέου το δικαίωμα απαλλαγής από τέλη κυκλοφορίας στο πρόσωπο που ορίζεται επίτροπος ή στο έτερο πρόσωπο που δύναται να ασκεί τη γονική μέριμνα και έως την ενηλικίωση του αναπήρου.
Εξοφλήστε σε άτοκες δόσεις
Μπορεί το υπουργείο Οικονομικών να έδωσε παράταση στην εξόφληση των Τελών Κυκλοφορίας 2023 έως τα τέλη Φεβρουαρίου ωστόσο τόσο τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα της χώρας όσο και κάποιες άλλες online εφαρμογές έχουν ετοιμάσει ειδικά πακέτα που περιλαμβάνουν πολλές άτοκες δόσεις για την εξόφλησή τους.
Μάλιστα αυτή τη στιγμή η συντριπτική πλειοψηφία των τραπεζών παρέχει τη δυνατότητα εξόφλησης των Τελών Κυκλοφορίας σε έως 12 άτοκες μηνιαίες δόσεις ώστε οι ιδιοκτήτες των οχημάτων να εξοφλούν την τελευταία δόση τον Δεκέμβριο του 2023. Όσο καθυστερούν οι κάτοχοι οχημάτων την εξόφληση των Τελών Κυκλοφορίας τότε είναι πολύ πιθανό οι άτοκες δόσεις να μειωθούν σε 10 ώστε να τελειώσουν τον Δεκέμβριο του 2023 είτε αν δεν μειωθεί ο αριθμός των άτοκων δόσεων οι ιδιοκτήτες οχημάτων που θα πληρώσουν τον Φεβρουάριο του 2023 τα Τέλη Κυκλοφορίας τους είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα πληρώνουν ακόμη τις δόσεις το 2024 ενώ θα πρέπει να πληρώνουν και τις δόσεις για τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2024! Δηλαδή για δύο μήνες το 2024 θα πρέπει να πληρώσουν διπλές δόσεις για τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2023 και του 2024.
Όσοι προτιμούν τον παραδοσιακό τρόπο θα πρέπει να γνωρίζουν ότι η εξόφληση των Τελών Κυκλοφορίας 2023 μπορεί να γίνει στα γκισέ των τραπεζών, είτε στο δίκτυο των ΕΛΤΑ αλλά και άλλων εναλλακτικών δικτύων όπως μέσω του δικτύου 3.000 και πλέον πρακτορείων του ΟΠΑΠ, μέσω της της υπηρεσίας tora Wallet, ενώ οι πιο σύγχρονοι μπορούν να επιλέξουν την online εξόφλησή τους.
Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος όλες οι τράπεζες έχουν ετοιμάσει ειδικά προγράμματα εξόφλησης των Τελών Κυκλοφορίας σε έως 12 άτοκες μηνιαίες δόσεις ώστε οι εκατομμύρια ιδιοκτήτες οχημάτων να μπορέσουν να διευκολυνθούν. Μοναδική προϋπόθεση αποτελεί να υπάρχει διαθέσιμο υπόλοιπο προς χρήση στις πιστωτικές κάρτες καθώς σε διαφορετική περίπτωση δεν μπορούν να εξοφληθούν τα Τέλη Κυκλοφορίας 2022.
Όσοι πάντως δεν εξοφλήσουν τα Τέλη Κυκλοφορίας 2023 μέχρι τις προθεσμίες που ορίζει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων θα πρέπει να γνωρίζουν ότι θα τους βεβαιωθεί στο Τaxisnet ποσό ίσο με την διπλάσια αξία των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας. Σε περίπτωση που δοθεί παράταση στην εξόφλησή τους τότε αλλάζουν όλα και θα έχουν στην διάθεσή τους όσο χρόνο τους δίνει το ΥΠΟΙΚ ενώ την ίδια χρονική παράταση θα λάβουν και όσοι επιθυμούν να καταθέσουν ηλεκτρονικά τις πινακίδες κυκλοφορίας του οχήματός τους.
