Παρασκευή 19 Απριλίου 2024
Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Η θλιβερή… εξαίρεση και η Πάτρα

Δημοσιεύθηκε

στις

Στον χάρτη που βλέπετε, εμφανίζονται οι κυριότερες σιδηροδρομικές γραμμές στην Ευρώπη.

Σε μία ήπειρο όπου το τρένο διαδραματίζει για πολλές δεκαετίες κεντρικότατο ρόλο στα μέσα μαζικής μεταφοράς, υπάρχει η θλιβερή… εξαίρεση της Ελλάδας, στην οποία υπάρχει μόνο μία σιδηροδρομική γραμμή, και αυτή (όπως αποδεικνύεται) πολύ μακριά από τα σύγχρονα στάνταρ. Και είναι η στιγμή, η τραγωδία στα Τέμπη, να αποτελέσει ευκαιρία, όχι μόνο για να διορθωθούν τα κακώς κείμενα, αλλά και για να… ανακαλύψουμε και πάλι το τρένο.

Ένα μεταφορικό μέσο, που μάλλον όχι τυχαία, εξοβελίστηκε από την Ελλάδα για πολλά χρόνια…
Η Πάτρα αποτελεί ένα πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτού του «εξοβελισμού». Η σιδηροδρομική σύνδεση της Πάτρας με την Αθήνα καταργήθηκε οριστικά το 2007.

Και η σιδηροδρομική σύνδεση με Πύργο και Κυπαρισσία το 2011. Και τι συνέβη έκτοτε; Τίποτα! Η Πάτρα, η μεγαλύτερη πόλη της Πελοποννήσου και σιδηροδρομικός κόμβος της νοτιοδυτικής Ελλάδας, παραμένει επί 16 χρόνια χωρίς τρένο που να τη συνδέει με την πρωτεύουσα και επί 12 χρόνια χωρίς τρένο που να τη συνδέει με τη νότια Πελοπόννησο. Το τμήμα ΣΚΑ – Κιάτο, δηλαδή από την Αθήνα μέχρι το Κιάτο ξεκίνησε το 1998 και παραδόθηκε το 2005 (επτά χρόνια). Το τμήμα Κιάτο Αίγιο ξεκίνησε το 2006 και παραδόθηκε το 2020 (14 χρόνια). Και υπό κατασκευή είναι ακόμα το τμήμα από το Αίγιο μέχρι το Ρίο και υπό σχεδιασμό το τμήμα από το Ρίο μέχρι το νέο λιμάνι της Πάτρας. Επίσης, υπό μελέτη είναι η γραμμή από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο, ενώ ούτε που γίνεται λόγος για τη σύνδεση του Πύργου με την Καλαμάτα. Η Πάτρα, με μεγάλη καθυστέρηση, είδε κάποιους σύγχρονους αυτοκινητόδρομους να τη συνδέουν με την υπόλοιπη χώρα. Τρένο όμως δεν είδε ακόμα και μάλλον δεν θα δει, τουλάχιστον μέχρι το 2030…!!!

Ροή ειδήσεων

Advertisement