Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
Connect with us

Auto

Είναι μοναδικό, είναι 121 ετών και πωλείται

Δημοσιεύθηκε

στις

Το Sterand Loco ήταν ένα από τα πρώτα ειδικής παραγγελίας αυτοκίνητα στον κόσμο και είχε δημιουργηθεί για διαφημιστικούς λόγους.

Κατασκευάστηκε το 1902 στις ΗΠΑ κι όπως μπορεί άμεσα να διακρίνει κανείς, ήταν αισθητικά εμπνευσμένο από σιδηροδρομική ατμομηχανή.

Λίγες είναι οι πληροφορίες που μπορεί να βρει κανείς για το αυτοκίνητο στο διαδίκτυο. Από τα ελάχιστα στοιχεία που προκύπτουν, τόσο από μια διαφημιστική καταχώρηση εκείνης της εποχής, όσο και από την ταμπέλα στο μπλοκ του κινητήρα, προκύπτει πως η κατασκευή του έγινε από την Western Motor Car Company στην Ιντιάνα.

Η επιχείρηση αυτή ήταν γνωστή ως Rutenber Manufacturing Company και είχε ιδρυθεί στο Σικάγο το 1898 από τον Edwin Rutenber, με στόχο την παραγωγή κινητήρων εσωτερικής καύσης για πολλούς από τους πρώτους κατασκευαστές αυτοκινήτων της Αμερικής. Ο Rutenber ήταν ταυτόχρονα επιχειρηματίας και εφευρέτης, ο οποίος εξέλιξε έναν μονοκύλινδρο κινητήρα και αργότερα μερικούς τετρακύλινδρους και εξακύλινδρους.

Το συγκεκριμένο Loco ήταν ένα ειδικά κατασκευασμένο διαφημιστικό όχημα που παραγγέλθηκε από την Chicago Solder Company, μια επιχείρηση που κατασκεύαζε μηχανήματα συγκόλλησης για την ηλεκτρική βιομηχανία. Το αμάξωμα κατασκευάστηκε για να μοιάζει με σιδηροδρομική ατμομηχανή, ωστόσο ένας τετρακύλινδρος σε σειρά Rutenber είχε την ευθύνη της κίνησης.

Η απόδοση, σύμφωνα με την καρτ ποστάλ εκείνης της περιόδου που το απεικονίζει, έφτανε τους 15,6 ίππους. Σύμφωνα με την ίδια καρτ ποστάλ, το Loco μπορούσε να φτάσει σε τελική ταχύτητα τα 97 χιλιόμετρα ανά ώρα- πράγμα ιδιαίτερα εντυπωσιακό, μια και το διάσημο Model T της Ford που παρουσιάστηκε πέντε χρόνια μετά το Loco, μπορούσε να φτάσει μόνο έως τα 70 χλμ./ώρα.

Από το 1902 που κατασκευάστηκε και έως σήμερα, έχουν μεσολαβήσει μόλις τρεις ιδιοκτήτες και τώρα, το Loco είναι και πάλι στην αγορά αναζητώντας τον τέταρτο. Η τιμή με την οποία κάποιος θα έχει αυτή την τιμή, είναι τα 237.000 ευρώ και όπως μπορεί να δει κάθε ενδιαφερόμενος και μη στις φωτογραφίες, το αυτοκίνητο έχει μόλις 19.312 χιλιόμετρα στο κοντέρ του.

Η αλήθεια είναι πως χρειάζεται μάλλον ολική ανακατασκευή αλλά το πολύ θετικό στην προκειμένη περίπτωση είναι πως δεν λείπει τίποτα προκειμένου να το επαναφέρει κάποιος στην αρχική του εμφάνιση και να έχει την αίγλη που είχε και το 1902 ως καινούργιο. Δεν ξέρουμε αν αξίζει το ποσό που αξιώνει ο τρίτος ιδιοκτήτης για να το αποχωριστεί αλλά χωρίς αμφιβολία, μπροστά μας έχουμε μια από τις πλέον ιδιαίτερες περιπτώσεις αυτοκινήτου που μπορεί να συναντήσει κανείς.

 


Ροή ειδήσεων

Advertisement