Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
Connect with us

Ελλάδα

Επανεκκίνηση από την Τετάρτη-Ανακοινώσεις Γεραπετρίτη μετά τη συνεδρίαση του Συντονιστικού Κέντρου Ασφάλειας Σιδηροδρόμων

Δημοσιεύθηκε

στις

Συνεδρίασε χθες για πρώτη φορά το Συντονιστικό Κέντρο Ασφάλειας Σιδηροδρόμων, παρουσία του Γιώργου Γεραπετρίτη και των φορέων που εμπλέκονται στη διαχείριση κρίσης, όπως η Ελληνική Αστυνομία, η Πυροσβεστική Υπηρεσία και το ΕΚΑΒ, καθώς επίσης και ο λειτουργός του δικτύου, δηλαδή η Hellenic Train.

Μετά την ολοκλήρωση της συνεδρίασης, σε δηλώσεις του ο Γιώργος Γεραπετρίτης ανακοίνωσε ότι την επόμενη Τετάρτη 22 Μαρτίου ξεκινά η σταδιακή λειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής που διεκόπη μετά το δυστύχημα στα Τέμπη και τόνισε πως είναι σημαντικό να υπάρχει επανεκκίνηση με όρους απόλυτης ασφάλειας.
Την επόμενη Τετάρτη λοιπόν εκκινεί το νέο σταδιακό πλαίσιο για τη λειτουργία των τρένων και ανά πενθήμερο θα προστίθενται γραμμές, έτσι ώστε να υπάρξει πλήρης ανάπτυξη σε περίπου είκοσι πέντε μέρες, πριν από το Πάσχα.
ΠΙΣΤΗ ΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ
«Θα ήθελα να επισημάνω, ιδιαίτερα, ότι έδωσα οδηγίες, με τον υφυπουργό, για συγκεκριμένα θέματα, τα οποία αφορούν την ασφάλεια, όπως είναι κατεξοχήν τα ζητήματα της πυρασφάλειας και της πυρανίχνευσης, όπως είναι, επίσης, η πιστή τήρηση του κανονισμού κυκλοφορίας», τόνισε ο κ. Γεραπετρίτης. Ο υπουργός Επικρατείας πρόσθεσε πως «ήδη υπάρχει ένα εγκεκριμένο σχέδιο για τη διαχείριση κρίσεων από τον Δεκέμβριο του 2020 στους σιδηροδρόμους, το οποίο έχει προκύψει μετά από διαβούλευση με τους φορείς και με τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, κι αυτό θα πρέπει να τηρηθεί με απόλυτο σεβασμό».
ΜΙΑ ΜΟΝΟ ΑΜΑΞΟΣΤΟΙΧΙΑ ΕΝΤΟΣ ΤΩΝ ΣΗΡΑΓΓΩΝ
Στο πλαίσιο ασφαλείας εντάσσεται πλέον και η κίνηση των τρένων στις σήραγγες, με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών να αναφέρει χαρακτηριστικά: «Ιδιαίτερη έμφαση ζήτησα στο ζήτημα της ασφάλειας των σηράγγων. Ειδικά για τις σήραγγες, πέρα από την αναγκαία αναβάθμιση η οποία θα πρέπει να υπάρξει, έχουμε στα πολύ άμεσα σχέδια και την αναβάθμιση της επιτήρησης με ηλεκτρονικές κάμερες. Επιπλέον, για το διάστημα έως ότου εγκατασταθεί πλήρως η τηλεδιοίκηση, θα υπάρχει, σε κάθε περίπτωση, μόνο μία αμαξοστοιχία εντός των σηράγγων, έτσι ώστε να διασφαλίζεται απολύτως η κίνηση στις σήραγγες, καθώς και κάθε άλλο μέτρο το οποίο είναι αναγκαίο για την αναβάθμιση του επιπέδου ασφάλειας».
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΗΝ Ε.Ε.
«Εγώ θα βρίσκομαι στις Βρυξέλλες την επόμενη εβδομάδα, σε μία προσπάθεια αφενός, να εξασφαλίσουμε την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων, με τη συνεργασία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Θα δω υψηλούς αξιωματούχους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που αφορούν στους σιδηροδρόμους και την περιφερειακή ανάπτυξη και την ίδια την προεδρία. Σε κάθε περίπτωση εκείνο το οποίο οφείλουμε να διασφαλίσουμε είναι ότι θα υπάρξει πιστή τήρηση χρονοδιαγραμμάτων. Θα ζητήσουμε τεχνική βοήθεια από την στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για όλα τα ζητήματα, που έχουν να κάνουν με την αναβάθμιση της ασφάλειας και του δικτύου και πιστεύουμε ότι το επόμενο βήμα του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα θα είναι ένας σιδηρόδρομος, ο οποίος θα είναι ασφαλής, λειτουργικός στην υπηρεσία του πολίτη» πρόσθσεσε ο κ. Γεραπετρίτης
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ: ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ ΝΕΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ
Από την πλευρά του ο Υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος δήλωσε: «Σήμερα, έγινε η πρώτη συνεδρίαση της επιτροπής, με όλους τους αρμόδιους φορείς, τον ΟΣΕ, την πυροσβεστική, την αστυνομία, το ΕΚΑΒ και την Hellenic Train. Η επόμενη συνεδρίαση θα γίνει τη Δευτέρα. Θα γίνονται τακτικά οι συνεδριάσεις και ενόψει της επανεκκίνησης του σιδηροδρόμου. Στόχος και υπόσχεση της κυβέρνησης είναι ότι θα λειτουργήσει o σιδηρόδρομος με ασφάλεια για τους Έλληνες πολίτες. Την επόμενη μέρα θέλουμε να υπάρχει εμπιστοσύνη από τους επιβάτες στους σιδηρόδρομους και να λειτουργούν με απόλυτη ασφάλεια».

