Πέμπτη 22 Φεβρουαρίου 2024
Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

«Ανάσα» για την αγορά η μόνιμης μείωσης τιμής-Πάνω από 1.100 προϊόντα δηλώθηκαν στην Υπουργείο Ανάπτυξης

Δημοσιεύθηκε

στις

Για ευρεία αποδοχή του μέτρου της μόνιμης μείωσης τιμής στο 5% μιλά το Υπουργείο Ανάπτυξης με τον Υπουργό Κώστα Σκρέκα να ανακοινώνει ότι τα προϊόντα που έχουν ενταχθεί στην πρωτοβουλία έφτασαν ήδη τα 1.100.

Τοπικά Σούπερ ανταποκρίθηκαν στο μέτρο, μέσα από λίστες με τα είδη που έχουν ήδη κοινοποιηθεί στο Υπουργείο Ανάπτυξης από τους προμηθευτές τους που είναι κυρίως οι μεγάλες εταιρείες, καλώντας την κυβέρνηση να επαναξιολογήσει την απόδοση που είχαν μέτρα που ήδη «τρέχουν» για πάνω από ένα χρόνο όπως το ‘Καλάθι του Νοικοκυριού’.

Ο κ. Σκρέκας, αναφερόμενος χθες στα αποτελέσματα των προσπαθειών της ελληνικής κυβέρνησης για την αντιμετώπιση της εισαγόμενης ακρίβειας, στα πλαίσια του 14ου Συνεδρίου του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), όπου συζητήθηκαν εκτενώς τα ζητήματα της ακρίβειας και των συνεπειών τους στο εμπόριο και την οικονομία, τόνισε: «Η αγορά αγκάλιασε το συγκεκριμένο μέτρο το οποίο στηρίζει τους καταναλωτές, τονώνει τον υγιή ανταγωνισμό και την εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Χωρίς καταναλωτές δεν μπορούμε να έχουμε εμπορικές επιχειρήσεις».

Ενώσεις καταναλωτών ζητούν από την κυβέρνηση ν αποκλείσει από το μέτρο της μόνιμης μείωσης τιμών επιχειρήσεις που συστηματικά καταπατούν τις συμφωνίες για ελαχιστοποίηση των μεγάλων περιθωρίων κέρδους που συνεχίζουν να διατηρούν πάνω σε πολλά είδη στο Σούπερ Μάρκετ.

Επίσης τοπικές επιχειρήσεις Σ/Μ τονίζουν ότι η άνοδος του πληθωρισμού η οποία επέστρεψε από τον Οκτώβριο στο ράφι σε πολλά είδη και κυρίως σε τρόφιμα, όπως το λάδι αλλά και κάποια άλλα είδη. δεν αφορά την πολιτική των εταιρειών αλλά άλλα ζητήματα γενικότερης πολικής και ειδικές συνθήκες που επικρατούν στην αγορά ενέργειας, καύσιμων και τον αγροτικό τομέα με την κλιματική κρίση.

Στις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης στην παραγωγή και στην πορεία των τιμών αναφέρθηκε πάντως χθες και ο κ. Σκρέκας, αναφερόμενος στην έμφαση που δίνει η κυβέρνηση στην αλλαγή του ενεργειακού μοντέλου, επιμένοντας ότι «η μάχη κατά της ακρίβειας και οι πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει η κυβέρνηση αποδίδουν καρπούς».

Υπενθυμίζεται ότι, επιχειρήσεις παραγωγής ή χονδρικής εμπορίας καταναλωτικών προϊόντων δύνανται να συμμετέχουν στην πρωτοβουλία «Μόνιμη Μείωση Τιμής» εφόσον αποστείλουν, μέχρι την 30ή Νοεμβρίου 2023, έγγραφη δέσμευση προς το Υπουργείο Ανάπτυξης για προϊόντα που παράγουν ή εμπορεύονται και επιθυμούν να συμμετέχουν στην πρωτοβουλία.

«Το περιθώριο κέρδους κάποιων παραμένει μεγάλο»

«Είναι μια παρέμβαση την οποία τρέχουν κυρίως οι προμηθευτές μας, αποφασίζουν δηλαδή κάποιες βιομηχανίες να επιλέξουν κάποιους από τους κωδικούς τους στα τρόφιμα και άλλα είδη και τα ανεβάζουν στην πλατφόρμα που έχει φτιάξει το Υπουργείο με την ελάχιστη μείωση τιμής για ένα εξάμηνο στο 5% τουλάχιστο. Η δήλωση αυτή από τις μεγάλες αλυσίδες ισχύει εξίσου και στα μεγάλα καταστήματα» επισημαίνει ο Χάρης Ανδρικόπουλος, διευθυντικό στέλεχος της ομώνυμης αλυσίδας Σ/Μ της Πάτρας και αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Αχαΐας.

Παράλληλα εκτιμά ότι το καταναλωτικό κοινό παρουσιάζει τελευταία μια κόπωση καθώς ταυτόχρονα μέτρα με την ίδια στόχευση , «τρέχουν» επί μακρόν, με σχετικά περιορισμένα αποτελέσματα.

«Έχουν ληφθεί στον δικό μας τον κλάδο πολλά μέτρα όπως η μόνιμη μείωση, το Καλάθι του Νοικοκυριού, το πλαφόν στα ποσοστά κέρδους σε κάποια προϊόντα αλλά και το Καλάθι των Χριστουγέννων που θα επιστρέψει για δεύτερη χρονιά. Τα μέτρα ελήφθησαν με σκοπό να είναι έκτατα όμως, πολλά από αυτά, έχουν παγιωθεί και από ένα σημείο και μετά δεν έχουν το αποτέλεσμα που πρέπει. Πρέπει να αναθεωρηθούν, να δούμε τα πραγματικά αίτια που ανεβαίνουν οι τιμές. Από την ώρα μάλιστα που υπάρχουν μεγάλες αλυσίδες ελέγχονται για τα υψηλά περιθώρια κέρδους που συνεχίζουν να διατηρούν σε κάποια ήδη, προφανώς δεν έχουν αλλάξει πολλά παρά τις παρεμβάσεις στην αγορά» συνεχίζει ο κ. Ανδρικόπουλος.


Ροή ειδήσεων

Advertisement