Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Ο αγαπημένος, Πατρινός ηθοποιός Σωτήρης Δούβρης μιλά στη «Γ» λίγο πριν επισκεφθεί την γενέτειρά του με την «Elizadeth»

«Ήθελα πάντα να αλλάξω τον κόσμο»

Published

on

«Με τις ιδιότητες του ηθοποιού, του καθηγητή θεάτρου και του σκηνοθέτη βάζω τους ανθρώπους να σκεφτούν κάτι έξω και πάνω από τον εαυτό τους. Κι αυτή είναι η καλύτερη αρχή για να αλλάξεις τον κόσμο!», λέει στη «Γ» ο πολυτάλαντος και πολυπράγμων, Σωτήρης Δούβρης, ο οποίος λίγο επιστρέψει στη γενέτειρά του, την Πάτρα με την παράσταση «Elizadeth» αποκαλύπτει τις δράσεις και τα όνειρά του…, αλλά και τι του λείπει περισσότερο από την πόλη του.

Ο Πατρινός ηθοποιός που πριν από λίγα χρόνια έκανε το όνειρό του πραγματικότητα στήνοντας ένα διαφορετικό θεατρικό εργαστήρι, την «Kαταπactή» δουλεύει ασταμάτητα, συμμετέχοντας σε θεατρικές παραστάσεις, αλλά και στη νέα τηλεοπτική σειρά «IQ160», καθώς και για τα νέα του σχέδια.

 

 

EΡ.: Ηθοποιός, καθηγητής θεάτρου, σκηνοθέτης. Πώς τα συνδυάζεις;

 

Με πολύ κόπο, πολύ χρόνο και πολύ μεράκι για δουλειά! Νομίζω ότι η απάντηση έχει

άμεση σχέση με τον λόγο που ήθελα να ασχοληθώ με την υποκριτική. Μπορεί να ακούγεται υπερβολικό ή ρομαντικό αλλά πάντα ήθελα να αλλάξω τον κόσμο. Ή τουλάχιστον να κάνω ότι περνάει από το χέρι μου για να τον αλλάξω, έτσι ώστε να έχω τη συνείδησή μου ήσυχη ότι προσπάθησα όσο μπορούσα. Πάνω από τη σκηνή σαν ηθοποιός, διαμορφώνω τις συνειδήσεις των θεατών επικοινωνώντας τις ιδέες του έργου. Σαν δάσκαλος υποκριτικής, μαθαίνω στους ανθρώπους την υποκριτική ανάλυση ενός χαρακτήρα, που βασίζεται στην κατανόηση των αιτιών που τον οδηγούν να συμπεριφέρεται με έναν συγκεκριμένο τρόπο στο έργο. Σαν σκηνοθέτης, καθοδηγώ ηθοποιούς έτσι ώστε με τον συνδυασμό των ερμηνειών τους, το έργο να επιδράσει όσο γίνεται πιο έντονα στους θεατές. Και με τις τρεις ιδιότητες λοιπόν, βάζω τους ανθρώπους να σκεφτούν κάτι έξω και πάνω από τον εαυτό τους. Κι αυτή είναι η καλύτερη αρχή για να αλλάξεις τον κόσμο!

 

ΕΡ.: Ως εμπνευστής του θεατρικού εργαστηρίου «Καταπactή» πως σχολιάζεις το νόμο σχετικά με τις θεατρικές σχολές;

 

Ο πολιτισμός γενικά και ειδικότερα το θέατρο βιώνει έναν ανελέητο πόλεμο από την κυβέρνηση. Ποτέ δεν τρέφαμε αυταπάτες ότι θα αναγνωριστούν οι σπουδές μας και θα αντιμετωπιστούμε σαν εργαζόμενοι με προσόντα. Προσωπικά όμως αιφνιδιάστηκα με τον νόμο, ο οποίος στην ουσία τερματίζει τον διάλογο που είχε ανοίξει αρκετά χρόνια πριν και ήταν σε εξέλιξη. Δεν περίμενα να σταματήσει η συζήτηση τόσο απόλυτα και αυταρχικά. Βέβαια από τη δική μας την πλευρά, δεν τελείωσε το θέμα. Οι διεκδικήσεις θα συνεχιστούν ακόμα πιο θερμά μόλις έχουμε νέα κυβέρνηση.

