Γράψαμε χθες για την απόφαση να κλείσει η παραλία του Ναυαγίου στη Ζάκυνθο για λόγους ασφαλείας μετά από σχετική απόφαση του ΟΑΣΠ. Η απόφαση αυτή όμως, προκαλεί αναταράξεις στο νησί, όπου παραιτήθηκαν τα μέλη της Επιτροπής Διαχείρισης του Ναυαγίου και μάλιστα, ο παραιτηθείς από την επιτροπή, εκπρόσωπος του Επιμελητηρίου Ζακύνθου, Ν. Τσίπηρας, μιλώντας στην ΕΡΤ Ζακύνθου, άφησε αιχμές για πιθανές σκοπιμότητες και ζητά να γίνει δεύτερη αυτοψία από άλλον φορέα εκτός του ΟΑΣΠ. Στην επιστολή παραίτησης, αναφέρεται: «Με έκπληξη μάθαμε από τα μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, ότι επήλθε το κλείσιμο του Ναυαγίου στο σύνολό του. Σε συνδυασμό με την μη υλοποίηση των προτάσεων μας για τα απαιτούμενα έργα ασφαλείας , που θα έπρεπε να έχουν ήδη γίνει και θα μπορούσαν να είχαν αποτρέψει τις αρνητικές εξελίξεις, εκτιμούμε ότι δεν έχει πλέον νόημα η συμμετοχή μας στην επιτροπή και σας δηλώνουμε την παραίτησή μας».
Αύριο, Κυριακή (26/3) στις 03:00 ξημερώματα αλλάζει η ώρα, με τα ρολόγια μας να πηγαίνουν μία ώρα μπροστά, δηλαδή στις 04:00.
Όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών:
«Σας υπενθυμίζουμε ότι, την Κυριακή 26 Μαρτίου 2023, λήγει η εφαρμογή του μέτρου της χειμερινής ώρας, σύμφωνα με την Οδηγία 2000/84 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 19/01/2001, σχετικά με τις διατάξεις για τη χειμερινή ώρα.
Οι δείκτες των ρολογιών πρέπει να μετακινηθούν μία ώρα μπροστά, δηλαδή από 03:00 π.μ. σε 04:00 π.μ».
Πότε εφαρμόστηκε πρώτη φορά στην Ελλάδα
Στην Ευρώπη, η πρώτη φορά που εφαρμόστηκε η αλλαγή ώρας ήταν το καλοκαίρι του 1916, εν μέσω πολέμου, στη Γερμανία, προκειμένου το ανθρώπινο δυναμικό να μπορεί να παράγει καλύτερα πολεμικό υλικό χωρίς να καταναλώνει ηλεκτρικό ρεύμα.
Στην Ελλάδα η θερινή ώρα εφαρμόστηκε για πρώτη φορά, δοκιμαστικά, το 1932, στη συνέχεια όμως εγκαταλείφθηκε.
Αργότερα, κατά τη δεκαετία του ‘70, μετά την ενεργειακή κρίση που ξέσπασε στην Ευρώπη το 1973, αποφασίστηκε η υιοθέτηση της θερινής ώρας από μεγάλο μέρος των κρατών της Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας, η οποία το εφάρμοσε πια το 1975.
Αντίστροφη μέτρηση για τα πρώτα Μ-346 στην Καλαμάτα
Δημοσιεύθηκε
2 ώρες πρν
στις
25 Μαρτίου 2023 09:56
Έρχονται στην Καλαμάτα τα πρώτα Jet που θα απογειώσουν την εκπαίδευση των νέων Ικάρων της Πολεμικής Αεροπορίας.
Του Χρήστου Μαζανίτη
Στην τελική ευθεία μπαίνει πλέον η έναρξη της νέας εποχής για την εκπαίδευση των Ικάρων της Πολεμικής Αεροπορίας.
Μέσα στον Απρίλιο είναι προγραμματισμένο να προσγειωθεί το πρώτο από τα συνολικά 10 Jet τύπου Μ-346 της ιταλικής Leonardo, που πρόκειται να αντικαταστήσουν τα υπέργηρα αεροσκάφη Τ-2, τα οποία αποσύρονται μετά από 50 χρόνια υπηρεσίας στην εκπαίδευση των Ικάρων. Η συμφωνία με τους ισραηλινούς που έχουν αναλάβει και την αναβάθμιση της 120 Πτέρυγας Εκπαίδευσης στην Καλαμάτα περιλαμβάνει 3.500 ώρες πτήσης με τα Μ-346 ετησίως.