Τα προγράμματα εξόφλησης των Τελών Κυκλοφορίας 2023 από τις τράπεζες περιλαμβάνουν:
Alpha Bank
H Alpha Bank σας επιτρέπει να πραγματοποιήσετε την εξόφληση των Τελών Κυκλοφορίας 2023 μέσω πιστωτικής κάρτας και να επωφεληθείτε από τη δυνατότητα εξοφλήσεώς τους σε έως και 12 άτοκες δόσεις.
Τράπεζα Πειραιώς
Η Τράπεζα Πειραιώς σας δίνει τη δυνατότητα να πληρώσετε τα Τέλη Κυκλοφορίας του οχήματος σας μέσω των πιστωτικών της καρτών και παράλληλα να επωφεληθείτε από το πρόγραμμα των δόσεων που σας προσφέρει, αποπληρώνοντάς τα έως και σε 12 άτοκες μηνιαίες δόσεις!
Eurobank
H Eurobank δίνει τη δυνατότητα σε όλους τους κατόχους των πιστωτικών καρτών της να πληρώσουν τα Τέλη Κυκλοφορίας 2023 και να τα εξοφλήσουν σε έως 12 άτοκες δόσεις. Επίσης η τράπεζα επισημαίνει ότι τα Τέλη Κυκλοφορίας μπορούν να εξοφληθούν με μέσω προπληρωμένων καρτών οι οποίες όμως δεν υποστηρίζουν δόσεις.
Attica Bank
H Attica Bank προσφέρει στους πελάτες της τη δυνατότητα εξόφλησης μέσω των πιστωτικών καρτών Attica Card Visa, εφάπαξ ή με δόσεις, των οφειλών Δημοσίου. Ειδικά για τα Τέλη Κυκλοφορίας 2023 προβλέπει την εξόφληση σε έως 12 άτοκες δόσεις εφόσον αποπληρώνεται το σύνολο της μηνιαίας οφειλής. Στην περίπτωση που αποπληρώνεται μέρος της μηνιαίας οφειλής, με ελάχιστη ή μερική μηνιαία εξόφληση αυτής, παραμένει το ισχύον επιτόκιο συναλλαγών της πιστωτικής κάρτας.
Εθνική Τράπεζα
Σε έως 12 άτοκες δόσεις μπορούν να εξοφλήσουν τα Τέλη Κυκλοφορίας 2023 οι κάτοχοι πιστωτικών καρτών της Εθνικής Τράπεζας.
Wallet+
Mια εξαιρετική υπηρεσία της Hellas Direct που δίνει χείρα βοηθείας σε όλους, ανεξάρτητα από το που είναι ασφαλισμένοι η οποία ονομάζεται το wallet+ το οποίο δημιουργήθηκε για να καλύψει όλες τις ανάγκες του οχήματός σας, με πρώτη και καλύτερη αυτή των τελών κυκλοφορίας. Είναι γνωστό ότι τα ειδοποιητήρια πληρωμής των τελών κυκλοφορίας του 2023 έχουν ήδη αναρτηθεί και όλοι μπορούν να τα βρουν στην εφαρμογή myCar του taxisnet.
Το wallet+ περιλαμβάνει την υπηρεσία «Buy Now Pay Later» (BNPL) η οποία εξασφαλίζει στον χρήστη την αγορά του προϊόντος τώρα και την αποπληρωμή του σε 4 δόσεις με επιτόκιο από 0%. Στην περίπτωση των Τελών Κυκλοφορίας ο χρήστης μπορεί να «τελειώσει» με τα τέλη του αυτοκινήτου ή της μοτοσικλέτας του -από 20 έως 300 ευρώ– με την υπηρεσία BNLP και να τα εξοφλήσει αργότερα σε 4 δόσεις με επιτόκιο από 0%. Το μόνο που έχει να κάνει είναι να επιλέξει την τράπεζα που θέλει στην πλατφόρμα -την tbi bank ακόμα και δεν έχει λογαριασμό internet banking ή την Εθνική Τράπεζα– να πάρει μέσα σε λίγα λεπτά έγκριση και στη συνέχεια η Hellas Direct αναλαμβάνει να αποπληρώσει το ποσό.
