Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
Connect with us

Τοπική αγορά

Νέα σχέδια για την Πάτρα-Στο στόχαστρο Μασούτη μεγάλη εξαγορά

Δημοσιεύθηκε

στις

Υπό αναθεώρηση από τις αρχές του 2023 είναι η στρατηγική επέκτασης του Ομίλου Μασούτη στην Πελοπόννησο η οποία ξεκίνησε προ τριετίας με το άνοιγμα των πρώτων καταστημάτων και στην Πάτρα.

Ο Όμιλος αναζητά εναγώνια τα τελευταία χρόνια θέση ανάμεσα στους μεγάλους του λιανεμπορίου (ΜyMarket, LIDL, Σκλαβενίτης, Α-Β). Μόνο για το 2022 οι εξαγορές του Μασούτη ξεπέρασαν σε αξία επένδυσης τα 50 εκατ. ευρώ. Συνολικά για εξαγορές, ανακαινίσεις και οργανική ανάπτυξη νέων καταστημάτων, η εταιρεία επένδυσε πάνω από 75 εκατ. ευρώ, σε λιγότερο από 12 μήνες.

Η ανάπτυξη κατά την περίοδο 2022 έως και το α’ τρίμηνο του 2023 βασίστηκε στην προσθήκη των νέων καταστημάτων του ΣΥΝΚΑ τα οποία εισέρρευσαν στο δίκτυό της μετά από τη συμφωνία εξαγοράς. Μόνο από τα νέα καταστήματα του ΣΥΝΚΑ για το 2023 η ανάπτυξη δικτύου και πωλήσεων υπερβαίνει το 15%. Σημειώνεται ότι εκτός από τον ΣΥΝΚΑ η Μασούτης έχει αποκτήσει τελευταία και καταστήματα της εταιρείας Δεναξάς και δύο καταστήματα της Γέγος στην Αττική.

Ο προβληματισμός που υπάρχει είναι ότι η αλυσίδα αναπτύσσεται συνολικά για το 2023 με ποσοστό περί του 5%, σε σχέση με το τρίμηνο του 2022. Το 5% ουσιαστικά αφορά τόσο τις εξαγορές όσο την οργανική ανάπτυξη με νέα καταστήματα. Αυτή η πορεία ανάπτυξης κινείται στατιστικά κάτω από τον μέσο όρο της αγοράς.

Στοιχεία της εταιρείας NielsenIQ έδειξαν ότι κατά το τρίμηνο του 2023 ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου στην Ελλάδα έφτασε το 8,2%, σε σύγκριση με το τρίμηνο του 2022. Ο τζίρος αντικατοπτρίζει ουσιαστικά την πληθωριστική τάση και είναι η βάση για το σύνολο των ομίλων λιανεμπορίου που έχουν στόχο να κινηθούν με υψηλούς ρυθμούς, διεκδικώντας μεγαλύτερο μερίδιο από τις πωλήσεις.

Η Μασούτης έχει πλέον βάλει στόχο να αναπτύξει και άλλο την δυναμική της μέσα στο επόμενο διάστημα ξεπερνώντας τους ρυθμούς του α’ τριμήνου και τη βάση ανάπτυξης λόγω της υποχρεωτικής πληθωριστικής επέκτασης που εμφανίζεται στο λιανεμπόριο. Κατά τις πληροφορίες λοιπόν, μεγάλη βαρύτητα φαίνεται ότι δίνεται αυτή την περίοδο στην Πελοπόννησο, περιφέρεια όπου η εταιρεία Μασούτης επιθυμεί διακαώς να διευρύνει το εκτόπισμά της. Οι ίδιες πληροφορίες μάλιστα δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο να υπάρξουν εξελίξεις με μεγάλη εξαγορά σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Ο προϋπολογισμός της Μασούτης για φέτος σε επίπεδο οργανικής ανάπτυξης με προσθήκη νέων καταστημάτων ανέρχεται στα 25 εκατομμύρια ευρώ. Σε αυτό το ποσό δεν θα περιλαμβάνονται επικείμενες κινήσεις εξαγοράς. Ο σχεδιασμός επίσης είναι να φτάσει το 2023 τα 400 καταστήματα από 390 που είναι αυτή τη στιγμή. Εφόσον προκύψει η εξαγορά, το δίκτυο να αναπτυχθεί όμως έτι περαιτέρω από τα 10 καταστήματα…
Υπενθυμίζεται ότι η Πελοπόννησος για τον Μασούτη άνοιξε το 2020 με την δημιουργία των πρώτων δύο καταστημάτων στην Πάτρα, στην οδό Αγίου Ανδρέα 107 και Σοφοκλέους και Βικέλα ενώ εν συνεχεία άνοιξε και ένα τρίτο κατάστημα στην Πλατεία Βασιλέως Γεωργίου Α’. Ωστόσο η οργανική επέκταση δεν έχει προχωρήσει στην περιοχή στον βαθμό που θα επιθυμούσαν οι άνθρωποι του Μασούτη.
Γι αυτό και οι πληροφορίες μιλούν για σχέδιο εξαγοράς μεγάλης αλυσίδας Σ/Μ στην Πάτρα στα πλαίσια της στρατηγικής προσέγγισης των οικονομικών επιδόσεών της -από πλευράς τζίρου- πιο κοντά στους μεγαλύτερους παίκτες, την αλυσίδα My Μarket των 1,45 δισεκατομμυρίων ευρώ, τη LIDL των 1,8 δισεκατομμυρίων ευρώ και την Α-Β των 1,9 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Περισσότερα


Ροή ειδήσεων

Advertisement