Σάββατο 20 Απριλίου 2024
Connect with us

Διεθνή

Προεκλογική εκστρατεία: Σύμμαχος ή όχι των πολιτικών; – Τί απαντούν καθηγητές του Χάρβαρντ

Δημοσιεύθηκε

στις

Ένα από τα βασικά συμπεράσματα μιας νέας μεγάλης διεθνούς έρευνας σχετικά τις επιπτώσεις που έχουν οι προεκλογικές εκστρατείες στην ψήφο των εκλογέων, είναι ότι τα προεκλογικά τηλεοπτικά ντιμπέιτ έχουν ελάχιστη επίπτωση στη διαμόρφωση της γνώμης των ψηφοφόρων, αφού άλλοι είναι οι κύριοι παράγοντες που επηρεάζουν τη γνώμη τους.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον αναπληρωτή καθηγητή Βίνσεντ Πονς της Σχολής Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ των ΗΠΑ, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο διεθνούς κύρους περιοδικό οικονομικών επιστημών “The Quarterly Journal of Economics”, ανέλυσαν στοιχεία από 62 εκλογές σε δέκα χώρες (Αυστρία, Καναδά, Γερμανία, Ιταλία, Ολλανδία, Νέα Ζηλανδία, Σουηδία, Ελβετία, Βρετανία και ΗΠΑ) από το 1952 μέχρι πρόσφατα. Η προσοχή εστιάστηκε στη διαφορά ανάμεσα στο τι δήλωσαν πριν τις εκλογές οι ψηφοφόροι ότι θα ψηφίσουν και στο τι ανέφεραν μετά τις εκλογές ότι ψήφισαν τελικά.

Οι ειδικοί εδώ και χρόνια συζητούν και διαφωνούν για το πόσο σημαντικές τελικά είναι οι προεκλογικές εκστρατείες. Η μία άποψη είναι ότι οι προεκλογικές εβδομάδες αποτελούν μια κρίσιμη περίοδο, στη διάρκεια των οποίων πολλοί ψηφοφόροι αξιολογούν κόμματα και υποψηφίους, συγκρίνουν θέσεις και αποφασίζουν, σε αρκετές περιπτώσεις αναθεωρώντας μια προηγούμενη προτίμηση τους. Η αντίθετη άποψη είναι ότι οι προεκλογικές εκστρατείες έχουν ελάχιστη έως μηδαμινή επίπτωση, επειδή οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν πάρει τις αποφάσεις τους πολύ καιρό πριν.

Ροή ειδήσεων

Advertisement