Σχετικά θέματα
-
Αντίστροφη μέτρηση για τα «κουρεμένα» τέλη κυκλοφορίας – Πώς υπολογίζονται και ποιοι μένουν εκτός
-
Επίσημο! Πότε έρχονται τα μειωμένα Τέλη Κυκλοφορίας
-
Πολυνομοσχέδιο ΥΠΟΙΚ: Έρχονται τα τέλη κυκλοφορίας με το μήνα – Όλες οι αλλαγές
-
Τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα από την 1η Απριλίου – Χωρίς των 100 ευρώ «πέναλτι» οι εκπρόθεσμες φορολογικές δηλώσεις
-
Τέλη κυκλοφορίας, ΕΝΦΙΑ και φόρος εισοδήματος: Σήμερα η τελευταία ημέρα πληρωμής
-
Τέλη κυκλοφορίας: Τελειώνει ο χρόνος για την πληρωμή – Ο κίνδυνος για τσουχτερά πρόστιμα

Αντιμέτωποι με μια νέα πραγματικότητα θα βρεθούν εκατομμύρια οδηγοί… που απέκτησαν για πρώτη φορά άδεια οδήγησης το 2013 ή καλύτερα την πλαστική κάρτα άδεια οδήγησης ή την απέκτησαν από αντικατάσταση λόγω απώλειας ή φθοράς του παλαιού διπλώματος καθώς το 2028 για να ανανεώσουν το δίπλωμά τους θα πρέπει να περάσουν και πάλι από τους γιατρούς και να πληρώσουν παράβολα ύψους 128 ευρώ!
Η πρώτη «φουρνιά» των οδηγών που θα βρεθούν αντιμέτωποι με τη νέα πραγματικότητα θα είναι όσοι έχουν αποκτήσει για πρώτη φορά άδεια οδήγησης μετά τις 19 Ιανουαρίου 2013 όποτε και οι Διευθύνσεις Μεταφορών έδιναν τις νέες πλαστικές κάρτες οδήγησης οι οποίες λήγουν το 2028!
Επίσης όσοι παλαιότεροι οδηγοί είχαν το χάρτινο ροζ-δίπλωμα και το έχουν αντικαταστήσει με πλαστική κάρτα άδειας οδήγησης επίσης και εκείνοι θα βρεθούν αντιμέτωποι με τους… γιατρούς καθώς μόνο με την επίσκεψή τους σε αυτούς θα μπορούν να ανανεώσουν τις άδειες οδήγησής τους καταβάλλοντας βέβαια και τα παράβολα των 128 ευρώ.
Να υπενθυμίσουμε πως το κόστος ανανέωσης της άδειας οδήγησης ανέρχεται σε 128 ευρώ καθώς περιλαμβάνει ένα παράβολο 50 ευρώ για ανανέωσης, ένα παράβολο 30 ευρώ για την έκδοση του διπλώματος και έναν παράβολο παγίου τέλους χαρτοσήμου και εισφορά υπέρ τρίτων 18 ευρώ (108 ευρώ συνολικά) και δύο παράβολα των 10 ευρώ έκαστο που αφορούν στους γιατρούς. Ωστόσο θα πρέπει να επισημάνουμε ότι από τον Ιανουάριο του 2022 η αμοιβή 10 ευρώ του γιατρού έχει καταργηθεί και ο κάθε γιατρός μπορεί να ζητήσει αυτό που πιστεύει ότι αξίζει η εξέτασή του για την έκδοση του Πιστοποιητικού υγείας. Οι περισσότεροι γιατροί ζητούν πλέον 20 ευρώ (έκαστος) οπότε και το κόστος της ανανέωσης μπορεί να ανέλθει και στα 148 ευρώ αλλά σίγουρα υπάρχουν και κάποιοι που έχουν παραμείνει στα 10 ευρώ…
Όσοι πάλι έχουν κρατήσει το παλαιό ροζ χάρτινο τρίπτυχο δίπλωμα θα πρέπει να γνωρίζουν ότι έχει ισχύ μέχρι τις 19 Ιανουάριου του 2033 και αμέσως μετά θα πρέπει να το ανανεώσουν αποκτώντας την πλαστική κάρτα οδήγησης.
