Πέμπτη 22 Φεβρουαρίου 2024
Connect with us

Ελλάδα

Εκσυγχρονίζονται υποδομές και υπηρεσίες στα ΚΕΠ

Δημοσιεύθηκε

στις

Το έργο «Εκσυγχρονισμός των ΚΕΠ», προϋπολογισμού 41,237 εκατ. ευρώ, χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ενωση – NextGeneration EU, στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0». Το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ενισχύει ήδη την προσπάθεια των δήμων της χώρας να μετασχηματίσουν τα ΚΕΠ όχι μόνο σε πραγματικές «υπηρεσίες μιας στάσης», αλλά και να αποτελέσουν τον ισχυρό δίαυλο επικοινωνίας και συνεργασίας του κράτους με τους πολίτες.

Καλύτερες υπηρεσίες

Αμεσος στόχος των δρομολογούμενων παρεμβάσεων είναι η χωροταξική διάρθρωση των ΚΕΠ με γνώμονα την εξυπηρέτηση και την παροχή καλύτερων υπηρεσιών προς όλους τους πολίτες (ομάδες ειδικών κατηγοριών, ηλικιωμένους, άτομα με ειδικές ανάγκες, πολίτες χωρίς ψηφιακές δεξιότητες), μέσω της χρήσης σύγχρονων τεχνολογιών και της online διεκπεραίωσης των υποθέσεών τους.

Σήμερα, τα ΚΕΠ διεκπεραιώνουν 1.057 διαδικασίες της Δημόσιας Διοίκησης, ενώ παρέχουν τη δυνατότητα εξυπηρέτησης με φυσική παρουσία, βιντεοκλήση και ψηφιακές αιτήσεις μέσω του gov.gr.

Από το 2019 έχει ξεκινήσει η διαδικασία μετατροπής των ΚΕΠ σε «υπηρεσίες μίας στάσης» (one stop shop), δηλαδή σε δομές μέσω των οποίων ο πολίτης θα μπορεί να ολοκληρώνει όλες τις συναλλαγές του με το Δημόσιο, χωρίς ταλαιπωρία.

Στόχος του υπουργείου είναι στο άμεσο μέλλον, τα ΚΕΠ να προσφέρουν υψηλής ποιότητας υπηρεσίες όχι μόνο προς τους πολίτες, αλλά και προς τις επιχειρήσεις, υποστηρίζοντας εμπράκτως την ανάπτυξη της χώρας. Η διατήρηση της ποιότητας των υπηρεσιών από τα ΚΕΠ απαιτούν συνεχείς επενδύσεις σε πολλαπλά επίπεδα, όπως κτιριακές και τεχνολογικές υποδομές, εκπαίδευση προσωπικού κ.ά.

Δύο επίπεδα αναβάθμισης

Ειδικότερα, στο πλαίσιο του έργου «Εκσυγχρονισμός των ΚΕΠ» θα χρηματοδοτηθούν 324 δήμοι της χώρας, με τη μορφή επιχορήγησης από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Με το έργο αυτό, σχεδιάζεται η αναβάθμιση των υποδομών των ΚΕΠ σε δύο βασικά επίπεδα:

1. Στην ανακαίνιση των κτιριακών υποδομών των ΚΕΠ μέσω αντίστοιχων εργασιών (ανακαινίσεις δαπέδων, φωτιστικών σωμάτων, εγκατάσταση επιγραφών, κ.ά.).

2. Στην προμήθεια μηχανογραφικού εξοπλισμού (Η/Υ, εκτυπωτών, tablets κ.λπ.) για τη χρήση της εφαρμογής gov.gr wallet, για τον έλεγχο των ηλεκτρονικών εγγράφων που προσκομίζουν οι πολίτες στα ΚΕΠ. Μέσω των νέων tablets θα διατίθεται εφαρμογή για την υπογραφή εγγράφων από τους εξυπηρετούμενους πολίτες, καθώς και ειδική εφαρμογή για την αξιολόγηση των παρεχόμενων υπηρεσιών από τα ΚΕΠ.

Σύστημα διαχείρισης επισκεπτών σε 200 ΚΕΠ

Ενα τρίτο ξεχωριστό επίπεδο είναι η εγκατάσταση και λειτουργία συστήματος διαχείρισης επισκεπτών σε 200 ΚΕΠ με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα. Το σύστημα αυτό θα αποτελείται από αυτόματο μηχανισμό εκτύπωσης του αριθμού προτεραιότητας, καθώς και από μια μονάδα ενημέρωσης των πολιτών για τη σειρά προτεραιότητας.

Ακόμα, μέσω web based εφαρμογής, η οποία θα είναι hosted στο G-cloud, θα μπορούν οι ενδιαφερόμενοι πολίτες να κλείνουν ραντεβού στα επιλεγμένα ΚΕΠ και να παίρνουν αριθμό προτεραιότητας για την εξυπηρέτησή τους. Από την ίδια εφαρμογή, θα μπορούν να ενημερώνονται και τα στελέχη των ΚΕΠ για όλα τα προγραμματισμένα ραντεβού. Η ίδια λειτουργικότητα θα διατίθεται και για τους πολίτες, που επισκέπτονται τα ΚΕΠ χωρίς ραντεβού.

in.gr


Ροή ειδήσεων

Advertisement