 

ΕΡ.: Επιστρέφεις στην Πάτρα με την παράσταση “Elizadeth” η οποία έχει κερδίσει το κοινό. Τι θα δούμε;

 

Στην παράσταση αυτή μπήκα όντας σε θεατρική απραξία δύο σχεδόν ετών λόγω των

lockdown. Όπως καταλαβαίνεις είχα πάρα πολύ όρεξη να δουλέψω και να βοηθήσω με όλες μου τις δυνάμεις έτσι ώστε να βγει κάτι όμορφο και διασκεδαστικό. Νομίζω ότι το πετύχαμε και αυτό το αποδεικνύουν τα συνεχιζόμενα sold οut όλης της χρονιάς. Βασικό συστατικό της επιτυχίας είναι ότι καλούνται εννέα ηθοποιοί να αυτοσαρκαστούν και να δείξουν στο κοινό αυτά που δεν βλέπει ποτέ, ίσως

μόνο να τα ακούει από κουτσομπολιά!

Στο έργο παρακολουθούμε την προσπάθεια μιας παντελώς ατάλαντης συγγραφέως να διασκευάσει και να ανεβάσει σε μορφή μιούζικαλ τη “Μαρία Στιούαρτ” του Σίλλερ! Την παραγωγή αναλαμβάνει ένας σύλλογος φιλοβασιλικών της Ελλάδας, τη σκηνοθεσία ένας υπερφιλόδοξος σκηνοθέτης/ηθοποιός του «πρωτοποριακού θεάτρου», τους ρόλους ένας υπερσνομπ, πρώην αλκοολικός, ηθοποιός του κλασσικού ρεπερτορίου, μια επιτυχημένη πρωταγωνίστρια που έχει χηρέψει και κατά συνέπεια έχει πάρει «λίγα» κιλάκια, μια κύπρια νέα (όχι στην ηλικία) ηθοποιός που δεν έχει παίξει πουθενά, μία ατάλαντη πρωταγωνίστρια καθημερινών σειρών και ο «θέλω να

αλλάξω δουλειά» σύντροφός της. Το τεχνικό κομμάτι το έχει αναλάβει μία αρκετά «δυναμική» και φουλ ερωτευμένη ηλεκτρολόγος. Όπως θα φαντάζεσαι το αποτέλεσμα είναι … εκρηκτικό! Πρόβες, προετοιμασία στα παρασκήνια, πρεμιέρα… όλα λάθος!

 

ΕΡ.: Τι σου λείπει περισσότερο από την Πάτρα;

 

Πάρα πολλά πράγματα. Το πόσο εύκολα περπατιέται, πόσο κοντά στη θάλασσα είναι αλλά και πόσο όμορφες μεριές έχει. Πιο πολύ όμως μου λείπει ο κόσμος της και η αίσθηση του χιούμορ που δεν το βρίσκεις σε άλλες πόλεις της Ελλάδας, τουλάχιστον σε τέτοιο βαθμό! Ευφυές, σαρκαστικό και αυτοσαρκαστικό ταυτόχρονα!

Το πρώτο πράγμα που κάνω φτάνοντας στην πόλη είναι να κάνω έναν μεγάλο περίπατο από τη μια της άκρη έως την άλλη, να χαιρετήσω φίλους και γνωστούς στον δρόμο και να τα πούμε σε κάποιο καφέ!

 

ΕΡ.: Έχεις σημαντικές συμμετοχές τόσο σε θεατρικές παραστάσεις, όσο και στην τηλεόραση. Ξεχωρίζεις κάποιο από τα δύο και γιατί;

 

Μου αρέσουν πολύ και τα δύο, αλλά για να είμαι ειλικρινής, είναι δύο εντελώς διαφορετικές διαδικασίες επαγγελματικά. Για να παίξουμε στο θέατρο, σπουδάζουμε τουλάχιστον τρία χρόνια σε κάποια δραματική σχολή και μέσα από τα μαθήματα που παρακολουθούμε αναπτύσσουμε μια προσωπική τεχνική, η οποία θα μας βοηθήσει να ανταπεξέλθουμε αναλαμβάνοντας έναν ρόλο. Σίγουρα η γνώση της σχολής δεν φτάνει, για αυτό και προσπαθούμε να μαζεύουμε όσο περισσότερες εμπειρίες μπορούμε, είτε παρακολουθώντας σεμινάρια, είτε φτιάχνοντας θεατρικές ομάδες και ανεβάζοντας έργα.

Ότι ισχύει για το θέατρο, δεν ισχύει καθόλου για την τηλεόραση. Το μάθημα της υποκριτικής στην κάμερα έχει πολύ λιγότερες ώρες στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα, με αποτέλεσμα όταν καλούμαστε να παίξουμε στην τηλεόραση να μπλοκάρουμε και να μην μπορούμε να ανταπεξέλθουμε. Παρά το ότι λοιπόν για θέατρο έχω εκπαιδευτεί κατά βάση και σε αυτό έχω αναπτύξει μια τεχνική που με κάνει να νιώθω ότι ξέρω από που να αρχίσω όταν μου ανατίθεται ένας ρόλος, τελευταία με εξιτάρει πολύ η τηλεοπτική διαδικασία. Νομίζω με τραβάει το ανοίκειο που έχω ακόμα με την τηλεόραση, με πεισμώνει.