Άλλωστε υπάρχει Κοινοτική Οδηγία που προβλέπει την αντικατάσταση όλων των παλαιών διπλωμάτων έως το 2033 και την διοικητική αναθεώρησή τους κάθε 15 έτη.
Στην Ελλάδα ωστόσο φαίνεται ότι τα πράγματα έγιναν πιο περίπλοκα καθώς η διοικητική αναθεώρηση των αδειών οδήγησης προβλέπει και γιατρούς αλλά και το παράβολο της ανανέωσης που κοστίζουν σήμερα 128 ευρώ.
Για παράδειγμα ένας νέος 18 ετών που έβγαλε για πρώτη φορά άδεια οδήγησης το 2013 θα πρέπει το 2028 να ανανεώσει το δίπλωμά του και να πληρώσει 128 ευρώ και κατόπιν το 2043 που θα είναι 48 ετών θα πρέπει να ανανεώσει και πάλι την άδεια οδήγησής του και κατόπιν το 2058 όποτε και θα είναι 63 ετών. Δηλαδή ο νέος οδηγός θα χρειαστεί να περάσει από γιατρούς τρεις φορές μέχρι τα 63 έτη καταβάλλοντας κάθε φορά από 128 ευρώ ενώ με το παλαιό δίπλωμα η πρώτη ανανέωση θα πραγματοποιούνταν μόλις έκλεινε τα 65 έτη!
Αν πάλι κάποιος παλαιός οδηγός άλλαξε την παλαιά χάρτινη άδειά οδήγησης το 2015 λόγω φθοράς ή απώλειας τότε το 2030 θα πρέπει να την ανανεώσει και να ξαναπεράσει από γιατρούς ασχέτως την ηλικία του που μπορεί να είναι πολύ κάτω των 65 ετών. Δηλαδή και ο παλαιός οδηγός θα πρέπει να ανανεώνει την άδειά οδήγησής του κάθε 15 έτη ανεξάρτητα την ηλικία του έως ότου φτάσει την ηλικία των 65 ετών. Αν είχε κρατήσει το παλαιό ροζ τρίπτυχο χάρτινο δίπλωμα η πρώτη ανανέωση θα πραγματοποιούνταν μόλις έκλεινε τα 65 έτη.
Να υπενθυμίσουμε ότι με την συμπλήρωση της ηλικίας των 65 ετών, για όλες τις κατηγορίες διπλωμάτων, η ισχύς τους κατά την ανανέωση δεν επιτρέπεται να υπερβεί τα 3 χρόνια και για οδηγούς άνω των 80 ετών η ανανέωση περιορίζεται στα 2 χρόνια.
Auto
Έρχονται στην Ευρώπη τα γιαπωνέζικα αυτοκινητάκια;
Δημοσιεύθηκε
4 ώρες πρνστις
25 Μαρτίου 2023 09:28
Εδώ και αρκετές δεκαετίες, η γιαπωνέζικη αγορά έχει μία ιδιαιτερότητα, η οποία εμφανίζεται μόνο εκεί και σχετίζεται με τις τοπικές ανάγκες κυκλοφορίας.
Τα πολύ μικρά γιαπωνέζικα αυτοκινητάκια, τα λεγόμενα και Kei-cars είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στην χώρα, αποτελώντας μία ιδανική λύση για τις πόλεις της Ιαπωνίας που η κυκλοφορία είναι έντονη και δεν υπάρχουν χώροι για παρκάρισμα.
Τα Kei cars έχουν συγκεκριμένες προδιαγραφές εγκεκριμένες προδιαγραφές, συγκεκριμένες διαστάσεις και όρια στον κυβισμό του κινητήρα, και πρωτοκυκλοφόρησαν δειλά αμέσως μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο για να προσφέρουν μια εύκολη και απλή λύση μετακίνησης σε μια χώρα που προσπαθούσε να επανέλθει από την καταστροφή.
Στην καθιέρωσή τους συνέβαλλαν και άλλοι παράγοντες όπως η χαμηλή φορολόγηση, τα περιορισμένα ασφάλιστρα, καθώς και το γεγονός ότι εξαιρούνταν από το νόμο που επέβαλε σε όποιον αγόραζε αυτοκίνητο να έχει δικό του χώρο στάθμευσης.