Το M-346 είναι αεριωθούμενο, σχεδιασμένο για την προηγμένη – απαιτητική εκπαίδευση πιλότων μαχητικών, προσφέροντας ένα ευρύ φάσμα εκπαιδευτικών δυνατοτήτων σε συνδυασμό με μακροπρόθεσμη αξιοπιστία. Ο συγκεκριμένος τύπος βρίσκεται ήδη σε υπηρεσία με τις αεροπορικές δυνάμεις της Ιταλίας, της Σιγκαπούρης, του Ισραήλ, της Πολωνίας και του Κατάρ.
Ήδη, όπως έχουμε γράψει στο enikos.gr, από τον περασμένο Ιανουάριο στο Κέντρο Εκπαίδευσης της Καλαμάτας επικρατεί οργασμός έργων για την ανέγερση των νέων εγκαταστάσεων με το μεγαλύτερο πλέον μέρος του στόλου των αεροσκαφών Τ-6 να βρίσκεται σε λειτουργία. Σημειώνεται ότι κατασκευαστικές εργασίες έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί, με το πρώτο εκπαιδευτικό κτίριο να έχει παραδοθεί, ενώ σε λειτουργία βρίσκεται ήδη το Κέντρο Ανεφοδιασμού (Logistics Center) στην αεροπορική βάση και της υποστήριξης για τα εκπαιδευτικά αεροσκάφη T-6. Ταυτόχρονα, σημειώνεται η πρόοδος που έχει γίνει για την παραγωγή του νέου αεροσκάφους M-346, των διασυνδεδεμένων προσομοιωτών πτήσης και των Επίγειων Εκπαιδευτικών Σταθμών στη βάση.
Μέσα από τη διακρατική συμφωνία μεταξύ του ελληνικού υπουργείου Εθνικής Άμυνας και του υπουργείου Άμυνας του Ισραήλ, η Elbit Systems έχει αναλάβει από τον Απρίλιο 2021 τη δημιουργία Διεθνούς Κέντρου Εκπαίδευσης Πιλότων στην 120 ΠΕΑ Καλαμάτας.
Η σπουδαιότητα του Διεθνούς Εκπαιδευτικού Κέντρου Πιλότων στην Καλαμάτα είναι ιδιαίτερα υψηλή, καθότι ενισχύει σημαντικά τη στρατηγική σχέση της Ελλάδας και του Ισραήλ, μια σχέση μείζονος γεωπολιτικής αξίας που έχει διευρυνθεί τα τελευταία χρόνια σε πολλούς τομείς.
Το βίντεο είναι από τις δοκιμαστικές πτήσεις που πραγματοποιήθηκαν από τον περασμένο Ιανουάριο στην Ιταλία.
Πυροβολισμοί στη Βούλα: Ανθρωποκυνηγητό για τον εντοπισμό των δραστών που τραυμάτισαν 16χρονο
Δημοσιεύθηκε
2 ώρες πρν
στις
25 Μαρτίου 2023 09:42
Ανθρωποκυνηγητό για τον εντοπισμό των δύο ανδρών που άνοιξαν πυρ χθες το βράδυ εναντίον των δύο 16χρονων στη Βούλα τραυματίζοντας στο πόδι τον έναν έχουν εξαπολύσει οι Αστυνομικοί της Ασφάλειας Αττικής.
Στο σημείο βρέθηκε ένας κάλυκας από πυροβόλο όπλο τον οποίον περισυνέλεξαν ενώ κομβικές θεωρούνται οι καταθέσεις των δύο παιδιών προκειμένου να εξακριβώσουν αν οι δράστες γνωρίζουν τους ανήλικους ή αν πριν από τον πυροβολισμό προηγήθηκε καβγάς.
Το «περίεργο» περιστατικό έλαβε χώρα λίγο μετά τις 11, όταν, σύμφωνα με πληροφορίες, ένα αυτοκίνητο στο οποίο επέβαιναν δύο άγνωστοι άνδρες πλησίασε τους δύο 16χρονους την ώρα που περπατούσαν επί της οδού Κολοκοτρώνη.
Ο οδηγός του οχήματος κατέβηκε από το αμάξι και άπειλησε τα παιδιά τα οποία άρχισαν να τρέχουν για να ξεφύγουν. Τότε, ένας από τους επιβαίνοντες στο αμάξι πυροβόλησε με πυροβόλο όπλο προς την πλευρά των ανηλίκων και πέτυχε τον έναν στα κάτω άκρα.
Ο 16χρονος διακομίστηκε στο Ασκληπιείο της Βούλας όπου και νοσηλεύεται ελαφρά τραυματισμένος με διαμπερές τραύμα στο πόδι.