Είναι χαρά μου που αυτόν τον καιρό συμμετέχω σε μια τηλεοπτική παραγωγή που

κάνει μεγάλη αίσθηση, στην σειρά “IQ160”. Όλα γίνονται πιο εύκολα, γρήγορα και

δημιουργικά όταν έχεις επαγγελματίες που ξέρουν καλά και σέβονται τη δουλειά τους. Έχω την τύχη να συνεργάζομαι για τρίτη φορά με τη Σμαράγδα Καρύδη, μια ηθοποιό που ξέρει πολύ καλά να “παίζει” με τον παρτενέρ της, το οποίο δεν είναι δεδομένο δυστυχώς.

 

ΕΡ.: Τι άλλο ετοιμάζεις;

 

Κάνω εντατικές πρόβες για ένα πολύ όμορφο, αλλά άγριο και δύσκολο θεατρικό έργο.

Πρόκειται για το πρώτο πανελλήνιο ανέβασμα του “Trans-port” της Ειρήνης Δερμιτζάκη, το έργο που κέρδισε το πρώτο βραβείο του “Outreach project”!

Η υπόθεση του έργου έχει ως εξής: “Ένας νταλικέρης δέχεται να μεταφέρει παράνομα με το φορτηγό του, μια Σύρια, από τον Πειραιά στη Στοκχόλμη. Το ταξίδι ξεκινά κι όσο τα χιλιόμετρα περνούν, οι δυο ήρωες, η Sabah κι ο Θοδωρής, ανακαλύπτουν όσα τους ενώνουν και τους χωρίζουν. Ένα roadtrip, ετεροχρονισμένης ενηλικίωσης, μέσα απ’ τα βιώματα των χαρακτήρων, τον πόλεμο, την προσφυγιά και τα ανεκπλήρωτα όνειρα”.

Είμαι πολύ υπερήφανος για αυτή τη δουλειά, για παραπάνω από έναν λόγους.

Κατ’ αρχάς γιατί καλούμαι να ενσαρκώσω έναν ακραία διαφορετικό χαρακτήρα: Οδηγός νταλίκας, ρατσιστής, εθνικιστής, τρανσοφοβικός είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά του.

Και κατά δεύτερον γιατί το έργο καταπιάνεται με θέματα το που φοβόμαστε συνήθως να αγγίξουμε: την ορατότητα των τρανς ατόμων, την έννοια της θηλυκότητας, τον συνειδητό και ασυνείδητο ρατσισμό σε πρόσφυγες αλλά και τον εγκλωβισμό των αντρών στον ρόλο που τους επιβάλλει να έχουν το πατριαρχικό σύστημα.

Το “Trans-port” ανεβαίνει στα μέσα Μαΐου στο “Vault theater plus” σε σκηνοθεσία

Δημήτρη Καρατζιά, με εμένα στον ρόλο του Θοδωρή και την Κασσάνδρα Ελ Ναζάρ στον ρόλο της Sabah.

 

 

ΙNFO

Η παράσταση «Elizadeth»  σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καρατζιά και μουσική Μάνου Αντωνιάδη, έρχεται στο Επίκεντρο + από αύριο Πέμπτη και για τέσσερις ημέρες.

Μια θεότρελη κωμωδία και ταυτόχρονα ένα καυστικό σχόλιο πάνω στις σχέσεις των ηθοποιών και των συντελεστών μιας παράστασης και τη ματαιοδοξία, που επικρατεί στον κόσμο του θεάτρου.

Παίζουν με σειρά εμφάνισης: Χριστίνα Σαμπανίκου, Ορνέλα Λούτη,  Στέλιος Ψαρουδάκης, Δήμητρα Κολλά, Σωτήρης Δούβρης, Κική Μαυρίδου,  Παναγιώτης Δελαβίνιας, Εύη Τσάφου, Σωτήρης Μεντζέλος.

Παραστάσεις: Αύριο, Παρασκευή 21, Σάββατο 22 & Κυριακή 23 Απριλίου στις 21:15.

Εισιτήρια: γενική είσοδος 16 ευρώ, μειωμένο 13 ευρώ (φοιτητικό, ανέργων, ΑμεΑ, άνω των 65 ετών).

Προπώληση: https://www.viva.gr/tickets/theater/elizadeth/epikentro/

Πληροφορίες – κρατήσεις 2610 46 10 50.

Ροή ειδήσεων

Advertisement