Παρά το ότι αρκετές από αυτές τις κρατικές ενισχύσεις έχουν ατονήσει, τα μικρά αυτά αυτοκίνητα παραμένουν ιδιαίτερα δημοφιλή στην Ιαπωνία, έχοντας το 1/3 της αγοράς των 4,2 εκατομμυρίων μονάδων που ήταν πέρσι.
Τα αυτοκίνητα αυτά δεν βγήκαν ποτέ εκτός Ιαπωνίας, με ελάχιστες εξαιρέσεις όπως τα Honda Beat, Honda S660 και Suzuki Capuccino μεταξύ άλλων. Όμως όπως φαίνεται αυτό ίσως αλλάξει μέσα στα επόμενα χρόνια, καθώς τα microcars αρχίζουν να γνωρίζουν μεγάλη επιτυχία και στην Ευρώπη.
Η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση, ιδίως σε πρωτεύουσες όπου θα απαγορευθούν τα συμβατικά μοντέλα, κάνει απαραίτητη την ύπαρξη μικρών και φθηνών ηλεκτρικών μοντέλων αποκλειστικά για αστική χρήση. Τέτοια παραδείγματα είναι τα Dacia Spring (το οποίο τα πήγε αρκετά καλά στην Ευρώπη πέρσι) ή το Citroen Ami, το οποίο μάλιστα έχει και το πλεονέκτημα της πολύ χαμηλής τιμής.
Κάπου εδώ θα μπορούσαν να χωρέσουν και τα μικρά ιαπωνικά μοντέλα, όπως το Nissan Sakura. To μοντέλο της Nissan ψηφίστηκε ως το αυτοκίνητο της χρονιάς για την Ιαπωνία και η τιμή του είναι εκεί γύρω στα 12.500 ευρώ, με τελική ταχύτητα γύρω στα 140 χλμ/ώρα και αυτονομία πάνω από 200 χιλιόμετρα.
Το θέμα με όλα αυτά τα αυτοκίνητα είναι ότι θα πρέπει να είναι συμβατά με τους κανονισμούς της Ε.Ε. σε ό,τι έχει να κάνει με τους κανονισμούς ασφαλείας και τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Αυτό δεν είναι σίγουρο ότι είναι οικονομικά συμφέρον για τις εταιρίες έτσι ώστε να τα φέρουν στην Ευρώπη. Και αν το κάνουν θα πρέπει να ανεβάσουν αρκετά την τιμή τους, κάτι που θα τα κάνει να χάσουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της χαμηλής τιμής.
Όπως και να έχει πάντως, τα γιαπωνέζικα kei-cars είναι μία καλή “δεξαμενή” ιδεών και τεχνολογίας αν οι εταιρίες αποφασίσουν να κινηθούν σε τόσο μικρά αυτοκίνητα. Αρκεί βέβαια η τιμή τους να είναι κάτω από το όριο των 15.000 ευρώ, για να είναι ελκυστικά.
Το σίγουρο είναι πάντως ότι μέσα στα επόμενα χρόνια η έμφαση θα δοθεί στα πολύ μικρά αστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οπότε ίσως οι Ιάπωνες να έχουν την ευκαιρία να δώσουν τα “φώτα” τους στους Ευρωπαίους, έχοντας όλη αυτή την πολύχρονη παράδοση πίσω τους.
Auto
Πως το Drive to Survive άλλαξε για πάντα τη Formula 1
Δημοσιεύθηκε
5 ημέρες πρνστις
20 Μαρτίου 2023 13:38
Η αρχή της άνοιξης δε φέρνει μόνο ήλιο και την προσμονή για το καλοκαίρι. Φέρνει και την έναρξη της σεζόν 2023 στο πρωτάθλημα της Formula 1. Κάτι που εκτός από περισσότερες επιλογές για live στοίχημα στη Novibet σημαίνει και μια ολοκαίνουργια σεζόν στο Drive to Survive. Ένα αθλητικό reality που άλλαξε για πάντα το πως βλέπει ο κόσμος το ακριβότερο και δημοφιλέστερο πρωτάθλημα αυτοκινήτων του κόσμου.
