Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024
Connect with us

Ελλάδα

Αύξηση στις έσοδα, μείωση στα είδη-Στοιχεία για την κερδοφορία σε Σούπερ Μάρκετ και λιανεμπόριο

Δημοσιεύθηκε

στις

Ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων συνεχίζει και το 2023 την ανοδική του πορεία, παρουσιάζοντας στο σύνολό του θετική τάση για το πρώτο τρίμηνο του έτους της τάξης του 8,2% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο.

Όπως αναφέρει η έκθεση της Nielsen IQ, η τάση αυτή οδηγείται κυρίως από τα τρόφιμα, τόσο τα φρέσκα (8,1%) όσο και τα τυποποιημένα τρόφιμα και ποτά (8,2%), κυρίως λόγω της σημαντικής συνεισφοράς τους στις πωλήσεις του κλάδου.

Επιπλέον, θετικές είναι οι τάσεις για τις μεγάλες κατηγορίες της οικιακής χρήσης, καθώς και της προσωπικής φροντίδας, οι οποίες αναπτύσσονται με 12,1% και 7,6% αντίστοιχα. Ωστόσο αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι ότι αν αποδομήσουμε την συνολική τάση του 8,7% των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, είναι ξεκάθαρο ότι η ανάπτυξη αυτή συνεχίζει να είναι αποκλειστικά και μόνο πληθωριστική, καθώς οι τιμές αυξήθηκαν κατά 12,2%, ενώ οι όγκοι αντίστοιχα υποχώρησαν κατά 3,5%.

Σε αυτό το έντονα πληθωριστικό περιβάλλον το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σημείωσε σημαντική αύξηση, και από το 23,8%, που ήταν στο τέλος του 2022, έφτασε το 25,4%, στην αγορά που συμπεριλαμβάνει και το discount, ενώ ταυτόχρονα οι κατασκευαστές επώνυμων προϊόντων προσπαθούν να γίνουν ακόμη πιο ανταγωνιστικοί εντείνοντας περαιτέρω την προωθητική τους ένταση, από 66,7% που ήταν στο τέλος της περασμένης χρονιάς, στο 68,2%.

Σε επίπεδο γεωγραφικών περιοχών οι περιοχές της Κρήτης, αλλά και της Πελοποννήσου εξακολουθούν να εμφανίζουν τις πιο θετικές τάσεις ανάπτυξης (15,4% και 6,8% αντίστοιχα), όμως την ίδια στιγμή αυτή η αύξηση του τζίρου φαίνεται να συνδέεται με εντονότερες πληθωριστικές πιέσεις σε αυτές τις περιοχές, σε σχέση με το σύνολο της χώρας.

Επικεντρώνοντας στην πορεία συγκεκριμένων προϊόντικών κατηγοριών, τα χαρτικά παρουσιάζουν ιδιαίτερα υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης (ενδεικτικά: χαρτί υγείας: 48,6%, χαρτί κουζίνας 37,0%), κυρίως λόγω της πολύ μεγάλης αύξησης της μέσης τιμής τους.

Στον αντίποδα, συνεχίζουν την πτωτική τους πορεία κατηγορίες που συνδέονταν με την πανδημία, όπως τα αντισηπτικά των χεριών (58,2%), καθώς και τα ελαστικά γάντια (30,1%), ενώ επίσης η κατηγορία των σπορέλαιων, παρουσιάζει σημαντική μείωση στις συνολικές πωλήσεις της (16,9%), καθώς συγκρίνεται με την υψηλή βάση του 2022, λόγω του ξεσπάσματος του πολέμου στην Ουκρανία και των ελλείψεων που είχαν παρατηρηθεί στην αγορά.

Στο μεταξύ, ανακόπηκε τον Φεβρουάριο η αύξηση του τζίρου των ελληνικών επιχειρήσεων, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.

Συγκεκριμένα, για το σύνολο των επιχειρήσεων της οικονομίας με υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών βιβλίων, για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία σε μηνιαία βάση, ο κύκλος εργασιών τον Φεβρουάριο 2023 ανήλθε σε 25.042.167 χιλ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 1,1% σε σχέση με τον Φεβρουάριο 2022, που είχε ανέλθει σε 24.781.511 χιλ. ευρώ.

Τη μεγαλύτερη αύξηση στον κύκλο εργασιών τον Φεβρουάριο 2023 σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο 2022 παρουσίασαν οι επιχειρήσεις του τομέα Διαχείριση Ακίνητης Περιουσίας, κατά 47,3%, ενώ τη μεγαλύτερη μείωση παρουσίασαν οι επιχειρήσεις του τομέα Παροχή Ηλεκτρικού Ρεύματος, Φυσικού


Ροή ειδήσεων

Advertisement