Τα μέτρα που θα ισχύσουν
Η επανεκκίνηση του σιδηροδρομικού δικτύου ξεκινάει από την Τετάρτη 22 Μαρτίου με ενισχυμένους κανόνες ασφαλείας. Σημειώνεται, όμως, ότι μετά το δυστύχημα των Τεμπών η κυβέρνηση είχε ανακοινώσει το πλαίσιο για την επιστροφή των δρομολογίων των τρένων. Σε αυτό περιλαμβάνονται:
• Υποχρεωτικώς δύο σταθμάρχες σε κάθε σταθμό.
• Μείωση του μεταφορικού έργου (μείωση συρμών-δρομολογίων ή μείωση σταθμών).
• Καλύτερος συντονισμός στο πλαίσιο των σημερινών τεχνολογικών δυνατοτήτων.
• Ταχεία ολοκλήρωση του έργου της τηλεδιοίκησης, μετά από επικοινωνία του πρωθυπουργού με τη γαλλική Alstom.
• Ταχύτητες προσλήψεις προσωπικού για την ενίσχυση του ΟΣΕ.
• Μεγαλύτερες ποινές για όσους κλέβουν καλώδια και προκαλούν δολιοφθορές στο σιδηροδρομικό δίκτυο.
• Πιστή τήρηση του κανονισμού κυκλοφορίας
• Κανόνες πυρασφάλειας και πυρανίχνευσης
• Μόνο μία αμαξοστοιχία εντός των σηράγγων

Οι φάσεις ανάπτυξης των δρομολογίων
Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, οι πέντε φάσεις ανάπτυξης των δρομολογίων είναι οι εξής:

22.03.2023
Προαστιακός Πειραιάς – Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Αεροδρόμιο
Προαστιακός Κάντζα – Λιόσια
Προαστιακός Αθήνα – ΟΙνόη – Χαλκίδα
Θεσσαλονίκη – Φλώρινα
Θεσσαλονίκη – Δράμα
Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη
Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο
Κάτω Αχαϊα – Πάτρα
Πάτρα – Ρίο
Διακοφτό – Καλάβρυτα
Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο
Βόλος – Μηλιές
Εμπορευματικά από Θεσσαλονίκη προς Ειδωμένη και Προμαχώνα (1 ή 2 ζεύγη)
Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)

27.03.2023
Προαστιακός Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Κόρινθος – Κιάτο – Αίγιο

01.04.2023
InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 πρωινό ζέυγος)
Προαστιακός Θεσσαλονίκη – Λάρισα
Παλιοφάρσαλος – Καλαμπάκα
Λάρισα – Βόλος
Λαμία – Στυλίδα

06.04.2023
InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζέυγη ημερησίως)
Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)

 


Ροή ειδήσεων

Advertisement