Δευτέρα 15 Απριλίου 2024
Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Κακοκαιρία: Μεγάλες ζημιές, αλλά…κάποιοι θα μείνουν εκτός

«Καμπανάκι» ι προειδοποίησης» για τις ασφαλίσεις Ι.Χ. έναντι φυσικών καταστροφών

Δημοσιεύθηκε

στις

Του Παναγιώτη Σακελλαρόπουλου

Τα «ψιλά γράμματα» στα ασφαλιστήρια συμβόλαιά τους αναζητούν από τη Δευτέρα εκατοντάδες ιδιοκτήτες ΙΧ που υπέστησαν εμφανή ζημιά από την πρωτοφανή στα χρονικά χαλαζόπτωση που κτύπησε την πόλη με τους Ασφαλιστές να καλούν τους ιδιοκτήτες να διαπιστώσουν άμεσα τις αφανείς ακόμη βλάβες, πριν εκπνεύσει η προθεσμία και απολέσουν τη δυνατότητα να αποζημιωθούν για τις αναγκαίες επισκευές.

Από την εικόνα που υπάρχει στις εταιρείες, πολλά από τα οχήματα, με ευθύνη των ιδιοκτητών τους, δεν διαθέτουν βασικές καλύψεις έναντι φυσικών καταστροφών ενώ υπάρχει πιθανότητα να μην αναγνωριστούν ζημιές που δεν έχουν καθοριστεί ρητά στα συμβόλαια με ευθύνη των διαμεσολαβητών.

«Εκτιμούμε ότι πάνω από 1.000 οχήματα υπέστησαν ζημιές από την κακοκαιρία, εκτίμηση την οποία τεκμηριώνουμε με βάση τη συχνότητα των κλήσεων που δεχόμαστε το τελευταίο 48ωρο (σ.σ. προχθές Τρίτη και χθες Τετάρτη) αλλά και από το ημερήσιο report με την καταγραφή της κίνησης που έχουν οι ασφαλιστικές της πόλης στις αιτήσεις για ζημιές αυτά τα 24ωρα.

Η πλειοψηφία των συμβολαίων που γίνονται καλύπτουν τα ΙΧ για φυσικές καταστροφές, πρέπει να προσέχουμε και τα ‘ψιλά γράμματα’ γιατί ενδέχεται να υπάρχουν εξαιρέσεις για συγκεκριμένα συμβάντα όπως πχ. η χαλαζόπτωση σε οροφές και υαλοπίνακες ΙΧ. Υπάρχει επίσης και το ποσό της απαλλαγής της πρώτης ζημιάς εκ μέρους της εταιρεία κάτι που σημαίνει ότι θα πληρώσει στο ποσοστό που της αναλογεί.
Γνωρίζουμε ότι τα συνεργεία της πόλης μας έχουν γεμίσει αυτές τις μέρες από ιδιοκτήτες οχημάτων που αναζητούν να αποκαταστήσουν τις βλάβες τους, υπάρχουν όμως αρκετοί που τελικά θα χρειαστεί να καλύψουν τη ζημιά από την τσέπη τους καθώς δεν καλύπτονται από ασφάλεια» αναφέρει ο Θανάσης Αργυρός, ιδιοκτήτης γραφείου Ασφαλίσεων.

Προϋποθέσεις για να αποζημιωθούν
Όσοι έχουν ήδη ασφαλιστεί θα πρέπει πάντως να κινηθούν έγκαιρα και βέβαια να προσκομίσουν και ειδική γνωστοποίηση από την ΕΜΥ που πιστοποιεί ότι… πηγή του κακού ήταν η κακοκαιρία.
«Το αργότερο μέσα σε πέντε ημέρες, όσοι θεωρούν ότι πρέπει να αποζημιωθούν, θα πρέπει να σπεύσουν να κάνουν τις δηλώσεις. Υποχρεωτική είναι επίσης για τον ιδιοκτήτη με την υποβολή αίτησης, να έχει πρόσβαση και στην πλατφόρμα της ΕΜΥ η οποία εκδίδει σχετική βεβαίωση για να καλυφθεί η ζημιά σε όσους είναι καλυμμένοι. Οι ασφαλισμένοι γνωρίζουν ότι μια εταιρεία αποφασίζει να πληρώσει όταν είναι επαρκώς αιτιολογημένο το αίτημα προς όσους παρέχουν αυτού του είδους τις εγγυήσεις. Η διαδικασία που πρέπει να ακολουθηθεί είναι περίπου ίδια με αυτή της κοινής δήλωσης ή της έκθεσης της τροχαίας μετά από σύγκρουση και της έκθεσης της πυροσβεστικής για ζημιά από πυρκαγιά σε οικία, σύμφωνα με τον κ. Αργυρό.

Περιμένουμε το… κακό στην πόρτα μας!
Παρά το γεγονός ότι η κλιματική αλλαγή έχει ήδη «προειδοποιήσει» πολλαπλασιάζοντας τα προβλήματα με καταστροφές σε περιουσιακά στοιχεία, η πλειοψηφία των ιδιοκτήτων ευαισθητοποιήσει ότι δεν μπορεί να τα περιμένει όλα από το… κράτος.
«Δυστυχώς μόλις ένας στους δέκα λειτουργεί προληπτικά σε σχέση με φυσικές καταστροφές, όλοι σπεύδουν εκ των υστέρων όταν το πρόβλημα φτάσει στην πόρτα τους. Το χειμώνα πολλοί αναζητούν ασφάλιση για πλημμύρα και το καλοκαίρι έρχονται για να βάλουν αποζημίωση για πυρκαγιά. Τα προβλήματα, με βάση τις κλιματικές συνθήκες, δεν έχουν πλέον εποχικότητα… Οι ασφαλιστικές είναι επιχειρήσεις που κατανοούν και καλύπτουν το πρόβλημα με βάση την ανάγκη του πελάτη, καλό είναι όμως να είμαστε όλοι συνεπείς στις απαιτήσεις και οι συμβεβλημένοι μας» καταλήγει ο κ. Αργυρός.

Ροή ειδήσεων

Advertisement