Βλέποντας και την τελευταία σεζόν, που στην ουσία επαναλαμβάνει το μοτίβο των προηγούμενων πέντε με ελάχιστες προσθαφαιρέσεις, προσπαθήσαμε να καταλάβουμε τι κρατάει εκατομμύρια κόσμου καθηλωμένο στις οθόνες του κάθε φορά που κυκλοφορούν καινούργια επεισόδια. Τόσο μάλιστα που το Netflix ακυρώνει αρκετές από τις τηλεοπτικές σειρές που παράγει το ίδιο, προς όφελος των κάθε είδους reality και ντοκιμαντέρ. Και ενώ αρκετά μεγάλο κομμάτι του κόσμου αντιδρά στα κοψίματα αυτά, φαίνεται πως το συνδρομητικό δίκτυο έχει χτυπήσει «φλέβα χρυσού» με παραγωγές όπως το Drive to Survive.
Οι υπεύθυνοι της FIA, του οργανισμού που βρίσκεται πίσω από το πρωτάθλημα της Formula 1, έχουν ιστορικό στη λήψη καλών αποφάσεων. Έχουν χτίσει άλλωστε ένα brand δισεκατομμυρίων, που γεμίζει πίστες 500 και πλέον χιλιάδων ανθρώπων όποτε έχει αγώνα. Το να επιτρέψουν στις κάμερες του Netflix να μπουν στα παρασκήνια της διοργάνωσης αποδείχτηκε μια κίνηση – κλειδί για τη δημοτικότητα του σπορ. Ειδικά σε μια περίοδο σημαντικών προκλήσεων.
Καταρχήν απέβαλλε το «απρόσιτο» προφίλ των οδηγών – σταρ από τις συνειδήσεις του κόσμου. Για δεκαετίες οι οδηγοί του κορυφαίου πρωταθλήματος μηχανοκίνητων στον κόσμο αντιμετωπίζονταν περίπου ως «θεότητες». Τόσο από τα media όσο και από τον κόσμο. Απρόσιτοι και αγοραφοβικοί, τόσο πορωμένοι με το τιμόνι που σπάνια έδιναν σημασία στις εκδηλώσεις του κοινού γύρω τους. Πλέον, η παραγωγή της εκπομπής εστιάζει κατά κύριο λόγο στο να αναδείξει το χαμογελαστό (αν και όχι πάντα) πρόσωπο) των σημερινών πρωταγωνιστών. Νέα – ως επί το πλείστον – παιδιά που βλέπουν τη Formula 1 όχι μόνο σαν ένα επικίνδυνο και επικερδές σπορ. Ακόμα και ο βαρύς Lewis Hamilton, που φέρει τον τίτλο του Sir στη Μεγάλη Βρετανία, αναδεικνύεται σε έναν πολύπλευρο και ενδιαφέροντα χαρακτήρα μέσω της εκπομπής.
Και δεν είναι μόνο αυτό….Η FIA χρησιμοποιεί έξυπνα το show για να δείξει στον κόσμο πως απαντά ο οργανισμός στις προκλήσεις των καιρών μας. Στις προκλήσεις αναφορικά με την ασφάλεια των οδηγών και των αυτοκινήτων, στις προκλήσεις αναφορικά με το περιβάλλον αλλά και με την κοινωνική ευαισθητοποίηση της ομοσπονδίας. Αφαίρεσε από τα μονοθέσια όλες τις διαφημίσεις που δε συνάδουν με την εποχή μας (τσιγάρα, αλκοόλ), ενώ σε αρκετά επεισόδια εστιάζει στις συζητήσεις εντός των ομάδων για τα νέα καύσιμα που είναι φιλικότερα προς το περιβάλλον. Έστω και αν τα καύσιμα των μονοθεσιών καθαυτά είναι ένα μικρό ποσοστό της ζημιάς που προκαλείται στο περιβάλλον σε κάθε Grand Prix. Πέτυχε όμως το σκοπό της, που δεν είναι άλλος από την ευαισθητοποίηση του κόσμου μέσω του show.
