Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
Connect with us

Ελλάδα

Τα ανοικτά μέτωπα της κυβέρνησης «στόχος» της αντιπολίτευσης

Δημοσιεύθηκε

στις

Σήμερα η κυβέρνηση θα ανακοινώσει τη νέα αύξηση του κατώτατου μισθού που θα ισχύσει από την πρώτη Απριλίου με το ποσό να φτάνει όπως όλα δείχνουν στα 780 ευρώ.

Ο πρωθυπουργός θα συναντηθεί με τον υπουργό Εργασίας Κωστή Χατζηδάκη για να ανακοινώσουν την απόφασή τους, κάνοντας λόγο για επιστροφή χρημάτων στους πολίτες που λόγω της καλής εικόνας που παρουσιάζει η οικονομία, η κυβέρνηση μπορεί να προχωρήσει στη νέα αύξηση ενισχύοντας το εισόδημα χιλιάδων εργαζόμενων λόγω των επαναλαμβανόμενων κυμάτων ακρίβειας.

Η απόφαση για την αύξηση του κατώτατου μισθού θα είχε ληφθεί και ανακοινωθεί πολύ νωρίτερα, όμως μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη πήγαν χρονικά πίσω την ανακοίνωση του μέτρου ενίσχυσης των εργαζομένων, ενώ τώρα ανοίγει η συζήτηση στη σκιά της τραγωδίας. Τα χρήματα ωστόσο της αύξησης δεν είναι πολλά όπως λένε οι ίδιοι οι εργαζόμενοι ενώ για αύξηση του κόστους λειτουργίας κάνουν λόγο οι εργοδότες που ελπίζουν να ενισχυθούν με ευνοϊκά μέτρα οι επιχειρήσεις τους για να μπορέσουν όπως λένε να ανταπεξέλθουν στην αύξηση του κατώτατου μισθού έστω και αν αυτή περιορίζεται σε λίγα ευρώ το μήνα.
Σύμφωνα με όλες τις πληροφορίες ο κατώτατος μισθός αναμένεται από τα 713 ευρώ που είναι σήμερα να φθάσει τα 760 με 780 ευρώ μεικτά. Με αυτόν τον τρόπο επιχειρείται να καλυφθούν οριακά μεν η ακρίβεια και το αυξημένο κόστος ζωής και να καλυφθεί η αύξηση του πληθωρισμού που συρρίκνωσε το εισόδημα των νοικοκυριών το 2022 το οποίο είχε διαμορφωθεί στο 9,6%.

Ο υπουργός Εργασίας, πριν λίγες μέρες, μιλώντας στο Mega είχε αποκλείσει το ενδεχόμενο η αύξηση του κατώτατου να φτάνει τα 800 ευρώ: «Όχι δεν θα έχει το 8 μπροστά. Τα 800 ευρώ θα ήταν μια αύξηση περίπου 12%.
Όλα αυτά πρέπει να τα σταθμίσει κανείς αν θέλει να είναι σοβαρός», είχε πει προϊδεάζοντας για το ύψος της αύξησης.

«Πυρά» από την αντιπολίτευση

Η νέα αύξηση δεν φτάνει να καλύψει τις ανάγκες νοικοκυριών και επιχειρήσεων επισημαίνει η αντιπολίτευση. Ωστόσο η κυβέρνηση επιχειρεί να αμβλύνει τις εντυπώσεις που θα προκληθούν εξ αιτίας του ύψους της αύξησης που για αρκετούς συμπολίτες μας , αλλά και για εργοδοτικούς φορείς ναι μεν είναι θετική, δεν λύνει όμως τα προβλήματα.

Την ίδια ώρα η σύγκρουση μαίνεται και για το θέμα του ΟΣΕ και των ευθυνών για το δυστύχημα. Ο υπουργός Επικρατείας που ασκεί χρέη υπουργού μεταφορών επιμένει λέγοντας πως το κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας, λειτουργούσε απολύτως. Προσκόμισε μάλιστα και έγγραφα για τη λειτουργικότητα της τηλεδιοίκησης στον σταθμό της Λάρισας το μοιραίο βράδυ.

