Ελλάδα
Αστικά και υπεραστικά ΚΤΕΛ-Nέα ΚΥΑ για επιδότηση, αλλά ακόμη η εκταμίευση
Δημοσιεύθηκε
5 ημέρες πρνστις

Στο τελευταίο φύλλο της Εφημερίδας της Κυβέρνησης προβλέπεται να επιχορηγηθούν εκτάκτως με ποσό 18,3 εκατομμυρίων ευρώ «λόγω των προβλημάτων που δημιουργήθηκαν από τη ραγδαία αύξηση της τιμής του πετρελαίου κίνησης στα αστικά και υπεραστικά ΚΤΕΛ, τα οποία, όπως αναφέρεται στη σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) που υπέγραψαν ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Θόδωρος Σκυλακάκης και ο υφυπουργός Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος.
Να σημειωθεί ότι στις 23 Απριλίου είχε εκδοθεί προηγούμενη ΚΥΑ, σύμφωνα με την οποία η επιδότηση ανερχόταν σε 19,2 εκ. ευρώ.
Συνολικά προβλέπεται να επιδοτηθούν 34 αστικά και 62 υπεραστικά ΚΤΕΛ καθώς επίσης και μεμονωμένοι μεταφορείς ή επιχειρήσεις που εξυπηρετούν άγονες γραμμές νησιών.
Το ποσό των 18.300.622 ευρώ επιμερίζεται ως εξής:
-Για τις επιχειρήσεις αστικών ΚΤΕΛ η έκτακτη ενίσχυση ορίζεται στο ποσό των 2.692.068 ευρώ συνολικά. Ο συνολικός αριθμός των κυκλοφορούντων λεωφορείων που δικαιούνται έκτακτη ενίσχυση, και είναι ενταγμένα σε αστικά ΚΤΕΛ, την Κ.Ε.Κ.Π.Α.Π.Υ.Α.Σ. ΚΩ και ΡΟΔΑ, ανέρχεται σε 1.052.
-Για τις επιχειρήσεις υπεραστικών ΚΤΕΛ η έκτακτη ενίσχυση ορίζεται στο ποσό των 15.510.134 ευρώ συνολικά. Ο συνολικός αριθμός των κυκλοφορούντων λεωφορείων που δικαιούνται την έκτακτη ενίσχυση, και είναι ενταγμένα σε υπεραστικά ΚΤΕΛ, ανέρχεται σε 4.761.
-Για τους μεμονωμένους μεταφορείς ή επιχειρήσεις που εξυπηρετούν άγονες γραμμές νήσων, η έκτακτη ενίσχυση ορίζεται στο ποσό των 98.420 ευρώ συνολικά, ενώ τα κυκλοφορούντα λεωφορεία αυτής της κατηγορίας ανέρχονται σε 52.
Σύμφωνα με την ΚΥΑ, οι εν λόγω ενισχύσεις θα πρέπει να έχουν χορηγηθεί το αργότερο μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2023.
Πηγές του Υπουργείου Υποδομών, επεσήμαναν ότι η εν λόγω επιχορήγηση αφορά αποκλειστικά το λόγο που αναφέρει το ΦΕΚ, δηλαδή το ενεργειακό κόστος χωρίς ωστόσο να παρέχουν κάποια εξήγηση για τη διαφοροποίηση των ποσών.
Θα πρέπει, πάντως, να σημειωθεί ότι η απόφαση της έκτακτης επιχορήγησης είχε προβλεφθεί αρχικά σε νομοθέτημα του περασμένου Δεκεμβρίου.
Η σχετική ΚΥΑ εκδόθηκε τον Απρίλιο, ωστόσο τα ποσά έως τώρα δεν έχουν εκταμιευθεί, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες,είχε ζητηθεί η γνωμοδότηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ως προς το εάν η συγκεκριμένη επιδότηση εμπίπτει στο καθεστώς κρατικών ενισχύσεων.
Σχετικά θέματα
-
Λεωφορείο του ΚΤΕΛ συγκρούστηκε με μηχανή – Νεκρός ο οδηγός της
-
Τέλος τα ΚΤΕΛ από τον Κηφισό -Αεροδρόμιο θα θυμίζει ο νέος σταθμός
-
Δρομολόγιο Αγρίνιο – Πάτρα: Σαν «σαρδέλες» οι επιβάτες μέσα στο ΚΤΕΛ – Τι καταγγέλλει επιβάτης
-
Μπράβο στο δυναμικό του ΚΤΕΛ
-
ΚΤΕΛ Αχαΐας: «Όλοι μαζί τα καταφέραμε!»
-
Πάτρα: Επιστροφή στην κανονικότητα για τους επισκέπτες του Καρναβαλιού-Αδειάζουν τα ξενοδοχεία, γεμίζουν τα λεωφορεία