Πάτρα - Δ. Ελλάδα
Στις ράγες ξανά Προαστιακός και Οδοντωτός
Ξεκινούν και πάλι τα δρομολόγια των τρένων στην Πάτρα με επιπρόσθετα μέτρα ασφαλείας
Στις ράγες μπαίνουν ξανά ο Προαστιακός της Πάτρας κι ο Οδοντωτός από μεθαύριο Τετάρτη, βάσει του νέου πλαισίου λειτουργίας των τρένων, το οποίο περιλαμβάνει επιπρόσθετα μέτρα ασφαλείας, όπως ήδη έχει ανακοινωθεί, μετά το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Όπως τόνισε ο υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης, είναι εξαιρετικά σημαντικό να υπάρξει επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου, έτσι ώστε αφενός να διατηρηθεί το επίπεδο της γραμμής και αφετέρου να αναβαθμιστεί η εμπιστοσύνη του κοινού στην χρήση του σιδηροδρόμου.
Τα δρομολόγια των τρένων πανελλαδικά θα αναπτυχθούν πλήρως σε περίπου 25 μέρες, πριν από το Πάσχα.
Αναλυτικά οι πέντε φάσεις ανάπτυξης των δρομολογίων:
22.03.2023:
Προαστιακός Πειραιάς – Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Αεροδρόμιο
Προαστιακός Κάντζα – Λιόσια
Προαστιακός Αθήνα – ΟΙνόη – Χαλκίδα
Θεσσαλονίκη – Φλώρινα
Θεσσαλονίκη – Δράμα
Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη
Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο
Κάτω Αχαϊα – Πάτρα
Πάτρα – Ρίο
Διακοφτό – Καλάβρυτα
Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο
Βόλος – Μηλιές
Εμπορευματικά από Θεσσαλονίκη προς Ειδωμένη και Προμαχώνα (1 ή 2 ζεύγη)
Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)
27.03.2023 Επανεκκίνηση (επιπλέον):
Προαστιακός Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Κόρινθος – Κιάτο – Αίγιο
01.04.2023 Επανεκκίνηση (επιπλέον):
InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 πρωινό ζέυγος)
Προαστιακός Θεσσαλονίκη – Λάρισα
Παλιοφάρσαλος – Καλαμπάκα
Λάρισα – Βόλος
Λαμία – Στυλίδα
06.04.2023 Προσθήκη (κατόπιν αξιολόγησης συνθηκών):
InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζέυγη ημερησίως)
Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)
11.04.2023. Προσθήκη (κατόπιν αξιολόγησης συνθηκών):
Λοιπά δρομολόγια
ΕΝΤΕΙΝΟΝΤΑΙ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Ήδη δόθηκαν οδηγίες για συγκεκριμένα θέματα, τα οποία αφορούν την ασφάλεια, όπως είναι κατεξοχήν τα ζητήματα της πυρασφάλειας και της πυρανίχνευσης και η πιστή τήρηση του κανονισμού κυκλοφορίας.
Ο υπουργός Επικρατείας σημείωσε ότι υπάρχει ήδη ένα εγκεκριμένο σχέδιο για τη διαχείριση κρίσεων από τον Δεκέμβριο του 2020 στους σιδηροδρόμους, το οποίο έχει προκύψει μετά από διαβούλευση με τους φορείς και με τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, κι αυτό θα πρέπει να τηρηθεί με απόλυτο σεβασμό.
Εξάλλου, κάθε σταθμός στελεχώνεται με δύο σταθμάρχες και όλοι οι προαστιακοί συρμοί με δύο μηχανοδηγούς και έναν συνοδό. Στα δρομολογια των InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη, οι συνοδοί αυξάνονται σε τρεις από δύο που ήταν έως τώρα. Επιπλέον μειώνεται η ταχύτητα σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση.
Άμεσα μέτρα:
2 σταθμάρχες σε κάθε σταθμό
Προαστιακός: 2 μηχανοδηγοί + 1 συνοδός
InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη: 3 συνοδοί
Ταχύτατες προσλήψεις προσωπικού για την ενίσχυση του ΟΣΕ
Μείωση ταχύτητας:
80 χλμ σε προαστιακούς/εμπορευματικούς
100 χλμ σε επιβατικές αμαξοστοιχίες
Σταδιακή εγκατάσταση από την Hellenic Train καταγραφικού στις αμαξοστοιχίες με δυνατότητα καταγραφής επικοινωνιών καμπίνας μεταξύ των μηχανοδηγών και του προσωπικού κυκλοφορίας του ΟΣΕ (σταθμάρχες, ρυθμιστές κυκλοφορίας και τηλεδιοικητές).
Αναβαθμίζονται οι υποδομές με ολοκλήρωση των έργων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης του κύριου άξονα ενώ άμεσα πρόκειται να προκηρυχθεί διαγωνισμός για την ανάταξη και συντήρηση των σηράγγων.
TΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟ ΤΗΣ ΠΑΤΡΑΣ
Θυμίζουμε πως οι Φίλοι Προαστιακού Σιδηροδρόμου Πάτρας, μόλις πριν από μερικές ημέρες ζητώντας την άμεση επανεκκίνηση των δρομολογίων, κατέθεσαν προτάσεις για τη βελτίωση της υποδομής, μεταξύ των οποίων είναι:
- Να προχωρήσουν άμεσα οι διαδικασίες για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού ανάταξης της γραμμής σε όλο το δίκτυο χωρίς εκπτώσεις όπως έγινε στο Νότιο κλάδο.
- Μέχρι να γίνουν τα πιο πάνω, να σταματήσουν τα δρομολόγια στο τμήμα Καμίνια-Κ. Αχαΐα γιατί δημιουργούν σημαντικές καθυστερήσεις και δεν εξυπηρετεί σε τίποτα όπως λειτουργεί παρά μόνο πολιτικές σκοπιμότητες (επιστροφή χρημάτων στην ΕΕ).
- Τα δρομολόγια να επεκταθούν μέχρι τις βραδινές ώρες (αφορά την H.T.).
- Επιμήκυνση αποβάθρας στη στάση Μποζαΐτικα γιατί δεν χωράει τριπλός συρμός.
- Επέκταση του πλάτους των αποβάθρων σε Βραχνέικα και κ. Αχαΐα λόγω στενότητας προς αποφυγή ατυχημάτων.
- Αποκατάσταση της γραμμολογίας στο σταθμό των Βραχνεΐκων.
- Πρόσληψη προσωπικού στις καίριες θέσεις για την ασφαλή λειτουργία του μέσου.