Τέλος, δεν μπορούμε να παραλείψουμε και μια αναφορά στον κορυφαίο ίσως λόγο που η FIA επιμένει να στηρίζει την παραγωγή του Drive to Survive. Η αγορά των ΗΠΑ υπήρξε για δεκαετίες απρόσιτη για τη Formula 1. Τα αφεντικά της είχαν δοκιμάσει τα πάντα. Από αγώνες σε οβάλ πίστες του Indy 500 μέχρι στοχευμένες συμμετοχές Αμερικανών οδηγών και ομάδων στο πρωτάθλημα. Τίποτα δε λειτουργούσε. Μέχρι που το ντοκιμαντέρ του Netflix έκοψε μια για πάντα το «γόρδιο δεσμό». Ότι δεν κατάφεραν τα παραπάνω τα κατάφερε το Netflix μέσα από 10 επεισόδια των 45’. Εξήγησε στον Αμερικάνο θεατή τι είναι η Formula 1. Πόσο δημοφιλής είναι στον υπόλοιπο πλανήτη, πόσο επικίνδυνο και συναρπαστικό μπορεί να γίνει μπροστά και πίσω από τις κάμερες και πόσο διαφορετικό είναι σε σχέση με τα δικά τους πρωταθλήματα μηχανοκίνητων. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως η σεζόν που ξεκινάει θα δει για πρώτη φορά τρεις αγώνες σε έδαφος ΗΠΑ: Miami, Austin και ντεμπούτο για την πίστα του Las Vegas. Ποιος άραγε θα περίμενε κάτι τέτοιο πριν μερικά χρόνια….
Ροή ειδήσεων
Ευχές Τσαβούσογλου σε Δένδια για την επέτειο της 25ης Μαρτίου!
«Χρέος μας να γίνουμε ένα σύγχρονο κράτος…»
Αρκαδία: Τραγικός επίλογος για τον 45χρονο που είχε εξαφανιστεί – Εντοπίστηκε η σορός του σε πηγάδι
Πελετίδης για 25η Μαρτίου: “Δεν μπορούμε να ζούμε σαν σκλάβοι”
Μεγαλειώδης και εντυπωσιακή η μαθητική και στρατιωτική παρέλαση για την 25η Μαρτίου στην Πάτρα
Σοκ το κόστος ανανέωσης του διπλώματος
Με λαμπρότητα Δοξολογία στην Ευαγγελίστρια(ΦΩΤΟ)
Πρεσβεία του Ισραήλ: Χρόνια πολλά στον ελληνικό λαό
ΔΥΠΑ: Αυτοί οι δικαιούχοι μπορούν να πάρουν επίδομα 400 ευρώ στο νέο πρόγραμμα κατάρτισης
Γιατί τρώμε μπακαλιάρο με σκορδαλιά την 25η Μαρτίου
Αυτή την εβδομάδα
-
Πάτρα - Δ. Ελλάδα6 ημέρες πρν
Πάτρα: “Έφυγε” από τη ζωή η Χριστίνα Κυριαζοπούλου
-
Πάτρα - Δ. Ελλάδα5 ημέρες πρν
Πάτρα: Πέθαναν και κηδεύονται την Τρίτη (21/3)
-
Πάτρα - Δ. Ελλάδα6 ημέρες πρν
Πάτρα: Πέθαναν και κηδεύονται την Δευτέρα (20/3)
-
Πάτρα - Δ. Ελλάδα3 ημέρες πρν
Πάτρα: Πέθαναν και κηδεύονται την Πέμπτη (23/3)
-
Πάτρα - Δ. Ελλάδα1 ημέρα πρν
ΠΑΤΡΑ: Πατέρας γιατρών ο άνδρας που έπεσε στο κενό στην Αγυιά
-
Πάτρα - Δ. Ελλάδα3 ημέρες πρν
Πάτρα: “Έφυγε” από την ζωή ο Νίκος Παπασταματόπουλος
-
Πάτρα - Δ. Ελλάδα2 ημέρες πρν
Πάτρα: Θλίψη για το θάνατο του 37χρονου Απόστολου Μαυρέλη
-
Πάτρα - Δ. Ελλάδα2 ημέρες πρν
Πάτρα: Συμπολίτες που “έφυγαν” από τη ζωή και κηδεύονται την Παρασκευή(24/3)