Ο Αρμόδιος για τα θέματα μεταφορών τονίζει ότι «’Ολη εκείνη την ημέρα, όλες οι δρομολογήσεις αμαξοστοιχιών, έγιναν με αυτόματη χάραξη, μέσω του κέντρου τηλεδιοίκησης…. Ο συγκεκριμένος σταθμάρχης επέλεξε, αντί να κάνει την αυτόματη χάραξη που, προφανώς, θα είχε προλάβει το κακό, να κάνει χειροκίνητη δρομολόγηση», αναφέρει.

Βολές από ΣΥΡΙΖΑ

Τον ισχυρισμό Γεραπετρίτη αμφισβητεί ευθέως ο ΣΥΡΙΖΑ, επικαλούμενος ανακοίνωση του ΟΣΕ από τις 6 Μαρτίου. Η εκπρόσωπος τύπου του ΣΥΡΙΖΑ Πόπη Τσαπανίδου μιλώντας στον Σκάι σημείωσε τα εξής: «Έχουμε μια ανακοίνωση του ΟΣΕ που ξεκάθαρα λέει ότι το σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα καταστράφηκε και έκτοτε δεν λειτουργούσε…»

Σε ότι αφορά τις δικλείδες ασφαλείας ο κ. Γεραπετρίτης δηλώνει ότι το μοιραίο βράδυ παραβιάστηκαν 4 δικλείδες ασφαλείας: Δεν έγινε αυτόματη χάραξη πορείας, ενώ μπορούσε, δεν υπήρχαν στην βάρδια οι δύο επιπλέον σταθμάρχες όπως προβλεπόταν, δεν έγινε επιτόπιος έλεγχος των κλειδιών και ο σταθμάρχης δεν παρακολούθησε την πορεία του τρένου στον ηλεκτρονικό πίνακα.

Το ποσοστό του δικτύου τηλεδιοίκησης που έχει εγκαταστήσει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και της Ν.Δ. προκαλεί μετωπική αντιπαράθεση μετά και την δήλωση του Αλέξη Τσίπρα ότι ο ΣΥΡΙΖΑ το παρέδωσε σε ποσοστό κοντά στο 70%.

Πρακτικά είχε παραδοθεί το 18%, απαντά ο νέος υπουργός Μεταφορών.

Ωστόσο εκτός από τους υπουργούς που χειρίστηκαν την αμαρτωλή σύμβαση της τηλεδιοίκησης, το ΠΑΣΟΚ ζητά να κληθεί στην Επιτροπή Θεσμών της Βουλής τη Δευτέρα, όλη η σημερινή ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, η νυν και πρώην διοίκηση του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, καθώς και ο Πρόεδρος της Hellenic Train.

«Οι έρευνες θα πρέπει να είναι ανεξάρτητες, ανεπηρέαστες, και από την πλευρά των εμπειρογνωμόνων και από την πλευρά της δικαιοσύνης», αναφέρει ο τομεάρχης μεταφορών του ΠΑΣΟΚ και βουλευτής Χρήστος Γκόκας ενώ για διαχρονικές οι ευθύνες και απόδοση ευθυνών ζητά τοπ ΚΚΕ

Κόντρα με την ΑΔΕΔΥ

Στο μεταξύ, με αφορμή και τη χθεσινή απεργιακή κινητοποίηση κυβέρνηση και ΑΔΕΔΥ διασταύρωσαν τα ξίφη τους με επίκεντρο την αξιολόγηση στο δημόσιο τομέα. στον απόηχο της τραγωδίας των Τεμπών και των σοκαριστικών διαλόγων των σταθμαρχών.

Η ΑΔΕΔΥ εμφανίζεται κάθετα αντίθετη με την αξιολόγηση και κατηγορεί την Κυβέρνηση πως προσπαθεί να τη συνδέσει με την τραγωδία των Τεμπών για να αποφύγει τις ευθύνες της. Είναι χαρακτηριστικό πως το μέλος της εκτελεστικής επιτροπής της ΑΔΕΔΥ Π. Βαϊνάς τονίζει ότι στον ΟΣΕ υπήρχε και υπάρχει αξιολόγηση και αποδεικνύεται ότι η αξιολόγηση αυτή αναδεικνύει το ρουσφέτι, πολιτικό μέσον κλπ.

CNN.gr


Ροή ειδήσεων

Advertisement